جاذبه های گردشگری مالزی را بشناسید

0

 

مالزی در زمره آن دسته از کشورهایی قرار دارد که جاهای دیدنی بسیار زیادی را در خود جای داده است که برخی از آنها در نوع خود منحصربه‌فرد هستند. به طوری که اگر آنها را از نزدیک نبینید باور طبیعی بودن آنها برایتان سخت خواهد بود.

با وجود اینکه بناهای تاریخی این کشور در مناطق دور افتاده‌ای قرار دارند و از سوی دیگر آب و هوای نسبتا گرم شاید در وهله اول خسته کننده به نظر برسد، اما وقتی که در میان سازه‌های طبیعی بی‌نظیر آن گردش کنید و در میان پوشش جنگلی قدم بزنید و یا در سواحل شنی آن دوش حمام گرم بگیرید متوجه خواهید شد که مالزی همان بهشت گمشده روی زمین است. اگر قصد دارید با این کشور جادویی آشنا شوید دعوت می‌کنم تا انتهای این مطلب با عنوان جاذبه‌های گردشگری مالزی همراه ما باشید.

صباح؛ جزایر سپیدان (Sipadan Islands)

اگر اهل شنا و شیرجه زدن در آب‌های کم عمق و عمیق هستید و یا اینکه دوست دارید در کنار ساحل شنی لم داده و از آفتاب گرم نهایت لذت را ببرید، جزایر سپیدان بهترین پیشنهاد برای شماست.

هر علاقه‌مندی می‌تواند از سواحل شنی و جنگل‌های کوچک این منطقه نهایت لذت را ببرد. همچنین در این جزایر می‌توانید انواع پرندگان وحشی و دیگر گونه‌های حیات وحش را که آزادانه و بدون دخالت انسان در طبیعت زندگی می‌کنند را مشاهده کنید. این مکان با وجود اینکه یک منطقه گردشگری پر رونق است اما همچنان محیط آرامی برای سپری کردن اوقات فراغت به شمار می‌رود.

کوالاسلانگور؛ آبشارهای لپو (Lepoh Falls)

برای اینکه به این آبشار زیبا بروید تنها نیاز است که با یک سواری مسیر کوتاهی را از کوالالامپور تا آنجا طی کنید. آبشار لپو، آبشاری کوچک در دل تپه‌های هولولنگات (Hulu Langat) است که فاصله کمی با گونانگ نوآنگ دارد. در طول مسیر شما خانه‌های روستایی با ظاهری عجیب و در عین حال بسیار جالب را خواهید دید  که تماشای اینکه آنها چگونه و به چه سبکی زندگی می‌کنند برای شما بسیار جالب خواهد بود.

آبشار لپو آب بسیار سردی دارد زیرا از کوهستان‌های بالا دستی آن منطقه سرچشمه می‌گیرد. دو جریان اصلی این آبشار به صورت سرسره طبیعی هستند و مسیر بسیار طولانی را برای رسیدن به آب‌های پایین دستی طی می‌کنند و منظره بسیار زیبایی را پدید می‌آورند که هر مخاطبی را مجذوب خود می‌کند. باید توجه داشته باشید اگر تصمیم به بازدید از این آبشار دارید برای دیدن آن بخشی از مسیر را باید پیاده بروید.

اکثر گردشگرانی که برای دیدن این آبشار می‌روند از افراد بومی آن منطقه هستند و آن دسته از گردشگران خارجی که برای بازدید می‌آیند اکثرا همراه با راهنما هستند.

جزیره لنکاوی

جزایر لنکاوی مجمع‌الجزایری است که در شمال غربی مالزی قرار دارد و مکان عالی برای خوشگذرانی، تعطیلات و گردش است. این جزایر برای آن دسته افرادی که دنبال صرفه جویی در هزینه هستند بسیار مناسب است. اکثر سرویس‌های جزیره لنکاوی ارزان قیمت بوده، اما کیفیت خدمات آنها نسبت به قیمت بسیار بالا است. در این جزیره مکان‌های دیدنی بسیار زیادی وجود دارد که از مهمترین آنها می‌توان به موارد زیر که شامل لیستی از بهترین جاذبه‌های گردشگری مالزی لنکاوی است، اشاره کرد:

داتاران لانگ یا میدان عقاب

در هنگام ورود به جزیره با مجسمه عقابی روبرو می‌شوید که شکوه و زیبایی خاصی به این جزیره بخشیده است. این مجسمه ارتفاعی در حدود 40 متر دارد. مساحت این میدان در حدود 8 هکتار است که در آن حوضچه‌هایی با فواره‌های زیبا، مغازه‌هایی مجلل برای خرید سوغاتی، کافه‌ها و رستوران‌های بسیاری واقع شده‌اند. همچنین در برخی از روزهای سال فستیوال‌های و جشنواره‌های مختلفی در آن برگزار می‌شود.

