تور سریلانکا از صفر تا صد

0

به جرأت می‌توان گفت که سفر به سریلانکا سفر به دنیای عجایب است ازجنگل‌های ناشناخته و کوه‌های اسرارآمیز تا معابد بودایی متعلق به چند هزار سال پیش، در سریلانکا منتظر شما هستند. اگر هم به دنبال آرامش ذهن و روان خود هستید می‌توانید آن را در سواحل اقیانس هند، با نشستن در سواحل رو به بی نهایت و دیدن نهنگ‌هایی که به صورت دسته‌جمعی شنا می‌کنند، پیدا کنید. خوب است بدانید که تنوع حیات وحش سریلانکا هم مثال زدنی است. شاید اگر دیدار با فیل‌های فوتبالیست را در تور جزیره سریلانکا تجربه نکنید دیگر تا آخر عمر موفق به این کار نشوید! رزرو تور سریلانکا بهترین فرصت برای بازدید از یک هند کوچک و سر زدن به مجمع الجزایر مالدیو هم هست. ضمناً رزرو تور سه روزه سریلانکا بهترین موقعیت برای کسانی است که به دنیال یک سفر ارزان به جنوب شرقی آسیا هستند.

برای رزرو تور سریلانکا عالی گشت و خرید تور ترکیبی سریلانکا-مالدیو می‌توانید با شماره تلفن ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

پکیج تور سریلانکا

پکیج تور سریلانکا معمولاً ترکیبی از بازدید از سه شهر بنتوتا، کلمبو و کندی است. البته تورهایی هم هستند که به دلیل جذابیت هر کدام از این شهرها فقط به یکی از آنها اختصاص دارند. شما می‌توانید انواع تور سریلانکا عالی گشت را رزرو کنید و این شهرهای مهم را از نزدیک ببینید. ویرای سریلانکا یک ویزای فرودگاهی است و کارشناسان فلاوینگو با اقدام از طریق آنلاین، مسافران را از ایستادن در صف‌های ویزا در فرودگاه بی‌نیاز کرده‌اند. توجه داشته باشید که پاسپورت خود را هم باید در فرودگاه سریلانکا به همراه داشته باشید. با ما باشید تا در مورد مهمترین شهرهای توریستی سریلانکا بیشتر بدانید.

برای رزرو تور سه روزه سریلانکا عالی گشت و خرید تور سریلانکا مالدیو می‌توانید با شماره تلفن ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

کلمبو (Colombo)

 پایتخت سریلانکا کلمبو ، مملو از هتل ها، مراکز خرید با طراحی مدرن غربی، اما با فرهنگ بی نظیر سریلانکایی است. کلمبو، قلب تجاری و سیاسی سریلانکا است که ترکیبی جذاب از محله های قدیمی و جدید است و دارای یک مجموعه مرکزی از بلوک های اداری مرتفع و هتل های با نمای قرمز جهت اقات شماست. همچنین دارای بازارهای خیابانی پر سر و صدا هست که میوه های پر رنگ و لعاب و سبزیجات، ابریشم و پنبه های رنگارنگ و ادویه های خوشبو و معطر به شدت در آن خودنمایی می‌کنند.

بازارهای رنگارنگ خیابانی، ساختمان‌های دوره استعماری، موزه ها و گالری ها، کلیساها، مساجد و معابد کلمبو را می توان به راحتی با پای پیاده و با وسایل حمل و نقل عمومی کاوش کرد. حومه کوه لاوینیا از زمان استعمار به خاطر ساحل خود به خوبی در این شهر شناخته شده است. آب شفاف و زیبای سواحل شنی و تمیز کلمبو  به آب های اقیانوس هند می‌ریزد.

 کلمبو شهری شلوغ و پر جنب و جوش است که به 13 ناحیه تقسیم می شود. سری لانکا با نام قدیمی سیلان تا سال ۱۹۴۸ میلادی مستعمره بریتانیا  بود و بعد از به دست آوردن استقلال خود، نام آن تغییر کرد. کلمبو هم در گذشته پایتخت سیلان بود و به عنوان یک شهر بندری تا قرن 5 میلادی مطرح بوده است، زیرا مکان مناسبی برای تجارت بین آسیا و اروپا بود. از آن زمان تاکنون شهرک نشینان عرب، پرتغالی و هلندی زیادی در این شهر ساکن شدند، بنابراین برای چندین دهه شهری کاملاً بین المللی بوده است. جاذبه های دیدنی شهر کلمبو و تصاویر تور سریلانکا کلمبو در ادامه آمده است:

