تور هند بهار ۱۴۰۱

معمولاً در ماه آگوست (نیمه مرداد) تا ماه اکتبر (نیمه آبان)، بیشترین تعداد گردشگران به کشور هندوستان سفر می‌کنند. برای رزرو تور هند می‌توانید روی فلاوینگو حساب کنید. هند یا هنــدوستان کشوری در جنوب آسیـا است که بخش اعظم جنوب آسیــا و شبه قاره هند را به خود اختصاص داده‌ است. کشور هندوستــان از شمال غربی با پاکستان، از شمال با چین، بوتان، نپال و تبت و از شمال شرقی با برمه و بنگلادش ‌هم‌مرز است. کشور هندوستان بیش از ۳۵ شهر بزرگ بــا جمعیت بالای یک میـلیون نفر دارد. مومبـائی، کلکتـه، مدرس، بنگلور، حیدرآبــاد، اگرا، میسـور، جی‌پور، گـوا، پونــا، بوپال، تـریفندرام و احمدآباد از شهرهای مهم کشور هندوستان هستند.  مردم هند ۲۵ ٪ هندوآریایی، ۷۵ ٪ دراویدی و ۳ ٪ زرد هستند.

در صورت تمایل به مشاوره با کارشناسان مجرب فلاوینگو (عالی گشت) با شماره تماس ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ و یا ۰۹۱۲۷۷۱۱۶۹۳ تماس حاصل فرمایید.

کشور هندوستــان حیـات‌وحش بسیـار متنوعی دارد. پناهگــاه باقیماندۀ حدود ۳۰۰ شیر آسیایی منطقۀ حفاظت شده‌ای در استان گجرات است. این کشور همچنین زیستگــاه بسیــاری از پستـــانداران بزرگ مانند فیل آسیایی، کرگدن تک شاخ و ببر و بیش از ۲۰۰۰ گونه پرنده و ۳ نوع کروکدیل است.

مطالب مرتبط

به دلیلی وسعت کشور هندوستان و هم‌جواری با آب‌های اطراف‌، چهار فصل سرد و خشک از ماه دسامبر تا فوریه، گرم و خشک از مــاه مارس تا مه، فصل بارش از ماه ژوئن تا سپتامبر و معتدل در ماه‌های اکتبر و نوامبر در این کشور دیده می‌شود. با توجه به این تنوع آب و هوایی نمی‌توان زمان مشخصی برای سفر به هند در نظر گرفت. زمستان بهترین زمان برای رفتن به استان راجستان، آسام، ناگالند، مانیپور، بمبئی، گوا و جنوب غربی هند و تابستان بهترین زمان سفر به پنجاب، اوتار پرادش و شمال غربی بنگال است.

با چه وسیله‌ای به کشور هندوستان سفر کنیم؟

قطار و اتوبوس

برای رفتن به هند می‌توانید از اتوبوس یا قطار استفاده کنید. برای این کار حتماً باید ویزای معتبر هند را داشته باشید. مرز بین‌المللی بنگلادش به هند یکی از راه‌هــای ورود زمینی به هنــد است. در بنگلادش برای هند قطــار و اتوبوس وجود دارد و مهم‌ترین آن مسیر داکـا-کلکتـه است. برای استفاده از این مرز باید مالیات خروج بپردازید.

می‌توانید از تیمبو پایتخت بوتان با اتوبوس به کلکته بروید یا از لاهور پاکستان با اتوبوس یا تاکسی ویژه و از طریق مرز آتاری- وگاه وارد هند شوید.

همچنین تورهای مسافرتی با اتوبوس از کشورهای همسایه مثل پاکستان، نپال، بوتان و بنگلادش به مقصد کشور هندوستان وجود دارند.

کشتی

اگر قصد سفر با کشتی به هند را دارید کشتی‌های مسافربری از دبی به هند وجود دارند. البته هزینۀ آن در بسیاری از موارد از سفر هوایی بیشتر خواهد بود.

 هواپیما

از فرودگــاه‌های بیــن‌المللی در هند Bengaluru، Chennai، Delhi، Hyderabad، Kolkata، Mumbai، Kerala پروازهای بین‌المللی و داخلی انجام می‌شود. شرکت هواپیمایی هما پروازهایی به بمبئی دارد و هواپیمایی ماهان نیز به دهلی پرواز دارد. مالیات گمرک و هزینه‌هــای دیگر در بلیت‌های خطوط هوایی گنجانده شده است.

