جزایر قناری و دیدنی‌های رویایی آن

0

جنگل‌های انبوه، صخره‌های ناهموار، مجمع الجزایر زیبا، آتش‌فشان‌ها، آب و هوای گرمسیری در یک جزیره و برف و باران در جزیره‌ای دیگه، همه چیز‌هایی بودن که من در تحقیقاتم راجع به جزایر قناری پیدا کردم و مطمئن شدم که جزایر قناری می‌تونه یک مقصد عالی برای تعطیلات باشه.

جزایر قناری، مجمع الجزایر اسپانیایی هستند که درست نزدیک ساحل شمال غربی خاک افریقا قرار داره. ۱۰۰ کیلومتر در غرب مرز بین مراکش و غرب صحرای سینا. این جزایر از طریق آتش‌فشان‌های بسیار قدیمی به‌وجود اومدن و به‌وسیله بادی که ازسمت صحرای سینا می‌وزه فرم گرفته‌اند.

جزیره تنریف یک مقصد گرم و روییایی برای کسانیه که می‌خوان از هوای مرطوب اروپا و هوای سرد روسیه و شمال اروپا فرار کنند و تو آفتاب و گرما غرق بشن. ولی من هیچ‌وقت از سن‌فرمین جلوتر نرفتم و همیشه سانگریا که همون نوشیدنی معروف اسپانیاست رو مقصر می‌دونم . تنریف تنها جزیره‌ای بود که درباره‌ش شنیده بودم ولی قانع نشده بودم که جای مناسبی برای من خواهد بود. به همین خاطر تصمیم گرفتم راجع به جزایر قناری تحقیق کنم و الان  از چیز‌هایی که پیدا کردم  خیلی خوشحال هستم.

۱-پارک ملی تیمانفایا

پارک ملی تیمانفایا جزایر قناری اسپانیا

این پارک ملی بوسیله یه انفجار آتش‌فشانی در سال ۱۷۰۰ بوجود اومده و حدود یک سوم جزیره رو پوشاند. شما می‌تونید به سمت کوه‌های آتش (mountains del fuego) کوهنوردی کنید و حرارت یک آتش‌فشان خفته رو احساس کنید. در ابتدای پارک، راهنما‌ها حرارت آتش‌فشان رو با آتش زدن یک بوته و درست کردن یک آبفشان مصنوعی به شما نشون میدن. یکی از جذابیت‌های دیگه این پارک، ۲۵ دقیقه شتر سواری در پارک است.

۲- قایق بادبانی دو بدنه در ساحل پاپاگایو در لانزاروت

قایق‌سواری در جزایر قناری

در حالی‌که با قایق‌های لاکچری بادبانی به سواحل طلایی پاپاگایو در لانزاروت می‌رید، می‌تونید با نوشیدنی و میوه‌های تازه ریلکس کنید.
تازه کاپیتان و خدمه این قایق‌های دوبدنه خوشحال می‌شن که سکان و هدایت قایق رو به شما بدن. ناهار در جاهایی که قایق برای شنا کردن و غواصی و جت اسکی لنگر میندازه و در خود قایق سرو می‌شه . اگر خوش شانس باشید  هم می‌تونید دلفین‌ها و نهنگ‌ها رو در راه برگشت ببینید. من شخصا عاشق لذتی هستم که این قایق‌رانی به آدم میده، مخصوصا اینکه من رو یاد قایق‌سواری در اطراف جزیره یونانی پاروس میندازه.

۳-قله تیده و پارک ملی لاس‌کاناداس در تنریف

قله تیده در لاس کاناداس اسپانیا

قله نیده یکی از بزرگترین آتش‌فشان‌های دنیاست. شما می‌تونید به بالاترین نقطه جزیره برسید و از جنگل‌های کاج، دهانه‌ آتش‌فشان‌های عظیم و منظره‌های شبیه سطح ماه لذت ببرید.

اگر با ماشین کابلی به بالای قله برید و هوا صاف باشه، موفق می‌شید بقیه جزایر مجمع‌الجزایر قناری رو ببینید.

