تفریحات کیش، معرفی و راهنمای تفریحات آبی و شبانه کیش

1

وقتی صحبت از سفر به جنوب ایران می شود، کیش اولین مقصدی است که به ذهن می رسد. این جزیره رؤیایی هر ساله پذیرای بیش از یک میلیون و هفت‌صد هزار گردشگر از ایران و خارج از کشور است. کیش جزیره ای است با امکانات تفریحی و اقامتی بیشمار، جذاب و هیجان انگیز که به آن لقب عروس جزایر مرجانی دنیا را داده اند. برای گردشگری که قصد سفر به جزایر جنوب ایران را دارد، کیش یک انتخاب مطمئن است. تفریح، هیجان و شادی کلماتی است که به خوبی می تواند این جزیره را توصیف کند. اگر می خواهید با تفریحات توریستی ترین جزیره ایران بیشتر آشنا شوید یا کیش مقصد بعدی مسافرت تفریحی شماست همراه ما باشید. هر آنچه که درباره تفریحات کیش می‌خواهید بدانید در همین مقاله برایتان لیست کرده ایم. همچنین می توانید از این لینک بلیط کیش به تهران را خریداری کنید.

برای تفریح کیش بهتر است یا قشم؟

شکی نیست که قشم و کیش هر دو از بی نظیرترین جزایر جنوب ایران هستند. اما وقتی پای تفریحات به میان آید قضیه فرق می­کند. چون شما باید ببینید کدام یک بیشتر شما را به هدفتان از سفر که همان تفریح کردن است می رساند. قشم با طبیعتی زیبا، بکر و خیال انگیز مقصد بسیار مناسبی برای دوستداران طبیعت است. وجود مناظری بکر، سواحلی جذاب و روستاهایی چشم نواز شاید نیاز طبیعت گردی شما را برآورده کند اما انتخاب خوبی برای تجربه هیجان و تفریح نیست. در مقابل کیش با امکانات تفریحی درجه یک و ارزان همراه استانداردهای روز دنیا می تواند تمام نیازهای تفریحی شما را جواب دهد. اوج هیجان، لذت و سرگرمی را در کیش به راحتی می توانید تجربه کنید. تجربه ای که به سادگی در مکان ها و شهرهای دیگر پیدا نمی شود و روز به روز بر امکانات تفریحاتی این جزیره افزوده می­شود. اما اگر از آن دسته گردشگرانی هستید که با خرید کردن و پاساژ گردی میانه خوبی دارید و برایتان مفرح است قشم هم می تواند مقصد خوبی برایتان باشد. پاساژهای مختلف، مراکز خرید ارزان قیمت در این شهر به وفور یافت می شود که در صورت سفر به این جزیره حتماً خریدهای خوبی را تجربه خواهید کرد. اما اگر روح ماجراجوی شما در پی تجربه های تفریحی مهیج و خاص است، بدون هیچ تردیدی راهی کیش شوید. تفریحات آبی بی نظیر، موسیقی شبانه، مجموعه­ های تفریحی خاص همراه با تنفس اکسیژن خالص در این منطقه برای همیشه، خاطره ای فراموش نشدنی از تفریحات را برای شما و همراهانتان رقم خواهد زد. در آخر این را اضافه کنیم که از مجموع دویست هزار گردشگر و مسافر نوروزی در تعطیلات نوروزی نود و هشت، حدود صد هزار نفر حداقل از یک یا دو امکانات تفریحات کیش استفاده کرده اند.

تفریحات کیش چیست؟

همان طور که در بالا اشاره کردیم، برای تفریح در کیش با هیچ محدودیتی رو به رو نخواهید بود. امکانات و تنوع آن قدر زیاد هست که هر روز اقامت در کیش؛ هیجان تازه ای را تجربه می کنید در ادامه راهنمای تفریحات آبی و بعضا شبانه کیش را برایتان به صورت کامل آماده کرده ایم.

