تابستان به کجا سفر کنیم، بهترین مقاصد سفر در تابستان

در فصل کوتاه تابستان سفر کردن بسیار دل‌چسب و مفرح است؛ اما برای سفر در تابستان و فرار از گرمای آفتاب و داغی روزهای آن باید مقاصد خنکی را برای مسافرت انتخاب کنید تا سفری دل‌پذیرتر داشته باشید. بیشتر مردم، مخصوصاً ساکنین تهران به شمال کشور سفر می کنند اما در تابستان خط ساحلی شمال کشور مقصد مناسبی برای سفر نیست. رطوبت بسیار زیاد هوا به همراه گرمی روزها باعث کلافگی بیشتر افراد می شود. مناطق ساحلی جنوبی هم که گرمای مضاعفی را در کنار شرجی بودن دارا هستند. پس بهتر است از نوارهای ساحلی فاصله بگیریم. همچنین در تابستان و مخصوصاً گرمای مرداد سفر به کویر یکی از بدترین انتخاب ها است. پس باید به کجا سفر کنیم؟ در این مطلب قصد داریم تا شما را با برخی از بهترین و بکر ترین مقاصد داخلی برای سفر در تابستان کوتاه 98 آشنا کنیم. با عالی گشت همراه باشید.

در تابستان به کجای ایران سفر کنیم

1. فیلبند

درست است که در تابستان باید از خط ساحلی شمال کشور فاصله بگیریم اما شمال کشور که فقط خطی ساحلی و شهرهای ساحلی نیست. مناطقی بکر، سبز و زیبا در مناطق جنگی و در ارتفاعات شمال وجود دارد. یکی از خنک ترین، سرسبزترین و بهترین مقاصد برای سفر در تابستان و برای فرار از داغی خورشید فیلبند است. روستای فیل بند به دلیل ارتفاع زیاد حتی در تابستان هم هوایی بسیار مطبوع و خنک دارد و زمستان های آن با بارش برفی بسیار سنگین همراه است. در فیلبند هتل و مهمانخانه ساخته نشده و فقط می توانید خانه و ویلا از مردم محلی اجاره کنید. در این روستا به دلیل ارتفاعی که از سطح دریا دارد می توانید به راحتی پدیده اقیانوس ابر را مشاهده کنید. قرار گرفتن بر فراز ابرها حسی است که در هر جایی به راحتی نمی توان تجربه کرد. اگر به فیلبند سفر کردید حتماً به دیدن چشمه های آب معدنی اطراف این روستا بروید. معروف ترین چشمه آب معدنی این منطقه چشمه لار است که به دلیل وجود فلوئور در آن برای درمان بیماری های کلیه بسیار مفید است. بهترین زمان برای سفر به فیلبند را می توان بین ماه های اردیبهشت تا اواسط مهر دانست. در اواسط مرداد که در شهرهایی مانند تهران گرما بیداد می کند می توانید در خنکای این روستای زیبا به استراحت مشغول شوید.

این روستا با طبیعت بکر و زیبایش در 240 کیلومتری تهران، در جادۀ هراز به سمت آمل قرار دارد و از توابع دهستان خشرود شهرستان بابل به حساب می آید.

2. کلاردشت

بهشتی در میان کوه های شمال ایران وجود دارد که با هوای خنک و بهاری خود می تواند مقصد مناسبی برای مسافرت در تابستان باشد. 45 کوه با ارتفاع بیش از 4000 متر در اطراف این شهر قرار دارد که منظره ای بسیار زیبا و متفاوت را به وجود آورده است. دریاچۀ ولش، دهکدۀ مازیچال، کاخ اجابیت، روستای کردیچال، علم کوه، سنگ سماور، روستای هریجان، روستای سیاه بیشه، مجتمع تفریحی باغ چمن و جادۀ کلاردشت به محمود آباد از دیدنی های اطراف این شهر زیبا و بهشتی است که می تواند به مسافرت شما جذابیتی دو چندان بخشد و آن را خاطره انگیز کند.

