تور استانبول از شیراز، هر آنچه نیاز است بدانیم

تور استانبول از شیراز در شرایط کرونایی یکی از معدود تورهای فعال است که با قوت قبلی ادامه دارد. در این مطلب در مورد سؤالات شما در این زمینه مثل قیمت تور ترکیه از شیراز، شرایط تور استانبول در دوران کرونا، تور استانبول از شیراز ۹۹، تور ترکیبی استانبول آنتالیا از شیراز، تور آنتالیا از شیراز، آزمایشگاه‌ های مورد تأیید وزارت بهداشت برای تست کرونا در شیراز، نحوه دریافت کد HES برای گردشگران ترکیه و … پاسخ خواهیم داد. آخرین تغییرات در مورد شرایط سفر به ترکیه در کرونا را هم می‌توانید از لینک داده شده مطالعه کنید.

برای رزرو تور استانبول از شیراز می‌‌توانید همین الآن با شماره تلفن‌های ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ و یا ۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۶ تماس بگیرید.

خرید بلیط هواپیما استانبول

راه های سفر به استانبول از شیراز

راه‌های زیادی برای سفر به استانبول از شیراز وجود دارد که بسته به اینکه چه بودجه‌ای را برای این سفر در نظر گرفته‌اید و سلیقه شما در سفر کردن چیست، می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

راه اول: سفر هوایی

سریع ترین راه سفر به استانبول از شیراز استفاده از هواپیما است. مدت زمان پرواز مستقیم بین شیراز و استانبول بین سه تا چهار ساعت است و به راحتی و در کمترین زمان ممکن شما به مقصد خود خواهید رسید. محبوب ترین شرکت هواپیمایی برای سفر بین شهرهای شیراز و استانبول شرکت ترکیش ایرلان است و در بیشتر روزها پرواز مستقیم دارد. شما می‌توانید از تور استانبول از شیراز لحظه آخری فلاوینگو استفاده کنید. فلاوینگو (عالی گشت) حتی در ایام کرونا و در نوروز ۹۹ هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام به برگزاری این تورها می‌کند.

راه دوم: سفر زمینی

برای سفر به استانبول از شیراز آمدن به تهران و استفاده از اتوبوس های تهران استانبول است که این سفر بیش از دو روز طول خواهد کشید. مسافت زمینی بین شیراز و استانبول بیش از 3000 کیلومتر است. البته متأسفانه تور استانبول زمینی از شیراز معمولاً زیاد نیست.

راه سوم: استفاده از خودروی شخصی

استفاده از خودروی شخصی است. البته اگر می خواهید از خودروی شخصی استفاده کنید باید به یک سری نکات توجه داشته باشید. اول این که باید گواهینامۀ بین المللی تهیه کنید و توجه داشته باشید که اعتبار این گواهینامه تنها یک سال است. دوم پلاک بین المللی یا ترانزیت و همچنین برچسب های لازم را تهیه کنید و سومین نکته این است که مجوز خروج و کاپوتاژ را تهیه کنید. تهیه این مدارک و مجوزها در حدود 600 هزار تومان هزینه به همراه خواهد داشت. لازم به ذکر است که هزینۀ بنزین در ترکیه بسیار بالاست و این موضوع می تواند بر روی هزینۀ سفر شما تأثیر بگذارد.

راه چهارم: سفر با قطار

برای مسافرت به استانبول با قطار از شیراز ابتدا باید به تهران بیایید و سپس از آنجا سوار قطاری به مقصد آنکارا یا وان شوید. قیمت بلیت قطار تهران- آنکارا 43 یورو و تهران- وان 20 یورو است، به همین دلیل قیمت آن به ریال بنا به تغییرات بازار ارز متفاوت است. پس ار رسیدن به وان یا آنکارا می توانید با استفاده از قطارهای داخلی ترکیه و یا تاکسی خود را به استانبول برسانید.

