بهترین گالری-شهرهای جهان

0

مسافرانی که سفر خود را به تماشای گالری‌های هنری، موزه‌ها و شنیدن موسیقی شهرهای مختلف دنیا اختصاص داده‌اند، از گرافیتی‌ها و طرح‌های شهری لذت برده و در پی یافتن شهرهایی با هنرهای سنتی نیز هستند. در این مطلب با چند کالری-شهر جهان آشنا می‌شویم.

  • نیویورک

شاید کمی اغراق‌آمیز باشد که نیویورک و به خصوص بروکلین را زیباترین گالری-شهر جهان بنامیم. در واقع هرگاه دوستانم از من می‌پرسند که به کجا برویم و چه ببینیم من گشتن در بروکلین را به آن‌ها پیشنهاد می‌دهم. چراکه نقاشی‌های هنری نیویورک را در یک ماه هم نمی‌توان دید چه برسد به یک آخر هفته. برای دیدن آثار هنری زیبا می‌توانید به گوگنهایم بروید و در محله‌ی بوشوِگ از نقاشی‌های خیابانی زیبای آن لذت ببرید.

  • پاریس

تقریباً نمی‌دانم باید از کجای آن شروع کنم. اگر حوصله‌ی ایستادن در صف موزه‌‌ی لوور را ندارید و جایی را برای بازدید از آثار هنری نمی‌شناسید باید بدانید که هرکدام از آثار معماری و ساختمان‌هایی که در خیابان می‌بینید یک موزه‌ی هنری زیبا به حساب می‌آید. موزه‌ی د اورسی را نیز نباید فراموش کرد. جایی که میزبان آثار هنری از ۱۸۴۸ تا ۱۹۱۴ بوده و برای بازدید سفارش شده‌است. موزه‌ی پیکاسو و باغ‌های فرانسوی در اطراف شهر هم می‌تواند جذابیت‌های فوق‌العاده‌ای برای بازدید از این شهر زیبا به حساب آیند.

  • لندن

هنگامی که برای تحصیلات تکمیلی خود به لندن رفته بودم این شهر را به عنوان یکی از گالری-شهرهای جهان انتخاب کردم. مغازه‌هایی با طراحی بی‌نظیر محلی در شهر و وجود وزه‌های بی‌نظیری چون ویکتوری و آلبرت چهره‌ای خاص و دوست‌داشتنی به این شهر داده و آن را برای گشت‌های فرهنگی و هنری بی‌نظیر کرده‌است.

  • برلین

یکی از شهرهای تأثیرگذار برای هنرمندان است. اگر پاریس را خواهر بزرگ هنری به حساب بیاوریم، برلین را می‌توان برادر کوچک آن قلمداد کرد. که با شیطنت‌های خود همیشه خود را به دردسر می‌اندازد. هنرهای خیابانی اینجا بی‌نظیرند. برلین را می‌توان واسطه‌ای بین هنر شرق و غرب به حساب آورد. جایی که طراحی ساختمان‌هایش نیز شما را مملو از شور هنری می‌کند.

  • وین

همه‌ی شهرهای اتریش را می‌توان گالری-شهرهای پر شور و هیجان به حساب آورد. اما وین شهریست که حتی اگر چند سال هم در آن زندگی کنید مرتباً باید از این موزه به آن گالری رفته و در موسیقی زیبای آن غرق شوید. جاذبه‌هایی خلاقانه را در ساختمان‌های زیبای آن ببینید و آثار هنری وین را در موزه‌ی هنری لئوپولد ببینید. کانال دانوب را هم به خاطر گرافیتی‌های زیبایش نمی‌توان نادیده گذاشت. تجربه‌ای که شاید در هیچ کجای جهان تکرار نشود.

  • پورتلند

اقامت من در اورگان و به خصوص پورتلند باعث شد تا با گشت‌های پیاده در این شهر و یا دوچرخه‌سواری در محله‌های آن، به کشف گنجینه‌های هنری آن بپردازم. مجموعه‌ی هنری آلبرت یکی از زیباترین مکان‌هایی است که در پورتلند دیدم. همه چیز در اوج زیبایی خود قرار دارد و حتی طراحی ویترین مغازه‌ها پیش از آنکه برای خرید وارد آن شوید شما را مسحور می‌کند.

  • کیوتو

در مقایسه با توکیو، کیوتو را می‌توان مقصدی سنتی‌تر به حساب آورد. هنرهای مدرن که با الهام از سبک‌های سنتی شکل گرفته‌اند و پیشرفت خارق‌العاده‌ای را نشان می‌دهند. حتی کیمونوهایی که بر تن بانوان این شهر است تلفیقی از فرم سنتی و طراحی مدرن را نشان داده و اختلاف فاحشی بین این دو سبک هنری را در زمان‌های مختلف نشان می‌دهد. صنایع دستی، غذاها و طراحی‌های شهری را نیز می‌توان در این شهر زیبای شرقی جستجو کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button