شما در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید از این میدان بازدید کنید اما بهترین زمان برای بازدید آن هنگام غروب خورشید است. زیرا نور پردازی‌های بی‌نظیری در این منطقه به اجرا درآمده که هر مسافری را مجذوب خود می‌کند.

گالری پردانا (Galeria Perdana)

گالری پردانا یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری مالزی لنکاوی است که قدمت آن به زمان نخست وزیری ماهاتیر محمد، نخست وزیر اسبق مالزی برمی‌گردد. گردشگران می‌توانند در داخل این گالری هدیه‌های اهدایی به این نخست وزیر توسط مهمانان خارجی را مشاهده کنند. البته گشت و گذار در محوطه گالری و بازدید از معماری داخلی ساختمان نیز خالی از لطف نیست.

تله ‌کابین جزیره (Langkawi Cable Car)

تله کابین جزیره یکی دیگر از دیدنی‌های این منطقه است که حتما باید آن را امتحان کنید. این تله کابین شما  را تا ارتفاع 700 متری زمین می‌برد و به مدت 15 دقیقه طبیعت زیبای این منطقه را به شما نشان می‌دهد. زمان کاری آن نیز از ده صبح تا 7 بعد از ظهر است و در روزهای تعطیل نیز کار خود را نیم ساعت زودتر شروع می‌کند.

ارتفاعات کامرون

اگر از جزیره لنکاوی بیرون بیاییم و بخواهیم دیگر مناطق دیدنی مالزی را برای شما معرفی کنیم ارتفاعات کامرون یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی مالزی خواهد بود که در لیست معرفی ما قرار گرفته است. این مکان مرتفع یکی از محبوب‌ترین نکات دیدنی مالزی است که می‌توانید در این منطقه مزارع چای و توت فرنگی را که وسعت بسیار زیادی را به خود اختصاص داده، مشاهده کنید.

همچنین در بخش دیگری از ارتفاعات، چندین رودخانه جاری است و پارک‌های طبیعی همراه با جنگل‌های استوایی چهره دل‌انگیزی را به این منطقه بخشیده است. برای اینکه لذت سفر خود به این منطقه را به حداکثر ممکن برسانید می‌توانید از بازارهای محلی و کافه‌های سنتی آنها نهایت استفاده را بکنید.

آکواریوم کوالالامپور مالزی

آکواریوم کوالالامپور مالزی دارای 5600 متر مربع است که بیش از 5 هزار گونه آبزی را در خود جای داده است. این آکواریوم جزء بزرگترین آکواریوم‌های حال حاضر جهان است. کار ساخت آن در سال 2002 شروع و در سال 2004 به پایان رسید.

همانطور که از نامش پیداست آکواریوم در شهر کوالالامپور واقع شده است. اگر از آن بازدید به عمل بیاورید یک مسیر تونلی را در آن طی خواهید کرد و در طول مسیر انواع آبزیان کمیاب را مشاهده خواهید نمود. این آکواریوم به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی مالزی کوالالامپور شناخته می‌شود.

جاهای دیدنی رایگان مالزی

با وجود اینکه برای مشاهده برخی از مناطق باید هزینه پرداخت کنید با این حال بازدید از برخی مناطق گردشگری مالزی برای مسافران و گردشگران رایگان است که برخی از مهمترین آنها در ادامه معرفی خواهد شد:

برج‌های دو قلوی پرتوناس

یکی دیگر از مقاصد گردشگری که بالاخص در بین ایرانیان محبو‌بیت بسیار زیادی دارد برج دو قلوی پتروناس است. هر کدام از این برج‌ها 88 طبقه هستند و ارتفاع آنها از سطح زمین در حدود 375 متر است و دارای یک پل در طبقات 41 و 42 هستند که این دو آسمان خراش را به یکدیگر متصل می‌کند.