تور استانبول از شیراز

تور استانبول از شیراز در شرایط کرونا

 خوشبختانه تور استانبول از شیراز در شرایط کرونا هم برگزار می‌شود و تنها کاری که برای شرکت در آن باید انجام دهید این است که تست کرونا (PCR) بدهید و کرونا نداشته باشید. نکته مهم این است که این آزمایش باید در فاصله ۷۲ ساعت قبل از پرواز انجام شود. توجه داشته باشید که این تست تا یک هفته بعد از تاریخ ورود به ترکیه اعتبار دارد و اگر زودتر از یک هفته بخواهید از ترکیه خارج شوید، نتیجه تستی که داده‌اید، در فرودگاه مورد نیاز شما خواهد بود. بنابراین باید جواب تست را حداقل تا یک هفته پیش خود نگه دارید که هنگام برگشت هم از آن استفاده کنید. در صورتی که بخواهید بیش از یک هفته در ترکیه بمانید، این تست در هنگام بازگشت به ایران در فرودگاه‌های ترکیه از شما دوباره گرفته خواهد شد. برای انجام این تست کافیست حدود ۴ ساعت قبل از زمان پرواز در فرودگاه باشید تا هم تست کرونا از شما گرفته شود و هم به امور معمول پرواز که همیشه انجام می‌شود، برسید. مورد بعدی که برای سفر به ترکیه غیر اجباری است ولی داشتن آن برای رفاه حال خودتان بهتر است دریافت کد HES است. مسئولان کشور ترکیه برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا ورود شهروندان ترک و مسافران به مناطق عمومی استانبول مثل مترو و پاساژها را منوط به داشتن این کد کرده‌اند. البته گردشگران خارجی با نشان دادن پاسپورت خود می توانید وارد مناطق عمومی شوند ولی برای اینکه مجبور نباشید پاسپورت خود را در داخل شهر به همراه خود ببرید و از مزایای این کد بهرمند شوید بهتر است آن را دریافت کنید.

آزمایشگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت در شیراز

برای انجام آزمایش کرونا باید به یکی از آزمایشگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت در شیراز یا هر یک از شهرهای ایران مراجعه کنید. جدول زیر لیست آزمایشگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت در شیراز است:

آزمایشگاه نیلو (بلوار زند، خیابان هفت تیر، ساختمان شیراز نقش، طبقه اول، ۳۲۳۰۴۸۳۷

آزمایشگاه راز، خیابان معدل، حدفاصل خیابان فلسطین ملاصدرا، مجتمع راز،۳۲۳۶۹۳۹۳

آزمایشگاه پیوند، خیابان اردیبهشت، حد فاصل ۲۰ متری و صورتگر، نبش کوچه۲ ، ۹۱۰۰۷۱۷۱

آزمایشگاه پارس، هدایت شرقی از مشیرفاطمی، آزمایشگاه تخصصی میکروب شناسی پارس،۳۲۳۳۸۶۸۸

آزمایشگاه سینا، خیابان ۲۰ متری سینما سعدی، تقتطع معدل،۳۲۳۳۵۹۴۷

آزمایشگاه انالیز، خیابان زند غربی، جنب هتل پارس، ساختمان صدف، طبقه چهارم، ۳۲۳۵۶۷۹۴

قوانین رزرو بلیط در شرایط کرونا

در شرایط کرونایی برخی از قوانین جدید مرتبط با خرید بلیطهای سیستمی و چارتر وضع شده است که در ادامه می آید:

الف) در صورت مثبت شدن نتیحه آزمایش کرونا، مبلغ پرداخت شده برای بلیط سیستمی به صورت کامل به شما باز می‌گردد.

ب) در صورت مثبت بودن نتیجه آزمایش کرونا، مبلغ پرداخت شده برای بلیط چارتر با کسر مبلغی حدود ۸۰۰ هزار تومان عودت می‌شود.

ج) در صورت مثبت بودن نتیجه آزمایش کرونا برای یکی از افراد خانواده، فقط برای همان فرد شرایط بندهای الف و ب صادق است و بقیه افراد خانواده برای کنسل کردن بلیط، باید جریمه‌های مربوطه را بپردازند.

 هزینه‌ای که افراد در چارچوب تورهای شرکت عالیگشت به استانبول برای اقامت در هتل  پرداخت می کنند، در صورت مثبت بودن تست کرونا به آنها عودت خواهد شد.

