تمدید ویزای کانادا

در متن پیش رو، برای کسانی که قبلاً ویزای کشور کانادا را داشته اند مراحل تمدید ویزای  کانادا را در مجموعه فلاوینگو (عالی گشت) بیان می کنیم. حوشبختانه دو واکسن آسترازنیکا و سینوفارم دو واکسن اصلی هستند که توسط اغلب ایرانیان تزریق شده است و برای اعطای ویزا مورد قبول کشور کانادا قرار دارند.  کسانی که قبلاً این ویزا را نداشته اند و یا بعد از خواندن این مطلب متوجه می شوند که نمی توانند ویزای خود را تمدید کنند، می توانند به مطالب ویزای کانادا ،  اخذ ویزای تحصیلی کانادا ، اخذ ورک پرمیت کانادا ، ویزای توریستی کانادا ، مهاجرت به کانادا از طریق تأسیس شعبه جدید در کانادا یا راه اندازی بیزینس در کانادا  و مهاجرت به کانادا از طریق کار مراجعه کنند.

خرید بلیط هواپیما تورنتو

شرایط تمدید ویزا کانادا

بهار سال 1391 بود که سفارت کانادا در تهران، خدمات ویزای خود را متوقف کرد و متقاضیان ویزای کانادا را موظف کرد تا برای دریافت ویزای این کشور و انجام انگشت نگاری، به مراکز VFS در کشورهای دیگر مانند ترکیه بروند. طبق قوانین کانادا، متقاضیان برای دریافت ویزا باید انگشت نگاری شوند و نتیجه این انگشت نگاری، تا ده سال اعتبار دارد و در این مدت، افراد می توانند بدون انگشت نگاری، اقدام به تمدید ویزا کنند.

تذکر: ایرانیانی که انگشت نگاری آنها قبل از سال 1391 در ایران انجام شده است، باید دوباره اقدام به انگشت نگاری کنند و همه مراحل را از نو انجام دهند. ولی اگر انگشت نگاری شما در کشور دیگری انجام شده باشد، مشکلی وجود ندارد.

نحوه تمدید ویزای کانادا

افرادی که هنوز از اعتبار ده ساله انگشت نگاری آنها باقیمانده است نیازی به وقت سفارت کانادا برای انگشت نگاری ندارند و فقط کافیست به صورت آنلاین برای درخواست ویزا اقدام کنند. در مجموعه عالی گشت برای این افراد، بعد از درخواست آنلاین ویزا و دریافت پاسخ مثبت ویزا، اقدام به پیکاپ پاسپورت کانادا می شود. با این کار، پاسپورت شما به کشورهای مجاور مانند ترکیه ارسال می شود تا برچسب ویزا روی آن الصاق شود. به کمک این روش، خدمات دیگری نظیر تمدید ویزای تحصیلی کانادا هم در فلاوینگو ارائه می گردد.

اعتبار گذرنامه برای سفر به کانادا

به طور کلی برای اینکه ویزا در پاسپورت شما معتبر باشد و یا قابلیت تمدید داشته باشد، باید گذرنامه یا پاسپورت شما حداقل 7 ماه اعتبار داشته باشد. همچنین با توجه به اینکه پاسپورت ایران در حال حاضر 5 سال اعتبار دارد، تمدید ویزای شما هم به اندازه مدت اعتبار پاسپورت و حداکثر 5 سال خواهد بود. همچنین باید بدانید که طبق قوانین ایران، اگر پاسپورت شما کمتر از 2 سال اعتبار داشته باشد، می توانید به تمدید آن اقدام کنید و پاسپورت جدید بگیرید. این قوانین برای تمدید ویزای دانشجویی کانادا، تمدید ویزای مولتی کانادا، تمدید ویزای 5 ساله کانادا و … تفاوتی ندارد.

