جاذبه های گردشگری مشهد، سفری برای تمام فصول

0

برای مشهد مقدس یکی از پر مسافرترین و محبوب ترین شهرهای کشور به حساب می آید. تقریباً هر ایرانی از سفر به این شهر زیبا و دیدنی خاطره دارد چرا که مشهد به عنوان پایتخت مذهبی کشور و وجود حرم مطهر امام رضا (ع) همیشه برای مسافران ایرانی و خارجی جذابیت های زیادی داشته است. یکی از نکات مهم در مورد سفر به این شهر دوست داشتنی این است که مشهد با جاذبه های دیدنی و تفریحی فراوانی که دارد همیشه مسافران را با آغوشی پر از خاطرات به یادماندنی بدرقه می کند. در ادامه همراه ما باشید تا با جاذبه های گردشگری مشهد شما را هیجان زده کنیم.

نقشه گردشگری مشهد، منطقه گردشگری سپاد مشهد

همین که به نقشه گردشگری مشهد نگاهی گذرا می اندازیم، متوجه این نکته می شویم که در تمام قسمت های مختلف این شهر جایی برای تجربه اتفاقت هیجان انگیز وجود دارد. از جاهای دیدنی و تاریخی مشهد گرفته تا امکانات جالب توجهی که در سال های اخیر برای رفاه حال مسافران و گردشگران به بهره برداری رسید است.

جاهای دیدنی مشهد، کجا خوبه؟

یکی از مهم ترین مکان هایی که در نقشه گردشگری مشهد برای مسافران قابل توجه است، منطقه گردشگری سپاد مشهد نام دارد. این منطقه تفریحی و گردشگری در قسمت شمالی شهر مشهد و در بلوار خیام قرار گرفته و به عنوان یکی از مهم ترین جاهای دیدنی مشهد از نظر مسافران به آن اشاره می شود. در ادامه از قسمت های مختلف این منطقه گردشگری نام می بریم.

  • باغ پرندگان مشهد
  • پارک ساحلی آفتاب
  • شهر بازی
  • پرواز برج صبا
  • مجتمع تجاری وصال
  • پارک علمی پروفسور بازیما مشهد

یکی از ویژه ترین تفریح هایی که تنها در مشهد می توان آن را تجربه کرد، پرواز برج صبا است. این تفریح شگفت انگیز تنها در سه کشور در جهان به بهره برداری رسیده و آرزوی پرواز را برای بسیاری از مسافران به خاطره تبدیل کرده است. اگر مسافر مشهد شدید به هیچ عنوان این تفریح هیجان انگیز را از دست ندهید.

منطقه گردشگری سپاد مشهد یکی از کامل ترین مجموعه های گردشگری در مشهد به حساب می آید. مسافران با بازدید از این مجموعه ارزشمند می توانند یک روز از سفر خود را به خوشی بگذرانند. یکی از مهم ترین ویژگی های این منطقه این است که یکی از بزرگ ترین و معروف ترین مراکز خرید مشهد یعنی الماس شرق مشهد نیز در نزدیکی این مجموعه قرار دارد و این مسئله موجب شده تا دغدغه خرید سوغاتی را از مسافران بگیرد.

اهی

مشهد کجا بریم تفریح

یکی از مهم ترین قسمت های هیجان انگیز سفر، تفریح و گردش است اما در شهر بزرگی مانند مشهد که جاهای تفریحی زیادی دارد، تنوع انواع تفریح ها انتخاب را برای مسافران دشوار می کند.

اگر به دنبال گردش و تفریحی ارزان قیمت باشید، پیشنهاد می کنم پارک های مشهد را به راحتی نادیده نگیرید چرا که بوستان های زیبا و با امکانات مشهد این امکان را برای مسافران فراهم می کنند تا از محیطی دل‌چسب و سرسبز نهایت لذت را ببرند.

کوهسنگی مشهد، قدیمی ترین و معروف ترین بوستان های مشهد

یکی از قدیمی ترین پارک های مشهد که نامی آشنا بین مسافران مشهدی دارد، کوهسنگی نام دارد. این پارک تاریخی رویداد های به یاد ماندنی زیادی از جمله تاج گذاری شاه عباس صفوی را در خاطر خود حفظ کرده است.

