تور استانبول از مشهد، هر آنچه نیاز است بدانیم

استانبول یک شهر قاره‌ای در اوراسیا است که در میان دریای مرمره و دریای سیاه، جریان تنگه بسفر (که اروپا و آسیا را جدا می‌کند) است. استانبول یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان است و به عنوان و بزرگ‌ترین شهر اروپا شناخته می‌شود. استانبول یکی از سریع‌ترین اقتصادهای بزرگ شهری در جهان است. مرکز تجاری و تاریخی آن در طرف اروپایی قرار دارد و حدود یک سوم جمعیت آن در طرف آسیا زندگی می‌کنند. استانبول بزرگ‌‌ترین شهر ترکیه و رأس فرهنگی و اقتصادی آن محسوب می‌شود. در سال ۲۰۱۰ تحت عنوان پایتخت تمدن اروپا تعیین شد. در این مقاله در مورد تور استانبول از مشهد صحبت خواهیم کرد. آخرین تغییرات در مورد شرایط سفر به ترکیه در کرونا را هم می‌توانید از لینک داده شده مطالعه کنید.

آب و هوای استانبول

آب و هوای ترکیه مانند ایران، به علت وسعت به شدت متنوع است. شمال ترکیه آب و هوای اقیانوسی دارد در حالی که جنوب آن، دارای آب و هوای مدیترانه است. بهترین زمان برای سفر به مناطق مرکزی ترکیه تابستان و مناطق شمالی، زمستان است.

استانبول دارای تابستان‌های گرم و مرطوب بخصوص در تیرماه و زمستان‌های سرد، بارانی و برفی به‌ویژه در دی ماه است. استانبول در هر فصلی دیدنی است اما معمولاً در بهار و تابستان جذابیت گردشگری بیشتر دارد. قیمت تور استانبول در فصول مختلف فرق می‌کند.

در فصل بهار قیمت تور استانبول با توجه به اینکه مردم سفرهای نوروزی را پشت سر گذاشته‌اند، نسبتاً افت (حدود ۳۵%) می‌کند. قیمت تور استانبول در اردیبهشت ماه به دلیل خوب شدن هوا و شروع فستیوال گل لاله نسبت به فروردین ۱۵ درصد رشد دارد.

مناطق دیدنی استانبول

از مناطق گردشگری می‌توان فاتیح و تاکسیم، کاخ توپکاپی، مسجدسلیمانیه، بازار بزرگ، بازار مصری، مسجد رستم پاشا، پل گالاتا، مسجدنو، منطقه سلطان احمد را نام برد.

موزه ایاصوفیه در قرن پانزدهم به‌وسیله معمار عثمانی، سینان، با گنبدی بزرگ به طول ۵۶ متر بنا شد و ۳۰ میلیون کاشی طلا و جواهرات در معماری داخلی آن به کار رفته است. امروزه نیز این مسجد به‌عنوان موزۀ هنرهای اسلامی و مسیحی به یکی ‌از محبوب‌ترین دیدنی‌های استانبول برای توریست‌ها تبدیل شد.

مسجد سلطان احمد یکی از معروف‌ترین دیدنی‌های استانبول، مسجد آبی رنگ ۴۰۰ ساله‌ای است که ترک‌ها به آن مسجد فرمانروا احمد می‌گویند. این مسجد در کهن‌ترین بخش قسطنطنیه به دست سلطان احمد اول بنا شد و یکی از زیباترین شاهکارهای معماری اسلامی است.

قصر توپکاپی اولین کاخ عثمانی است که در قرن ۱۵ میلادی به دستور سلطان محمد فاتح ساخته شد و از محبوب‌ترین جاذبه‌های توریستی استانبول به شمار می‌رود. در این کاخ انواع جواهرات، لباس‌ها، شمعدان‌های غول پیکر و تخت‌های طلاکوب جهت نمایش به بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته شده‌اند.

