خانه‌ی بتهوون در بن

0

خانه‌ی بتهوون در بن را می‌توان به عنوان یکی از جذاب‌ترین مکان‌های فرهنگی در آلمان شناخت. به موسیقی علاقه‌مند باشید یا نه، دیدن اتاق، میز و فضایی کار یکی از بزرگترین و تأثیرگزارترین چهره‌های تاریخ موسیقی جهان را نباید از دست دهید.

خانه‌ی بتهوون در بن

آپارتمانی کوچک در محله‌ای خلوت که زندگی ساده‌ی بتهوون را نشان می‌دهد.  مجموعه‌ای بی‌نظیر از دست‌نوشته‌های بتهون و کلکسیونی بزرگ از ادوات موسیقی را می‌توان در نخستین خانه و زادگاه این نابغه‌ی موسیقی دید.

خانه‌ی بتهوون در بن

لودویک ون بتهوون در ۱۷ دسامبر ۱۷۷۰ در شهر بن آلمان متولد شد. پدرش اهل هلند و مادرش اصالتی اسلاو داشت. در میان آثار شناخته شده‌ی وی می‌توان از سمفونی سوم، سمفونی پنجم، سمفونی نهم، سونات پیانوی پاتتیک، سونات مهتاب، و سونات پیانوی هامرکلاویِر، اپرای فیدِلیو و میسا سولِمنیس نام برد.

خانه‌ی بتهوون در بن

بتهوون برای هر سمفونی سالها وقت صرف می‌کرد، سمفونی نهم او به تنهایی تا زمان تکمیل شدن ۱۰ سال وقت گرفت، برای همین است که حدود چهل سمفونی از موتسارت و فقط نه سمفونی از بتهوون مانده.

خانه‌ی بتهوون در بن

جالب است بدانید بتهوون سمفونی شماره ۳ (اروئیکا) را که در سال‌های ۱۸۰۳-۱۸۰۴ ساخته بود بهترین سمفونی خود به‌شمار می‌آورد. او این سمفونی را به ناپلئون هدیه کرد ولی بعداً در زمان جنگ فرانسه و پروس آن را پس گرفت و تقدیم‌نامچه را پاره کرد.

خانه‌ی بتهوون در بن

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button