روش دریافت کد HES ترکیه برای مسافران

همانطور که گفته شد دریافت کد HES برای همه ساکنین ترکیه اجباری است و داشتن آن برای مسافران هم خوب است. کد HES مزایای زیادی دارد. برای مثال وقتی در استانبول هستید به راحتی می‌توانید نقاط پر ریسک را روی نقشه استانبول در اپلیکیشن HES‌ مشاهده نمایید و از رفتن به آنجا خودداری کنید. حتی می‌توانید بفهمید که آیا در اتوبوس یا قطار مترویی که سوار شده‌اید شخصی مبتلا به کرونا یا شخصی که فردی از نزدیکانش به کرونا مبتلا است، وجود دارد یا خیر؟ برای دریافت این کد باید از طریق یک سیمکارت ترکیه‌ای و به کمک پیامک یا اپلیکیشن HES اقدام کنید.

در صورتی که از تورهای فلاوینگو استفاده ‌کنید، نیاز به خرید سیمکارت ترکیه ای نخوهید داشت و تور‌لیدرهای فلاوینگو این کد را برای شما دریافت خواهند کرد و در صورت در خواست شما، روش دریافت کد HES را به شما آموزش خواهد داد.

از طریق لینکهای زیر می توانید اپلیکیشن HES‌‌ را دریافت کنید.

توجه داشته باشید که اگر بیش از یک هفته در استانبول بمانید در هنگام بازگشت در فرودگاه از شما تست کرونا گرفته خواهد شد.

قیمت تور استانبول از شیراز

قیمت تور استانبول از شیراز با قیمت این تور از تهران، تبریز و حتی اصفهان به استانبول تفاوت زیادی دارد. دلیل اصلی این اختلاف قیمت، بالا بودن قیمت بلیط هواپیما شیراز استانبول نسبت به قیمت بلیط هواپیما از این شهرها به استانبول است. این تفاوت قیمت تا حدی است که بهتر است با یک سفر اولیه خود را به تبریز با تهران برسانید و سپس از تورهای استانبول در این شهرها استفاده کنید. تور استانبول از تبریز و تور استانبول از تهران بهترین پیشنهاد برای شیرازی‌ها است. ضمناً بهتر است از آژانس مسافرتی استفاده کنید که در زیرمجموعه خود امکان فروش بلیط هواپیما و در واقع آژانس هواپیمایی را هم داشته باشد. بدین ترتیب احتمال دارد قیمت تور پایین‌تر بیاید.

تور خیلی ارزان استانبول

برای پیدا کردن تور خیلی ارزان استانبول باید با دو مفهوم تور لحظه آخری از شیراز به استانبول و مفهوم آفر تور استانبول آشنا شوید. معمولاً آژانس‌های گردشگری اتاق هتل‌ها و بلیطهای هواپیما را از قبل با قیمت مناسبی از هتل ها و ایرلاین‌ها خریداری می‌کنند و در ادامه با قیمت بالاتری به مشتریان می‌فروشند و یا در تورهایی که برگزار می‌کنند از آنها استفاده می‌کنند. در صورتی که تا نزدیکی زمان  برگزاری تور، ظرفیت تور پر نشود ممکن است آژانس‌ برای جلوگیری از ضرر بیشتر حتی حاضر شود که ظرفیت باقیمانده را با قیمت پایین‌تری نسبت به قیمت تمام شده به فروش بگذارد. اینجاست که تور لحظه آخری شیراز به استانبول شکل می‌گیرد. در صورتی که قیمت تور آنقدر پایین رود که از قیمت تمام شده هم پایین‌تر باشد، معمولاً به این وضعیت، آفر تور استانبول گفته می‌شود.

خدمات تور

تورهای مسافرتی استانبول از شیراز معمولاً خدماتی نظیر بلیت رفت و برگشت با هواپیما، اقامت در هتل با صبحانه، ترانسفر رفت و برگشت فرودگاهی و راهنمای فارسی زبان را به مسافران ارائه می کنند. برخی از آژانس ها خدماتی مانند نهار، شام و گشت داخل شهری و بازدید از اماکن دیدنی و تاریخی را به خدمات ذکر شده اضافه می کنند.

