تور ارمنستان جذاب، مفید و مختصر

یکی از مقاصدی که این روزها در بین ایرانیان طرفدار پیدا کرده است، کشور همسایه یعنی ارمنستان می باشد. اخذ وقت سفارت کانادا در ارمنستان و تور واکسن به ارمنستان از اصلی‌ترین دلایل حضور ایرانیان در ارمنستان است. به جرأت می‌توان گفت که ارمنستان در حال حاضر مهمترین مقصد تور واکسن کرونا در ایران است. فارغ از این دلایل، ارمنستان با تاریخ 3000 ساله و مردم مهمان نوازش یکی از مقاصد خوب برای گردشگری است. از نظر جغرافیایی این کشور در مرز میان اروپا و آسیا و در بین دریای سیاه و خزر قرار دارد. ایروان پایتخت این کشور در دامنه کوه آرارات و بر کرانه رود هرازدان بنا شده است و در مرز چهار استان کوتایک در شمال، آرارات در جنوب، آرماویر در جنوب غربی و آراگاتسوتن در شمال غربی قرار دارد. ایروان یکی از دیدنی ترین شهرها ارمنستان است و در این مطلب می خواهیم شما را با تعدادی از جاذبه های گردشگری این شهر آشنا کنیم.  هدف ما برگزاری اررزان‌ترین تور ارمنستان برای شماست. شما می‌توانید تور ارمنستان از تبریز، تور ارمنستان از کرمان و همه شهرهای دیگر را در فلاوینگو رزرو کنید.

برای استفاده از تور ارمنستان لحظه آخری در فلاوینگو کافیست با شماره‌های ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ و ۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۶ تماس بگیرید.

قیمت تور ارمنستان

قیمت تور ارمنستان به دو عامل اصلی یعنی قیمت بلیط هواپیما ارمنستان و هزینه رزرو هتل در ارمنستان بستگی دارد. برای کاهش قیمت بلیط هواپیما باید از بلیط هواپیما لحظه آخری ایروان و یا بلیط هواپیما چارتر ایروان استفاده نمایید. برای کم کردن هزینه‌های بلیط هتل هم باید هتل‌های با کیفیت ولی ارزان را رزرو نمایید. قیمت تور ارمنستان در فلاوینگو به دلیل اینکه مجموعه فلاوینگو هم در حوزه فروش بلیط هواپیما و هم در حوزه همکاری با هتل‌های با کیفیت در ارمنستان سابقه طولانی دارد، به میزان مناسبی رقم می‌خورد. ضمناً تور ارمنستان هتل uall هم در صورت درخواست شما قابل رزرو است. شما می توانید در هتل‌های uall از همه امکانات برخوردار شوید و تمام وعده‌های غذایی سه گانه و میان‌وعده ها، نوشیدنی‌ها و خلاصه هر چیزی که فکرش را بکنید به طور رایگان در اختیار داشته باشید.

تور واکسن به ارمنستان

بعد از شیوع کرونا و شروع فرآیند تزریق واکسن کرونا برخی از کشورها مانند ارمنستان اقدام به تزریق واکسن کرونا به صورت رایگان به گردشگران کرده‌اند. با توجه به اینکه کشور ارمنستان در همسایگی ایران قرار دارد و سفر به این کشور برای ایرانیان نیاز به ویزا ندارد، هزینه رفت و آمد به آن زیاد نیست و کسانی که دوست دارند هر چه زودتر واکسن کرونای خود را دریافت کنند، می‌توانند با تور واکسن به ارمنستان همراه شوند و منتظر دریافت واکسن در ایران نمانند. از مزایای تزریق این واکسن در ارمنستان این است که بعد از تزریق واکسن، گواهینامه بین‌المللی هم به شما داده خواهد شد و می توانید در سفر به کشورهای دیگر هم از این گواهینامه استفاده کنید. احتمالاً شما هم می دانید که بعد از شیوع کرونا، خیلی از کشورهای جهان شرط ارائه ویزا و یا ورود به خاک خود را تزریق واکسن کرونا قرار داده‌اند. ضمناً با توجه به اینکه مردم ارمنستان اعتقاد زیادی به تزریق واکسن ندارند، مراکز دریافت واکسن خیلی شلوغ نیست و شما می‌توانید به راحتی بعد از تزریق دوز اول، بعد از مدتی برای تزریق دوز دوم به ارمنستان مراجعه کنید.