 

دیدنی‌های کشور هندوستان

۱- تاج محل

تاج‌محل با بهره‌گیری از معماری ایرانی اسلامی و تماماً از مرمر ساخته شده است. این بنا به دستور شاه‌جهان، پنجمین امپراتور گورکانی هند به منظور یادبود همسر ایرانی‌اش به‌نام ارجمند بانو بیگم مشهور به ممتاز محل که در سفری جنگی به هنگام وضع حمل فوت کرد، سـاخته شد. خـود شاه‌جهان نیز بعد از وفات این محل به خاک سپرده شد. تقارن بنای تاج‌محل به شکلی است که از هر چهار طرف آن می‌تـوان تصویری آینـه‌ای به دست آورد. تاج‌محل در سال ۲۰۰۷ به عنوان یکی از عجایب جهان برگزیده شد. سالانه بیش از هفت میلیون گردشگر به بازدید از مقبره تاج‌محل می‌روند.

تاج محل

۲- مردا‌ب‌های کِرالا

این مرداب زنجیره‌ای از دریاچه‌ها و مرداب‌هایی است که به موازات دریــای عرب واقع شده است. مرداب‌ها حدود ۱۲۰ مایل در طول ساحــل گسترده شده‌اند گردشگران می‌توانند به‌وسیلۀ قایق‌هایی سرپوشیده به نام کووالا از مناظر این مرداب‌ها دیدن کنند. کرالا زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری و آبزیان منحصر به فردی مثل خرچنگ، قورباغه، پرندگان آبی، لاک‌پشت و سموردریایی است.

۳- هتل قصر دریاچه

این قصر که امروزه یکی از هتل‌های ۵ ستاره در کشور هندوستان است، در دریاچۀ پیچولا در شهـر اودای‌پور به عنــوان قصر سلطنتی تابستانی ساخته شده است. این هتل در موقعیتی خیره‌کننده همانند قصری سفید از آب‌های درخشان دریاچه پیچولا سربرافراشته و چشم‌اندازی بی‌نظیری را به‌به وجود می‌آورد. مسافران می‌توانند برای جابه‌جایی از اسکلۀ قصر به ساحل شرقی پیچولا از قایق ویژه هتل استفاده کنند.

هتل قصر دریاچه

۴- معبد ویروپاکشا

معبد ویروپاکشــا در شهر همبی، از قدیمی‌ترین معــابد کشــور هندوستان است. در ابتــدا به عنوان حرمی کوچک ســاخته شد و در زمــان سلطۀ ویجایاناگارا به مجتمعی بزرگ تبدیل گردیده که امروزه یکی از پرطرفدارترین جـاذبه‌های گردشگری کشور هندوستان است و در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده. در طول قرن‌ها، معبد ویروپاکشا مهم‌ترین مرکز زیــارت و مقدس‌ترین پرستشگــاه در هــامپی، پایتخت امپراتوری ویجایاناگارا محسوب می‌شد.

ویروپوشکا

در ماه‌های مارس تا آوریل، جشن نامزدی ویروپاکشا با دوی پامپا برگزار می‌شود. در ماه دسامبر، مراسم فالاپوچا به مناسبت ازدواج ویروپاکشا و پامپا برگزار می‌گردد. جشـن دیگری به نام شیواراتری که نوعی نیایش شبانۀ است در ماه‌های فوریه یا مارس در معبد ویروپاکشا برپا می‌شود.

۵- کاخ هوا محل

کاخ هوا محل یا کاخ باد، همری شکل و دارای ۵ طبقه است که از سنگ ماسه قرمز رنگ در قلب جیپور ساخته شد و ۹۵۳ پنجره دارد. از این کاخ زنان سلطنتی می‌‌توانستند بدون دیده شدن، فعالیت‌‌های خیابانی را در بیرون از کاخ ببینند.

۶- معبد راناکپور

معبد راناکپور با ۲۹ سالن و ۸۰ گنبد یکی از بزرگ‌ترین معابد در کشور هندوستــان است. این معبد در قرن ۱۵ میلادی ســاخته شد و ســاخت آن بیش از ۵۰ سال طول کشیده است. با ۱۴۴۴ ستون، مجسمه‌های خدایان در گنبدها و حکاکی بسیار پیچیده، سبب شهرت بیشتر این معبد شده است.

راناکپور

۷- قصر میسور

مجموعۀ قصر میسور از هفت کاخ تشکیل شده، کاخ اصلی آن‌ها در سال ۱۳۹۹ ساخته شد و کاخ کنونی در سال ۱۹۱۲ تکمیل شد. کاخ جدید سه طبقه و گنبد مرمر صورتی دارد و معماری آن ترکیبی از سبک‌های اسلامی، هندو، گوتیک و راپوتی است. جشنواره داشارا هر ساله در ایـن مکان برگزار می‌شود.

