تور صربستان بهار ۹۷

0

تور صربستان حقیقت واقعی این کشور جذاب و غالباً ناشناخته را کشف می کند. وجود گردشگران بسیار، دلیل بر وجود زیبایی های بی مانند این کشور دارد. صربستان فرصتی است تا در یک مکانی در اروپای مرکزی با رویدادهای مختلف تاریخی یک کشور آشنا شوید. این کشور که قرن ها با مرز رسمی امپراتوری های عثمانی و هاپسبورگ، مذاهب اسلامی و مسیحی و آداب و رسوم مختلف مواجه بوده است، امروزه نمایانگر ترکیبی کامل از هر سه فرهنگ است. قلعه کالمگدان، مسجد باجرکلی، کوچه های پتروارادین و گاردوچ تنها برخی از زیباهایی صربستان هستند. بناهای رومی ویمناسیوم و فلیکس رومولیانا، جاستینیا پریما بیزانس و بناهای کمونیستی و معماری عظیم بخش دوم قرن بیستم تاریخ این کشور را نشان می دهد. به همین دلیل است که گفته می شود صربستان کتاب درس تاریخِ این بخش از اروپا است؛ با عالی گشت همراه باشید.

معرفی تور صربستان

تور صربستان

در سفر با تور صربستان، از پایتخت بلگراد واقع در محل عبور رودخانه های ساوا و دانوب دیدن می کنیم، جایی که وقت زیادی برای اکتشاف و دیدن جاذبه های آن خواهید داشت. بلگراد در طول تاریخ طولانی خود 60 بار تحت فرمانروایی دولت های دیگر درآمده، حدود 40 بار سوخته و هر بار مانند ققنوس از خاکستر بلند شده است. این شهر فرصت های خرید بسیار خوبی از بوتیک های مجلل گرفته تا بازار عظیم را در دل خود دارد. همچنین وجود چندین اثر باستانی، در کنار خیابان های زیبا و مملو از شادی، این مکان را به یکی محبوب ترین شهرهای اروپا تبدیل کرده است.

خدمات تور صربستان:

  • بلیت و رفت و برگشت قشم ایر
  • گشت شهری بلگراد با غذای ویژه
  • اقامت در هتل ‌های ۳ و ۴ و ۵ ستاره با صبحانه
  • همراهی تورلیدر فارسی‌ زبان و لیدر محلی
  • ترنسفر فرودگاهی
  • بیمه‌ی مسافرتی
  • دوشنبه و پنجشنبه‌ هر هفته
  • صدور آنی بلیت برای مسافران محترم
  • و دریافت ارز ۱۰۰۰ یورویی مسافرتی

درباره صربستان

تور صربستان

صربستان در عین پرتحرک بودن، به اندازه ای جمع و جور است که مسافران می توانند در طی چند روز همه دیدنی های آن‌ها را ببینند. در قلب شهر بلگراد (پایتخت صربستان) به راحتی می توان به فرهنگ و تاریخ ناشاخته این گوشه کوچک از اروپا دسترسی پیدا کرد. جمعیت جوان صربستانی با انرژی سرشار در خیابان ها، کافه ها، رستوران ها و به طور کلی محیط های اجتماعی حضوری پر رنگ دارند. عزم عمومی برای داشتن اوقات خوب، انتظارات بسیاری از مسافر برای سفر به این کشور برآورده می کند. با این حال شیندن نام صربستان اغلب روزهای جنگ در در دهه 90 میلادی را یادآور می شود. امروزه و بعد از روزهای جنگ، صربستان به کشوری آرام و ایمن تبدیل شده است.

درست همان‌طور که چای برای انگلیس است، قهوه نیز برای صربستان می باشد؛ بنابراین، اگر کسی شما را برای یک فنجان قهوه دعوت کرد، این یک چیز کاملاً عادی است. مجموعه کافی شاپ های مختلف در هر شهر بزرگ و کوچک، اثبات دیگری برای عشق صرب ها به قهوه است.