  • ساحل مونت لاوینیا
  • موزه هلندی کلمبو
  • پارک گال فیس گرین
  • معبد کلانیا راجا ماها ویهارا
  • موزه ملی کلمبو
  • معبد بودایی گانگارامایا
  • پارک ویهاراماهادوی
  • شهر تاریخی پولونارووا
  • دریاچه بیرا
  • بازار پیتا

تور لوکس سریلانکا پاییز 98

تور سریلانکا

شهر کلمبو (Colombo)

کندی (Kandy)

کندی، دومین شهر بزرگ و پایتخت فرهنگی سریلانکا و دروازه ورود به تپه های بلند و مزارع چای است. وضوح هوا و چشم انداز مرتفع آن در اطراف دریاچه مقدس باعث فرار از گرمای ساحل می شود. کندی جایگاه یکی از مقدس ترین مکان های معبد بودایی که شامل کاخ پادشاه سابق سریلانکا و مقدس مقدس ها، مخزن یک یادگار واقعی «دندان بودا» است. گفته می شود در تمام دنیا سه دندان بودا وجود دارد: یکی در هند، یکی در تایلند و دیگری در سریلانکا. دندان را در حرم با دقت محافظت می‌کنند. این دندان در پشت یک محراب تزئین شده و در داخل یک سری از دستمال های طلایی به خوبی نگهداری می شود. صندوقچه ها سالانه یک بار برای جمعیتی که در آن زمان جمع می شوند بیرون آورده می شوند اما خود دندان هرگز نمایش داده نمی شود.

شهر کندی، مکانی خلوت است و بیشتر بازدید کنندگان آن تصمیم می گیرند قبل از عزیمت به ارتفاعات و یا راه‌یابی برای دیدن دیگر مکان های فرهنگی و باستانی شهر، خود را برای چند روز در یکی از هتل های شهر مستقر و حومه اطراف کندی را کشف کنند. این شهر همچنین نقطه شروع یکی از دیدنی ترین قطارهای سواری است که برای گشت و گذار مجبور به استفاده از آن هستید. گشت و گذار در کندی با پای پیاده، قدم زدن در اطراف دریاچه، سیاحت در معابد بودائی و لذت بردن از چای و کیک در یکی از کافه های این شهر، شیوه ای دوست داشتنی برای گذراندن لحظاتی خاطره انگیز در این شهر زیبا است.

جاذبه های دیدنی شهر کندی به شرح زیر است:

  • معبد دندان مقدس
  • دریاچه کندی
  • مزرعه چای گیراگاما
  • باغ گیاه شناسی سلطنتی پرادِنیا
  • مجسمه بودای باهیراووکاندا ویهارا
  • موزه دالادا مالیگاوا
  • فستیوال اِسالا پِراهارا
  • پیاده روی در جنگل حفاظت شده اوداواتاکِله

بنتوتا (Bentota)

امکانات ورزشی آبی را در هیچ کجای دیگر در سریلانکا به جز ساحل بنتوتا پیدا نمی کنید. به غیر از شنا، می توانید با گشت و گذار در ساحل یا غواصی در دریا، جت اسکی و  تفریحات آبی زیادی را هم انجام دهید. بنتوتا یکی از بهترین استراحتگاه های ساحلی در سریلانکا می باشد که به دلیل زیرساخت های گردشگری حرفه ای شناخته شده است.

بسیاری از هتل های این شهر کاملاً مجهز هستند و غالباً در مکان های خارق العاده ای ساخته می شوند تا بتوانند زیبایی طبیعت را نشان مسافران دهند. این شهر به خصوص برای افرادی که با تور جزیره سریلانکا سفر می کنند، یک مقصد مسافرتی عالی است. شرایط امن شنا در کنار ورزش های تفریحی جالب، زمینه ای ایده آل برای سفری آرام در سریلانکا را فراهم می کند.

