تور ایروان بهار ۱۴۰۱

0

ارمنستان، همسایه شمالی ایران یکی از مقصدهای پرطرفدار سفر برای ایرانیان است. ایرَوان، پایتخت و بزرگ ترین شهر جمهوری ارمنستان است که در امتداد رود هرازدان قرار دارد. ایروان شهری بسیار قدیمی است که قدمت آن به قرن هشتم پیش از میلاد بر می گردد و جاذبه های تاریخی فراوانی از گذشته دارد. جاذبه های طبیعی ایروان در کنار جاهای تاریخی آن، این شهر را به منطقه ای توریست پسند تبدیل کرده است. با عالی گشت همراه شوید تا با برخی از این جاذبه های تور ایروان آشنا شوید.

برای رزرو تور ایران می‌توانید با شماره تلفن ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

خانه اپرای ایروان Yerevan Opera Theater

خانه اپرای ایروان از زمان افتتاحش در سال ۱۹۳۳، بخشی نمادین از فرهنگ ارمنستان بود. خانه اپرا، نقطه تحول قسمت شمالی شهر است كه اطرافش را پارک ها، كافی شاپ ها و مراكز خرید ایروان قرار دارند. این ساختمان دو تالار بزرگ دارد یكی تالار كنسرت خاچاطوریان و دیگری تالار باله و اپرای ملی. ورودی نخست آن از سمت میدان آزادی به تالار اپرا و باله اختصاص دارد و ورودی دوم آن متعلق به تالار کنسرت خاچاطوریان است. تعداد زیادی از نمایش های بزرگ اپرا و باله ارمنستان و روسیه در این مکان تاریخی برگزار شدند. بیرون محوطه اپرا و اطراف ساختمان هم چند مجسمه از بزرگان موسیقی و اپرای ارمنستان مثل خاچاتوریان، ساخته شده که به فضای کلی اپرا جذابیت خاصی می دهند. گردشگران زیادی در تور ایروان از این مکان بازدید می کنند.

میدان آزادی Freedom square

این میدان بخشی از محوطه خانه اپرا است. در واقع، خانه اپرا در ضلع شمالی قرار داشته و در امتداد آن پارکی با کافه های در فضای آزاد به سمت غرب جای گرفته اند. خیابان شمالی نیز در ضلع جنوبی قرار دارد و مسیر سمت غربی میدان نیز به پارک دریاچه قو منتهی می شود. در پارک نیز مجسمه ای از آرنو باباجانیان (آهنگساز و خالق دریاچه قو) نصب شده است. همچنین سالانه نمایشگاه های متعددی در محوطه این پارک برگزار می شوند.

دژ اربونی Erebuni Fortress

دژ اربونی یک دژ تاریخی متعلق به ۳۰۰۰ سال پیش بوده و در ارتفاع ۱۰۱۷ متری در شهر ایروان واقع است. جستجو ها در قلعه اربونی ارمنستان از سال ١٩٥٩ شروع شد. باستان شناسان در این منطقه توانستند لوح های خط میخی زیادی را پیدا كنند كه مربوط به زمان آرگیشتی اول، پادشاه اورارتو بود. موزه اربونی هم در پایین تپه قرار گرفته و شامل لوحه های خط میخی و جواهرات پیدا شده در ساختمان سازی های روس ها در دهه های ١٩٦٠ است.