درست مانند همسایگان این کشور در بالکان، صرب ها گوشت زیادی می خورند. با این وجود، آن‌ها حتی اگر گوشت به عنوان بخش اصلی فرهنگ صربستان باقی بماند، گزینه های گیاهخواری بسیاری نیز دارند. صرب ها از جمله افرادی هستند که می دانند چگونه میهمانی برگزار کنند و اوقات خوبی را سپری کنند. دو شهر بزرگ، بلگراد و نووی ساد به دلیل شب های بسیار پر نشاط خود معروف هستند. اگر شما یک مسافر میهمان هستید، صربستان مقصدی است که مطمئناً نمی خواهید آن را از دست بدهید.

بهترین زمان برای سفر به صربستان

صربستان مانند اکثر کشورهای اروپا دارای چهار فصل مشخص است و میانگین دمای هوا 12 درجه سانتی گراد می باشد. پاییز سرد تر از بهار است و هوا در زمستان با 20-25 روز در سال دارای درجه حرارتی زیر صفر است. سرانجام، با توجه به اینکه در ژوئیه و آگوست اغلب درجه حرارت بالاتر از 40 درجه سانتی گراد می باشد، تابستان ها برای استانداردهای هوا در اروپا بسیار گرم است. بهترین زمان برای سفر به صربستانبین ماه های آوریل و ژوئن در بهار است.

مشهورترین رویدادها جشنواره EXIT در نووی ساد در ماه ژوئیه جشنواره Trumpet Dragočevo Trumpet در گوا در ماه اوت و جشنواره موسیقی بلگراد (کلاسیک) در ماه اکتبر و البته عید پاک ارتدکس است. بازدید از هر یک از این رویدادها یک تجربه خارق العاده است، اما به خاطر داشته باشید که قیمت این رویدادها تا حدودی بالا است.

زبان صربی

صربی زبانی اسلاویایی است، بنابراین هر فردی که از دانش روسی، لهستانی و چکی برخوردار باشد می تواند تا حدودی با مردمان این سرزمین صحبت کند. زبان آوایی صربی بسیار رسا است و غالباً با لعن های پرشکوه همراه است که بیشتر از هر چیز برای تأثیرگذاری در مخاطب ادا می شود. برای لذت بردن از کشور نیازی به یادگیری زبان ندارید، اما تلاش محتاطانه در برقراری ارتباط باعث افزایش لذت سفر شما خواهد شد. ناگفته نماند، تور صربستان آژانس گردشگری عالی گشت دارای تورلیدر فارسی زبان است.

مذهب صرب ها

برخی از باشکوه ترین صومعه های صربستان را می توان در کوزوو یافت، شهری که بسیاری آن را قلب معنوی کشور صربستان می دانند. صومعه های مشابه کوزوو در سرتاسر صربستان یافت می شوند و روشن است که کلیسای ارتدکس صربستان هنوز هم نقش مهمی در زندگی بسیاری از افراد محلی دارد. به ویژه، بلگراد ممکن است مانند یک شهر بی دغدغه باشد که بیشتر مردمانش به جای دعا به مهمانی ها علاقه مند باشد، اما تصور نکنید این بدان معنی است که ایمان در اینجا نقشی ندارد؛ مانند بازدید از هر جای دیگر دنیا، در طول سفر خود به کلیسای ارتدکس صربستان نیز سری بزنید.

جاذبه های گردشگری صربستان

تور صربستان

بلگراد: پایتخت یوگسلاوی کمونیستی سابق در حال حاضر پایتخت صربستان است که در محل تلاقی رودهای دانوب و ساوا قرار دارد. بسیاری از میراث باستانی این شهر مانند کالمگدان همچنان باقی مانده است. این قلعه در طول تاریخ توسط سلت ها، رومی ها و بیزانسی ها بارها و بارها اشغال شده است. سایر آثار تاریخی را در شهر قدیمی، معروف به Stari Grad کشف کنید.