پارک کوهسنگی مشهد بهترین مکان تفریحی برای مسافرانی است که با گروه های دست جمعی به مشهد سفر کرده اند و هر کدام سلیقه های متفاوتی دارند. در این پارک جوانان کوه نوردی از صخره های بزرگ کوهسنگی را امتحان می کنند، کودکان از وسایل بازی و تفریحی پارک استفاده می کنند و دیگر افراد با گرفتن عکس های یادگاری از نقاط مختلف پارک سر خود را گرم می کنند.

یکی از امکانات کوهسنگی وجود رستوران ها و کافی شاپ هایی است که جذابیت این منطقه را دو چندان کرده و باعث شده مسافران بازۀ زمانی بیشتری را برای تفریح و استراحت در این پارک بگذرانند.

پارک های دیدنی مشهد کوهسنگی مشهد

پارک ملت، بهترین مکان گردشگری و تفریحی مشهد

پارک ملت مشهد برای بسیاری از مسافران مشهدی نام آشنایی به حساب نمی آید. چرا که این پارک بزرگ و با امکانات بیشتر برای اهالی و ساکنان مشهد محبوب است؛ اما بد نیست بدانید در پارکی که درست در قلب مشهد جا گرفته است انواع امکانات تفریحی مانند شهربازی، اتاق بازی، امکانات ورزشی و تفریحی و همچنین غرفه های فروش خوراکی و فست فود های جذاب قرار گرفته است. اگر برای گذراندن اوقات خوش و به دور از همهمه های شهری به دنبال مکانی دوست داشتنی می گردید بازدید از این پارک را در برنامه سفر خود قرار دهید.

پارک های آبی مشهد، جذاب ترین تفریح تابستانی در مشهد

امکان ندارد کسی به مشهد سفر کند و تفریح در پارک های آبی مشهد را نادیده بگیرد. پارک های آبی مشهد در نقاط مختلف شهر قرار دارند و این امکان را برای مسافران فراهم کرده اند تا تجربه جذابی را در اوج هیجان و لذت در سفر خود امتحان کنند.

از پارک های آبی مشهد به عنوان بهترین پارک های آبی خاورمیانه نام برده می شود چرا که در هنگام ساخت و بهره برداری از هر کدام از مجموعه ها تمامی استانداردهای بین المللی رعایت شده است. در ادامه لیست پارک های آبی مشهد را ملاحظه می کنیم.

  • سرزمین موج های آبی مشهد
  • پارک ساحلی آفتاب مشهد
  • پارک آبی ایرانیان مشهد
  • سرزمین موج های خروشان مشهد

جاهای دیدنی مشهد نزدیک حرم

دلیل اصلی بسیاری از مسافران برای سفر به مشهد، زیارت از حرم مطهر امام رضا (ع) است. به همین منظور پیدا کردن دیدنی های مشهد نزدیک حرم برای این دسته از مسافران می تواند اتفاق خوبی به شمار بیاید چرا که مسافران با هر بار زیارت از حرم می توانند از جاذبه های زیبای مشهد بازدید کنند و به قول معروف هم فال و هم تماشا در سفر را تجربه کنند.

یکی از مهم ترین جاهای دیدنی که برای زائران حرم امام رضا جذاب به نظر می رسد بازدید از موزه آستان قدس رضوی و زیارت از مقبره شیخ بهایی به حساب می آید. این موزه دقیقاً در زیر زمین حرم واقع شده و امکان دسترسی راحتی را برای بازدید زائران و مسافران به وجود آورده است.

مسجد گوهر شاد نام یکی دیگر از جاهای دیدنی نزدیک حرم است که به دلیل قدمت تاریخی بالایی که دارد برای گردشگران جذاب به نظر می آید. همچنین اگر به بازدید از ابنیه های تاریخی در نزدیکی حرم علاقه دارید، پیشنهاد می کنم به آرامگاه نادر شاه افشار که در فاصله نزدیکی از حرم قرار گرفته است نیز سر بزنید.

جاهای دیدنی مشهد نزدیک مترو

مترو مشهد این امکان را برای مسافران فراهم کرده تا با پرداخت هزینه بسیار کمی بتوانند سراسر شهر را بگردند. خوشبختانه ایستگاه های مختلف مترو مشهد در نزدیکی مکان های دیدنی و تفریحی مشهد قرار گرفته تا مردم بتوانند با گذراندن مسیر کوتاهی از جاذبه های گردشگری مشهد دیدن کنند. در ادامه برخی از مهم ترین و کاربردی ترین ایستگاه های مترو مشهد که کاربرد بیشتری برای مسافران دارد را بررسی می کنیم.

