جاذبه‌های گردشگری پایتخت ویتنام رو بشناسید

0

همون طور که می‌دونید هر کشوری به‌خاطر شرایط آب و هوایی؛ یه روزایی از سال پر از توریسته و یه روزایی هم کمتر کسی بهشون سفر می‌کنه. ویتنام این روزا در بهترین زمان برای سفر کردن قرار داره. ما تو این مطلب می‌خوایم به شما تمام جاذبه‌های گردشگری شهر هانوی؛ پایتخت این کشور رو به شما معرفی کنیم؛ پس با عالی‌گشت همراه باشید تا در تور ویتنام با اطلاعات بیشتری شرکت کنید:

ویتنام یکی از دیدنی‌ترین کشورهای قاره آسیاست که پاییتختش شهر هانوی، در شمال این کشور قرار داره. نقشه جغرافیایی این کشور به شکل حرف انگلیسی(S) باریکیه که این کشور رو از شمال با چین، از غرب با کامبوج و لائوس، از شرق با دریای شرقی و از جنوب با اقیانوس آرام همسایه کرده. هشتاد درصد مردم ویتنام به زبان ویتنامی صحبت میکنن و باقی به زبان‌های تای ، خمر ، تایلندی و موونگ. نوع حکومت کشور ویتنام جمهوری، مذهب بیش از نیمی از مردمش بودایی و اسم واحد پولیش دونگه. اگه قصد سفر به این کشور رو دارید نگران نباشید، دلار به طور گسترده‌ در شهرهای این کشور استفاده میشه؛ البته قبل از سفر حتما نرخ دلار تو ویتنام رو چک کنید.

هانوی (Hanoi)

هانوی، پایتخت ویتنام، در دلتای رود سرخ قرار داره و مرکز سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، بازرگانی، و توریستی این کشوره. در طول هزاران سالی که این شهر وقایع تاریخی ‌ای مثل ویرانی‌ها، جنگ‌ها و وقایع طبیعی رو به چشم دیده، با این حال هنوز هم پر از مکان‌های تاریخی زیبا و دیدنی مثل اقامتگاه‌ها، بتکده‌ها و معابدیه که سالیانه میلیون‌ها گردشگر رو به خود جذب میکنن.

از صنایع دستی سنتی معروف این کشور که در هانوی ساخته می‌شه، متونیم به قاب‌های برنزی، نقره‌کاری، گلدوزی‌های زیبا و حکاکی‌های زیبا بر روی چوب اشاره کنیم. البته صنایع دستی سنتی روستایی هانوی هم خیلی معروفه که شامل سفالگری روستایی، ریخته‌گری برنز،  تولید ابریشم‌های براق و… می‌شه.

معبد یا بتکده تک ستون (One Pillar Pagoda)

این بتکده بیشتر شبیه به یه خونه درختیه تا مکانی برای عبادت. این معبد قرن یازدهمی؛ به دستور امپراطور( Lý Thái Tông، لی تای تانگ) برای قدردانی از تولد فرزند پسرش، ساخته شد. ظاهر کلی معبد شبیه به گل نیلوفر تازه شکفته‌ای است که در آیین بودایی نماد پاکیه. با اینکه این معبد بارها بازسازی شده، اما نماد شهر هانویه و بازدید ازش رایگانه؛ فراموش نکنید برای ورود به این معبد باید پوشش مناسب داشته باشید.

دریاچه‌ی غربی هانوی

دریاچه غربی؛ در قسمت شمال‌غربی شهر قرار داره و مدت‌ها پیش شاخه‌ای از رودخانه سرخ بود؛ اما بعدها به یکی از بزرگ‌ترین دریاچه شهری تبدیل شد؛ که هم بین مردم هانوی و هم بین توریست‌هایی که ازش بازدید می کنن، بسیار محبوبه. این دریاچه در منطقه‌ی مرفه نشین‌های هانوی قرار داره و شامل مراکز خرید به‌روز، گالری‌ها، هتل‌های مدرن و انواع رستوران‌هاست. این محل هزاران ساله که مورد علاقه مردم ویتنام است.

تئاتر آبی عروسکی

قرن هاست که کوچک‌ترها و بزرگ‌ترهای ویتنامی؛ با نوع منحصر به‌فردی از نمایش عروسکی سرگرم می شن، نمایشی که روی آب اجرا می شه! عروسک‌گردان‌ها تا سینه در آب استخر و پشت پرده قرار می‌گیرن و با عروسک‌های نمایش رو اجرا میکنن. در حالیکه عروسک ها روی سطح آب می رقصن، یک ارکستر سنتی ویتنامی موسیقی متن این نمایش رو مینوازن. تم نمایش شامل زندگی روزمره مثل برداشت محصول، ماهیگیری و فستیوال‌های مشهور ویتنامه. این نمایش از سال ۱۹۶۹ میلادی اجرا میشه.