در داخل پتروناس علاوه بر رستوران‌ها، مراکز خرید متعدد، سالن‌های ورزشی و سالن‌های کنفرانس، می‌توانید دفاتر بسیاری از شرکت‌های معتبر جهانی و مراکز اداری خصوصی و دولتی را نیز مشاهده کنید. در بخش دیگری از این برج یک فروشگاه کتاب بزرگ و یک سینمای چند بعدی برای تجربه هیجان و لذت هر چه بیشتر بازدید کنندگان در نظر گرفته شده است.

همانطور که گفته شد طبقات 41 و 42 این برج‌ها توسط دو پل هوایی به یکدیگر متصل شده‌اند که به نام اسکای بریج شهرت دارد. این پل در ارتفاع 170 متری زمین قرار دارد و از آنجایی که دیواره این پل از شیشه ساخته شده است بازدید کنندگان می‌توانند به راحتی مناظر شهر را مشاهده کنند و عکس مردم مالزی را از منظری دیگر به ثبت برسانند. این مکان به عنوان یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور شناخته می‌شود.

غارهای باتو مالزی

اگر 14 کیلومتر از کوالالامپور فاصله بگیرید و وارد غار باتو کیو کوالالامپور شوید، دنیای جدیدی را مشاهده خواهید کرد که حسی از حیرت و شگفتی را در شما زنده می‌کند. این مجموعه سالانه پذیرای میلیون‌ها بازدید کننده از سراسر جهان است و یکی از بهترین دیدنی‌های مالزی به شمار می‌رود. همچنین تعداد زیادی افراد مذهبی هندو برای زیارت و عرض احترام به خدایان خود وارد این محل شگفت‌انگیز می‌شوند.

اولین چیزی که در هنگام بازدید از این غارها جلب توجه می‌کند پله‌های پر تعداد آن است که با رنگ‌های شاد و عام پسند رنگ‌آمیزی شده‌اند. توجه داشته باشید که هنگام ورود به غار مواظب وسایل گران قیمت و تلفن همراه خود باشید زیرا میمون‌ها در این مکان به صورت آزادانه در حال پرسه زدن هستند.

اگر به بخش مرکزی غار برسید یک مجسمه طلایی با ارتفاع 42 متر را مشاهده خواهید که نماد خداوند هندو است. این مجسمه به عنوان بلندترین مجسمه مالزی شناخته می‌شود و در میان اقوام هندو از احترام خاصی برخوردار است. این نکته را بیاد داشته باشید که غار از ساعت 7 صبح الی 8 شب باز است و سعی کنید در آخر هفته به این غار مقدس نروید زیرا به دلیل حضور اقوام هندو برای عبادت بسیار شلوغ خواهد بود.

باغ دریاچه کوالالامپور مالزی

باغ دریاچه کوالالامپور مالزی به عنوان یکی از بزرگترین و اصلی‌ترین پارک مالزی شناخته می‌شود. این باغ دارای دو دریاچه است که در دو طرف فضای سبز پارک قرار گرفته‌اند و منظره‌ای خاطره‌انگیز را بوجود آورده‌اند. در این پارک امکانات بسیار زیادی در نظر گرفته شده است که از جمله آنها می‌توان به باشگاه روزشی بسیار مجهز، منطقه مخصوص برای قایقرانی، جادهای سنگ فرش شده برای پیاده‌روی و انواع تفرجگاههای زیبا اشاره کرد.

همچنین در این باغ، پارک پرندگان و پروانه‌ها نیز وجود دارد. وسعت باغ دریاچه در حدود 200 هکتار است و به دلیل وسعت بسیار زیاد آن، بخشی برای کودکان و قایقران‌ها در نظر گرفته‌ شده است. البته برای قایقرانی و استفاده از برخی امکانات این باغ باید هزینه پرداخت کنید اما بازدید عمومی از آن رایگان است.

مسجد جامع کوالالامپور

مسجد جامع کوالالامپور جزء قدیمی‌ترین مساجد موجود در این کشور است و به نوعی هویت اسلامی این کشور را نشان می‌دهد. این مسجد که در محل تلاقی دو رود کلانگ و گومباک قرار دارد، هر روز پذیرای بسیاری از نمازگذاران این شهر است. ساخت این بنا در سال 1907 آغاز شد و در سال 1909 توسط پادشاه سلانگور به بهره‌برداری رسید.

این بنای تاریخی هر ساله پذیرای بسیاری از گردشگران خارجی است که از فضای داخلی و محوطه بیرونی آن بازدید به عمل می‌آورند.