  • ایستگاه مترو بسیج یکی از شلوغ ترین ایستگاه های مترو مشهد به حساب می آید چرا که مسیر دسترسی بسیار آسانی را به حرم امام رضا متصل می کند.
  • ایستگاه مترو خیام شما را به شمالی ترین قسمت شهر می رساند و با پیاده شدن از این ایستگاه می توانید از مجموعه گردشگری سپاد و مرکز خرید الماس شرق مشهد دیدن کنید.
  • ایستگاه مترو پارک ملت همان طور که از نامش مشخص است در نزدیکی پارک ملت مشهد واقع شده و دسترسی راحتی را برای رسیدن به بوستان ملت فراهم کرده است.
  • ایستگاه هفت تیر مشهد در نزدیکی یکی از پاتوق های جذاب مشهد یعنی بام هفت تیر مشهد قرار گرفته است. جوانان و علاقه‌مندان به بام های مشهد می توانند پس از پیاده شدن از قطار با طی کردن مسیر کوتاهی مشهد را زیر پای خود لمس کنند.

جاهای تفریحی مشهد برای کودکان

راضی نگه داشتن کودکان در طول سفر یکی از دغذغه های مهم والدینی است با فرزند خود به مشهد سفر کرده اند. کودکان نیازمند هیجان و شگفتی هستند تا از سفر خود لذت ببرند. خوشبختانه مشهد بسترۀ خوبی برای گشت و گذار کودکان مشهدی فراهم کرده تا تجربه های لذت بخشی را از سفر کودکانه خود به مشهد به یادگار ببرند.

بهترین شهربازی مشهد

پارک علمی پروفسور بازیما مشهد

یکی از بهترین جاهای تفریحی مشهد برای کودکان، پارک علمی پروفسور بازیما مشهد نام دارد که در مجتمع گردشگری سپاد مشهد واقع شده است. این پارک به عنوان تنها پارک موضوعی در شرق کشور روند آموزشی جذابی را طی کرده و با متدی کارآمد آموزش های لازم را در خصوص زیست شناسی و بدن انسان، نجوم و انواع علوم کاربردی به کودکان در طی یک بازی یاد می دهد.

پارک علمی پروفوسور بازیما مشهد

شهر مشاغل کارالند مشهد

شهر مشاغل کارالند مشهد یکی از معدود مکان های تفریحی در کل ایران است که با هدف کشف استعداد بالقوۀ کودکان فعالیت های ارزشمندی انجام می دهد. در شهر مشاغل مشهد کودکان با محیط و شرایط انواع شغل ها آشنا می شوند و والدین می توانند در طول بازی متوجه استعداد کودک خود شوند.

در شهر مشاغل کارالند انواع شغل ها مانند پزشکی، دندانپزشکی، خلبانی، آرایشگری، آتش نشانی و دیگر مشاغل شهر مشاغل کارالند انواع شغل ها مانند پزشکی، دندانپزشکی، خلبانی، آرایشگری، آتش نشانی و خیاطی به شکل بازی شبیه سازی شده اند.

شهر مشاغل کارالند مشهد در مجتمع تجاری اداری آرمیتاژ مشهد واقع شده و همه روزه میزبان کودکان و والدین است.

باغ وحش وکیل آباد مشهد

باغ وحش وکیل آباد مشهد در کنار پارک جنگلی وکیل آباد واقع شده و به عنوان یکی از مهم ترین مناطق دیدنی مشهد همه روزه میزبان افرادی است که برای شناخت گونه های مختلف حیوانات و دیدن حیات وحش حیوانات از نزدیک به این منطقه می آیند.

باغ وحش وکیل آباد مشهد

شهر مقدس مشهد به عنوان مهم ترین پایگاه مذهبی و گردشگری در کشور امکانات رفاهی زیادی را به وجود آورده تا مسافران و زائران از سفر کوتاه خود به مشهد خاطرات خوبی بسازند. امید است با خواندن این مقاله جاذبه های گردشگری مشهد را خوب شناخته باشید تا در طول سفر خود بتوانید از یکایک آن ها بازدید کنید و بهترین سفر عمر خود را در مشهد بگذرانید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button