برای رفتن به کلار دشت باید از جاده عباس آباد یا جاده چالوس استفاده کرد.

3. جواهر ده

یکی از خنک ترین و زیباترین روستاهای مازندران جواهر ده است. این روستا با هوایی دل‌فریب و طبیعی فوق العاده هر مسافری را به سمت خود می خواند. یکی از جذابیت های سفر به جواهر ده این است که حتی مسیر نیز زیبایی های خاص خود را دارد و می توانید با تماشای آن حتی از مسیر نیز لذت ببرید. از مهم ترین جاذبه های طبیعی مسیر جواهر ده می توان به آبشاری که در مسیر است و همچنین دریاچه قو اشاره کرد. جواهر ده هم به دلیل ارتفاع زیادش باعث شده تا بتوانید ابرها را به آغوش بکشید یا زیر پای خود به تماشای آن ها بپردازید. این روستا در ارتفاع دو هزار متری از سطح دریا و در میان سه قلۀ سرخ قله، واژک سه برار رژه و سماموس واقع شده است.

جواهر ده در فاصله 30 کیلومتری جنوب غربی رامسر واقع شده است.

4. ماسال

ماسال خنک ترین شهر استان گیلان در تابستان است و این آب و هوای دلپذیر در کنار طبیعت بکر و زیبای این منطقه شهر ماسال را به یکی از مقاصد مسافران در تابستان تبدیل کرده است. ماسال یا شهر آبشارها طبیعتی بی نظیر و بسیار روح افزا دارد و استراحت و اقامت در این شهر می توان خستگی و استرس را از تن هر کسی بزداید. در شمال شهر ماسال جادۀ ییلاق آن قرار گرفته که هنگامی که وارد منطقۀ ییلاقی این شهر شوید با طبیعتی بی نظیر و بسیار زیبا مواجه می شوید. همچنین در مدت اقامت در ماسال حتماً به دیدن غار آویشو، آبشار رامینه، باغ پرندگاه، پارک جنگلی ریزمندان بروید.

ماسال در کوه های تالش قرار دارد و در فاصلۀ 55 کیلومتری رشت واقع شده است.

5. ماسوله

ماسوله دومین شهر خنک گیلان در تابستان است. زمانی که گرمای تابستان همه را کلافه کرده است ماسوله یکی از شهرهایی است که می توان به آن پناه برد و علاوه بر استفاده از این آب و هوا از دیدنی های تاریخی و تفریحی این شهر توریستی بازدید کرد. بعد از این که در این شهر سفال هایی متعلق به دورۀ سلجوقی کشف شد نام این شهر را در فهرست آثار ملی قرار دادند. در کنار آب و هوای بسیار دلپذیر و تاریخ این شهر، چیزی که بیشتر از همه جلب توجه می کند معماری بافت و ترکیب منازل ماسوله است. خانه های ماسوله در دو طبقۀ زمستانی یا سومه و تابستانی یا پیشخوان ساخته شده است. در سفر به ماسوله حتماً از موزۀ مردم شناسی این شهر دیدن کنید و از غذاهای محلی و بی نظیر این شهر نیز نوش جان کنید.

ماسال در قسمت جنوب غربی گیلان و فاصلۀ 60 کیلومتری رشت و 35 کیلومتری فومن قرار دارد.

6. کرمانشاه

کرمانشاه یکی از مقاصد بسیار جذاب و مناسب برای سفرهای تابستانی است. آب و هوای خنک و آثار باستانی و تاریخی در کنار مکان های تفریحی موجود در کرمانشاه می تواند مسافرتی خاطره انگیز را برایتان به ارمغان آورد. این شهر تاریخی که یکی از کهن ترین شهر های ایران است اکنون عنوان نهمین شهر پر جمعیت ایران را به خود اختصاص داده و مناطق دیدنی بسیاری را دل خود جای داده است. از مناطق دیدنی این شهر می توان به تکیه معاون الملک، بازار سنتی کرمانشاه، باغ پرندگان، پارک کوهستان، سراب نیلوفر، طاق بستان، بیستون و حمام حاج شهباز خان را نام برد.