بوستان گلخانه، گلشن بیرونی قصر توپکاپی بوده که تنها خانواده سلطنتی به آن دسترسی داشتند. امروزه یکی از دیدنی‌های استانبول و پارک‌های امروزی شهر است. این بوستان مملو‌ از گل‌کاری‌های قشنگ و لاله‌های رنگارنگ است. این پارک در محله امینونو استانبول واقع شده و در آن یک باغ وحش کوچک نیز وجود دارد.

مسجد سلیمانیه وسیع‌ترین مسجد استانبول که در قرن ۱۶ توسط سینان برای سلطان سلیمان بنا شد و امروزه به یکی اصلی‌ترین دیدنی‌های استانبول محسوب می‌شود. مقبره‌ شاه، همسرش خرم و معمار سینان نیز در محوطه‌ مسجد واقع شده است.

خیابان استقلال از خیابان تکسیم، آغاز می‌گردد. در این خیابان انواع مراکز خرید، سینماها، رستوران‌ها و کافه قرار دارند. لباس‌های دست‌دوز رنگارنگ در همه جای خیابان به چشم می‌خورند که از سوغات‌های ترکیه محسوب می‌شوند.

گرمابه خرم سلطان حمامی که در ۱۵۵۶ به وسیله معمار سینان و به امر شاه سلیمان ساخته و به اسم همسر خرم سلطان نام‌گذاری شد. این خزینه که روبروی موزه‌ ایاصوفیه قرار دارد، لوکس‌ترین گرمابه‌ سنتی در شهر و از پرطرفدارترین دیدنی‌های استانبول است.

قصر دلمه باغچه به دست سلطان عبدالمجید ۳۱ امین پادشاه عثمانی ساخته شد و از ۱۸۵۶ تا زمان تأسیس جمهوری ترکیه رأس اداری عثمانی محسوب می‌شد. این قصر که محل ثبت قرارداد‌های فرنگی آتاتورک بوده هم اکنون تبدیل به یکی از دیدنی‌های استانبول شده است.

بازار بزرگ یکی از قدیمی‌ترین بازارهای جهان است. این بازار بیش از ۳۰۰۰ مغازه دارد که روزانه حدود ۴۰۰۰۰۰ بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند. این بازار بیشتر صنایع‌دستی و انواع چاشنی‌های غذایی و چای و انواع روغن را دارا است.

سوغات استانبول

از معروف‌ترین سوغات‌ها استانبول می‌توان به چشم شریر آبی، چرم و جواهرات، فانوس‌های ترکی، لامپ‌های ترکی، موزاییک، قهوه ترک، چای ترک، حوله پشمتال، صابون، فروش و گلیم، ادویه‌جات و ترشی‌جات اشاره کرد.

سفر به استانبول از مشهد

اگر می‌خواهید از مشهد به استانبول سفر کنید، چند گزینه پیش روی شما است. اول اینکه با اتوبوس، قطار یا هواپیما به تهران سفر کنید و سپس از تهران به مقصد استانبول سفر کنید. راه دوم این است که با از پروازهای مستقیم مشهد به استانبول استفاده کنید البته هزینۀ سفر به استانبول از تهران به علت مسافت کمتر تهران به استانبول، پایین‌‌تر از هزینه سفر از مشهد است.

برای سفر با قطار به استانبول، ابتدا باید به تهران یا تبریز سفر کنید و از آنجا با قطار تهران – آنکارا یا تهران- وان یا تبریز- وان خودتان را به ترکیه و سپس با قطارهای داخلی خود را به استانبول برسانید. قیمت بلیت تهران- وان ۲۰ یورو و بلیت تهران – آنکارا ۴۳ یورو قیمت گذاری شده که بسته به تغییر قیمت یورو مبلغ ریالی آن تغییر می‌کند.

