جاذبه های گردشگری کوش آداسی

0

شاید بپرسید که کوش آداسی کجاست؟ اگر نقشه کوش آداسی را ببینید این شهر تفریحی و ساحلی در غرب ترکیه، در ۷۱ کیلومتری شهرستان مرکزی استان آیدین و در نوار ساحلی منطقه اژه و در 80 کیلومتری ازمیر قرار دارد. بندر کوش آداسی به علت نزدیکی با جزیره یونانی ساموس برای گردشگرانی که به ترکیه مسافرت می کنند از جذابیت خاصی برخوردار است. از بندر کوش آداسی در ماه های بهار و تابستان سفرهای منظم با قایق های موتوری به جزیره یونانی ساموس انجام می شود و این قایق های مدرن تفریحی که تورهای آبی را برگزار می کنند زیبایی خاصی به این بندر بخشیده‌اند. کشور ترکیه در سال‌های اخیر سرمایه گذاری مناسبی را روی حوزه گردشگری انجام داده است و حتی تسهیلات قانونی خوبی برای خرید خانه در ترکیه و دریافت پاسپورت ترکیه برای شهروندان سایر کشورها ارائه داده است. در این مطلب در مورد سؤالات و موضوعاتی مانند نحوه سفر به کوش آداسی، نکات سفر به کوش اداسی ، هتلهای کوش آداسی و اینکه کوش آداسی بهتره یا آنتالیا صحبت خواهیم کرد. با ما باشید.

خرید بلیط هواپیما استانبول

برای دریافت مشاوره در مورد سفر به ترکیه یا خرید ملک در استانبول و یا رزرو تور استانبول هم می‌توانید از طریق شماره تلفن های ۰۲۱۴۳۶۳۵۰۰۰ و ۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۶ با کارشناسان فلاوینگو تماس بگیرید.

آب و هوای کوش آداسی

سواحل مدیترانه و دریای اژه از نظر آب و هوایی بسیار به هم شبیه اند، تابستان های گرم و زمستان های معتدل دارند. هوا در کوش آداسی در طول تابستان گرم (حدود ۳۰ الی ۳۵ درجه) و در زمستان هوا بارانی با میزان بارندگی بالاست. در ماه های جولای و آگوست دمای هوا به بالای 42 درجه سانتیگراد می رسد و اصلا برای سفر به کوش آداسی مناسب نیست. به طور کلی آب و هوای کوش آداسی در فصل بهار، پاییز و زمستان بسیار مطبوع است و بیشتر گردشگران این فصل را برای سفر به کوش آداسی انتخاب می کنند.

سفر به کوش آداسی

کوش آداسی فرودگاه ندارد و برای رفتن به آنجا باید از فرودگاه ازمیر استفاده کنید. پروازهای مختلفی از تهران به مقصد ازمیر با هزینه 3 تا 5 میلیون تومان وجود دارد. از ازمیر تا کوش آداسی هم حدود یک ساعت و نیم فاصله زمانی است که می توانید با تاکسی یا وسایل نقلیه دیگر خودتان را به آنجا برسانید. دُلموش مهم‌ترین وسیله حمل و نقل عمومی کوش آداسی است. ولی اگر مشکلی در پرداخت هزینه حمل و نقل نداشته باشید تاکسی ها نیز یکی از گزینه های اصلی هستند.

اقامت در کوش آداسی

هتل های ساحلی با انواع امکانات تفریحی و ورزشی محیطی کامل را برای یک تعطیلات بدون استرس فراهم می کنند و هتل های داخل محدوده شهری که بیشتر مناسب کسانی است که به قصد تجارت به این شهر سفر می کنند و یا قصد دارند روزها را به گشت و گذار در شهر و دیدنی های اطراف آن بپردازند.

اویستا بوتیک هتل، هتل ایلایدا آوانتگارد، هتل آمارا سیلایت الیت و هتل لِ بلو اَند ریزورت از بهترین هتل های 5 ستاره و هتل ایلیاد، هتل آلپ، مسافرخانه باخوس و هتل آپارتمان پاشا از ارزان ترین و بهترین اقامتگاه های کوش آداسی هستند.

