جنگل شگفت‌انگیز سنگی در وارنا

0

جنگل سنگی(Stone Forest) وارنا یکی از زیباترین و نادرترین جاذبه‌های گردشگری در بلغارستان و همچنین اروپاست؛ این ساختار طبیعی که در سال ۱۹۳۷ به‌عنوان اولین میراث طبیعی بلغارستان معرفی شده، در چند سال اخیر به علت نزدیکی به دریای سیاه و دیگر جاذبه‌های وارنا، باعث رونق گرفتن صنعت توریسم در بلغارستان شده. برای آشنا شدن با این جنگل سنگی با «عالی‌گشت» همراه بشید.

این جنگل سنگی در ۱۸ کیلومتری غرب وارنا و در بین جاده صوفیه- وارنا واقع شده. بیشتر سنگ‌های استوانه‌ای که در این منطقه قرار داره بین ۵ تا ۷ متر ارتفاع و حدود ۳ متر هم ضخامت داره. داخل بعضی از این صخره‌ها، شن و ماسه هست که به اصطلاح به اونها صخره‌های توپر می‌گن و بعضی از اونها هم توخالی هستن. این منطقه حدود ۵۰ کیلومتر مربع رو شامل می‌شه که در اون می‌شه انواع و اقسام پوشش‌های گیاهی و جانوری کمیاب رو دید.

منشا این پدیده منحصر به‌فرد مشخص نیست و هنوز هم محققین نتونستن علت واقعی این پدیده رو پیدا کنن؛ بعضی معتقدن که این جنگل در اثر فرایند متان اکسیدان” و ارگانیسمای کوچک به‌وجود اومده و بعضی علت اون رو عقب‌نشینی آب دریا در ۵۰ سال پیش می‌دونن؛ اما فارغ از هر دلیلی که باعث این پدیده بکر و زیبا شده، می‌شه گفت که این جنگل سنگی پر از زیبایی و شگفتی‌ست.


همون‌طورکه گفته شد این جنگل در ۱۸ کیلومتری شهر وارنا قرار داره؛ پس اگه به این شهر سفر کردید و خواستین سری هم به این جنگل سنگی بزنید، بهترین راه، استفاده از وسایل حمل‌و‌نقل عمومیه.

 

سفر پرخاطره‌ای داشته باشید!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button