پارک ملی درداپ: این پارک ملی 640 کیلومتر مربع توسط رودخانه دانوب در چهار تنگه دیدنی احاطه شده است. بزرگ‌ترین دره دروپ (دره آهن) است که 100 کیلومتر طول دارد. با ایجاد مرز طبیعی با رومانی، این جایی است که دانوب کارپات را از کوه های بالکان جدا می کند. قلعه Golubac در کنار رودخانه، منظره ای باشکوهی ایجاد کرده است. پیشنهاد ما این است که از این منطقه را با قایق سواری دیدن کنید.

پارک طبیعت مکرا گورا: یک منطقه کوهستانی زیبا یا کابین های چوبی سنتی در دره های فشرده شده، پارکی بسیار منحصر به فرد است. زلاتبیور محبوب ترین راه برای حرکت در این مکان است، این پارک با آن تپه های دست نخورده اش به اندازه ای زیبا و بکر است که ارزش ساعت ها راه پیمودن و دیدن را برای انسان مجاب می کند.

کلیسای سنت ساوا: این کلیسا یکی از زیباترین ساختمان های صربستان است و همچنین بزرگ‌ترین کلیسای ارتدکس در بالکان نیز می باشد. این مکان واقع در فلات Vracar، در بین گردشگران و همچنین ساکنان بلگراد بسیار جذاب است. این کلیسا نشانه قدردانی از بزرگ‌ترین فرد صربستان است و بخش مهمی از تاریخ کشور را روایت می کند. در طول سفر از این جاذبه شگفت انگیز بلگراد دیدن کنید.

ویکتور کالمگدان: این یادبود با ارتفاع 14 متر، به منظور بزرگداشت پیروزی صربستان در امپراطوری عثمانی و اتریش – مجارستان در طول جنگ های بالکان و جنگ اول جهانی ساخته شده است. این مکان همیشه با توریست های بومی بلگراد به منطقه ای شلوغ تبدیل می شود که بخشی از آن به خاطر نمای چشمگیر دو رودخانه بلگراد و همچنین زیبایی این مکان دیدنی به عنوان بخشی از قلعه تاریخی بلگراد است.

برج های کالمگدان: قلعه بلگراد واقعاً یکی از زیباترین مکان های اروپا است که آن را برج های کالمگدان همراهی می کنند. این برج های دیدنی و پرطرفدار در بین گردشگران بسیار محبوب است. در کنار تماشای برج ها می توانید از استراحتگاه ترسا که یکی از بهترین استراحتگاه های بلگراد است در بعد از ظهری دل انگیز دیدن کنید.

موزه هنرهای معاصر: این موزه سرانجام در اکتبر سال 2017 برای بازدید کنندگان بازگشایی شد. این موزه در یک منطقه سبز و زیبا در بلگراد قرار دارد و تنها 10 دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد. این موزه دارای 5 سطح است که به چندین زیر مجموعه تقسیم شده است. در آنجا مطمئناً هنرهای دوره یوگسلاوی، نقاشی های داخلی، گرافیک، چاپ و نقاشی های خارجی که توسط ژوان میرو، اندی وارهول، سالوادور دالی، ماکس ارنست و بسیاری دیگر انجام شده است را می یابید.

چرا باید به صربستان سفر کرد؟

تور صربستان

تاریخ غنی، افراد زیادی را به بازدید از این یکی از قدیمی ترین شهرهای اروپا جلب می کند. در طول سفر خود به صربستان، بسیاری از نقاط دیدنی و کاخ های تاریخی زیبا را باید دید. عالی ترین جاذبه قلعه خیره کننده شهر بلگراد در محل اتصال رودخانه های ساوا و دانوب است. همچنین بسیاری از موزه ها، گالری های هنری، کلیساها و صومعه ها در صربستان وجود دارند. شما همچنین عاشق زندگی شبانه و پر جنب و جوش بلگراد خواهید شد. همه این لذت ها را می توانید با رزرو تور صربستان به دست آورید؛ هدف اصلی آژانس گردشگری عالی گشت تنها رضایت و ثبت خاطرات فراموش نشدنی برای شما است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button