خیابان پتالینگ مالزی

بازار بزرگ چینی‌ها در خیابان پتالینگ مالزی یکی از مراکز دیدنی این کشور است. با گشت و گذار در این خیابان که اکثریت ساکنان آن چینی‌الاصل هستند می‌توانید کالاهای ارزان قیمت و متنوعی را با رنگ‌های پر زرق و برق خریداری کنید. در این خیابان حتی می‌توانید انواع و اقسام غذاهای چینی را پیدا کنید که البته به مذاق ما ایرانی‌ها چندان خوشایند نیستند.

پارک ملی باکو، ساراواک

پارک ملی باکو، در ایالت ساراواک مالزی واقع شده که در سال 1957 تاسیس شد. وسعت این پارک در حدود 27 کیلومتر مربع است و یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین پارک‌های مالزی به شمار می‌رود. این پارک در فاصله 37 کیلومتری شهر کوچینگ قرار دارد.

در این پارک بیش از 150 گونه پرنده و گونه‌های مختلف گیاهی به چشم می‌خورند همچنین تعداد زیادی میمون پوزه بلند در این جنگل یافت می‌شود که از نوع کمیاب هستند و توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب می‌کنند.

پنانگ

یکی دیگر از بهترین جاذبه‌های گردشگری مالزی پنانگ است. این ایالت جزیره‌ای که در زمان تسلط انگلیس بر این کشور به عنوان یک بندر و پایگاه نیروی دریایی مورد استفاده قرار می‌گرفت، در حال حاضر یک جزیره گردشگری بسیار مدرن است که به عنوان مروارید شرق شناخته می‌شود. این منطقه دارای جنگل‌های گرمسیری و سواحل مرجانی است. آب و هوای این منطقه نسبت به سایر نقاط کشور مالزی معتدل‌تر و خنک‌تر است. از جمله مکان‌های دیدنی پنانگ می‌توان به معبد کک لوکسی، جورج تاون، کلیسای سنت جورج، دهکده ماهیگیرها و بسیاری از جاهای بکر دیگر اشاره کرد.

چطور به مالزی سفر کنیم؟

برای اینکه به کشور مالزی سفر کرده و از دیدنی‌های آن نهایت لذت را ببرید و عکس دیدنی‌های مالزی را به عنوان برگی از آلبوم گردشگری خود تهیه کنید، دو راه پیش‌رو دارید، اول اینکه می‌توانید با استفاده از یک تور گردشگری به این کشور سفر کنید و یا اینکه به صورت انفرادی برنامه سفر خود را ترتیب دهید. اما توصیه ما این است که از تور گردشگری مالزی را برای سفر خود انتخاب نمایید. زیرا این تورها دارای راهنما هستند و آشنایی کاملی با کشور مالزی و جاهای دیدنی این کشور دارند و می‌توانند در طول مدت سفر اطلاعات لازم را درباره جاهای دیدنی مالزی در اختیار شما قرار دهند. از سوی دیگر آشنایی کاملی به زبان رسمی این کشور دارند و می‌توانند به راحتی با آنها ارتباط برقرار کرده و آگاهی‌های لازم در رابطه با این کشور دریافت کرده و در اختیار گردشگران قرار دهند.

جاهای دیدنی مالزی سنگاپور

برخی از گردشگران علاقه‌مند هستند که همزمان در طول سفر خود از مالزی، سری به کشور سنگاپور نیز بزنند. اگر قصد چنین سفری را دارید باید در کشور مالزی اقدام به اخذ ویزای سنگاپور نمایید زیرا سنگاپور در ایران سفارتخانه ندارد. بعد از دریافت ویزا خواهید توانست از این کشور بازدید به عمل آورید.

از جاهای دیدنی سنگاپور نیز می‌توان به مارینا بی سندرز، پرنده سنگاپوری، گاردنز بای بی، باغ گیاهشناسی و کلیسا و موزه چانگی اشاره کرد.

جمع بندی

مالزی یکی از زیباترین کشورهای واقع در شرق آسیا است. این کشور جاذبه‌های دیدنی بسیاری را در خود جای داده است و در صورت سفر می‌توانید تجربه ماندگاری از گردش در این کشور برای خود به ثبت برسانید. بازدید از بسیاری از مناظر طبیعی و گردشگری مالزی رایگان است اما برای دیدن برخی مکان‌های آن باید هزینه کنید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button