خانه در کانادا، چگونه صاحب خانه شویم؟

اولین مسئله ای که پس از مهاجرت به کانادا، مهاجران با آن روبرو هستند محل سکونت است. اجاره خانه یا خرید خانه در کانادا شرایطی خاص دارند که در این مطلب به بررسی آن‌ها می پردازیم.

برای همه امور مربوط به سفر به کانادا مانند اخذ ویزای کانادا ، اخذ اقامت کانادا، تمدید ویزای کانادا، وقت سفارت کانادا در استانبول ، پیکاپ پاسپورت کانادا و … می توانید با کارشناسان فلاوینگو مشاوره کنید. شماره تماس‌های ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ و ۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۶ پل ارتباطی بین ما و شماست.

خرید بلیط هواپیما تورنتو

خرید خانه در کانادا

خرید خانه در کانادا یکی از متداول ترین روش های اخذ اقامت دائم در این کشور است. البته بسیاری از افراد برای افزایش دارایی های خود اقدام به خرید ملک در کانادا می کنند، اما افراد زیادی هم هستند که برای گرفتن اقامت دائم کشور کانادا ملک می‌خرند. با شرایط خرید ملک در کانادا آشنا شوید.

انواع خانه در کانادا

  • کاندومینیوم ها واحدهایی مستقل در ساختمان های بلند هستند که مالکان آن‌ها باید ماهیانه مبالغی را به شرکت کاندو جهت تعمیرات و نگهداری ساختمان بپردازند. به دلیل قیمت پایین، این خانه ها برای تازه واردان به کانادا گزینه خوبی هستند.

  • تاون هاوس آپارتمان هایی هستند که به صورت افقی گسترش پیدا کرده اند. هر واحد آپارتمان ورودی مجزایی دارد ولی یک یا دو دیوار مشترک با واحد قبلی یا بعدی دارد. واحدهایی که در ابتدا یا انتها قرار دارند نسبت به واحدهای میانی گران تر هستند.

  • خانه های نیمه مجزا دو به دو به هم چسبیده اند و یک دیوار مشترک دارند.
  • خانه های مجزا دارای ورودی، پارکینگ و حیاط مستقل هستند و هیچ اشتراکی با سایر خانه ها ندارند. این خانه های ویلایی مستقل با متراژ بالا و حداقل سه اتاق خواب هستند و از پرطرفدار ترین خانه ها در کانادا به خصوص در تورنتو است ولی از نظر قیمت از خانه های دیگر گران‌تر هستند.

  • خانه های دوبلکس از بیرون یک خانه مستقل به نظر می آیند اما درون ساختمان به گونه ای ساخته شده است که هر طبقه حکم یک واحد مستقل را دارد و حتی می توان آن را اجاره داد.

شرایط و مراحل خرید خانه در کانادا

خرید خانه در کانادا سخت نیست. ابتدا خانه دلخواه خود را از طریق آگهی و بنگاه های املاکی پیدا کنید. سپس برای درخواست خرید ملک مورد نظر از بنگاه املاکی اقدام کنید. در صورت نیاز می توانید درخواست وام مسکن کنید. در صورت توافق یک ودیعه از طرف نماینده شما به فروشنده داده می شود که این مبلغ در صورت فسق قرارداد غیرقابل بازگشت است. در صورت توافق نهایی بین خریدار و فروشنده قرارداد را امضا و هزینه ملک را به فروشنده تحویل خواهید داد. لازم به ذکر است همه اتباع خارجی در کانادا شرایط خرید ملک در کانادا را دارند.

در هنگام خرید خانه به این نکات توجه کنید:

  • از مالکیت حقیقی و حقوقی ملک اطمینان کامل را حاصل کنید و املاکی که سنددار و ثبت شده هستند را خریداری کنید.
  • قیمت دقیق ملک را در کانادا به دست آورید.
  • توافق خود را به صورت رسمی ثبت کنید.
  • در صورت خرید ملکی که سند آن در گرو بانک است دقت لازم را داشته باشید.
  • اخذ وام مسکن در کانادا ۳% و ۲۵ ساله می باشد و با توجه به درآمد و قیمت خانه خریداری شده متفاوت است. برای استفاده از وام ابتدا باید ۳۰% مبلغ خرید خانه در کانادا را پرداخت و مابقی را از وام های دولتی استفاده کنید. معمولاً نرخ وام ۲/۹۹درصد در سال و بازپرداخت آن ۲۵ ساله است.
  • حتماً با مشاورین املاک برای اخذ وام مشاوره های لازم را بگیرید. هزینه مشاور املاک در هر معامله در حدود ۷% از صد هزار دلار اول است.
  • مالیات انتقال به میزان یک درصد ارزش ملک به قیمت فروش اضافه خواهد شد، این مالیات در هنگام خرید اولین خانه در کانادا به شما تعلق نخواهد گرفت.
  • در سایت Realtor.ca می توانید آگهی های فروش خانه و آپارتمان را در کانادا ببینید.

