آفریقای جنوبی و جاذبه‌های فراموش نشدنی آن

0

 

کشور آفریقای جنوبی به خاطر تاریخ غنی و موقعیت جغرافیایی خاصش جاذبه‌های توریستی پرشماری داره و برای همه سلیقه‌ها مقصد توریستی مناسبیه. ما اینجا می‌خوایم شما رو با بعضی از معروف‌ترین این جاذبه‌ها که در تور آفریقای جنوبی می‌بینید، آشنا کنیم؛ امیدواریم که به آفریقای جنوبی سفر کنید و دیدنی‌های دیگه رو هم خودتون از نزدیک ببینید.

 

باغ گیاه‌شناسی کریستن بوش (Kirstenbosch)

این باغ با وسعت ۵۲۸۰۰ کیلومتر مربع هم از لحاظ موقعیت و هم از نظر تنوع گیاهانش یکی از زیباترین‌ها در دنیاست. در جنوب افریقا حدود ۲۲۰۰۰ گونه گیاهی مختلف وجود داره که بیشتر از ۹۰۰۰ تای اونها در این باغ پیدا می‌شن. ورودی اصلی این باغ در نیولندز (Newlands) قرار گرفته که اونجا هم می‌تونید اطلاعات کامل بدست بیارید و هم سوغاتی‌های متنوع بخرید!
در این باغ یک پل عابر پیاده بزرگ هست که در سال ۲۰۱۳ ساخته شده و از روی این پل می‌تونید منظره‌های فوق‌العاده این محل رو بهتر ببینید. در این محل در روزهای یک‌شنبه کنسرت‌های موسیقی هم برگزار می‌شن!

 

باغ گیاه‌شناسی کریستن بوش

 

دماغه امید نیک

دماغه امید نیک که در نزدیکی شهر کیپ تاون قرار گرفته یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی این کشوره. در این محل می‌تونید ساحل سنگی بسیار خلوت، منظره‌های بی‌نظیر اقیانوس اطلس و ۲۵۰ نوع پرنده خاص این منطقه رو تماشا کنید. برخلاف تصور عموم، دماغه امید نیک جنوبی‌ترین نقطه قاره آفریقا نیست و شهرتش به خاطر اتفاقات تاریخیه که در این محل اتفاق افتاده. می‌تونید با تورهای یک یا دو روزه این محل رو ببینید و با اتوبوس یا دوچرخه یا با پای پیاده در این پارک ملی زیبا گشت بزنید. البته پیاده روی در اینجا برای همه آسون نیست چون سایه خیلی کمه و تغییرات آب و هوایی هم اینجا زیاده.

 

دماغه امید نیک

 

موزه آپارتاید

تاریخ سیاسی آفریقای جنوبی برای علاقه‌مندان به این موضوع حرف‌های زیادی برای گفتن داره. موزه آپارتاید در شهر ژوهانسبورگ پر از فیلم، عکس، اسناد خطی و چاپی و خیلی چیزهای دیگه‌است که به ما نشون می‌دن این کشور برای رسیدن به دموکراسی چه مسیری رو پشت سر گذاشته.

 

موزه آپارتاید

 

کوه تیبل (Table Mountain)

این کوه که به خاطر مسطح بودن قسمت بالاییش به نام تیبل یا همون میز نامگذاری شده، بیشتر از ۶۰۰ میلیون سال قدمت داره و مهم‌ترین نماد شهر کیپ‌ تاون محسوب می‌شه. این کوه در فهرست عجایب هفتگانه طبیعی جهان قرار داره و سفرتون به کیپ تاون کامل نمی‌شه اگه این کوه رو از نزدیک نبینید.