آرامگاه هوچی مین

آرامگاه ابدی رهبر کمونیسم ویتنام( هوچی مین)، در مرکز میدان(Ba Dinh)، درست در جایی که او بیانیه استقلال ویتنام رو در سال ۱۹۴۵ خوند، ساخته شد. برای ساخت بنا، از معماری آرامگاه لنین در مسکو الهام گرفتن؛ البته از معماری ویتنامی هم درسازه‌های این بنا استفاده شده. برخلاف خواسته‌اش که یه مراسم سوزاندن ساده رو می‌خواست، بدن مومیاییش در محفظه‌ای شیشه‌ای نگهداری میشه.

کاخ ریاست جمهوری هوچی مین

این کاخ که در دوران استعمار فرانسویان ساخته شد، در کنار آرامگاه هوچی مین قرار داره و جاییه که شخص هوچی مین؛ به مدت ۶۰ سال درش زندگی کرد. ویتنامی‌ها سعی کردن، این کاخ رو همان طور که هوچی مین اون رو ترک کرد حفظ کنن و از اونجایی که مقر رسمی دولت ویتنامه، بازدید از داخلش، برای عموم آزاد نیست.

زندان هوالو

موزه‌ی Hoa Lo در حقیقت زندانی برای مخالفین سیاسی فرانسه بود که توسط فرانسوی‌ها و در زمان استعمار اونا بر ویتنام (در سالهای ۱۸۸۶ تا ۱۹۰۱) ساخته شد. بعد از جنگ‌های استقلال ویتنام، این زندان در زمان جنگ آمریکا و ویتنام، محلی برای زندانی کردن آمریکایی‌ها بود و به علت شدت شکنجه‌ها و بدرفتاری‌ها به طعنه بهش      « هتل هیلتون» هانوی معروف شد. دو سوم زندان برای ساخت راه‌های منتهی به برج هانوی ازبین رفت و بقیه زندان به موزه تبدیل شد که امروزه یکی از جاذبه‌های گردشگری پربازدید هانوی است.

موزه مردمشناسی

مثل بسیاری از مناطق استعماری که توسط حکومت اروپاییان متحد شدن؛ کشور ویتنام در واقع از اتحاد ۵۴ قبیله مختلف تشکیل شده. این موزه به زیبایی سعی کرده درک بهتری از هر قوم و قبیله‌ رو به بیننده القا کنه. بخش‌های مختف موزه عبارتند از : هنر، اشیای روزمره و مصنوعات تاریخی که داستان هر فرهنگ رو به خوبی نقل میکنه.

دریاچه هوان کیم

این دریاچه در ویتنام به عنوان دریاچه‌ی شمشیر وارونه هم شناخته میشه و مرکز تاریخی هانوی باستانی هم محسوب می‌شه. اسم این دریاچه از افسانه باستانی‌ای اومده که در اون به امپراتور لی‌لوی (Le Loi) یه شمشیر جادویی توسط خدایان داده میشه، که از اون برای بیرون کردن چینی‌های مهاجم استفاده کنه و بعدها شمشیر به اعماق آب افتاد. در وسط این دریاچه یه معبد باستانی(نگوک سان) از قرن هجدهم قرار داره؛ که از طریق پل قرمز چوبی قابل دسترسه. این معبد زیبا؛ پربازدیدترین معبد هانویه.

محله قدیمی هانوی

بعد از دریاچه‌ی هوان‌کیم، به محله‌ی قدیمی و مرکز خرید شهر هانوی می‌رسید. محلی که کوچه‌ها و خیابان‌هایش پر پیچ و خمه و اگر عاشق خرید صنایع دستی هستید، دست‌فروش‌های این محله بهترینن. شکل کلی این محله، مثل یه مثلث بزرگه و همه چیز تو مغازه‌هاش پیدا می‌شه. از طلا و نقره گرفته تا پوشاک و آلات موسیقی، با قیمتی مناسب قابل تهیه‌ست. محله قدیمی هانوی قدمتی ۲۰۰۰ ساله داره.

خانه اوپرای هانوی

خانه اوپرای هانوی؛ که در قلب محله فرانسوی شهر قرار داره، یه عمارت بسیار زیبا و هنریه که از زمان اشغال فرانسوی‌ها به‌جا مانده. این خانه در سال ۱۹۱۱ به عنوان یک نسخه مینیاتوری از خانه‌ی اپرای پاریس ساخته شد و دولت فرانسه برای بالا‌بردن ارزش کارهای هنری شهر در اون زمان هزینه ساخت این عمارت رو تقبل کرد.

معبد ادبیات

یک معبد هزارساله که قدیمی‌ترین دانشگاه‌ شهر هم محسوب می‌شه؛ توسط پیروان تفکر کنفسیوس در سال ۱۰۷۰ ساخته شد. این معبد به معنی افتخار برای تمام پژوهشگران‌ست و اهمیتش برای ویتنام به حدیه که عکسش روی یکی از اسکناس‌های این کشور هم چاپ شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button