همان‌طور که رقص نخل های نارگیل را می بینید و به اقیانوس روبروی خود نگاه می کنید، ساحل آرامش‌بخش بنتوتا همان چیزی است که احساس خواهید کرد. در این شهر بازدید از مرکز حفاظت از لاک پشت های دریایی لذت بی نظیری را برای شما رقم خواهد زد، همچنین بازدید از قلعه قرن 17 و معابد قدیمی بودائی نیز جذابیت سفر به این شهر ساحلی را دو چندان می کند. جاذبه های دیدنی که باید در تور سریلانکا بنتوتا مشاهده کنید به شرح زیر است:

  • مسیر دوچرخه سواری
  • باغ بریف
  • ساحل بریووالا
  • ورزش های آبی در بنتوتا
  • بازار ماهی فروش ها
  • تماشای دلفین ها و نهنگ
  • معبد کاند ویهاری
  • جزیره دارچین
  • خانه لونوگانگا

 

تور سریلانکا

تور سریلانکا

 

 پروازهای سریلانکا از ایران

پروازهای ایران به سریلانکا معمولاً به دو شهر کندی و کلمبو انجام می شود. پروازهایی تور جزیره سریلانکا عالیگشت معمولاً از هواپیما های امارات یا قطر است که در ساعات خوبی انجام می شود و توقف های مناسبی در طی مسیر دارد. البته پرواز دوبی هم هست که بلیط آنها خیلی ارزان تر است ولی متاسفانه در ساعات خوبی انجام نمی شود. شما می توانید با توجه به بودجه خود و راحتی سفر، از مشاوره کارشناسان عالی گشت استفاده نمایید و بهترین گزینه را در تور سریلانکا عالی گشت انتخاب نمایید.

در سریلانکا از کجا بازدید کنیم؟

سریلانکا مملو از جاذبه‌های گردشگری است که در ادامه به مهمترین موارد آن می‌پردازیم:

باغ وحش پیناوالا یا همان پارک فیل‌ها

 جزیره سریلانکا دارای حیات وحش بسیار غنی است و از ذخایر ناب طبیعی از جمله پارک ملی بوندالا و پارک ملی یلا برخوردار  است. سریلانکا مکان های مختلفی برای نمایش حیواناتی مانند فیل ها، پلنگ ها، تمساح ها و پرندگان عجیب و غریب را در خود دارد و تجربه‌ای بی مانند در جنگل های متراکم برای شما به ارمغان خواهد آورد که واقعاً احساسی جادویی را به مسافران القاء می کند. پارک فیل ها بدون شک یکی از بهترین مکان‌هایی است که می‌توانید با فیل‌های مهربان ملاقات کنید. پارک‌های ملی دیگر سریلانکا هم شامل اوداوالاوه، پارک ملی حیات وحش ویلپاتو، پارک ریودیاگاما سافاری و  واسگامووا  هستند. شما  می توانید در این پارک انواع حیوانات همانند پلنگ ها، گاومیش های آبی، چندین پرنده مهاجر، فیل ها و موارد دیگر را از نزدیک ببینید.

پارک فیل ها

تماشای نهنگ‌ها در ینکومالی

 سواحل سریلانکا با داشتن ماسه های سفید و آب های زمردی رنگ، بسیار زیبا هستند و برای شنا و استراحت ساخته شده اند. تماشای نهنگ ها و دلفین ها یکی از جذاب ترین خاطرات مسافران سریلانکا اسا که بیشتر در سواحل Trincomalee (ینکومالی) رخ می‌دهد. شما می‌توانید در این مکان  شاهد روش سنتی ماهیگیری باشید که با تکنیکی قدیمی توسط محلی ها انجام می‌شود.

تماشای نهنگها در سریلانکا

تور سریلانکا

جاذبه‌های ثبت شده در یونسکو

سریلانکا دارای هفت مکان میراث جهانی است که توسط یونسکو مشخص شده اند و حتماً باید از آنها بازدید کنید:

شهر باستانی شیگیریا
شهر باستانی شیگیریا

 

آنورادهاپورا-Anuradhapura
آنورادهاپورا

 

گاله سریلانکا
گاله

بهترین زمان برای سفر به سریلانکا

همیشه زمان مناسبی برای سفر به سریلانکا وجود دارد، زیرا اغلب در جایی از جزیره هوا بارانی و در جایی آفتابی است. جزایر ساحل شرقی تصویری آینه ای از ساحل غربی آن است. وقتی در غرب، هوای بارانی حاکم است، خورشید در شرق می درخشد و برعکس. درمجموع باید بدانید که سریلانکا دارای آب و هوای گرمسیری است و رطوبت در کل جزیره بسیار زیاد است. متوسط ​​آن 60٪ است اما در جنوب غربی می تواند تا 80 تا 90٪ نیز افزایش یابد. بهترین زمان برای بازدید به مناطقی که قصد سفر به آنجا را دارید بستگی خواهد داشت:

جنوب و غرب: بهترین فصل برای بازدید از غرب و جنوب در زمستان، از ماه دسامبر تا مارس (آذر تا اسفند) است؛ در نتیجه توریستی ترین فصل سریلانکا می باشد. آب و هوای موسمی جنوب غربی از ماه می تا سپتامبر (اردیبهشت تا شهریور) در این مناطق وجود دارد. در این دوره، بارندگی زیاد پیش بینی می شود و دریا نیز خنک است.

