تور کوش آداسی

0

کوش آداسی شهری زیبا و دیدنی در کنار نوار ساحلی دریای اژه است که در این سال های تبدیل به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری برای اروپاییان شده است. این شهر بندری که یکی از پرطرفدارترین بنادر کشتی های کروز در سواحل مدیترانه است می تواند اوقات خوش و لذت بخشی را برای شما فراهم کند؛ اما اگر فکر می کنید در این شهر فقط می توانید به ساحل بروید، در آن قدم بزنید و یا در آب شنا کنید، کاملاً در اشتباه هستید. این شهر علاوه بر ساحل زیبا و مناظر دیدنی جاذبه های تاریخی، تفریحی و گردشگری دیگری نیز دارد. در ادامه می خواهیم تعدادی از جاذبه های گردشگری، تاریخی و تفریحی شهر کوش آداسی را معرفی کنیم. با عالی گشت همراه باشید.

دیدنی های کوش آداسی

دیدایما

یکی از دیدنی ترین و تاریخی ترین بناهای موجود در کوش آداسی دیدایما است. بنایی که هنوز هم پس از گذشت قرن ها از ساخت آن بخش هایی سالم و سرپا دارد و شکوه دوران گذشته خود را نمایان می کند و به رخ بازدید کنندگان می کشد. دیدایما دومین معبد بزرگ دنیای باستان در این منطقه است که از اهمیت بسیاری برخوردار بود و تا زمان حکومت کنستانتین این اهمیت را حفظ کرده بود. با قدم زدن در میان باقی مانده های معبد دیدایما می توانید تاریخ را ببینید. این روزها از 122 ستون این معبد مهم دوران هلنیست تنها تعدادی سالم هستند اما با دیدن همان ستون های سالم می توانید نمای کلی بنا را حدس بزنید و متوجه شکوه آن در دوران باستان شوید.

پرینه

شهر پرینه (Priene) از شهرهای قدیمی و باقی مانده از زمان هلنیستی است. این شهر که در 300 سال قبل میلاد مسیح دوران شکوه خود را تجربه می کرد در منطقه ای کوهستانی قرار دارد و می توانید علاوه بر بازدید از بناهای تاریخی به جا مانده از بیش از 2000 سال پیش از مناظر زیبای اطراف آن عکاسی نمایید. این شهر بعد در قرن دوم میلادی از سکنه خالی شد و حتماً از معبد آتنا و تئاتر 6500 نفری آن که به خوبی حفظ شده اند بازدید کنید.

پارک آبی آدالند

رفتن به پارک آبی آدالند یکی از تفریحاتی در کوش آداسی است که نباید آن را از دست بدهید. این پارک آبی بسیار بزرگ و مدرن در 4 کیلومتری شهر کوش آداسی قرار دارد. شما هر روز از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر می توانید به این پارک آبی بروید و از بیش از 30 نوع سرسره و بازی های آن استفاده کنید. از دیگر بازی های این پارک می توان به رود خروشان مصنوعی، مسیر قایق رانی، استخر موج سواری، استخرهای کم عمق کودکان و سرسره غول پیکر پارک اشاره کرد، همچنین در این پارک دلفین ها نیز نمایش اجرا می کنند و می توانید از دیدن آن لذت ببرید. وجود داشتن رستوران، کافی شاپ و فروشگاه در این پارک می تواند به باعث راحتی بیشتر خیالتان شود و روزی بسیار خاطره انگیز و شاد را برایتان در این پارک رقم بزند.

پارک ملی دلتا آیدین

در منطقه ای بین سکه و کوش آداسی پارکی زیبا با مناظری چشم نواز به نام پارک ملی دلتا آیدین قرار دارد. عوامل متفاوتی مانند طبیعی و جغرافیایی دست به دست هم داده اند تا این پارک را به یکی از زیباترین پارک های ترکیه تبدیل کنند و سالانه گردشگران بسیاری از این پارک دیدن می کنند و زمانی را در آن سپری می کنند. پارک ملی دلتا آیدین را می توان پارکی تاریخی نیز دانست و قدمتش به قرن 8 میلادی باز می گردد. بسیاری از مردم منطقه این پارک را مقدس می دانند.

جزیره کبوتر

برای رسیدن به جزیره زیبای کبوتر باید زا یک راه باریک و 350 متری استفاده کنید. جزیره ای زیبا و تاریخی که شاید به دلیل وجود داشتن تعداد کبوتر زیاد این نام را به آن اختصاص داده اند. قلعه دیدبانی این جزیره زمانی از اهمیت بسیاری برخوردار بود و وجود این قلعه نقش استراتژیک جزیره در زمان حکومت عثمانی ها را نشان می دهد. شما در این جزیره می توانید پیاده روی ساحلی داشته باشید، حمام آفتاب بگیرید، از رستوران های آن استفاده کنید و یا از قلعه و موزه داخل آن که بسیار زیبا و با شکوه است، بازدید کنید و به تماشای مناظر زیبای آن بنشینید.

غار کاراجا

در فاصله 9 کیلومتری جاده تورگوت می توانید غار کاراجا را بیابید. این غار شگفت انگیز محلی برای سکونت انسان های نخستین ساکن در این منطقه بوده است. این غار هر ساله در آخر ماه نوامبر برای مقاوم سازی و بازسازی بسته می شود و اوایل آپریل مجدداً بازگشایی می شود. زیبایی های این غار باعث شده تا سالانه در حدود 50 هزار نفر از این غار و زیبایی های داخل آن بازدید کنند.