اخذ وقت سفارت کانادا در ارمنستان

یکی دیگر از مزایای تور ارمنستان برای کسانی که می‌خواهند ویزای کانادا را دریافت کنند حضور در سفارت کانادا برای انگشت‌نگاری است. با توجه به اینکه کانادا در ایران دارای سفارت نیست این افراد مجبور هستند برای انجام امور انگشت نگاری مربط به ویزای کانادا به کشورهای همسایه از جمله ارمنستان و ترکیه بروند.

بنابراین متقاضیان در صورتی که واکسن نزده باشند، می‌توانند با حضور در ارمنستان در کنار انجام کار انگشت‌نگاری، اقدام به تزریق واکسن کرونا کنند. یکی از شرایط کشور کانادا برای اعطای ویزا و اجازه ورود به اتباع دیگر به داخل مرزها، تزریق واکسن توسط متقاضیان است. در حال حاضر خیلی از افرادی که در گذشته بین ترکیه و ارمنستان، ترکیه را برای انگشت نگاری انتخاب می‌کردند، به دلیل وجود واکسن رایگان کرونا برای توریست‌ها، کشور ارمنستان را برای این کار انتخاب می‌کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اخذ وقت سفارت کانادا در ارمنستان می‌توانید به لینک داده شده مراجعه کنید.

درباره شهر ایروان

 ایروان شهری جهانی و امن برای گردشگران سراسر دنیا محسوب می‌شود. فرقی نمی‌کند از تهران به این شهر بروید یا لس آنجلس؛ در هر صورت با آغوش باز مردم مواجه خواهید شد. این شهر با قدمتی در حدود 3000 هزار سال، آثار تاریخی و باستانی زیادی را در خود جای داده و هر ساله هزاران نفر برای بازدید از این آثار و دیگر جاذبه های طبیعی و گردشگری به این شهر سفر می کنند. خیابان‌های عریض، درختان بلند قامت، ساختمان‌های زیبا و کافه های گران قیمت از نشانه های این شهر است. شهری که شاید در نگاه اول مشابه پاریس به نظر برسد اما تفاوت های معماری آن در نگاه های بعدی کم کم خود را نمایان می کند. جاذبه های دیدنی این شهر بسیار است، در ادامه مطلب قصد داریم تا شما را با تعدادی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری، تاریخی و طبیعی این شهر آشنا کنیم.

دریاچه سوان

این دریاچه در ارتفاع 1916 متری از سطح دریا و در 60 کیلومتری شهر ایروان قرار گرفته و به دلیل سواحل زیبایش معروف است و می توان از آن به عنوان یکی از بهترین مکآن‌های برای گذراندن وقت در تابستان نام برد. این دریاچه در خود تفریحات و امکانات بسیاری مانند جت اسکی، قایق سواری، کایت سرفینگ، پاراگلایدر سواری، ویک بوردینگ، وایند سرفینگ و چندین مورد دیگر را جای داده است. علاوه بر این تفریحات می توانید چند جاذبه تاریخی دیگر مانند صومعه سواناوانک، صومعه هاراوانک و قلعه آدزبرد را در اطراف این دریاچه بیابید.

دریاچه سوان
دریاچه سوان در نزدیکی شهر ایروان

تالار اپرای ایروان

یکی از شگفت انگیز ترین سالن های اپرا و تئاتر دنیا را الکساندر تامانیان معمار و طراح برجسته و معروف ارمنی در سال 1933 ساخته است. شگفتی این سالن را زمانی متوجه خواهید شد که این ساختمان دو تالار با سقفی مشترک دارد و هر دو سالن از نظر صدا و آگوستیک بسیار عالی هستند و خللی در کار یکدیگر ایجاد نمی کنند. این سالن اپرا 1200 صندلی دارد و برنامه های مختلفی در آن اجرا می شود و در صورت تمایل علاوه بر بازدید از ساختمان بیرونی این بنا که با مجسمه و نور پردازی های زیبای خود در شب جلوه گری می کند می توانید به تماشای تئاتر بپردازید. فقط حواستان باشد ورود به این سالن قوانینی دارد و در این قوانین از ورود افراد با لباس ورزشی و یا در حالت عدم ثبات جلوگیری به عمل می آید و نمی توان مواد غذایی و نوشیدنی به داخل این ساختمان برد.