برای سفر با اتوبوس از مشهد به استانبول هم ابتدا باید به تهران سفر کنید و از آنجا به استانبول بروید. قیمت بلیت تهران استانبول ۳۶۰۰۰۰ تومان است.

مسافرت با ماشین شخصی برای بسیاری از گردشگران راحت‌تر و ارزان‌تر است اما برای سفر به استانبول با ماشین شخصی باید هزینۀ گواهینامۀ بین‌المللی یک‌ساله (۱۱۹۰۰۰ تومان)، پلاک بین‌المللی (۳۶۰۰۰۰ تومان)، برچسب CD و (۴۸۰۰ تومان)، کاپوتاژ یا مجوز خروج از کشور (۱۸۰۰۰ تومان) و بیمه بین‌المللی ماشین را پرداخت کنید. برای سفر به ترکیه نیازی به ویزا ندارید اما قبل از شروع سفر، پاسپورت خود را چک کنید و مطمئن شوید که حداقل ۶ ماه از تاریخ انقضاء آن باقی مانده باشد. در غیر این صورت حتماً نسبت به تمدید آن اقدام کنید که در مرز به دردسر نیافتید. عوارض خروج از کشور هم فراموش نشود. عوارض خروج از کشور برای بار اول ۲۲۰۰۰۰ تومان، برای بار دوم ۳۳۰۰۰۰ تومان و بعد از آن ۴۴۰۰۰۰ تومان است که می‌توانید آن را قبل از آغاز سفر از طریق سامانه پرداخت عوارض کشور یا بانک پرداخت کنید در غیر این صورت درگیر کارهای بانکی در مرز خواهید شد که بسیار وقت‌گیر است. سه مرز برای مسیر زمینی ایران به ترکیه وجود دارد. مرز بازرگان، مرز رازی و مرز سرو. از بین این سه مرز، مرز بازرگان به علت کم‌ترین فاصله و مناسب‌تر بودن راه و داشتن امکانات مسیر بهترین انتخاب است.

پرواز به استانبول از مشهد

مشهد و استانبول در فاصله ۲۷/۸ کیلومتری از یکدیگر قرار دارند که مدت تخمینی پرواز میان ‌آن‌ ۳ ساعت و ۵۲ دقیقه است که این زمان بسته به آب و هوا یا مسیرهای هوایی متغیر است.

شرکت‌های هواپیمایی ترکیش‌ایرلاینز، عمان‌ایر، عمارات، قطرایرویز پروازهای بدون توقف و با توقف از مشهد به استانبول دارند. رنج قیمتی بلیت برای این پروازها از ۲۱۰۰۰۰۰ تومان تا ۱۵۳۰۰۰۰۰ تومان است. عوارض خروج از کشور برای سفر هوایی ۲۲۰ هزار تومان است که همراه با هزینۀ بلیت پرداخت می‌شود.

تور استانبول از مشهد

تور استانبول به دلیل نزدیکی به ایران و نیاز نداشتن به دریافت ویزا از جمله پرطرفدارترین تورها است که هر ساله تعداد زیادی از علاقه‌مندان به سفر و گردشگری را به استانبول می‌کشاند. تور استانبول از مشهد یکی از مواردی است که به شهروندان مشهد و افرادی که در نزدیکی این شهر زندگی می‌کنند پیشنهاد می‌شود.

به‌طور حتم استفاده از تورهای استانبول از مشهد راحت‌تر است و باعث صرفه‌جویی در زمان هم می‌شود. قیمت این تورها بسته به تاریخ سفر، هتل و نوع پرواز متفاوت است. هتل‌هایی که در منطقه تکسیم قرار دارند به دلیل موقعیت بسیار خوبی که دارند قیمت‌های بالاتری دارند؛ اما اگر شما برای تجارت و خرید به استانبول سفر می‌کنید انتخاب هتل در منطقه تکسیم اهمیت زیادی خواهد داشت. مکان‌های دیدنی زیادی نیز در این منطقه قرار گرفته است.

