جاذبه‌های گردشگری مشهور یونان

0

یونان به دلیل زیبایی‌های طبیعی و تاریخ شگفت انگیزش معروف است. مکان‌های تاریخی باستانی، جزایر بی شمار، سواحل شنی و آب و هوای مطبوع مدیترانه‌ای، یونان رو به یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری اروپا تبدیل کرده‌است. با عالی‌گشت همراه بشید تا به شما چنتا از مشهور ترین جاذبه‌های این کشور باستانی رو معرفی کنیم:

آکروپلیس، معبد پارتنون

آکروپولیس نماد آتن و یونان، بر روی یک تپه سنگی در قلب شهر مدرن آتن قرار دارد که سه معبد باشکوه متعلق به ۵ قرن قبل از میلاد؛ از ویژگی برجسته آن به شمار می‌آید. معبد پارتنون برای یادبود خدای آتناپارتنوس، مالک آتن، ساخته‌ شده‌ است تا شهر را از شر تجاوزها درامان نگه‌ دارد. جاذبه اصلی این معبد مجسمه آتناست که از عاج فیل و طلا ساخته شده است.

معبد المپیک زئوس

معبد زئوس آتن یا المپیون “Olympeion” یکی از جاذبه‌های دیدنی یونان و بزرگ‌ترین معبد یونان باستان به شمار می‌آید. هر چند از معبد پارتنون بهتر محافظت شده، ولی معبد زئوس هم یکی از با ارزش‌ترین معابد یونان در آتن به شمار می رود. این معبد بیش از ۱۰۰ ستون مرمرین داشته که امروزه تنها ۱۵ تای آن باقی مانده است.

ارچتیوم (Erechtheum)

این معبد که در آکروپلیس واقع‌شده است؛ یکی از شاهکارهای معماری یونانی محسوب‌ می‌شود.  این بنا در حدفاصل سالهای ۴۰۵ تا ۴۲۱ میلادی پس از تخریب بنای اولیه در حمله ایرانیان ساخته‌ شد. محراب ارچتیوم به آتناپولیاس، ارچتیوس و پزدیون اهدا‌ شده است. از مهم‌ترین جاذبه‌های این معبد می‌توان به شش مجسمه زن ایستاده اشاره کرد که توسط قاب محکمی نگه‌ داشته‌ شده‌اند.

نیایشگاه دلفی

هر معبد یونانی بنای مقدسی بود که به یک ایزد خاص اختصاص داشت و نیایشگران بر این باور بودند که او مرتب به آن بنا سر می‌زند. حتی کوچک‌ترین شهرها چندین معبد داشتند و هر ایزدی معابدی داشت که در سرتاسر یونان پراکنده بودند. سرانجام عبادتگاه‌های دینی خاصی در یونان پدیدار شدند که همه پولیس‌های گوناگون آن‌ها را دارایی مشترکشان به حساب می‌آوردند. مهم‌ترین و مشهورترین آن‌ها در دلفی بود. معبد دلفی به ایزد بلندمرتبه خورشید، آپولون تعلق داشت.

میدان سینتگما (Syntagma)

یکی از مکان‌های مورد علاقه گردشگران در آتن میدان سینتگما است. ویژگی بارز این میدان رژه سربازان مقابل مقبره سرباز گمنام است. ساختمان پارلمان یونان و همچنین اتوبوس‌ها، چرخ‌دستی‌ها و ترامواهای متعددی در این میدان قرار دارند. علاوه بر ساختمان پارلمان، سایر جاذبه‌های این میدان شامل هتل بزرگ تاریخی برتاین و جورج دوم است.

موزه جدید آکروپلیس

موزه آکروپولیس که در آتن پایتخت یونان قرار دارد، محلی برای اشیا و یافته‌های باستان‌شناسی مجموعه آکروپولیس است که قبلا در ساختمان قدیمی این موزه نگهداری می‌شدند. موزه آکروپولیس برای اولین بار در سال ۱۸۷۶ تاسیس شد و تاریخ بازگشایی بنای جدیدش به ژوئن ۲۰۰۹ باز می‌گردد.

کوه لیکابتوس (Lycabettus)

برای دیدن غروب‌های رمانتیک و زیبا و منظره پانورامای شهر آتن، این کوه مکانی بی‌نظیر است. به‌عنوان مرتفع‌ترین نقطه آتن، این امکان را به گردشگران می‌دهد تا سرتاسر آتن و دریای اژه را تماشا کنند.

جزیره سانتورینی(Santorini)

جزایر بی‌نظیر و زیبای یونان سالانه گردشگران زیادی رو به سمت خود می‌کشاند و هر کدام زیبایی‌های خیره‌کننده‌ی منحصر به فرد خودشونو دارند؛ یکی از جزایر معروف یونان، سانتورینی است که عمده شهرت آن به دلیل خانههای سفید با سقف‌های آبی رنگ است. سانتورینی با نام سنتی «ثرا» (Thera) جزیره‌ای در دریای اژه است و شهر «فیرا» (Fira) مرکز آن است.

صومعه‌های متورا

یکی از عجیب ترین دیدنیهای یونان، دشت تسالی می باشد که در آن صخره های عجیب و غریب همراه با صومعه‌های متورا به چشم می خورد. شش تا از این صومعه‌ها در فهرست آثار جهانی یونسکو ثبت شده‌اند. برای بازدید از این صومعه‌ها لازم است هواپیماهای تفریحی سوار شوید.

پلاکا (Plaka)

یکی از معروفترین جاذبه‌های توریستی آتن در منطقه پلاکا است که در کنار آکروپلیس و سینتگما قرار دارد. این دهکده همانند جزیره‌ای در داخل شهر است و بهترین گزینه برای تجربه فرهنگ بومی یونان است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button