بهترین زمان مسافرت به استانبول

بهترین زمان برای سفر به استانبول به قصد تفریح و بازدید از مکان‌های تاریخی و دیدنی این شهر از اوایل بهار شروع شده و تا شهریور ادامه دارد. در این زمان آب و هوای استانبول معتدل و مرطوب است، اما این رطوبت هوایی شرجی را به وجود نمی آورد و باعث نمی شود که از گرما کلافه شوید. سبزی و نشاط در این شهر جریان دارد و بسیاری از جشنواره ها در این زمان در استانبول برگزار می شوند. پاییز این شهر مانند تابلوی نقاشی می ماند و از رنگ های زرد و نارنجی و قرمز تشکیل شده و باران‌هایی به طول چند روز را به خود خواهد دید. اگر به باران علاقه دارید پاییز نیز می تواند یکی از بهترین زمان‌ های سفر به استانبول برای شما باشد. زمستان‌های استانبول خلوت و کمی سرد است. برای همین از تخفیف های بسیاری برای خرید، اقامت و استفاده از سایر امکانات این شهر بهره مند می شوید. برخی از این تخفیف ها تا 50 درصد نیز می رسد که قیمتی مناسب را به وجود می آورد.

ارزهای قابل استفاده در استانبول

در استانبول می توانید از دلار و یورو به عنوان ارز بین المللی به راحتی استفاده کنید اما لیر نیز می تواند به کار شما بیاید. لیر واحد پول ترکیه است که به واحد خرده های آن کروش گفته می شود و هر لیر از صد کروش تشکیل شده است. دلار و یورو در تمام صرافی های ترکیه بسیار مورد قبول است و به راحتی تبدیل می شود.

غذاهای استانبول

ترکیه یکی از کشورهایی است که تنوع غذایی فراوانی دارد و غذاهایش به شدت معروف و باب میل افراد و سلیقه های مختلف است. در این کشور همه غذایی طبخ می شود که بسیاری از آن‌ها مانند کباب ترکی را نیز ما خورده ایم اما روش طبخ آن‌ها مخصوص به خودشان است و توصیه می شود حتماً در سفر به استانبول از غذاهای مختلف و متنوع این شهر نوش جان فرمایید. از بهترین و معروف ترین غذاهای این شهر می توان به بورک (تهیه شده از گوشت، پنیر و سبزیجات)، سیمیت (نوعی نام برشته و کنجدی)، منمن (املتی معروف با استفاده از گوجه فرنگی، پیاز، فلفل، تخم مرغ و سبزیجات معطر به همراه گوشت یا بادمجان)، لاهماجون (یک پیتزای ترکیه ای تشکیل شده از گوشت، پنیر، فلفل، پیاز و ادویه)، صدف دریایی میدیه (تشکیل شده از ترکیب صدف دریایی با برنج تند)، اسکندر کباب، علی نازیک کباب و کونفه اشاره کرد. همچنین در سفر به استانبول حتماً از باقلواهای خوشمزه و مخصوص این شهر میل کنید.

غذاهای استانبول

مراکز خرید شهر استانبول

بسیاری از کسانی که به استانبول سفر می کنند یکی از مهم ترین اهدافشان از انجام این سفر خرید است. مناطق متفاوت و زیادی مانند تکسیم در استانبول وجود دارد که می توانید برای خرید به آن جا مراجعه کنید. تعدادی از بهترین مراکز خرید استانبول را در ادامه متن نام می‌بریم و در مورد برخی از آن‌ها توضیحاتی ارائه می کنیم.گراند بازار استانبول یکی از جذاب ترین مراکز خرید در این شهر است که می توانید آن را در بخش اروپایی شهر بیابید. محال است از این بازار دست خالی و بدون خرید از این بازار بیرون بیایید. قیمت این بازار نسبت به سایر بازارها مناسب تر است.

