جاذبه‌های گردشگری چین

0

کشور چین که در شرق قاره آسیا واقع شده، یکی از پرجمعیت‌ترین و کهن‌ترین کشورهای دنیا محسوب می‌شه که دارای جاذبه‌های توریستی زیادیه که وجود همین جاذبه‌ها باعث شده که سالیانه گردشگرهای زیادی رو به سمت خودش جذب کنه؛ ما در این مطلب و در آژانس هواپیمایی «عالی‌گشت» قصد داریم که به برخی از جاذبه‌های برتر گردشگری این کشور بپردازیم. با «عالی ‌گشت » همراه بشید.

معبد سه‌گانه بودا (Three Pagodas)

معمولا وقتی مردم به چین سفر می‌کنن، فقط دوست دارن که دیوار بزرگ چین و شهر ممنوعه در پکن رو ببینن؛ اما در واقع اونها نمی‌دونن که در چین علاوه‌ بر اونها جاذبه‌های توریستی دیگه‌ای هم وجود داره: از جمله معبدسه‌گانه بودا (Three pagodas) که معبد اصلی(Qianxun) اون در وسط قرار داره و در بین سال‌های ۸۴۰- ۸۲۲ میلادی توسط پادشاه کوان فنگیو (Quan Fengyou) ساخته شده که ارتفاع اون ۶۹/۶ متره (۲۲۷feet ) و یکی از بلند‌ترین و بهترین سازه‌های بودائیه که در چین باقی مونده؛ همچنین وجود دو معبد دیگه که درست یک قرن بعد از اون ساخته شده و در شمال غربی و جنوب غربی معبد اصلی قرار گرفته و از اون زمان، متحمل چندین بلای طبیعی نیز شده است.

غارموگا (  Mogao Caves)

مسافرهایی که به چین سفر می‌کنن، قطعا در امتداد جاده ابریشم باستانی در دونهوآنگ توقف می‌کنن و از غار موگا که یانگانگ (Yungang) نماینده هنرِ بودایی‌ست، دیدن می‌کنن. برخلاف غارهای دیگه، بودا به‌صورت برجسته بردامنه کوه حک شده که از ویژگی‌های غار موگا به‌شمار می‌آد. جالبه که بدونین تاریخ برخی از این نقاشی‌ها به قرن چهارم بر می‌گرده و این غار جایی برای نگهداری از نسخه‌های خطی و هنری بوده.

صومعه آویزان یا معلق (Hanging Monastery )

یکی دیگه از مناطق دیدنی و چشمگیر در چین، صومعه‌ای‌ست که به صورت معلق در جایگاهی بلند و به عنوان بخشی از یک صخره‌، تقریبا به طول ۷۵ متر قرار گرفته که شامل ۴۰ اتاقه که به وسیله یک راهرو یا پیاده‌رو به هم مرتبط شده. این صومعه شگفت‌انگیز در یک سراشیبی تند، به هم چسبیده و در کنار هم قرار گرفته و گفته می‌شه که در قرن پنجم ساخته شده و در طول تاریخ هم چندین‌بار بازسازی شده و گسترش پیدا کرده .

کاخ یا قصر تابستانی (Summer Palace)

قصر تابستونی در شمال غربی شهر پکن واقع شده. این کاخ تابستونی جایی برای بازی خانواده سلطنتی چین بوده که وقتی می‌خواستن از گرمای تابستون فرار کنن به اونجا مهاجرت می‌کردن. این قصر در سال ۱۷۵۰ ساخته شده؛ اما بعد از صد‌سال که فرانسه و بریتانیا به پکن حمله کردن، ویرون شد؛ اما مرمت اون خالی از جنجال نبوده؛ چون از مصالحی استفاده کردن که سنگ مرمرِ واقعی نبوده و در واقع از چوبی که به ظاهر شبیه سنگ مرمر بوده استفاده می‌کردن. یونسکو، کاخ تابستانی پکن را در دسامبر سال ۱۹۸۸، در فهرست میراث جهانی ثبت کرده.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button