۸- ساحل پالولم

پالولم ساحلی هلالی شکل با ۶۱/۱ کیلومتر طول است که در فاصله ۵/۲ کیلومتری از شهر چائودی در جنوب گوا قرار گرفته و از هر دو طرف به صخره‌های سنگی محدود می‌شود. این ساحل به دلیل قرار گرفتن در موقعیت خاص جغرافیایی، دارای غروب بسیار زیبایی است.

۹- پارک باستانی مراولی

پارک باستانی مِراولی در جنوب دهلی با بیش از ۲۰۰ هکتــار منطقۀ گردشگری به حساب می‌آید. این پارک دارای بنــاهای تاریخی قابل‌ توجه از سلسله Khalji، Tughlaq، امپراطوری مغول و بریتانیا، مقبره و آرامگاه‌‌های مختلف است. مقبرۀ هشت ضلعی تزیین شده با سنگ یشم معروف به مقبرۀ قلی‌خان، مقبرۀ راجون کی بااولی، مقبرۀ کمالی، قدیس صوفی ساخته شده با ماسه قرمز و گرانیت در این پارک قرار دارند.

۱۰- رودخانه گنگ

گنگ، مقدس‌ترین رود جهان، از شمال هیمالیا تا خلیج بنگال ادامه دارد. هندی‌ها معتقدند اگر خاکستر کسی در رودخانه شسته شود، روح او به بهشت می‌رود.

۱۱- شهر پونا

شهر پونا در نزدیکی بمبیی به دلیل تعداد زیاد دانشگاه به آکسفورد شرق مشهور است. اشرام که محل زندگی اشو بوده در این شهر قرار دارد. پونا با داشتن تاریخی طولانی، طبیعتی دلپذیر و ده‌ها معبد از اهمیت گردشگری زیادی برخوردار است. کــاخ آقاخان (یادبود ملی گاندی)، قلعــه شانیوار وادا، معبد غار پاتالشوار، معبد چاتورشریتگی، ساراس باغ، معبد کاسبا گانپاتی، مسجد امام باره، قلعه سیناگاد، سد سیناگاد، عبد اوشو، جشنواره گانپاتی، دانشگاه پونا و کالج فرگوسن از جاذبه‌های شهر پونا است.

پونا

۱۲- ریشیکش

ریشیکش از مناطق مهم گردشگری هند است که به ویژه گردشگری یوگا و نیز سنت‌های کهن درمانی در هند از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری آن است.

۱۳- الفانترا

نزدیک شهر بمبیی جزیره‌ای به نام الفانترا وجود دارد که دارای غارهایی با مجسمه‌هایی از خدایان و اساطیر هندی است.

قلعه سرخ، پارک ملی کانها، هارماندیر صاحب در امریتسار، جایسالمر در راجستان، آبشارهای دودسگار در گوا، ساحل آگوندا و غارهای آژانتا از دیگر جاذبه‌های تفریحی کشور هندوستان هستند.

در صورت تمایل به مشاوره با کارشناسان مجرب فلاوینگو (عالی گشت) با شماره تماس ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ و یا ۰۹۱۲۷۷۱۱۶۹۳ تماس حاصل فرمایید.

غذاهای محبوب در هند

غذاهای هندی بسیار تند است. هندی‌ها عاشق استفاده از همه نوع ادویه و ترشیجات هستند. در غذاهای هندی استفاده از میخک، هل سیاه و سفید، میخک، بادیان، فلفل و برخی میوه‌ها مانند آلوچه امری عادی است.

۱- روغن جوش

روغن جوش یا روگان جاش بیشتر در کشمیر طرفدار دارد. مادۀ اصلی این غذا گوشت بره است که با رازیانه، فلفل و زردچوبه طعم دار می‌شود و طعم دل‌نشینی به خود می‌گیرد.

روغن جوش

۲- باپا اولو

در باپا اولو سیب‌زمینی محلی را با انواع موادی چون سرکه، سس خردل، کشک، رب نارگیل، نمک و آب آهک دار مزه دار می‌نمایند. بعضی‌ها به آن ماهی هم اضافه می‌کنند.

۳- مرغ کاری

مرغ کاری را در بسیاری از کشورهای دیگر نیز طبخ می‌کنند ولیکن مرغی که در هند پخت می‌شود یکی از بی نظیرترین آن‌ها به شمار می‌رود. علت آن هم ادویه‌جات فوق العاده و معرکه هندی است.

۴- راجما

به دلیل داشتن حبوباتی مانند نخود ولوبیا سرشار از انرژی است.

راجما

۵- کاکوری کباب

در این غذا از گوشت بره، تخم مرغ، پیاز و رب استفاده می‌شود.

۶- سالی بوتی

مادۀ اصلی سالی باتی، گوشت، گوجه فرنگی، پیاز و شکر است. همراه این غذا اسنک‌های کوچک سرو می‌شود.