پارک دلفین­ها

پارک دلفین­ها یا دلفیناریوم با مساحت صد هکتار در جنوب شرقی کیش یکی از پرطرفدار ترین ­جاذبه­های گردشگری کیش و از زیباترین پارک های تفریحی منطقه خاورمیانه است. بنا بر سلیقه خود می توانید در پارک دلفین ها از دلفیناریوم، باغ پرندگان، کلاسیک شو و آکواریوم آن دیدن کنید. شما با اتوبوس های قطاری مجهز در این مجموعه تفریحی می توانید از تمام نقاط آن دیدن کنید. تماشای نمایش هنرنمایی های دلفین ها، شیرهای دریایی، گراز دریایی و گربه های دریایی در دلفیناریوم بسیار جذاب و فراموش نشدنی است… علاوه بر این، فضای سبز پارک دلفین­ها با بیش از صدها گونه گیاهی مثل درختان نخل، کاکتوس ها و دیگر انواع گیاهان بسیار بی نظیر و چشم نواز است. از دیگر نقاط هیجانی این مجموعه، پارک پرندگان آن است که گلچینی از شصت گونه از پرندگان از اقصی نقاط جهان را در این پارک کنار هم آورده اند. تماشای پرندگانی از آمریکای جنوبی تا استرالیا و شرق آفریقا شما را حیرت زده خواهد کرد. پرواز پرندگان در فضایی وسیع بسیار برایتان رؤیایی خواهد بود. مخصوصاً اگر کودک دارید می تواند برای آن ها جالب و سرگرم کننده باشد. کلاسیک شو از دیگر گزینه های تفریحی این مجموعه است که در آن زیباترین سیرک کلاسیک خاورمیانه ایران- روسیه را در تالار مجلل جمشیدیه تماشا خواهید کرد. متوسط قیمت ورودی پارک دلفین­ها صد و بیست هزار تومان است.

پاراسل، پروازی رؤیایی بر فراز دریا

تجربه ترس، هیجان و آرامش ترکییی است که در پاراسل کیش به راحتی برای شما میسر می شود. در این تفریح مهیج که جز تفریحات هوایی و آبی است شما با تجهیزاتی مثل کمربند ایمنی و یک جلیقه نجات، سوار بر چتر پاراسل می­شوید. این تازه شروع هیجان است. چون چتر شما به یک قایق تندرو وصل شده و ناخدای قایق با درنظرگرفتن شرایط جوی مثل سرعت باد کم کم طناب را شل می کند و شما را به بالا می‌فرستد. لحظه ای که با پاراسل بر فراز دریای خلیج فارس در حال پرواز هستید تکرار نشدنی است. البته اول شاید کمی بترسید اما درادامه احساسی از هیجان و هم چنین آرامش را خواهید داشت. برای تجربه یک هیجان فراموش نشدنی با پاراسل شما به مدت ده دقیقه بر فراز دریا خواهید بود. از بابت ناخدا خیالتان راحت باشد چون همیشه فردی کارآزموده و توانمند برای این تفریح در نظر گرفته می شود.

شاتل، شتابی وصف ناپذیر بر سطح آب

اگر تشنه سرعت هستید شاتل می توانید حسابی شما را هیجان زده کند. شاتل یکی از هیجان انگیزترین تفریحات کیش است که با شما با سوار شدن بر یک تیوب و با اتصال به قایقی تندرو به روی سطح آب کشیده می شوید. سرعت شاتل تقریباً بالاست و ممکن است حتی به آب پرت شوید. و این خود قسمتی از هیجان شاتل است. اما نگران نباشید چون لیدرها شما را کمک خواهند کرد. شاتل از بابت امنیت بسیار استاندارد است. چون جلیقه های مجهز نجات شما را ایمن نگه خواهند داشت و همین طور غریق نجات ها کاملاً حواسشان به شما خواهد بود.

اسکی روی آب

تفریح و هیجان در کیش تمامی ندارد. اسکی روی آب که به آن کیبل اسکی هم گفته می شود یکی دیگر از تفریحات کیش به شمار می رود. شما قرار است در بزرگ‌ترین مرکز کیبل اسکی کیش در خاورمیانه اسکی روی آب را در زیباترین سواحل جزیره کیش تجربه کنید. سرعت کیبل اسکی از بیست تا شصت کیلومتر متغیر است و گروه سنی سه سال به بالا با ایمنی کامل می توانند آن را تجربه کنند. همچنین کیبل اسکی کیش امکان سرویس دهی به دوازده نفر به طور هم زمان را دارد. این مجموعه تفریحی از امکاناتی مثل دفتر رزرواسیون، رخت کن، تجهیزات ورزشی، اتاق آموزش، رستوران و کافه و غیره برخوردار است. در کنار همه این­ ها محیط سرسبز، جذاب و پوشیده شده از گیاهان متنوع مثل درخت نارگیل و لور هیجان و لذت را برای شما چند برابر خواهد کرد.

