تور کاپادوکیه بهار ۱۴۰۰

0

کاپادوکیه نام شهر بزرگ و باستانی در آناتولی مرکزی در ترکیه است که در ۲۸۳ کیلومتری جنوب شرقی آنکارا در نزدیکی نوشهیر قرار دارد. کاپادوکیه یکی از اماکن مهم در دوران امپراطوری روم برای زندگی مسیحیان بوده است. مسیحیان برای در امان ماندن از سربازان امپراطوری رم به کاپادوکیه آمدند و شروع به ساختن شهرک های زیر زمینی و پناهگاه هایی در دل کوه ها برای خود کردند. در این شهر، اتاق ها به وسیله تونل هایی با هم ارتباط داشته اند که تنها عبور یک نفر از آن‌ها ممکن بود. سنگ بزرگی هم در سردر تونل ها تعبیه شده که هنگام حمله راه ورودی را می بستند. خانه های کاپادوکیه بسیار پیشرفته بودند به نحوی که در هر یک از آن‌ها سنگ های آسیاب، اجاق و سبدهای حصیری به چشم می خورد. هتل های این منطقه اکثراً شامل هتل های غاری با اتاق هایی تراشیده شده در سنگ آتش‌فشانی متخلخل، می شوند. کاپادوکیه شناخته ترین چشم انداز طبیعی ترکیه را دارد. این منطقه باستانی در سال ۱۹۸۵ از طرف یونسکو جزو فهرست میراث فرهنگی جهان قرار گرفت. با عالی گشت همراه شود و با برخی جاذبه های تور کاپادوکیه آشنا شوید.

برای رزرو تور کاپادوکیه می‌توانید با شماره تلفن‌ ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

دیدنی های کاپادوکیه

درینکویو Derinkuy

شهر زیرزمینی درینکویو به معنای چاه عمیق، دارای هشت طبقه است این شهر از دوران امپراطوری مادها در منطقه درینکویو در استان نوشهیر (Nevshehir) باقی مانده و گردشگرهای زیادی را در تور کاپادوکیه جذب خود می کند. این شهر زیرزمینی توسط ایرانیان باستان، پیروان دین زرتشتی ساخته شده است. طبقۀ نخست آن، ویژه نگهداری حیواناتی چون گاو و گوسفند و اسب بود. در سایر طبقات اتاق های بی شمار برای سکونت مردم و نگهداری مواد غذایی وجود داشت. در تمام این شهر تونل ها و هواکش هایی وجود دارد که سبب می شوند حتی در عمیق ترین بخش این شهر زیرزمینی هم کمبود اکسیژن وجود نداشته باشد. در قسمت بیرونی خرابه های دو برج دیده می شود که محلی برای نگهبانان بود تا اگر مهاجمان و دشمنان نزدیک شوند به ساکنان شهر خبر دهند. در حال حاضر نیمی از این شهر زیرزمینی بر روی جهانگردان گشوده شده است و ترکیه از طریق آن جهانگردان زیادی را جذب می کند. در تور کاپادوکیه تماشای این شهر عجیب را از دست ندهید.

اوچیسار Uchisar

با فاصله ۵ کیلومتری از مرکز شهر، منطقه اوچیسار قرار دارد که مرتفع ترین نقطه کاپادوکیه است. قلعه اوچیسار که در این ناحیه قرار گرفته سبب شده این منطقه به عنوان دروازه کاپادوکیه معروف باشد. از بالای قلعه چشم انداز زیبای روستا قابل دیدن است. در این قلعه می توانید دورنمای ۳۶۰ درجه ای از کاپادوکیه را ببینید. اوچیسار یکی از مناطق پرطرفدار در میان گردشگرانی در تور کاپادوکیه است.

گورمه شهر دودکش جن Fairy Chimneys goreme

شهر گورمه، با بافت باستانی، در قلب کاپادوکیه قرار دارد. در گورمه تعداد زیادی مخروط توف (خاکستر آتش‌فشانی) وجود دارد که دودکش های پری یا دودکش جن (Fairy Chimneys) نامیده می شوند. جذابیت دودکش جن ارتفاع بلند آن‌ها و ظاهر عجیب شان است. معمولاً در نوک مخروطی شکل این دودکش ها تکه سنگی قرار گرفته که باعث جذابیت بیشتر آن می شود. قدمت دودکش جن در کاپادوکیه به فوران آتش‌فشانی در ۶۰ میلیون سال قبل می رسد.

موزۀ مو آوانوس Hair museum

آوانوس نام شهری کوچک در کاپادوکیه ترکیه است و مرکز سفال این کشور به شمار می رود. در این شهر موزه ای از مو توسط potter Chez Galip تهیه شده است. در این موزه مو های بیش از ۱۶ هزار زن جمع آوری شده است. این زنان همان کسانی هستند که از این موزه بازدید می کنند و قسمتی از موی خود را به همراه یک تکه کاغذ که حاوی مشخصاتشان است به در و دیوار این موزه می چسبانند.

پاشاباغ Pashabagh

پاشاباغ مجموعه ای از دودکش ها در منطقه آوانوس هستند که کلاهک آن‌ها شبیه قارچ است. در زمان های بسیار دور، کشیش ها و راهبه ها برای عبادت و دوری از شهر به پاشاباغ و دودکش های آن پناه می بردند به همین دلیل با نام دره راهبان هم شناخته می شود. امروزه در سراسر پاشاباغ مغازه های جذابی برای تهیه سوغات و یادگاری وجود دارد.