تالار اپرای ایروان
تالار اُپرای ایروان

مسجد آبی

مسجد آبی ایروان یکی از مکآن‌هایی است که حتماً باید در سفر به این شهر از آن بازدید کنید. این مسجد تنها مسجد باقی مانده از 8 مسجد مهم شهر ایروان است. مسجد آبی در قرن 18 میلادی ساخته شده و در زمانی که ارمنستان بخشی از شوروی بود این بنا فعالیتی به عنوان مسجد نداشت و تبدیل به موزه تاریخ ایروان شده بود. پس از این که ارمنستان استقلال یاقت و شوروی از هم پاشید این مسجد با حمایت ایران و بین سال های 1375 تا 1379 توسط ایران بازسازی شد و از آن به عنوان تنها مسجد فعال در کشور ارمنستان یاد می شود. اکنون در این مکان به علاقه مندان زبان فارسی آموزش داده می شود. ورود و بازدید از این مسجد رایگان است.

مسجد آبی ایروان
مسجد آبی ایروان

کلیسای جامع سنت گریگور روشنگر

در هزار و هفت‌صدمین سالگرد اعلام مسیحیت به عنوان دین رسمی ارمنستان کلیسای جامع سنت گریگور روشنگر که با نام کلیسای جامع سنت گریگور لوزاوریچ نیز شناخته می شود برای ادای احترام به سنت گریگور روشنگر که دین مسیحیت را به ارمنستان معرفی کرد، ساخته شد. این کلیسا که بزرگ‌ترین کلیسای جامع حواری ارمنی در جهان است در سال 1997 کار ساخت آن زیر نظر استپان کیورکچیان شروع شد و پس از 4 سال در سال 2001 به پایان رسید.

کلیسای جامع سنت گریگور
کلیسای جامع سنت گریگور ایروان

لاورز پارک ایروان

لاورز پارک ایروان بهترین مکان برای دوری از شلوغی های شهر و کمی قدم زدن در طبیعت است. در مکان این پارک در قرن هجدهم میلادی پارکی وجود داشت که در سال 2005 تصمیم به بازسازی و گسترش آن گرفته شد و این کار بر عهده پیر رامباخ معمار معروف سوئیسی قرار گرفت. در سال 2008 پارک دو و نیم هکتاری لاورز پارک یا پارک عشاق به شکل امروزی افتتاح شد. در پارک جدید یک دریاچه مصنوعی با دو جزیره ساخته شده که از یکی از جزایر به عنوان صحنه تئاتر با ظرفیت 200 نفر استفاده می شود. بازدید از کافه آچاجور و طی کردن زمانی در این پارک خالی از لطف نخواهد بود.

پارک لاورز ایروان
پارک لاورز ایروان

بازار ورنیساژ ایروان

بازار بزرگ ایروان که به آن ورنیساژ می گویند بازاری سنتی است که بازدید از این بازار می تواند شما را با فرهنگ ارمنستان آشنا کند. در این بازار که خود ارمنی ها نیز از آن خرید می کند، اجناس متنوع و متفاوتی با کیفیت قابل قبول و خوب عرضه می شود و می توانید برای خرید با فروشندگان چانه بزنید. اجناسی که در این بازار ارائه می شوند تنوع بسیار خوبی دارند و می توانید از عروسک، زیور آلات، فلوت، پیراهن، تخته و شطرنج های دست ساز چوبی و فلزی تا عتیقه جات و نقاشی پیدا کنید. این بازار پارک کوچک و 350 متری را در خود جای داده که در صورت نیاز به استراحت می توانید از آن استفاده کنید. ظروف سفالی و آویز ها و گردنبندهایی با شکل و نقش انار یکی از بهترین و مهم ترین سوغاتی هایی است که می توانید از این بازار تهیه کنید.