مطالب مرتبط
بازار قدیمی یا مصری های استانبول نزدیک مسجد ایاصوفیه قرار گرفته است. در این بازار صنایع دستی، زیور آلات و مواد غذایی خوب پیدا می شود.مرکز خرید cevahir استانبول  یکی از مدرن ترین مرکز خریدهای شهر استانبول است و در نزدیکی اسکلۀ امینونو واقع شده و برای کسانی که می خواهند اجناس لوکس بخرند بسیار مناسب است.خیابان استقلال از دیگر مکان‌های مهم برای خرید و گشت و گذار است. این خیابان با مغازه ها و پاساژهای متعددی که دارد را به راحتی و به خاطر ریل معروف تراموایش می توانید پیدا کنید. این خیابان به میدان تکسیم می‌رسد.از دیگر مراکز خرید مهم استانبول می توان به اوت لت ویاپورت، استانبول مال، مرکز خرید ایستینیه پارک، مرکز خرید کنیون، پالادیوم استانبول،  مرکز خرید فروم استانبول و مرکز خرید آکوا فلوریا اشاره کرد.

بازارچه قدیمی استانبول

جاذبه های تاریخی و دیدنی شهر استانبول

استانبول شهری قدیمی و مدرن است و جاذبه های گردشگری، تاریخی، باستانی و دیدنی بسیاری را در خود جای داده است. شما را با تعدادی از آن‌ها آشنا می کنیم تا در طول سفر با توجه به زمان علاقۀ خود از همه یا تعدادی از آن‌ها بازدید فرمایید. مگر می شود به استانبول سفر کرد و از نماد این شهر که همان مسجد ایاصوفیه است دیدن نکرد. مسجدی که در ابتدا کلیسا بود و سپس در زمان امپراتوری عثمانی به مسجد تبدیل شد و اکنون از آن به عنوان موزه استفاده می شود. قصر توپکاپی که زمان ساخت آن به قبل از قرن پانزدهم میلادی باز می‌گردد و با دیوارهای سنگی و 27 برج احاطه شده یکی از زیباترین مناظر در استانبول است. این قصر در تنگۀ بسفر و خلیج شاخ طلایی قرار دارد.مسجد سطلان احمد یا مسجد آبی یکی از زیباترین معماری ها و مسجدهای دنیا است. این مسجد که ساخت آن در سال 1609 شروع و در سال 1616 تمام شد.

پل بسفر بین دو بخش استانبول آسیایی و اروپایی

آب انبار باسیلیکا یا قصر غرق شده برای تأمین آب ساکنان استانبول در قرن ششم ساخته شد. بازدید از این آب انبار با ستون های فراوان و زیبا بسیار خاطره انگیز و به یاد ماندنی خواهد بود. برج گالاتا پس از گذشت سال ها هنوز هم بلندترین برج استانبول است. از این برج در گذشته برای تشخیص آتش سوزی در شهر استفاده می شد و امروزه در قسمت بالایی آن یک کافی شاگپ و یک رستوران وجود دارد. بر فراز این برج می توانید منظره شهر استانبول را از زاویه ای جدید و به یاد ماندنی تماشا کنید.

نمایی دیگر از پل بسفر استانبول

میدان هیپودروم یا اسب دوانی یکی از بناهای باستانی و تاریخی استانبول است. ساخت این بنا در سال 203 آغاز شد و مکانی برای تفریح و دیدن بازی های ارابه رانی بوده است. اکنون تنها بخشی از دیوار های قسمت ارابه رانی این بنا باقی مانده است. ایاصوفیه کوچک یا کلیسای سرجیوس و باکوس مدل مینیاتوری ایاصوفیه است. این بنا برای امتحان کردن ساختار بیرون ایاصوفیه در مقیاسی کوچک تر ساخته شد. این بنا نیز مانند ایاصوفیه در زمان امپراتوری عثمانی به مسجد تبدیل شد و هنوز هم به عنوان مسجد پذیرفته شده است.

از دیگر بناها و مناطقی که باید در سفر به استانبول از آن دیدن کنید می توان به موزه باستان شناسی استانبول، کلیسای چورا، کاخ دلما باغچه، مسجد سلیمانیه، مسجد رستم پاشا، موزۀ هنر مدرن استانبول، موزۀ هنرهای ترکی و اسلامی، قلعۀ یدیکوله، موژل پرا استانبول، اسکودار (یکی از زیباترین و متفاوت ترین مکآن‌های دیدنی)، تنگۀ بسفر و پل های زیبای روی آن، جزایر پرنس، پارک گلخانه و حمام خرم سلطان اشاره کرد. هر کدام از بناهای یاد شده تاریخ و زیبایی منحصر به فردی دارد و دیدن تک تک آن‌ها خاطرات و تجربیات بسیار خوبی را در اختیار بازدید کننده قرار می دهد.