از بهترین روستوران‌های کشور هندوستان می‌توان به رستوران اصفهان در آگرا، رستوران ایستگاه شرق در دهلی، رستوران لالیت در بمبئی، رستوران بخارا در دهلی نو، رستوران پینچ آف اسپایس در آگرا و رستوران اسنک سواتی در بمبئی اشاره کرد.

برترین فستیوال‌های هند

در هند فستیوال‌های مختلفی به مناسبت‌های مختلفی برگزار می‌شوند که جزء جاذبه‌های گردشگری هند هستند.

1- جشن دیوالی (جشن روشنایی، جشن فانوس) به مدت ۵ روز ابتدایی سال نو هندو برگزار می‌شود. در این جشن مردم شمع یا فانوس‌ روشن می‌کنند و آتش‌بازی می‌کنند.

جشن دیوالی

2- جشن گانش چاتوری به مدت ۱۱ روز به مناسبت زادروز تولد خدای مذهب هندو “لرد گانش” که نماد آن فیل است برگزار می‌شود.

جشن گانش چاتوری

3- جشن رنگ یا هولی یکی از هیجان‌انگیزترین جشن‌ها برای مردم هند و برای گردشگران و توریست‌هاست که در پایان زمستان برگزار می‌شود.

جشن رنگ

4- جشن خدایان ناواراتری، دوسرا و دورگا: در این مراسم مردم به مدت ۹ روز به مناسبت خدای ناواراتری که مادر خدایان هندو است، برگزار می‌شود. مردم در این جشن به رقص‌های خاصی همانند رقص چوب معروف هندی می‌پردازند.

5- جشن اونام به مدت ۱۰ روز بعد از برداشت محصول برگزار می‌شود و یکی از سنتی‌ترین و زیباترین جشن‌های هند است.

جشن اونام

نکات سفر

  • قبل از سفر به کشور هندوستان واکسن تب زرد را که طبق مقررات لازمه ورود به این کشور است را بزنید سازمان جهانی بهداشت به مسافرانی که به هند می‌روند توصیه می‌کند واکسن سرخک، اوریون و سرخچه را هم بزنند.
  • در هند تاکسی به سختی گیر می‌آید و بسیار گران است. به جای آن می‌توانید از ریکشا یا توک توک استفاده کنید.
  • به فرهنگ مردم هند احترام بگذارید. توجه کنید که حیواناتی مثل گاو، میمون، طاووس و موش و همین طور درختی به نام«بی بل» مقدس و محترم هستند.
  • از توهین به پرچم و نمادهای ملی کشور مقصد به شدت خودداری فرمایید.
  • برای سفر به هند می‌توانید روپیه یا دلار و یا یورو به همراه داشته باشید. مشکلی برای تبدیل ارز در این کشور از دلار و یورو به روپیه نخواهید داشت.

روپیه

  • در مورد لباسی که می‌پوشید دقت داشته باشد. لباس مناسب و نسبتاً پوشیده یک اصل کلی است. می‌توانید در طول سفر از لباس‌های هندی استفاده کنید. لباس رسمی بسیاری از زنان هندی سـاری است که قیمت نسبتاً بالایی دارد ولی بسیار چشمگیر و زیباست. گــاگرا چولی از دیگر لباس‌های زنانه هندی است که در طول سفر می‌توانید بپوشید. شروانی هم لباس رسمی و زیبای مردان در هند است.

شروانی

  • هنگام بازدید از مکان‌های مذهبی برای زنان پوشاندن سر و پاها و شانه‌ها و برای مردان پوشاندن دست و پاها الزامی است.

لباس زنان هندی

  • در کشور هند پای انسان عضو غیر تمیزی است، سعی کنید با پا چیزی را لمس نکنید. همچنین اگر با دست چپ چیزی بخورید و یا چیزی به کسی بدهید ناخوشایند است.
  • مراقب باشید که چه می‌خورید و می‌نوشید. میوه‌های تازه و غذاهای آبپز و سرخ شده میل کنید.
  • چانه زدن در هند بسیار رایج است. هنگام خرید حتماً چانه بزنید.
  • نقشه منطقه را به همراه داشته باشید.
  • دست زدن به بقایای آثار باستانی ممنوع است.
  • از اعتماد به افراد غریبه خودداری نمایید.
  • شماره و آدرس سفارت و کنسولگری‌های ایران و شماره‌های ضروری کشور هندوستان را به همراه داشته باشید.
در صورت تمایل به مشاوره با کارشناسان مجرب فلاوینگو (عالی گشت) با شماره تماس ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ و یا ۰۹۱۲۷۷۱۱۶۹۳ تماس حاصل فرمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.

Call Now Button