موزه گورای Guray Muze

موزه گورای از جاذبه های ناحیه آوانوس است که در زیر زمین قرار دارد. موزه سفال و سرامیک گورای امکاناتی را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده تا علاوه بر تماشای مواد و تجهیزات ساخت سفال، خودشان هم بتوانند سفالگری کنند و ظروف سفالی بسازند.

دره های رز و سرخ

این دره ها از باقی مانده های آتش فشانی های کوه ها و گدازه های مواد مذاب در طول زمان تشکیل شده اند. فرسایش های خاکی و بادی باعث شده تا مناظر این دو دره مانند تابلوهای نقاشی چشم نواز و دل انگیز باشند. بومیان محلی با کشت محصولات مختلف سبب تقابل رنگ خاکی و سبزی درختان شدند و بر زیبایی این دره ها را دوچندان کردند.

روستای چاووشین

این روستا یکی از قدیمی ترین روستاهای منطقه کاپادوکیه محسوب می شود و بیشتر جذابیت های خود را مدیون دو کلیسای تاریخی خود است. کلیسای چاووشین و کلیسای سنت جان باپتیست دو کلیسایی هستند که قدمت و پیشینه زیادی دارند و به عنوان قدیمی ترین مکان های در دشت شناخته می شوند. کلیسای چاووشین از مکان های مخصوصی برای کبوتر ها برخوردار بود و به عنوان لانه بزرگ کبوتر از آن یاد می شود.

بالن سواری

تورهای بالن سواری کاپادوکیه به لطف چشم اندازه های خاص این منطقه، یکی از معروف ترین سواری های دنیا با بالون است. حدود ۳۰ شرکت وجود دارند که پروازهای بالون هوای گرم در کاپادوکیه ارائه می دهند. سلطان بالونز و کاپادوکیه وویجر بالونز شرکت های اصلی هستند که بیشترین بالن ها را دارند. گورمه بالونز و رویال بالون هم پروازهای یک ساعته در ازای هر نفر ۲۰۰ دلار و پروازهای ۹۰ دقیقه ای هر نفر ۳۲۰ دلار ارائه می دهند.

پیاده روی در کاپادوکیه

پیاده روی در کاپادوکیه می تواند تفریحی رایگان باشد. برای پیاده روی در تور کاپادوکیه هم می توانید از تورهای پیاده روی استفاده کنید و هم شخصاً برای پیاده روی بروید. معمولاً تورهای پیاده روی در این منطقه گران هستند و جاذبه های منطقه آن‌قدر زیاد است که در این تورها نمی گنجد. به همین دلیل بد نیست پیاده روی شخصی را تجربه کنید. در این مناطق مسیرهای کاملاً مشخصی وجود دارد؛ بنابراین به هیچ عنوان گم نخواهید شد.

دوچرخه سواری در کوهستان کاپادوکیه

در میان این کوه ها، مسیرهای مشخصی را برای دوچرخه سواران در نظر گرفته اند. اگر چه بعضی از مسیرها بسیار حرفه ای هستند، اما با انتخاب مسیرهای راحت تر می توانید به راحتی دوچرخه سواری کنید و بهتر از منطقه لذت ببرید. دوچرخه برای کرایه با هزینه مناسب در کاپادوکیه وجود دارد. نیازی به راهنما نیست. تنها از نقشه راهنما کمک بگیرید.

اسب سواری در کاپادوکیه

کاپادوکیه سرزمین اسب های زیباست. یکی از جذاب ترین بخش های تور کاپادوکیه، اسب سواری بر روی اسب های عرب و آناتولی و کشف طبیعت بکر این منطقه سوار بر اسب های تعلیم داده شده است.

رقص سما

موسیقی سنتی و رقص های محلی مناطق مختلف ترکی در این مناطق بسیار مرسوم است. رقص سما در آیین صوفی گرایان رسمی پسندیده و بسیار جذاب است. برای توریست های تور کاپادوکیه، رقص سما علاوه بر جذابیت تاریخی، نوعی هم ذات پنداری دینی و اعتقادی هم هست. در کنار تمامی تورهای گردشگری، دیدن رقص سما نیز می تواند سفر شما را خاطره انگیز تر کند.

اقامت در یک غار

در کاپادوکیه هتل ها و سکونتگاه های زیادی در غارها وجود دارند. شما می توانید در این هتل ها با امکانات لوکس، زندگی توأم با آرامشی خاص را تجربه کنید. امکانات موجود شامل، حمام های غاری (حمام ترکی)، طاق های کنده کاری شده، دیوارهای مزین به ویژگی های آتش‌فشانی و تراس های مشرف به دره ها است.

تور کاپادوکیه با عالی گشت

خدماتی که عالی گشت در این تور ارائه می دهد شامل:

۳ شب اقامت در هتل های ۵ ستاره لوکس کاپادوکیه

پرواز رفت و برگشت با ترکیش ایر

ترنسفر فرودگاهی

بیمۀ مسافرتی

 

برای رزرو تور کاپادوکیه می‌توانید با شماره تلفن‌ ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button