نکات طلایی برای تور استانبول

لازم به ذکر است که آب لوله کشی استانبول مناسب برای آشامیدن نیست و حتماً برای نوشیدن آب، بطری های آب آشامیدنی و معدنی تهیه کنید.قیمت دارو و هزینه های درمانی در استانبول به شدت بالاست، پس اگر داروی خاصی مصرف می کنید حتماً با هماهنگی تور لیدر خود و در صورت ممنوع نبودن با خود به همراه ببرید. داروهای معمولی برای سرماخوردگی نیز در صورت نیاز می توانید به همراه داشته باشید.در صورت وقوع هر گونه جرم یا گم کردن مدارک و پاسپورت خود به پلیس گردشگری ترکیه مراجعه کنید. یکی از دفاتر این پلیس در استانبول در نزدیکی مسجد سلطان احمد است.جهت برقراری تماس و ارتباط با ایران می توانید از سیم کارت ایرانسل نیز استفاده کنید هر چند تهیه سیم کارت ترک سل نیز می تواند مفید باشد.هزینه های حمل و نقل در استامبول بالاست، پس اگر می خواهید به تنهایی و جدا از تور در استانبول گردش کنید توصیه می شود برای صرفه جویی در هزینه ها و راحتی بیشتر استانبول کارت تهیه کنید. ضمنا تور استانبول ۷ شب و ۸ روز و تور استانبول ۴ شب و ۵ روز معمولاً پرطرفدارترین تورهای استانبول است.

کارت های شهری مورد استفاده در استانبول

سؤالات متداول در مورد تور استانبول از شیراز

آیا در شرایط کرونا تور استانبول از شیراز برگزار می‌شود؟

بله. با انجام تست کرونا و منفی بودن جواب آن تا ۷۲ ساعت قبل از پرواز، می‌توانید از پروازهای استانبول استفاده کنید.

قیمت تور استانبول از شیراز چقدر با تور استانبول از تهران یا تبریز تفاوت دارد؟

با توجه به اینکه پروازهای استانبول از دو شهر تهران و تبریز بسیار بیشتر از شیراز است، قیمت بلیط هواپیمای استانبول از این دو شهر معمولاً بسیار کمتر است. این تفاوت به حدی است که هزینه تور شما گاهی تا ۶۰ الی ۷۰ درصد کاهش می‌يابد.

تور لحظه آخری استانبول از شیراز را چطور رزرو کنیم؟

برای پیدا کردن تورهای لحظه آخری باید جستجوی زیادی در آژانس‌های گردشگری انجام دهید. کارشناسان فلاوینگو به شماره ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ می‌توانند شما را راهنمایی کنند.

بهترین زمان خرید تور استانبول از شیراز چه زمانی است؟

بهتر است حداقل یک ماه قبل از تاریخ مورد نظر خود برای سفر، اقدام به خرید تور نمایید. چون هر چه به زمان تور نزدیک می‌شوید، ممکن است قیمت بلیطهای هواپیما افزایش یابد. این موضوع به خصوص در تاریخ‌های پیک تقاضا برای تورهای استانبول، بیشتر رخ می‌دهد.

قیمت تورهای استانبول از شیراز چطور تعیین می‌شود؟

دو متغیر مهم در تعیین قیمت تور، هزینه هتل و هزینه بلیط رفت و برگشت هواپیما هستند. هزینه‌هایی مثل تور- لیدر فارسی زبان، راهنمای محلی، ترانسفر فرودگاهی، بیمه مسافرتی، عوارض خروج از کشور و ... هزینه‌های دیگری هستند که بسته به پکیجی که استفاده می‌کنید ممکن است به قیمت تور شما اضافه شوند.

برای رزرو تور استانبول از شیراز می‌‌توانید همین الآن با شماره تلفن‌های ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ و یا ۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۶ تماس بگیرید.
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.

Call Now Button