جاذبه های گردشگری استانبول

0

شهر تاریخی استانبول یکی از نام آشناترین مقاصد گردشگری جهان است. در این مطلب در مورد جاذبه های گردشگری استانبول صحبت خواهیم کرد. برای حضور در تور استانبول می‌توانید با کارشناسان فلاوینگو تماس بگیرید. آخرین تغییرات در مورد شرایط سفر به ترکیه در کرونا را هم می‌توانید از لینک داده شده مطالعه کنید.

برای استفاده از خدمات فلاوینگو می‌توانید با شماره تلفن‌های ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ و ۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۶ تماس بگیرید.

 خیابان استقلال

مهم نیست که آب و هوا چگونه باشد، استانبول که معادل با خیابان آکسفورد است، با ازدحام جمعیت خریداران، خانواده ها و مسافران و بازدید کنندگان مواجه می شود.خیابان استقلال از نقطه ی داغی در میدان تکسیم آغاز شده و با شیب ملایمی از کافه ها، فروشگاههای مد ادامه یافته و در انتهایی ترین نقطه ی خیابان مغازه های ساندویچ کبابی و ذرت کبابی قرار دارند.

شما ممکن است مجبور شوید تا برای بالا رفتن از برج قرن چهاردهمی گالاتا وارد صف شوید، اما برای تماشای پانورامای ۳۶۰ درجه ی شهر و آبراه های آن ارزشش را دارد. این منظره مخصوصا در هنگام غروب خورشید بسیار عاشقانه است.اگر شما انرژی پیاده قدم زدن تا میدان تکسیم را ندارید، شما می توانید بر روی تراموای کوچک، ظریف و دارای رنگ نوستالژیک قرمز سوار شوید، که مشابه آن در لیسبون نیز وجود دارد.

کاخ توپ‌قاپی

کاخ توپ‌قاپی(Topkapi Palace) نزدیک به ۴۰۰ سال خانه شاهان عثمانی بوده‌است. ساخت این کاخ به دستور سلطان محمد فاتح در سال ۱۴۵۹ آغاز شد و در سال ۱۴۶۵ به اتمام رسید. سلاطین عثمانی به همراه زنان، فرزندان و خدمتکارانشان در این قصر زندگی می کردند. امروزه این کاخ به موزه‌ تبدیل شده‌است و یکی از پر طرفدارترین جاذبه‌های گردشگری استانبول به حساب می‌آید.

مسجد ایاصوفیه

این مسجد که در مرکز شهر استانبول قرار دارد، با مناره‌های بلندش، در تمام روزهای سال گردشگران و توریست‌های زیادی را به خود جذب می کند. ایاصوفیه ۱۵۰۰ سال پیش به عنوان کلیسای مسیحیت شرق در دوران امپراتوری بیزانس ساخته شد و کلیسای هاجیا صوفیا نام گرفت. ۹۰۰سال بعد، با فتح استانبول توسط نیروهای عثمانی، به دستور محمد دوم به مسجد تبدیل شد. با روی کار آمدن آتاتورک در ترکیه و اعلام رسمیت کشور جمهوری ترکیه به جای امپراتوری عثمانی، مسجد ایاصوفیه به موزه تبدیل شد.

مطالب مرتبط

موزه باستان شناسی

موزه باستان ‌شناسی استانبول شامل یک مجموعه مهم از آثار باستانی ماقبل تاریخ، یونان، رم و بیزانس است که به طرز زیبایی به نمایش گذاشته شده‌است و تمام این مجموعه از کاخ توپکاپی (Topkapı Palace ) به این موزه منتقل شده است.

تنگه بسفر

محال است به استانبول بروید و یکی دو ساعتی در بسفر قایق‌سواری نکنید؛ تنگه‌ای که دریای سیاه و مرمره را به هم وصل و استانبول را بین آسیا و اروپا تقسیم کرده و به گفته خیلی از افراد یکی از معروفترین جاذبه های گردشگری استانبول است.

مطالب مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button