7. شهرکرد

شهری در غرب ایران که عاشقان طبیعت از دیدن آن بسیار لذت خواهند برد و نام آن شهرکرد است که به بام ایران نیز شهرت دارد و دلیل این نام گذاری این است که شهرکرد مرتفع ترین مرکز استان کشورمان است. جاذبه های طبیعی و تاریخی به همراه هوای خنک و دلپذیر می تواند باعث شود تا هر مسافری شهر کرد را برای سفر تابستانی خود و فرار از گرما انتخاب کند. از جاذبه های این شهر می توان به دشت لاله های واژگون، تونل و آبشار کوهرنگ، تالاب گندمان، تالاب چغاخور، پل زمان خان و چشمه کوهرنگ اشاره کرد.

8. اردبیل

اردبیل هم یکی از مناطقی است که به دلیل آب و هوای بسیار مطلوبش در تابستان مقصد مناسبی برای سفر مسافرت است. این شهر علاوه بر آب و هوای مناسب و خنکش جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی بسیاری نیز دارد که می تواند سفر شما را به یاد ماندنی کند. زمان سفر به این شهر بازدید از جاذبه های تاریخی این شهر را فراموش نکنید. از مهم ترین این جاذبه ها می توان به خانه ارشتادی، مسجد جامع اردبیل، محل دفن ایرانیان کشته شده در جنگ چالدران و شیروان، مجسمه شاه اسماعیل، گرمابه های دوره های صفویه، قاجاریه و قبل تر از آن و میدان جانبازان اشاره کرد.

9. همدان

یکی از شهرهای خنک کشور است که در دامنه های کوه الوند قرار دارد. همدان یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران و جهان و در واقع پایتخت تاریخ و تمدن ایران است. این قدمت و تاریخ طولانی از خود جاذبه های تاریخی بسیاری را به جای گذاشته است. در کنار این جاذبه های تاریخی، جاذبه های گردشگری نیز در این شهر وجود دارد. غار علیصدر که یکی از معروف ترین غارهای جهان است نیز در نزدیکی این شهر تاریخی قرار دارد. آرامگاه ابو علی سینا، حمام تاریخی قلعه، گنج‌نامه، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه، دریاچه و سد اکباتان، گنبد علویان، برج قربان، بازار سنتی همدان، موزۀ تاریخ طبیعی همدان، شیر سنگی، مقبرۀ استر و مردخای و حمام حاج تراب از مهم ترین جاذبه های گردشگری و تاریخی این شهر است.

10. سواد کوه

یکی دیگر از خنک ترین شهرهای شمالی ایران سواد کوه است؛ اما تنها چیزی که گردشگران را به سمت سواد کوه می کشاند آب و هوای آن نیست. طبیعت بسیار زیبا و بکر مناطق اطراف آن باعث شده تا این شهر مقصد بسیاری از مسافران تابستانی باشد. دریاچه لفور، جنگل توسکا، آبشار آهکی اسکلیم، آبشار تزر، آبشار گزو، غار زنگیان، دریاچۀ شورمست، رودخانه کسیلیان و سد سنبل رود از مهم ترین دیدنی های طبیعی این شهر زیبا است. همچنین در هنگام سفر به این شهر می توانید پل معروف ورسک را نیز ببینید. پلی معروف و مشهور که نقش مهمی در جنگ جهانی دوم نیز داشته است.

این ها تنها بخشی از شهرها و مناطق خوش آب و هوای ایران برای سفرهای تابستانی بود. مناطقی مانند فیروزکوه و دماوند در نزدیکی تهران، شهر زیبای خرم آباد با قلعۀ قلک و الافلاکش، منطقه آلاشت مازندران، جهان نمای گلستان، بجنورد خراسان، کندوان تبریز، شهر زیبا و دیدنی ارومیه و حتی زنجان از دیگر مناطق زیبا و خنکی است که در تابستان برای فرار از داغی هوا می توان به آن ها سفر کرد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.

Call Now Button