ماتناداران Matenadaran

کتابخانه باستانی ارمنستان به نام ماتناداران از جاذبه های تاریخی تور ایروان است. این كتابخانه در قرن پنجم توسط مشتوت در واگارشاپات (اشمیادزین) ساخته شد. در اوایل قرن ١٩، بعد از جنگ، فقط ١٨٠٠ كتاب دست نوشته در اشمیاتزین باقی ماند و بقیه آن‌ها سوزانده و پاره شدند. بعد از كشتار دسته جمعی ارامنه در جنگ جهانی اول، خیلی از كتاب ها گم شدند و تصمیم گرفته شد تا به جمع آوری مجدد كتاب ها انجام گیرد. بالاخره در سال ١٩٥٩، با تحقیق های فراوان، توانستند كتابخانه فعلی را بسازند. در حال حاضر در این كتابخانه حدود ۱۷ هزار كتاب دست نوشته ارمنی و صد هزار سند قرون وسطایی و مدرن وجود دارد. در یكی از ستون های این كتابخانه، مجسمه ای از مشتوت قرار دارد كه با نظم و انضباط، در حال یاد دادن الفبای خود است و مجسمه شش محقق و نویسنده بزرگ دیگر هم در كنار در قرار گرفته است. مجموعه نمایشگاهی بیرونی، شامل كتیبه ها و سنگ قبرهای حكاكی شده بر روی سنگ هایی است كه خاچكار آن‌ها را از مناطق باستانی اطراف ایروان، جمع كرده است.

موزه یادمان نسل کشی ارمنی ها The Armenian Genocide Museum

یادمان ارمنستان به نام تسیتسرناکابرد به احترام تمام قربانیان نسل کشی ارمنی ها محلی است که بازدید از آن در تور ایروان توصیه می شود. این موزه، در زیرزمینی با عمارت بزرگی از سنگ خاكستری قرار گرفته است. در مرکز این بنای یادبود، شعله ای دائمی وجود دارد که از زمان مراسم افتتاحیه این مجموعه روشن مانده است و بازدیدکنندگان در اطراف آن گل هایی را به یاد قربانیان قرار می دهند. در یک مسیر صد متری دیوار احداث قرار دارد که نام کلیه کشته شدگان در قتل عام عثمانی روی آن حک شده است. در موزه می توانید عکس های مختلفی را از فاجعه قتل عام های ارامنه در زمان امپراطوری عثمانی ببینید. بازدید از این موزه رایگان است.

موزه و پلکان کاسکاد Cascade Stairway & Museum

کاسکاد مجموعه ای زیبا از پله های فضای باز با تراس های فراوان است. اطراف کاسکاد مجسمه و یادبودهای هنری، درختچه ها و گل های مجلل و کافه ها و رستوران ‌های برتر قرار دارند. می توانید نمای زیبایی از شهر و کوه آرارات را از بالای پله ها ببینید. موزه هنری کافسجیان هم در این پله ها وجود دارد که دیدن از آن در تور ایروان خالی از لطف نیست.

کلیسای جامع سنت گریگور روشنگر St Gregory the Illuminator Cathedral

این کلیسا در سال ۲۰۰۱ به مناسبت بزرگداشت هزار و هفت‌صدمین سال پیدایش مسیحیت در ارمنستان و با الهام از اصول معماری سبک ارمنستان ساخته شده است. برخلاف سایر کلیساها فضای داخلی کاملاً نورانی بوده و اثری از شمع در آن وجود ندارد. در پایین پله های آن، مجسمه ای از زوراوار آندرانیك قرار گرفته که فرمانده ارتشی بود كه توانست ارتش تركیه را شكست دهد. این کلیسا به خاطر ارتفاع ۵۴ متری اش معروف شده و بزرگ‌ترین کلیسای ارمنستان و قفقاز جنوبی محسوب می شود.

بازار گردی در تور ایروان

سفر بدون خرید سوغات معنایی ندارد. ارمنستان انواع مختلفی از سوغاتی ها دارد که در بازارهای مختلف ایروان می توانید تهیه کنید. زیورآلات ارمنی، سنگ ابسیدین، ساز دودوک، خاچکار، فرش، باستورما، لواشک، گردن آویزهایی با طرح تیگران بزرگ، مربای گردوی، نماد کوه آرارات و نماد انار سرخ از سوغاتی های معروف در تور ایروان هستند.