نکته بسیار مهم در مورد تمدید اعتبار گذرنامه این است که در خیلی از مواقع بهتر است قبل از تمدید ویزا، اعتبار گذرنامه یا همان پاسپورت ایرانی خود را به حداکثر میزان خود یعنی 5 سال برسانید و بعد ادامه کار خود را انجام دهید. این موضوع به این دلیل است که بعد از ورود به خاک کانادا و اتمام زمان ویزا، در صورتی که درخواست تمدید اقامت نمایید میزان اقامت شما به اندازه زمان اعتبار پاسپورت، تمدید خواهد شد. در این صورت است که اگر زمان اعتبار پاسپورت شما کم باشد هزینه های تمدید پاسپورت در ایران و درخواست ویزای دوباره و فرایندهای وقت‌گیر آنها برای شما تکرار خواهد شد. توجه داشته باشد که حتی اگر 3 سال یا بیشتر هم از مدت اعتبار پاسپورت شما مانده است می توانید با مراجعه به اداره گذرنامه ها در استان محل زندگی خود در ایران، درخواست تمدید آن را بدهید.

تذکر: بعضی از افراد سؤال می کنند که اگر پاسپورت خود را تمدید کنند، ویزای مربوط به آن باطل می شود یا خیر؟ در پاسخ باید گفت که کسانی که پاسپورت آنها هنوز بیش از 7 ماه اعتبار دارد و برچسب ویزا هم روی این پاسپورت دارند، نباید نگران از بین رفتن ویزای خود بعد از گرفتن پاسپورت جدید باشند چون پلیس مهاجرت ایران در کنار اعطای پاسپورت جدید، فقط صفحه اول پاسپورت قبلی را پانچ خواهد کرد و این افراد می توانند در هنگام خروج از ایران پاسپورت جدید خود را نشان دهند ولی در کانادا، همچنان از پاسپورت قدیمی خود استفاده کنند. ولی کسانی که مدت اعتبار پاسپورت آنها از 7 ماه کمتر شود، ویزای موجود در آن پاسپورت هم بی اعتبار خواهد شد.

مدارک لازم برای تمدید ویزای کانادا

مدارک لازم برای تمدید ویزای کانادا، همان مدارک معمولی است که افرادی که برای اولین بار اقدام می کنند باید ارائه دهند. این مدارک عبارت است از:

  • تکمیل فرم های مرتبط با ویزا
  • ترجمه شناسنامه و کارت ملی
  • اصل و ترجمه سند ازدواج (در صورت متأهل بودن)
  • اصل و ترجمه اسناد ملکی ( خانه، ماشین و … که البته اختیاری است)
  • تمام پاسپورت های قدیم و جدید
  • پرینت گردش حساب 6 ماهه و برگه تمکن مالی
  • حداقل موجودی حساب به مقدار 60 میلیون تومان
  • دو قطعه عکس جدید
  • کارت پایان خدمت
  • ترجمه مدارک شغلی ( کارمندان : نامه اشتغال به کار با ذکر سمت و حقوق، سابقه بیمه و فیش حقوقی- کارفرمایان : مجوز فعالیت شرکت، آگهی شرکت در روزنامه رسمی، بیمه پرسنل و مالیات)

تعریف توریست از دیدگاه اداره مهاجرت کانادا

به غیر از افراد دارای اقامت کانادا و شهروندان کانادایی، از دیدگاه اداره مهاجرت کانادا برای مسافرت به کانادا همه افراد نیاز به مجوز ورود به کانادا را دارند. توریست کسی است که تابعیت کشور کانادا را ندارد و می خواهد به صورت قانونی از کانادا دیدن کند. سالیانه کشور کانادا میلیون ها بازدید کننده دارد که با ویزا های غیر اقامتی وارد این کشور می شوند. همانطور که گفته شد برای رفتن به سفر تفریحی به کانادا باید ویزای توریستی این کشور را داشته باشید.

ویزای توریستی کانادا گزینه ای موقت برای مهاجرت به کانادا است و به مسافران این اجازه را می دهد تا برای بازدید از کانادا و به منظور گردشگری و گذراندن اوقات فراغت به کانادا سفر کنند. ویزای توریستی کانادا (Canada tourist visa) با عنوان ویزای بازدیدکننده (Canada visitor visa) و همچنین اقامت موقت کانادا (TVR) نیز شناخته می شود. برای گرفتن این نوع از ویزا باید مدارک کامل خود را به سفارت کانادا ارائه دهید. با ویزا توریستی کانادا با هر ورود حداکثر به مدت 6 ماه می‌توان در خاک کانادا اقامت داشت.