 

نمایی از غروب آفتاب در کوه تیبل

 

آشپزخانه تست (Test Kitchen)

بیشتر اهالی آفریقای جنوبی اعتقاد دارن که این آشپزخانه بهترین رستوران این کشوره. سرآشپز انگلیسی این رستوران، لوک رابرتس، الان اینقدر مشهور شده که باید برای رفتن به رستورانش از ماه‌ها قبل میز رزرو کنید! اینجا غذاهای خیلی متنوعی از جمله غذاهای کاملا گیاهی عرضه می‌شن تا این رستوران برای همه سلیقه‌ها حرفی برای گفتن داشته باشه.

 

آشپزخانه تست

 

چاله بزرگ (Big Hole)

این چاله در نزدیکی شهر کیمبرلی قرار داره. اهمیت این چاله از اونجاست که از سال ۱۸۶۶ تا ۱۹۱۴ حدود ۵۰ هزار معدنچی اون رو با بیل و کلنگ کندن و بیشتر از ۲۷۰۰ کیلوگرم الماس از اونجا به دست آوردن. این چاله ۴۶۳ متر پهنا و ۲۴۰ متر عمق داره و یکی از بزرگ‌ترین چاله‌ها در دنیاست.

چاله بزرگ

جزیره روبن

این جزیره که در قدیم از اون به عنوان یک زندان استفاده می‌شد و افراد مشهوری مثل نلسون ماندلا هم سال‌ها اونجا زندانی بودن، الان تبدیل به یک مکان برای یادبود اون افراد شده. زندان قدیمی جزیره که سلول ماندلا هم در اون قرار داره، اصلی‌ترین جاذبه توریستی این جزیره است. اردوگاه‌های کار اجباری و کلیسای قدیمی جزیره‌ رو هم می‌تونید اینجا ببینید. تورهای این جزیره معمولا خیلی سریع پر می‌شن پس بهتره از خیلی قبل برای خودتون بلیت رزرو کنید.

 

جزیره روبن

 

پنگوئن‌های پارک ملی کوه تیبل

حدود ۳ کیلومتری شهرک سایمون نزدیک کیپ تاون، بخشی از پارک ملی کوه تیبل قرار گرفته که خونه پنگوئن‌های زیبای آفریقاییه. در این منطقه حفاظت شده می‌تونید این پرندگان زیبا رو از نزدیک ببینید. این پنگوئن‌ها معمولا توجهی هم به توریست‌ها ندارن و همین باعث می‌شه ازشون خوب بشه عکس گرفت. فقط بهتره که لمسشون نکنید چون منقارهای خیلی تیزی دارن که می‌تونه براتون خطرناک باشه. در این منطقه حفاظت شده رستوران و امکانات اقامتی هم وجود داره.

 

پنگوئن‌های آفریقایی

 

سواحل کلیفتون (Clifton Beaches)

سواحل کیپ تاون همه شون هم سنگی نیستن؛ اگه دنبال جایی برای استراحت، آفتاب گرفتن و تفریح‌های آبی می‌گردید، این سواحل رو بهتون پیشنهاد می‌کنیم. چون دور این سواحل رو کوه‌های سنگی گرفتن معمولا این منطقه در برابر باد و طوفان محفوظه. البته از اونجا که آب این منطقه از قطب جنوب میاد، ممکنه برای شنا کمی سرد باشه.

 

ساحل کلیفتون

 

مرکز خرید واترشِد (Watershed)

واترشِد بهترین مرکز خرید در شهر کیپ تاونه. صدها برند مختلف از لباس، آثار هنری و صنایع دستی از سراسر آفریقای جنوبی اینجا به چشم می‌خورن. اینجا برای همه توریست‌ها چیزی برای خریدن پیدا می‌شه مخصوصا به این خاطر که از گرون‌ترین تا ارزون‌ترین اجناس رو می‌تونید اینجا پیدا کنید. اینجا محصولات خاص این منطقه هم پیدا می‌شه از جمله گیتارهای “بلیک” که با یک ظرف روغن، یک تکه چوب و سیم‌های ماهیگیری ساخته می‌شن.

 

گیتار بلیک

سفر خوب و خاطره‌انگیزی داشته باشید!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button