بازار ورنیساژ Vernissage

بازار ورنیساژ، بازار روباز و سنتی برای خرید انواع سوغات و یادگاری های ارمنستان است که در آخر هر هفته یعنی روزهای شنبه و یکشنبه بین خیابان‌های خانجیان و هانراپتوتیان برگزار می شود. فروشندگان اغلب اجناس دست ساز مثل قالی های بافته شده، کیف های دست دوز، جواهرات، لباس، وسایل آشپزخانه و اسباب بازی و همچنین وسایل کلاسیک و گاهی هم عتیقه جات کهن در آن به فروش می رسانند.

دالما Dalma Garden

دالما گاردن یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مراکز خرید زیورآلات است که روبروی یادمان نسل کشی ارامنه قرار دارد. این مجموعه سرپوشیده دارای رستوران‌های متعدد، فست فود و کافه های شیک و زمین بازی و ۶ سالن سینما است. اجناس مختلف مثل لباس، لوازم خانگی، وسایل آرایشی و بهداشتی با تنوع زیاد و مارک های متعدد و برندهای معروف در این مجموعه فروشگاهی یافت می شوند.

شوکا Shuka Market

بازار شوکا که در خیابان مشتوتز ایروان قرار دارد، جزء بهترین مراکز خرید برای خرید اقلام و نیاز های روزانه مردم است که در آن می توانید انواع سوغاتی و شیرینی ایروان را خریداری کنید.

در تور ایروان بازدید از مراکز خرید مترونوم، گالری تاشیر، روسیا مال، راتیسا، پتاک، بنگلادش، خیابان شمالی، میدان جمهوری و گوم از دست ندهید.

رستوران گردی در تور ایروان

مردم ارمنستان به غذا اهمیت ویژه ای می دهند. در این کشور جشن های بسیاری حول غذا و نوشیدنی ها برگزار می شود. در تور ایروان رستورن های متنوعی برای انتخاب وجود دارند که در آن‌ها انواع مختلف غذاهای ارمنی مانند شامپوز، قاپاما، خاش یا کله پاچه، مانته، دلمه، گاتا، چورچخلا، چولومبور آپور، چورگ، کباب لولا، بورک پنیری، تیسژیک، کوفته سینی، هاریسا، اسپاس، باستورما، پلو ارمنی، بزباش، خورواتس، سانکی آپور و آنوشاپور سرو می شوند.

کلاب

رستورانی با منویی از غذاهای فرانسوی و غذاهای ارمنی که بیشتر شهرت این رستوران بابت قیمت های آن است. در این رستوران فضای چایخانه جدا وجود دارد.

مرکیوق

فضایی صمیمی و غذاهای خانگی از ویژگی های بارز این رستوران است.

معجزه هشتم

این رستوران امکان میل غذا در کنار رودخانه در دل طبیعت را برای مهمانان فراهم آورده است.

کوکاس

این رستوران شهرت ویژه ای بابت نوشیدنی های خود دارد. آشپز های ارمنی و گرجی در این رستوران طیف گسترده ای از غذاهای لذیذ را در اختیار مهمانان قرار می دهد.

ایروان قدیم

دکور رستوران ایروان قدیم کاملاً بر گرفته از معماری سنتی ایروان است. در این رستوران نمایش های باله و اپرا نیز برگزار می گردد.

مرطاق

رستورانی بسیار مناسب برای صرف غذاهای سنتی ارمنی است.

 

تور ایروان با عالی گشت

لذت سفری لوکس با عالی گشت در قلب فرهنگ ارمنی با ارائه خدمات:

اقامت در هتل های ۳ و ۴ و ۵ ستاره

۵ شب اقامت در هتل با صبحانه

یک گشت شهری با ناهار ویژه

ترنسفر فرودگاهی و شهری

راهنمای فارسی زبان

بیمۀ مسافرتی

ما دوست داریم عالی گشت را مشاور سفر خود بدانید.

برای رزرو تور ایران می‌توانید با شماره تلفن ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button