هزینۀ تورهای استانبول از مشهد برای ۳ شب و ۴ روز با هواپیمای ترکیش‌ایرویز از ۳۲۰۰۰۰۰ تومان تا ۵۶۰۰۰۰۰ تومان بسته به درجه هتل متغیر است.

هتل

ستارهموقعیتتور استانبول از مشهد

۳ شب و ۴ روز و اتاق دو تخت

OZ YAVOS۳AKSARAY

۳۲۵۵۰۰۰

LA GARDEN

۳AKSARAY۳۷۹۵۰۰۰
BLUE WAY CITY۳SISLI

۳۹۷۵۰۰۰

ARSIMA

۳OSMAN Bey۳۹۹۵۰۰۰
CUMBALI۳TAKSIM

۴۱۲۵۰۰۰

BLUE WAY HISTORY

۴SISLI۴۲۹۵۰۰۰
ICON۴TAKSIM

۴۴۲۵۰۰۰

TAKSIM TOWN

۴TAKSIM۴۶۹۵۰۰۰
THE MARMARA۴SISLI

۴۶۹۵۰۰۰

INNPERA

۵TAKSIM۵۰۲۵۰۰۰
GREEN PARK۵TAKSIM

۵۳۲۵۰۰۰

DOUBLE TREE BY HILTON

۵PIYALE PASA

۵۶۵۵۰۰۰

تورهای استانبول از مشهد برای ۴ شب و ۵ روز از ۶۸۰۰۰۰۰ تا ۹۰۰۰۰۰۰ تومان هم وجود دارند.

هتل

درجهتور استانبول از مشهد

۴ شب و ۵ روز و اتاق دو تخت

Yuvam۳

۶۸۶۰۰۰۰

Reydel

۳۶۹۱۰۰۰۰
Topkapi۳

۷۱۸۰۰۰۰

Alfa

۴۷۳۴۰۰۰۰
Buyuk Keban۴

۷۳۴۰۰۰۰

Icon

۴۷۶۱۰۰۰۰
Pera Rose۴

۷۴۸۰۰۰۰

Ramada Merter

۵۷۷۸۰۰۰۰
Taksim Line۴

۷۹۹۰۰۰۰

Grand Halic

۴۷۸۶۰۰۰۰

Elysium

۵

۸۹۹۰۰۰۰

Green Park Taksim

۵

۸۴۴۰۰۰۰

تورهای چارتر استانبول از مشهد

با استفاده از تورهای چارتر استانبول از مشهد در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. اگر تور شما به تورهای لحظۀ آخری تبدیل شود قیمت تور استانبول شما خیلی کمتر می‌شود.

تورهای زمینی استانبول از مشهد

تور زمینی استانبول به خاطر قیمت پایین نسبت به تور هوایی استانبول طرفدار زیاد دارد در فصل‌های مختلف سال و زمان جشن‌ها و تعطیلات فصلی تورهای زمینی مختلفی از ایران و حتی از مشهد به مقصد ترکیه حرکت خواهند کرد. تعطیلات نوروز و تعطیلات تابستانی ازجمله زمان‌های مورد استقبال تور استانبول است. هزینۀ این تورهای استانبول از مشهد هم بسته به زمان سفر، مدت زمان و نوع هتل فرق می‌کند.

انتهای کلام

آنچه که تورهای استانبول از مشهد را جذاب‌‌تر می‌کند، علاوه بر معماری منحصر به فرد استانبول به‌عنوان یادگار دورۀ عثمانی، ترکیب بی‌نقص مدرنیته و کلاسیک آن است که در گوشه و کنار این شهر زیبا به چشم می‌خورد. از این رو عنوان سومین شهر توریستی جهان، از لحاظ جذب تعداد گردشگر خارجی در دنیا چندان هم برای استانبول دور از انتظار نیست.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.

Call Now Button