۴- تپه‌های شنی ماسپالوماس و جزیره گرندکاناریا

تپه‌های ماسپالوماس

با ورود به این ۴۰۰ هکتار زمین شگفت‌انگیز از تپه‌های شنی که در سرتاسر ساحل جزیره گرند کاناریا قرار دارده، به دنیایی کاملا متفاوت وارد می‌شید. در سال ۱۹۹۴ این تپه‌های شنی رو به عنوان پارک ملی در نظر گرفته بودند و امروز فقط با شتر و یا با پای پیاده می‌تونید از اون عبور کنید.

این تپه‌های شنی محل زندگی گونه‌های کمیابی از گیاهان هم هستند که بعضی از آنها رو فقط در همین نقطه از جهان می‌شه پیدا کرد. جالبه که این گیاهان موفق شدند در این آب و هوای خشک و بی آب و با وجود مارمولک‌ها و خرگوش‌ها دوام بیارن و زنده بمونن.

۵- جزیره لوبوس، فیورینونترا

جزیره لوبوس اسپانیا

آرام‌بخش و طبیعت بکر و زیبا کلماتی هستند که برای توصیف این جزیره استفاده می‌شه. جزیره لوبوس در کنار سواحل فیورینونترا قرار داره و تنها یک مسیر کوتاه با قایق از کورالهو فاصله داره. جزیره لوبوس یک طبیعت دست نخورده است و در این جزیره می‌تونید گیاهان و پرنده‌هایی که در هیچ جای دنیا پیدا نمی‌شوند رو ببینید که با توجه به زمین آنش‌فشانی و بیابانی این جزیره بسیار جای تعجب داره.

این جزیره مکان مناسبی برای مسافران و خانواده‌ها است و شما می‌تونید بعد از گرفتن مجوز، سه شب در این جزیره اردو بزنید و به آب شفاف و کریستالی و خلیج‌های مخفی و کنج‌های دنج و آروم اون پناه ببرید.

۶- سانتا کروز لاپالما

سانتاکروز لاپالما اسپانیا

سانتا کروز در لاپالما یک شهر کنار دریا با قصرها و خونه‌های اشرافی و کلیسا‌ها و خونه‌های ایوان‌دار رنگارنگه که از قرن ۱۶ و ۱۷ میلادی باقی مونده‌. اینجا بندر اصلی جزیره است و یه سرزمین ناهموار و شیب‌داره. سانتا کروز به عنوان میراث فرهنگی اعلام شده. وفتی در کوچه‌های باریک و سنگی اون راه می‌رید و در دخمه‌هاو کافه‌ها اون برای ناهار می‌ایستید و خرید می‌کنید، متوجه می‌شید که چرا سانتا کروز به عنوان یه سرمایه ملی انتخاب شده.

۷- پارک طبیعی گاراجونای در لا گومرا

پارک ملی گاراجونای

من خیلی دوست دارم که بچه‌هام رو به مکان‌های به ارث رسیده از یونسکو ببرم. به نظر من خیلی مهمه که اون‌ها سیاره‌مون رو بشناسن و بدونن چرا باید از اون محافظت کرد. پارک طبیعی گاراجونای در لا گومرا یکی از بزرگترین جنگل‌هاییه که گونه‌هایی از درختان همیشه سبز رو داره که تقریبا دیگه در اروپا و شمال آفریقا دیده نمی‌شه. این پارک چشمه‌ها و جویبار‌هایی دارد که به طبیعت سبز اون کمک می‌کنه تا چیزی کاملا متفاوت از بقیه جزایر باشه.

۸- غذاهای جزایر قناری

سانکوچو کاناریو غذای جزایر قناری

غذا یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های مقصد سفر شماست. درسته که سبک غذا‌های جزایر قناری تاثیر بسیار زیادی از غذاهای اسپانیایی داره ولی در عین حال غذاهای مخصوص و منحصر به‌فرد خودش رو هم داره.

یکی از غذاهای محبوب در جزایر قناری «سانکوچو کاناریو» است که یک ماهی نمک سود شده است که معمولا ماهی سفیده و با سس «موهو» سرو می‌شه که دو نوع قرمز و سبز داره. من عاشق سس «موهو» هستم.
غذای جانبی محبوب این جزیره، «پاپاس آروگاداس» هست که به معنی «سیب‌زمینی چروکیده» است و از سیب‌زمینی آب‌پز شده در آب نمک تهیه می‌شه که به سیب‌زمینی‌ها ظاهری چروکیده و سطحی نمکین می‌ده.

پاپاس آروگادوس غذای جزایر قناری

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button