جشنواره ‌های شاد در سراسر جهان

0

شاید شما فکر کنید که میهمانی‌های زیادی را تجربه کرده و برای رقص و پایکوبی بیشتر، انرژی و زمان کافی ندارید. ولی باید بدانید که جشنواره ‌های شاد بسیاری در سراسر جهان وجود دارند که می توانند روحیه هر کسی را به کلی دگرگون کنند. به خصوص برای ما ایرانی‌ها که جشنواره‌های شادی مانند چهارشنبه سوری کمتر در تقویمان به چشم می‌خورد، حتماً نیاز است که حداقل یکبار در عمر خود چنین جشنوراه های شگفت انگیزی را تجربه کنیم. در این مطلب می‌خواهیم شادترین جشنواره‌ های جهان را به شما معرفی کنیم. جشنواره‌هایی که شاید انگیزه‌ی شما برای سفر کردن به این نقاط شده و شما را راهی یک شادی بی‌کران کند.

برای دریافت مشاوره سفر و نحوه دریافت ویزا می‌توانید با کارشناسان فلاوینگو به شماره ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

 ماردی گراس؛ نیو اورلئان، ایالات متحده

کارناوالی دو هفته‌ای که در آن باید لباس‌های عجیب و غریب پوشید و در میهمانی ماردی شرکت کرد. با گروه‌های ساز همراه شد و رقص فراوان را در خیابان‌های شهر تجربه کرد. جشن ماردی گراس (Mardi Gras) همه ساله در شهر نیو اورلئان برگزار می‌شود و معمولاً با رژه کروها یا همان کشتي‌ها، عروسک‌ها و خانه‌های بزرگ همراه است. مردم به دنبال کروها راه می افتند و رقص و پایکوبی می‌کنند. این نوع جشن در سرتاسر دنیا و به خصوص خلیج مکزیک برگزار می شود و یکی از عمومی ترین جشنواره های شاد دنیا است.

ماردی گراس
جشنواره ماردی گراس در آمریکا

گاو بازی؛ پامپلونا، اسپانیا

اگر دوست ندارید آدرنالین شما به هدر رود، در این جشنواره‌ی سنتی اسپانیا شرکت کنید. جایی که تمامی سنت‌های فرهنگی اسپانیا به نمایش در می‌آید و دسته‌های موسیقی و رقص فلامنکو  که نوع مخصوصی ار رقص اسپانیایی است هم در حاشیه‌ی آن برپاست. این جشنواره همه ساله از ششم تا چهاردهم جولای برپاست. نام اصلی این فستیوال، سنت فرمین است. فرمین نام یکی از بزرگان مسیحی بوده است که به جرم اشاعه مسیحیت توسط رومی ها کشته شد. به گفته برخی منابع تاریخی بدن این مبلغ مسیحی به گاو خشمگینی بسته و در شهر کشیده شد تا کشته شود. البته در این هنگام زنی از شهر پامپلونا با لباس سفید به کمک او رفت تا او را نجات دهد. لباس سفیدی که مردم در این روز می پوشند و در جلوی گاوها می‌دوند، نمادی از این واقعه تاریخی است.

مطالب مرتبط
ارنست همینگوی در رمان «خورشید همچنان طلوع می کند » با اشارات فراوانی که به فستیوال سنت فرمین کرده است به جهانی شدن این جشن کمک کرده و سالانه تعداد زیادی از افراد برای دیدن این جشنواره در کوچه و پس کوچه های شهر پامپلونا گردش می‌کنند. شاید احساس کنید که حضور در این جشنواره خطرناک است ولی باید بدانید که لازم نیست که شما هم جلوی گاوها بدوید و برای تجربه هیجان این جشنواره کافیست از داخل خانه ها یا هتل و از بالا به خیابان و مردم در حال فرار، نگاه کنید.

جشنواره گاوبازی
جشنواره گاوبازی در اسپانیا

روز سنت پاتریک؛ دوبلین، ایرلند

سنت پاتریک کشیش مسیحی بود که مسیحیت را به ایرلند آورد. شبدر ایرلندی توسط این راهب مسیحی در هنگام موعظه استفاده می شد و همین امر موجب استفاده از  شبدر سبز در نماد ایرلند شد. همه ساله در این کشور و در بسیاری از کشورهای کاتولیک جهان روز ۱۷ مارس که روز درگذشت اوست، گرامی داشته می‌شود. به طوری که حتی سایت گوگل در این روز لوگوی خود را به یاد او تغییر می‌دهد. در این روز مردم ایرلند در گرامیداشت سنت پاتریک و محیط زیست از سر تا پا به رنگ سبز در می‌آیند و در شهر با گروه‌های رقص و ساز همراه می‌شوند. در این زمان میهمانی ملی ایرلند برگزار شده و همه‌گان sláinte گویان در شهر تردد می‌کنند.