ویزای مولتی کانادا

ویزای مولتی (multiple) کانادا  به مدت 10 سال اعتبار دارد و دارندۀ آن می تواند به طور نامحدود تا ده سال در خاک این کشور تردد داشته باشد.

اعتبار این ویزا بستگی به مدت اعتبار پاسپورت دارد. در نتیجه این نوع ویزا به دلیل اعتبار 5 سالۀ پاسپورت های ایرانی، تنها 5 سال معتبر است. ویزای مولتی کانادا برای مسافران این امکان را فراهم می آورد که چند بار به کشور کانادا وارد شوند. هر چند که هر بار بیش از 6 ماه نمی توانند در این کشور اقامت داشته باشند مگر آنکه درخواست تمدید کنند. اگر می خواهید در حالی که در کشور کانادا هستید درخواست تمدید ویزا کنید، این امکان تا هجده ماه (سه بار تمدید ویزا) وجود دارد.

 

تمدید ویزای توریستی کانادا در خاک کانادا

توجه داشته باشید در صورتی که با ویزای توریستی در خاک کانادا هستید و می خواهید زمان بیشتری را در این کشور اقامت داشته باشید، کافیست به وبسایت CIC مراجعه کنید و بعد از ساختن یک اکانت کاربری، فرم مربوطه را پر نمایید تا ویزای توریستی شما به راحتی تمدید گردد.

 

برای استفاده از خدمات فلاوینگو می توانید با شماره تلفن 02143635000 با همکاران ما تماس بگیرید  و یا با شماره 09122046276 ارتباط برقرار کنید.

در چه صورتی می‌توان ویزای کانادای خود را تمدید کرد؟

اگر هنوز به میزان ۱۰سال از انگشت‌نگاری شما سپری نشده باشد، می‌توانید بدون انگشت‌نگاری و فقط از طریق خدمات پیکاپ پاسپوت در عالیگشت، فوراً ویزای خود را تمدید کنید.

آیا کسانی که قبل از سال ۱۳۹۱ اقدام به انگشت‌نگاری کرده‌اند، دوباره نیاز به انگشت‌نگاری دارند؟

بله. در سال ۱۳۹۱ سفارت کانادا در ایران بسته شد و از آن زمان به بعد قوانین اخذ ویزای کانادا برای ایرانیان تغییر کرد.

گذرنامه فرد برای تمدید ویزای کانادا حداقل چقدر باید اعتبار داشته باشد؟

به طور کلی برای اینکه ویزا در پاسپورت شما معتبر باشد و یا قابلیت تمدید داشته باشد، باید گذرنامه یا پاسپورت شما حداقل 7 ماه اعتبار داشته باشد.

چه زمانی می‌توانیم اقدام به تمدید پاسپورت خود کنیم؟

طبق قوانین ایران اگر از اعتبار پاسپورت شما کمتر از ۲ سال مانده باشد، می‌توانید اقدام به تمدید پاسپورت خود کنید.

آیا اگر پاسپورت خود را تمدید کنیم، ویزای موجود در آن باطل می‌شود؟

کسانی که پاسپورت آنها هنوز بیش از 7 ماه اعتبار دارد و برچسب ویزا هم روی این پاسپورت دارند، نباید نگران از بین رفتن ویزای خود بعد از گرفتن پاسپورت جدید باشند چون پلیس مهاجرت ایران در کنار اعطای پاسپورت جدید، فقط صفحه اول پاسپورت قبلی را پانچ خواهد کرد و این افراد می توانند در هنگام خروج از ایران پاسپورت جدید خود را نشان دهند ولی در کانادا، همچنان از پاسپورت قدیمی خود استفاده کنند. ولی کسانی که مدت اعتبار پاسپورت آنها از 7 ماه کمتر شود، ویزای موجود در آن پاسپورت هم بی اعتبار خواهد شد.

حداکثر به اندازه چه مدت می‌توان ویزای کانادا را تمدید کرد؟

میران مدت تمدید ویزا حداکثر به اندازه میزانی است که از اعتبار پاسپورت شما مانده باشد. با توجه به اینکه گذرنامه‌های ایرانی حداکثر به اندازه ۵ سال تمدید می شوند، حداکثر میزان تمدید ویزای کانادا هم ۵ سال خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.

Call Now Button