شمال و شرق: بهترین فصل برای بازدید از مناطق شمالی و شرقی کشور از ماه مه تا سپتامبر (اردیبهشت تا شهریور) است. اگر می خواهید در تابستان در ساحل استراحت کنید، سواحل شرقی را انتخاب کنید. اب و هوای موسمی شمال شرقی از نوامبر تا ژانویه (آبان تا دی) در این مناطق وجود دارد. در این دوره، در سواحل شرقی بارندگی بسیار دیده می شود. با این حال، شهرهای وجود در این نواحی هنوز هم قابل بازدید هستند، زیرا هوا در این منطقه بیشتر ابری است. دما در حدود 25 تا 30 درجه در طول سال (77 تا 86 درجه فارنهایت) است. ژانویه (دی ماه) سردترین ماه سال است، در حالی که گرم ترین فصل نیز از ماه می تا ژوئن (اردیبهشت تا خرداد) می باشد. هیل کانتری (Hill country) به عنوان خنک ترین قسمت سریلانکا شناخته می‌شود. درجه حرارت آن در طی شب بسیار کمتر از 10 درجه (50 درجه فارنهایت) است.

 شهرهای کلمبو و بنتوتا در جنوب غربی و کندی تقریباً در مرکز کشور قرار دارد. به همین ترتیب، برای سفر به این شهرها می توان بهترین فصل را بهار معرفی کرد.

فرهنگ و غذا در سریلانکا

غالب مردم کشور سریلانکا هندو هستند، اگرچه مذاهب دیگری نیز مانند بودیسم با صلح و صفا در کنار آنها زندگی می کنند. هندوئیسم و بودیسم هر دو دارای نفوذ قدرتمندی در این کشور هستند که بسیاری از معابد سنتی در سراسر جزیره نشان از چنین نفوذی دارند. زندگی محلی در این کشور  از نظر فرهنگی متنوع و بی نظیر است. غذاهای سنتی سریلانکا بسته به محلی که در آن قرار دارید متفاوت است. مناطق ساحلی بر روی غذاهای مرتبط با ماهی تمرکز می کنند در حالی که در مناطق دیگر غذاها از سبزیجات و برنج تشکیل شده اند. ادویه های معطر غذاهای سریلانکا، باعث احساس گرسنگی در افراد می شود و آن‌ها را به خوردن وسوسه می کنند.

مطالب مرتبط

به طور کلی شرقی‌ها برای مکان‌های مذهبی‌ خود خیلی ارزش قایل هستند و سعی می‌کنند همیشه آنجا را آرام و تمیز نگه دارند. بنابراین برای رفتن به آنجا باید آداب و مراسم آنها را رعایت کنید. در اکثر جاهای مذهبی سریلانکا، باید کفش‌ها را درآورد بنابراین بد نیست که در سفر به سریلانکا، دمپایی همراه داشته باشید. همچنین پوشیدن لباس‌های خیلی غیررسمی و زننده در این مکان‌ها ممنوع است.

تور سریلانکا

 

 سفر مجردی به سریلانکا یا سفر متأهلی؟

با توجه به اینکه این کشور یک کشور مسلمان نشین است هم می توانید به صورت مجردی به این کشور سفر کنید و هم به صورت متاهلی. در صورت انتخاب هر کدام از این گزینه ها می توانید با مشاوره کارشناسان عالی گشت، هتل و مکان مناسب خود را پیدا کنید.

کشوری شبیه هند ولی تمیزتر!

خیلی از گردشگران عجایب زیادی از کشور هند شنیده اند ولی به دلیل اینکه اطلاع یافته اند که هند کشور تمیزی نیست، از رفتن به آن خودداری می کنند. جالب توجه این افراد باید عرض کنیم که فرهنگ و سبک زندگی در سریلانکا به کشور هند بسیار شبیه است ولی تفاوت اصلی سریلانکا با هند در این است که به نظافت عمومی اهمیت زیادی داده می شود. این کشور در واقع یک جزیره بزرگ در جنوب هند است که در سالهای اخیر سرمایه گذاری های زیادی توسط کشور چین در داخل آن شده است و در آن به توریست ها، اهمیت و احترام فراوانی گذاشته می شود. بنابراین کسانی که هند را دوست دارند می توانند برای فرار از کثیفی آن به سریلانکا بروند و در عین حال از یک هند کوچک بازدید کنند.