هزینۀ هتل های یک ستاره شبی 102 تا 124 هزار تومان هتل های 2 ستاره شبی 161 تا 288 هزار تومان، هتل های 3 ستاره شبی 118 تا 322 هزار تومان، هتل های 4 ستاره شبی 160 تا 556 هزار تومان و هتل های 5 ستاره شبی 362 تا 890 هزار تومان است.

برای اطلاع از آخرین قیمت‌ تور کوش آداسی می‌توانید از طریق شماره تلفنهای ۰۲۱۴۳۶۳۵۰۰۰ یا ۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۶ با کارشناسان فلاوینگو تماس بگیرید.

کوش آداسی بهتره یا آنتالیا؟

برای پاسخ به این سؤال که کوش آداسی بهتره یا آنتالیا ؟ قبل از هر چیزی باید شرایط سفر خود مانند زمان سفر، هزینه‌ای که به سفر اختصاص داده‌اید و همچنین علاقمندی‌های خود را در نظر بگیرید. هر دوی این جزیره‌ها بسیار زیبا هستند و امکانات تفریحی زیادی دارند ولی آب و هوای آنتالیا در حدود ماه‌های اردیبهشت تا دیماه مناسب و معتدل است در حالی که برای رفتن به کوش آداسی بهتر است ماه های اردیبهشت تا آبان را انتخاب کنید تا یک هوای معتدل و خوب را در آن تجربه کنید. یکی از معایب آنتالیا این است که این شهر به دلیل اینکه سالیان طولانی به عنوان مقصد گردشگری مطرح بوده است بسیار شلوغ است. بنابراین اگر دنبال مکان ساکت‌تر و خلوت‌تر می‌گردید کوش ‌آداسی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. نکته دیگر در مورد آنتالیا این است که سفر به آنتالیا نسبت به سفر به کوش آداسی مخاطرات بیشتری دارد. حضور در آنتالیا به دلیل وجود موانع طبیعی زیاد و البته جذاب مانند جنگل، کمی سخت‌تر است و در صورت همراه داشتن کودک، مدام باید مراقب او باشید.

دیدنی های کوش آداسی

جزیره کبوتر

نام کوش آداسی از این جزیره گرفته شده است. این جزیره به وسیله یک جادۀ باریک به شهر متصل می گردد در زمان غروب آفتاب منظرۀ این جزیره زیباتر از همیشه است. فصل مهاجرت پرندگان زیبایی آن را دو چندان می کند. ساحل جزیره کبوتر، بسیار دنج و خلوت است و برای مسافرانی که دنبال آسایش و آرامی محیط هستند و قصد دارند از هیجان دور باشند، بسیار جای دلنشینی است. در دوره عثمانی این جزیره به دلیل موقعیت استراتژیک خود برای اهداف نظامی مورد استفاده قرار می گرفت و به همین دلیل داخل این جزیره یک قلعه ساختند. دیدن موزه داخل این قصر هم خالی از لطف نیست.

جزیره کبوتر کوش آداسی
جزیره کبوتر کوش آداسی

شهر افِسوس و خانه مریم

افسوس، در حقیقت بقایای شهری چندین‌ هزارساله از امپراطوری رُم شرقی است که حد فاصل ازمیر و کوش ‌آداسی قرار داد. قبل از رسیدن به افسوس، خانه‌ای قدیمی وجود دارد که حضرت مریم ده سال آخر عمرش را اینجا گذراند و امروز تبدیل به زیارتگاه شده است. کوه های شمال هم جایی است که گفته می شود اصحاب کهف در دامنۀ کوه در غاری نزدیک به دویست سال خوابیده بودند. ستون های سنگی بزرگ، نمادی از یک شهر رومی است. این شهر با ستون های سنگی بزرگ، میدان نبرد گلادیاتورها و بقایایی از آمفی‌تئاتر و دروازه های شهر نماد شهرهای رومی است.