بازار ورنیساژ ایروان
بازار ورنیساژ ایروان

میدان جمهوری

اگر نام ایروان را جستجو کنید، میدان جمهوری این شهر یکی از اولین مطالبی است که خواهید دید. این میدان که می توان از آن به نوعی به عنوان نماد ایروان نام برد محل برگزاری جشن ها و مراسم ها است. هر سال در روز استقلال ارمنستان (21 دسامبر) در این میدان جشن بزرگی بر پا می شود. این میدان بیضی شکل بخشی از طرح اصلی شهر ایروان در سال 1924 است. آلکساندر تامانیان که معروف ترین معمار ارمنی است و رد پای طراحی و ساخته های او را در سرتاسر شهر ایروان خواهید دید بعد از طراحی، کار ساخت فاز اول این میدان 14000 متر مربعی را در سال 1926 شروع کرد، ساخت این فاز 24 سال به طول انجامید و در سال 1950 به اتمام رسید اما هنوز قسمتی از کار باقی مانده بود تا سر انجام در سال 1977 میدان جمهوری تکمیل شد.

تور ۵ روزه ارمنستان، تور ۷ روزه ارمنستان و انواع دیگر ۳ روزه و ۴ روزه این تور را با هتل‌های ۴ ستاره و ۵ ستاره می توانید از طریق شماره تلفن ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ در فلاوینگو رزرو کنید.

این میدان ابتدا با نام لنین شناخته می شد و مجسمه لنین در ضلع جنوب غربی میدان قرار داشت که در سال 1990 بعد از 50 سال از آن جا برداشته شد. در فصل گرم سال هر شب حدود ساعت 9 تا 11 رقص نور و فواره موزیکال در میدان جمهوری اجرا می شود. میدان جمهوری با هفت ساختمان احاطه شده که این ساختمآن‌ها عبارت‌اند از گالری ملی و موزه تاریخ، وزارت کشور، خانه دولت، دفتر مرکزی پست ارمنستان، هتل ماریون، وزارت امور خارجه، وزارت انرژی و منابع طبیعی

میدان جمهوری نماد ایروان
میدان جمهوری، نماد ایروان

ماتناداران

ماتناداران یکی از مهم ترین موزه های ارمنستان و جهان است که در سال 1957 توسط مارک گریکوریان ساخته شد. در این موزه نزدیک به یازده هزار متن و خطی به زبان ارمنی قدیم و دیگر زبآن‌های کهن نگهداری می شده است که امروزه با افزایش این نسخ تعداد آن‌ها به حدود هفده هزار نسخه رسیده است. معنی لغت ماتناداران به معنی مجموعه ای برای نگهداری اسناد و کتاب و متون است. این موزه در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و هر ساله هزاران بازدید کننده را به خود می بیند.

ماتناداران از موزه‌های بزرگ ارمنستان
ماتناداران، بزرگترین موزه ایروان

کلیسای جامع سارکیس مقدس

تعداد زیادی کلیسا در شهر ایروان وجود دارد که کلیسای سارکیس مقدس را می توان محبوب ترین آن‌ها میان مردم دانست. این کلیسا که نزدیک به 200 سال از ساخت آن می گذرد در سال 1840 ساخته شد و از نظر تاریخی و مذهبی میان ارامنه جایگاه ویژه ای دارد. از دیگر جاذبه های گردشگری ایروان می توان به دژ اربونی، خیابان شمالی، خیابان آبوویان، میدان آزادی، آبشار، پارک مجسمه و موزه هنر کافسچیان، خیابان ماشتوتس، بازار سرپوشیده، پارک کودک و موزه های متعدد این شهر اشاره کرد.

کلیسای جامع سارکیس مقدس
کلیسای جامع سارکیس مقدس در ایروان

 

برای رزرو تور ارمنستان در فلاوینگو می‌توانید با شماره تلفن‌های ۰۲۱-۴۳۶۳۵۰۰۰ و ۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۶ تماس بگیرید.
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.

Call Now Button