تور ترکیبی سریلانکا

از آن جایی که سریلانکا در نزدیکی مجمع الجزایر مالدیو قرار دارد، گردشگران سریلانکا می توانند به مالدیو هم یک سری بزنند. نکته مهم این است که قیمت تور سریلانکا از تور مالدیو در سطح پایین تری قرار دارد که دلیل اصلی آن این هست که قیمت هتل های سریلانکا از قیمت هتل های مالدیو بسیار کمتر است بنابراین کسانی که قصد دارند یک سفر ارزان به مالدیو را داشته باشند می توانند برای اسکان خود از هتل های سریلانکا استفاده کنند و روزها برای سر زدن به مالدیو بروند و بازگردند. برای رزرو تور ترکیبی سریلانکا و مالدیو و همچنین تور ترکیبی سریلانکا و هند می توانید با کارشناسان فلاوینگو تماس بگیرید.

 

بهترین هتل های سریلانکا

لیستی از بهترین هتل های سریلانکا را در ادامه برای آشنایی بیشتر شما آوررده ایم. برای رزرو هتل های سریلانکا هم می توانید روی کارشناسان فلاوینگو حساب کنید:

تور سریلانکا عالی گشت (فلاوینگو)

عالی گشت به عنوان اولین برگزار کننده تور سریلانکا در ایران برنامه جذابی را برای شما در نظر گرفته است. در تور سریلانکای عالی گشت که به صورت گروهی انجام می شود لیدر گروه در هتل در کنار مسافران عزیز حضور دارد و همه سوالات و نیازهای مسافران را پاسخ می دهد. این موضوع تمایز تور عالی گشت با سایر تورها است که به صورت فردی برگزار می شود.

اگر بخواهیم خلاصه ای از برنامه تور سریلانکا را بیان کنیم باید بگوییم که در ابتدا در فرودگاه شهر کلمبو می نشینیم و در هتل سینامون لیک ساید مستقر خواهیم شد و یک روز گشت شهری در این شهر خواهیم داشت. در کلمبو از معبد گانگارامایا، میدان استقلال، ساختمان شهرداری، پارک پیروزی، مسجد قرمز و مرکز خرید وان گاله فیس در کلمبو خواهیم کرد و یک شب را هم در رستوران میزبان مسافران عزیز خواهیم بود که به صورت سلف سرویس خواهد بود. سپس به سمت شهر کندی و هتل گرندکندی عازم خواهیم شد و در این فاصله از پارک فیلها یا پینابولا پارک و سپس از مزرعه ادویه و کارخانه چای سیلان دیدن می کنیم. بعد از آن به شهر الا خواهیم رفت که هتل پیش بینی شده یعنی هتل الا هیون، در بالاترین ارتفاع این شهر در بالای کوه قرار دارد. استخری در این هتل هست که وقتی در آن قرار می گیرید می توانید زیر پای خود را کاملاً ببینید و دشت و دره های پایین کوه را که بسیار جذاب و هیجان آور است تماشا کنید. در شهر الا، قطار نان‌آرش و آبشار راوانا انتظار شما را می کشد. البته در فاصله رسیدن به شهر الا شهری به نام نورولیا را خواهیم دید که جزو سرسبزترین شهرهای دنیاست. همچنین آبشار رامبودا را در این مسیر خواهیم دید.

در ادامه به شهر بنتوتا خواهیم رفت و در هتل 5 ستاره ریو آهانگاله اقامت خواهیم کرد. این هتل به صورت آل اینکلوسیو برای مسافران عالی گشت رزرو شده است یعنی دارای صبحانه، ناهار، شام و سایر نوشیدنی‌ها و خوراکی ها می باشد. در بنتوتا از قلعه گاله، روخانه مادهو، جزیره دارچین و پرورشگاه لاک پشت ها هم سری خواهیم زد. ضمناً در برنامه تور عالی گشت حضور در شهر سیگریا هم قرار دارد که با شهر کندی 3 ساعت فاصله دارد.

 

برای رزرو تور سریلانکا عالی گشت و خرید تور ترکیبی سریلانکا مالدیو می‌توانید با شماره تلفن ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید. ضمناً تور سریلانکا از مشهد، تور سریلانکا از اصفهان و تور سریلانکا از شیراز و شهرهای دیگر هم در دستور کار فلاوینگو هست. 
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button