روز سنت پاتریک
روز سنت پاتریک در ایرلند

ضیافت اکتبر؛ مونیخ، آلمان

این جشنواره که در واقع در سپتامبر برگزار می‌شود، دو و نیم هفته به طول می‌انجامد و حدود ۶ میلیون نفر در آن شرکت می‌کنند. این جشنواره یک از بزرگترین جشنواره های آلمان است که همه ساله روز ۲۱ سپتامیر مطابق با ۲۰ شهریور یعنی در اواخر تابستان در آلمان برگزار می شود.

خرید بلیط هواپیما فرانکفورت

کارناوال ونیز

دو هفته جشن و پایکوبی در یکی از شگفت‌انگیزترین و تفکربرانگیزترین جشنواره‌های جهان. با لباس‌های فاخر، کت‌های فراک و ماسک‌های براق که برای سالیان سال در جریان است و فرصت بی‌نظیری برای حس بودن در میهمانی را به شما ارزانی می‌دارد. کاناوال ونیز یکی از شادترین جشنواره‌های جهان است هر ساله در اوایل فوریه در شهر ونیز ایتالیا برگزار می شود.

فلسفه استفاده از ماسک در این جشن به کنار گذاشتن اختلافات ظاهری بین طبقات مختلف جامعه بر می‌ گردد تا بدین ترتیب همه در یک روح جمع شوند و ضمناً فرصتی برای دست انداختن مسئولین و انتقاد از آنها فراهم شود. چون مردم می توانند با چهره دیگری حرف بزنند. این جشنواره در واقع یکی از خنده دارترین و مفرح ترین جشنواره ها در نوع خود است. یک ضرب المثل ایتالیایی می گوید که در کاراناوال ونیز هر نوع شوخی روا است!

خرید بلیط هواپیما رم

کارناوال ونیز
کارناوال ونیز در ایتالیا

مرد سوزان؛ صحرای نوادا آمریکا

اگر فیلم مکس دیوانه را روی پرده‌ی سینما دوست داشتید، بد نیست که سری هم به این جشنواره‌ی فوق‌العاده هیجان انگیز بزنید. در قلب صحرای نوادا در غرب آمریکا، شهری قرار دارد که برای ۹ روز محل برگزاری یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای نمایشی جهان است. انتهای آگوست و ابتدای سپتامبر را می‌توان زمانی برای شرکت در این جشنواره‌‍ی عظیم با برنامه‌های خاص دانست. در انتهای این فستیوال که با جشن و پایکوبی و پوشیدن لباسهای عجیب و غریب همراه است، یک مرد حصیری غول پیکر به عنوان نماد برکت و باروری سوزانده می شود.

در این جشنواره پر هیاهو که در شهر بلک راک در صد مایلی شهر رینو در ایالت نوادا آمریکا برگزار می‌شود هنرهای تجسمی و موسیقی محلی به اجرا در می آید و هر ساله ده ها هزار نفر از این جشنواره دیدن می‌کنند. عظمت این جشنواره به حدی است که از ایستگاه های فضایی هم قابل مشاهده است.

 

مرد سوزان
جشنواره مرد سوزان
جشنواره صحرای نوادا
جشنواره مرد سوزان در صحرای نوادا

هولی، هندوستان

اگر در اوایل ماه مارچ به هندوستان سفر کردید، در این جشن بی‌نظیر رنگ شرکت کنید. از نوشیدنی‌هایی که در گرامی‌داشت بهار هندی برای شما تهیه شده بنوشید و با لباس‌های سبک و سفید خود در هندوستان هزار رنگ قدم بزنید و از رنگی شدن لذت ببرید. این جشنواره در سراسر هندوستان برگزار شده و هر ساله میزبان میلیون‌ها گردشگر از سراسر دنیاست. برای سفر به هند می توانید از لینک مورد نظر اقدام کنید.

جشنواره فانوس، تایوان

۲۳ فوریه هر سال مصادف با روزهای آخر شهریور در کشور تایوان یکی دیگر از جشنواره های شاد جهان یعنی جشن فانوس برگزار می شود. در این روز نزدیک به ۱۰۰ هزار فانوس با دل نوشته‌ها و آرزوهای مردم به آسمان رها می‌شوند. فانوس ها در واقع بالن‌هایی با هوای گرم هستند که به بالا می روند.

حدود سه قرن پیش از میلاد مسیح برای برقراری ارتباط با مناطق همجوار چین از این روش استفاده شده است و این فانوس ها در تاریخ چین حضور مؤثری داشته اند. به طوری که صدر اعظم ایالت شوهان چین در سالیانی دور برای رهایی از بند محاصره دشمنان خود به کمک این فانوس ها پیام خود را به دوستان خود رسانده بوده است. از این جشنواره با جشنواره آرزوها هم نام برده می شود. این فانوس ها در واقع بالن های کوچکی از جنس کاغذ برنج هستند که قسمت انتهایی آنها دارای یک شکاف کوچک است و هوای گرم از آن وارد بالن می شود.

جشنواره فانوس
جشنواره فانوس در تایوان

 

جشنواره فانوس
جشنواره فانوس در تایوان
برای استفاده از خدمات مشاوره گردشگری رایگان در فلاوینگو می توانید با شماره تلفن ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button