غواصی در کیش، کشف دنیای رنگارنگ آبزیان از فاصله نزدیک

qavasi-kish
qavasi-kish

سکوت، آرامش و دنیای رنگی رنگی اعماق دریا چشمان شما را به روی دنیای جدیدی باز می کند. دنیایی که غواصی در کیش به راحتی شما را به آن خواهد رساند. غواصی یکی دیگر از تفریحات کیش است که طرفداران زیادی دارد. خوشبختانه سایت های مختلفی برای غواصی وجود دارد که آقایان و خانم ها به راحتی و با آموزش غواصان می توانند رؤیای غواصی و کشف دنیای رمز آلود آبزیان، مرجان های دریایی و انواع ماهی ها را به واقعیت تبدیل کنند. اگر شنا بلد نیستید نگران نباشید چون به راحتی و به سرعت یعنی بیست دقیقه آموزش می توانید در اعماق دریای مرجانی خلیج فارس غواصی کنید. جالب است که غواصی در کیش در تمام سال امکان پذیر است.

فلای بورد، تفریحی فراتر از هیجان

flyboard-kish
flyboard-kish

اگر می خواهید بر سطح آب کمی معلق بمانید و حتی پرواز کنید، فلای برد برای شماست. در این تفریح که می‌شود به آن لقب پرهیجان ترین تفریح آبی را داد، با استفاده از جت اسکی و فشار آب تا دوازده متر، بله دقیقاً تا دوازده متر بالای سطح آب خواهید بود و می توانید حرکت نمایشی انجام دهید. از بابت بلد نبودن، نگران نباشید چون ابتدا توسط راهنما سی دقیقه آموزش می بینید و بعد اوج هیجان را با فلای برود شروع می کنید. فقط شاید کمی قیمت این تفریح برایتان گران باشد که از سایت های تخفیف گروهی می توانید بلیت های ارزان آن را تهیه کنید.

شهربازی هایلند کیش

خوب است حالا که می‌خواهید به کیش سفر کنید مجهزترین و مدرن ترین شهربازی کشور را هم تجربه کنید. از جمله معروف ترین وسایل بازی شهربازی هایلند می توان به سینما هفت بعدی پیشرفته trio teck کانادا، سینما گیم Hyper Reality نام برد. این مجموعه تفریحی کیش هم خالی از هیجان نیست. بازی های مثل رولر کاستر هوایی، سورتمه، اتاق ارواح سرگردان، رودخانه وحشی و رنجر نام برد که آدرنالین خون شما را به شدت افزایش می دهند. در این شهربازی بازی های مناسب کودکان هم مثل تاب، چرخ و فلک و غیره در نظر گرفته شده است.

اسکوتر برقی کیش

اگر عاشق موتور سواری هستید اما به هر دلیلی تا به حال نتوانسته اید آن را تجربه کنید، در کیش این اسکوترهای برقی کوچک را از دست ندهید. اما اسکوترهای برقی دقیقاً چه هستند. این اسکوترها مانند دوچرخه های برقی به آسانی با باتری کار می کنند و شما با یک گاز و ترمز ساده با آن‌ها می توانید دوری در شهر بزنید. برای اجاره این موتورهای برقی باید کارت شناسایی به همراه داشته باشید و مبلغی به ودیعه بگذارید. فقط حواستان باشد با احتیاط موتور سواری کنید و قبل از آن که باتری تمام شود آن ها را به ایستگاه برگردانید.

دوچرخه سواری در کیش

خبر خوب برای دوستداران دوچرخه سواری این که در جزیره کیش پیستی مخصوص برای دوچرخه سواری به مسافت هفتاد و پنج کیلومتر وجود دارد. در این مسیر که به موازات جاده جهان؛ یکی از زیباترین جاده های دنیا قرار گرفته است. طبیعت بکر و سکوت زیبای مسیر دوچرخه سواری لذت رکاب زدن را برایتان چند برابر می کند. شما به راحتی می توانید از ایستگاه های موجود در شهر دوچرخه دلخواهتان که می تواند عادی یا دنده ای باشد کرایه کنید و لذت ببرید. از مکان هایی که می توانید در کیش دوچرخه کرایه کنید، می توان به پرشین گلف، کشتی یونانی و فاز 2 صد اشاره کرد. یادتان باشد موقع کرایه دوچرخه حتماً کارت شناسایی و مبلغی برای ودیعه همراه داشته باشید

بانجی جامپینگ کیش، سقوط آزاد

banjee-jumping-kish

اگر می خواهید برای یک‌بار هم که شده ترس را کنار بگذارید و از ارتفاعات چهل یا شصت متری سقوط آزاد را تجربه کنید بانجی جامپینگ کیش گزینه پیش روی شماست. در بانجی جامپینگ کیش شما به وسیله یک طناب فنردار به سمت پایین سقوط می کنید. هیجان این تفریح بسیار بالاست. بنابراین برای خانم های باردار یا بیماران قلبی و افراد با شرایط خاص اصلاً توصیه نمی‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. الهـہ می گوید

    کـیش میخوام

Call Now Button