شهر باستانی افِسوس

شهر باستانی افسوس، یکی از مناطقی که بازدید از آن را در سفر به ترکیه و مخصوصاً کوش آداسی نباید از دست. شهر باستانی افسوس، یادگار امپراتوری روم شرقی، شهر بناهای تاریخی عظیم و جاده های سنگ مرمری است. افسوس یکی از کامل ترین شهرهای پابرجای رومی برای تجربه زندگی در دوران طلایی امپراتوری روم در منطقه مدیترانه است. این شهر بسیار قدیمی که در گذشته به آن آپاشام می گفتند و قدمت آن به 5000 سال قبل از میلاد مسیح می رسد زمانی دومین شهر بزرگ جهان به حساب می‌آمد. شهری زیبا که با افسانه‌ی تروی شناخته شده است و با میدان دومیتیانوس، پیرتانئون، خانه عشق، حمام اسکولاستیکا، کلیسای کنسول، کتابخانه سلسوس، معبد آرتمیس، خانه حضرت مریم، بازار آگورا، هادریان، خیابا‌های سنگفرش و جاده مرمر، یکی از کامل ترین شهرهای باقی مانده از روم باستان است و بازدید از آن می تواند برای هر گردشگری جذاب باشد، مخصوصاً کسانی که به تاریخ علاقه مندند.

روستای کیرازلی

اگر در هنگام سفر به کوش آداسی احساس کردید که نیاز دارید تا روزی را دور از شلوغی و سر صدای شهر، در طبیعت سپری کنید، روستای کیرازلی می توانید بهترین انتخاب برای شما باشد. این روستا که در 10 کیلومتری کوش آداسی قرار دارد بسیار زیبا و آرام است. خانه های سنتی، باغ های انگور، دختان انبوه و در هم تنیده و مردم خونگرم از اولین چیزهای است که در سفر به این روستا به چشم شما می آید. شما می توانید برای کامل کردن روز آرام و زیبای خود در رستوران ها و کافه های این روستا توقفی داشته باشید تا گلویی تازه کنید و یا غذایی میل کنید. در این روستا بازارهایی وجود دارد که پر از میوه ها و سبزیجات تازه و خوراکی های خوشمزه است و همه آن‌ها به دست اهالی این روستا ساخته شده است. همچنین می توانید محلی را برای اقامت در این روستا تهیه کنید و زمان بیشتری را در این روستا سپری کنید. در این روستا می توانید شبی به یاد ماندنی را تجربه کنید و از رقص های محلی، دورهمی های اهالی و نواختن ساز و خواندن آواز روستاییان دیدن کنید.

کاروانسرای تاریخی محمد پاشای کوش آداسی

اگر به دنبال اقامت گاهی با معماری خاص و تاریخی هستید، کاروانسرای تاریخی محمد پاشا می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. این کاروانسرا با بیش از 300 سال قدمت یکی از اقامتگاه های تاریخی ترکیه است. اتاق های این کاروانسرا شما را به یاد معماری های قرون وسطی می اندازد. شما حتی بدون قصد اقامت می توانید از این کاروانسرا دیدن کنید.

منطقه بندری کوش آداسی

منطقه بندری به دلیل وجود جاذبه های گردشگری متعدد یکی از محبوب ترین مناطق برای مسافران کوش آداسی است. کاروانسرای قدیمی، خانه های چوبی ساخته شده در قرن نوزدهم میلادی، منطقه بازار که می توانید سوغاتی های ترکیه را از آن تهیه کنید همه در این منطقه قرار دارند. همچنین اسکله مخصوص کشتی ها و قایق های کوچکی نیز در این بند وجود دارد که می توانید در این محل برای تور کشتی ثبت نام کنید. تور کشتی یک گشت و گذار چند ساعته با کشتی های کوچک دو طبقه در آب های گرم اژه است و در سواحل مختلفی توقف می کند. تور کشتی پذیرایی کامل و ناهار را نیز شامل می شود.

پارک ملی شبه جزیره دیلک

پارک ملی شبه جزیره دیلک مکانی زیبا با مناظر کوهستانی و ساحلی است. سواحل ماسه آرام و جنگل زیبای آن می تواند روزی آرام، زیبا و خاطره انگیز را در ذهن شما ثبت کند. همچنین برای رفاه حال بازدید کنندگان در این منطقه مکان هایی مخصوص شنا و گرفتن حمام آفتاب احداث شده است. اگر علاقه مند به قدم زدن در جنگل هستید می توانید با مقداری پیاده روی به بازدید از غار زئوس نیز بروید. غاری که یک استخر آب شیرین دارد و افسانه های زیادی در موردش گفته می شود. عده ای می گویند حضرت مریم هم به این غار رفته است. در این پارک امکانات قایق سواری و ماهیگیری نیز وجود دارد.

خدمات تور کوش آداسی

بلیت رفت و برگشت با هواپیمایی کیش ‌ایر

اقامت در هتل‌های ۴ ستاره و ۵ ستاره با خدمات کامل

گشت خرید ازمیر در روز آخر تور

راهنمای فارسی زبان

ترنسفر فرودگاهی

و بیمه‌ مسافرتی

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button