هر افسوس و خانه مریم
هر افسوس و خانه مریم در کوش آداسی

روستای کیرازلی

روستای کیرازلی به نام دهکده گیلاس معروف است. از کوش آداسی می توانید توسط دولموش به این روستا بروید و از طعم غذاهای سنتی ترکی با محصولات ارگانیک لذت ببرید. در ماه ژوئن جشنواره گیلاس همراه با رقص سنتی و غرفه های صنایع دستی برگزار می شود.

پاموک کاله (قصر پنبه ای)

این منطقه به دلیلی ناهمواری های پله ای سفید به نام قصر پنبه ای معروف است. در این محل بیش از پانزده چشمه آب گرم با دمای بیش از دویست درجه سانتی‌گراد، وجود دارند که به هیچ وجه قابل شنا کردن نیستند و همین گرما باعث رسوب املاح شده و شکل پنبه ای به منطقه می دهد. آب این حوضچه ها برای درمان بسیاری از بیماری های مزمن مفید است.

قصر پنبه ای کوش آداسی
قصر پنبه ای کوش آداسی

ساحل مرکزی شهر (Downtown)

تنها ساحلی است که در بخش مرکزی شهر کوش آداسی واقع شده است. این ساحل دقیقاً بین بندر و گردشگاه ساحلی شهر قرار گرفته و نزدیکی آن به مرکز شهر یکی از مهم‌ترین عوامل محبوبیت آن است.

پارک ملی کوش آداسی

 در 30 کیلومتری جنوب کوش آداسی به سمت Guzelcamli، پارک ملی زیبایی به نام Millipark وجود دارد. این پارک یک قطعۀ کوچکی از بهشت ​​و مکان فوق العاده ای برای غواصی است و ساحل آن یکی از زیباترین سواحل کوش آداسی و اروپا محسوب می شود.

غار زئوس

قبل از ورود به پارک ملی در بین گل‌ها و بوته ها این غار را خواهید دید. عمق مناسب غار و آب معدنی این غار را مکانی مناسب برای شنا و فرار از گرمازدگی کرده است.

غار زئوس کوش آداسی
غار زئوس در کوش آداسی

ساحل بانوان (Ladies Beach)

این ساحل نیز یکی از شلوغ ترین و پرطرفدارترین سواحل کوش آداسی است. در ساحل بانوان کوش آداسی امکانات ورزش های آبی مانند شنا، غواصی، بازی، سرگرمی های دریایی و اسکی روی آب وجود دارد که گردشگران زیادی را به سوی خود جذب کرده است. امروزه این سواحل دیگر به طور اختصاصی در اختیار بانوان قرار ندارد و استفاده از آن برای همگان آزاد است.

سواحل لانگ بی، ساحل عشق و ساحل Kustur هم از سواحل پرطرفدار کوشی آداسی هستند.

شهر باستانی پرین Perine

از جمله معروف ترین جاذبه های شهر کوش آداسی، پرین یا پرینه است. پرین یک شهر باستانی پر رونق بوده که بندرگاه هایش بسیار مشهور بودند. زمانی این شهر به خاطر بالا آمدن سطح آب دفن شد و پس از مدتی بیرون آمد. از دیدنی های این شهر، موزه، دیوار قلعه بیزانسی، آمفی تئاتر، حمام و بقایایی از معبد آپولو، مورد استقبال گردشگران تور ترکیه قرار گرفته است. در موزه شهر باستانی تاریخچۀ جذاب این شهر گردآوری شده است.

آدالند

یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین پارک های آبی منطقه است که دنیایی از بازی های آبی در این پارک برای سن های مختلف و علایق گوناگون موجود است. سرسره های آبی، آبشارها، شنا در عمق های متفاوت و غیره از ویژگی های این پارک است. پارک آبی آدالند، طراحی بسیار خاصی دارد و به راحتی می تواند با پارک های آبی آنتالیا و دبی رقابت کند. در ساحل و پلاژ آن می توانید اسب کرایه کنید و با اسب به داخل دریا بروید.

پارک آبی ادالند
پارک آبی ادالند در کوش آداسی

غواصی در Aqua Adabanko

هرساله غواصان بسیاری از سراسر دنیا به ترکیه می آیند تا در نقاط بکر و کشف نشده دریای مدیترانه به غواصی کردن بپردازند. در کوش آداسی سه ایستگاه در خلیج آن برای این کار وجود دارد که معروف‌ترین آن‌ها Aqua Adabanko است. می توانید با پوشیدن لباس غواصی به اعماق دریای مدیترانه بروید و زیبایی های کف دریا و موجودات دریایی را تماشا کنید.

بازار های روز کوش آداسی

در کوش آداسی چندین بازار محلی وجود دارد. روزهای سه شنبه و جمعه، بازار تره بار و چهارشنبه ها بازار لباس و پوشاک است. در سه شنبه بازار می توانید ماهی تازه و سبزیجات و میوه های فصلی تهیه کنید. در چهارشنبه بازار می توان پوشاکی با تولید محلی با کیفیت و ارزان خریداری کرد. لوازم خانگی، لوازم آرایشی و کفش هم در این بازار یافت می شود.

شهر باستانی آفرودیسیاس

شهر آفرودیسیاس در نزدیکی روستای مدرن Geyre قرار دارد که تقریباً ۱۷۰ کیلومتری ازمیر است. موزه این شهر دارای مجموعه ای از آثار با ارزشی مانند مجسمه و سرامیک است که به عصر برنز بر می گردد. دیدن تئاتر باستانی و مخروبه های حمام هادریان را هم از دست ندهید.

کاروانسرای اوکوز محمدپاشا

این کاروانسرا در نزدیکی بلوار آتاتورک و اسکله قرار دارد و متعلق به قرن ١٧ میلادی است. کاروانسرا ساختمانی شبیه به قلعه دارد و برنامۀ شب ترکیه با آوازهای محلی ترکی هر شب در همین کاروانسرا برپاست.

مراکز خرید کوش آداسی

فروشگاه های کوچک و بزرگ، بوتیک ها و مراکز خرید بزرگ، این شهر را برای کسانی که عاشق خرید هستند نیز دوست داشتنی کرده است. از انواع پوشاک تا فرش های دستباف و جواهرات در فروشگاه های این شهر پیدا می شوند. حتماً سری به بازار قدیمی بازار بزرگ Grand Bazaar، بازار Orient بزنید.

کشتی سواری

 یکی از تفریحاتی که در شهر کوش آداسی نباید از دست بدهید، سواری بر کشتی های کروز است. هزینه سواری این کشتی ها بسته به امکانات و مدت زمان استفاده، متفاوت و تقریباً بالا است.

غار سیر تلائینی (Sir Telaiiini Cave)

 غار سیر تلائینی بزرگ ترین غار این شهر، مابین دو روستای یوکاری چام آداسی و نارلی گدیک واقع شده است این غار 348 کیلومتر طول دارد، عمیق ترین نقطه آن نیز حدود 32 متر است و کاملاً خشک است و هیچ گونه آبی در آن یافت نمی شود.

سخن پایانی

کوش‌ آداسی شهر سواحل زیبا و جنگل‌های کاج کناره دریا و ییلاق اهالی ترکیه است. کوش آداسی مناظر خیره‌کننده بدروم و بزرگی مارماریس را ندارد، اما بندر زیبا و پر از هیجان است. هزینه رزرو هتل در کوش ‌آداسی متوسط است و هتل‌های خوب هم با قیمت معمولی پیدا می‌شود. هزینه‌های روزمره در این شهر کوچک معقول است. غذا بسیار متنوع و قیمت آن متوسط است. حتی حمل نقل در این شهر قیمت پایینی دارد. سفر به کوش آداسی نیازی به ویزا ندارد. به همین دلیل می تواند انتخاب مناسبی برای روزهای تعطیل شما باشد. در صورتی که مایل باشید در کوش آداسی یا در شهرهای نزدیک به آن خانه‌ای داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم مطلب خرید خانه در ازمیر را هم ببینید.

برای دریافت مشاوره در مورد سفر به ترکیه یا اخذ اقامت ترکیه می‌توانید از طریق شماره تلفن های ۰۲۱۴۳۶۳۵۰۰۰ و ۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۶ با کارشناسان فلاوینگو تماس بگیرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button