قیمت خرید خانه در کانادا

قیمت خرید خانه در کانادا به عوامل مختلفی از جمله مستقل بودن، متراژ خانه، محل قرارگیری خانه نسبت به مرکز شهر و امکانات خانه مورد نظر بستگی دارد. برای مثال قیمت خانه ویلایی نسبت به آپارتمان بیشتر است زیرا متراژ بیشتری نسبت به آپارتمان دارند و همچنین محل قرارگیری خانه های ویلایی در بهترین جاهای کانادا است. تعداد اتاق خواب های خانه ویلایی از آپارتمان بیشتر است و امکانات خصوصی و ویژه ای نسبت به آپارتمان دارد. همه این عوامل باعث شده است که قیمت خانه ویلایی دو برابر قیمت آپارتمان باشد.

خرید خانه در کانادا از یک شهر به شهری دیگر و یک منطقه به منطقه دیگر قیمت بسیار متفاوتی دارد. خانه در شهرهای بزرگ کانادا گران تر از شهرهای اطراف و مناطق روستایی است. بالاترین قیمت خانه در کانادا در ساحل غربی ونکوور و بریتیش کلمبیا است، این شهرها آب و هوای معتدل تری نسبت به شهرهای دیگر کانادا دارند. قیمت خانه در مناطق دور افتاده و مناطقی با زمستان های سرد و سختی، پایین تر است. به عنوان مثال قیمت خانه در مانیتوبا و جزیره پرنس ادوارد کمتر است.

میانگین قیمت خرید خانه در استان های کانادا در سال ۲۰۱۹

بریتیش کلمبیا ۷۱۱۰۰۰ دلار
انتاریو ۵۲۶۰۰۰ دلار
آلبرتا ۴۰۷۰۰۰ دلار
کبک ۳۰۸۰۰۰ دلار
ساسکاچوان ۲۹۱۰۰۰ دلار
مانیتوبا ۲۹۶۰۰۰ دلار
نوااسکوشیا ۲۳۲۰۰۰ دلار
پرنس ادوارد ۱۹۶۰۰۰ دلار
نیو برانسویک ۱۷۷۰۰۰ دلار

میانگین قیمت خرید خانه در شهرهای مختلف کانادا در سال ۲۰۱۹

ونکوور ۱۰۴۰۰۰۰ دلار
تورنتو ۷۵۸۰۰۰ دلار
کالگری ۴۹۳۰۰۰ دلار
اتاوا ۳۹۸۰۰۰ دلار
مونترال ۳۸۵۰۰۰ دلار
رجینا ۳۲۶۰۰۰ دلار
هلیفکس ۳۰۵۰۰۰ دلار
فردریکتون ۱۹۰۰۰۰ دلار

اجاره خانه در کانادا

برای بیشتر افرادی که تازه وارد کانادا می شوند اجاره کردن خانه در کانادا بر خرید آن اولیت دارد. اجاره کردن خانه قبل از خرید باعث می شود تا شما با منطقه آشنایی بیشتری پیدا کنید و برای خرید خانه تصمیم بهتری بگیرید.

خانه های اجاره ای در کانادا انواع مختلفی دارند:

  • آپارتمان با یک دو یا سه خوابه در یک ساختمان که مناسب برای یک خانواده است.
  • آپارتمان های مجردی که اتاق خواب ندارند.
  • خانه مستقل
  • خانه دوبلکس و یا تریپلکس که در این خانه ها مالک در یک طبقه ساکن است و طبقات دیگر را اجاره می دهد.

  • تاون هوس
  • اتاق اجاره ای، چندین اتاق مستقل هستند که با یک حمام و آشپزخانه مشترک اجاره داده می شوند.

کجا و چگونه به دنبال خانه اجاره ای بگردیم؟

ابتدا مبلغی که می توانید برای اجاره خانه در کانادا هزینه کنید مشخص کنید. هزینه ای که بابت اجاره ماهیانه می پردازید باید کمتر از 30 درصد کل درآمد شما قبل از کسر مالیات باشد؛ که این هزینه شامل اجاره ماهیانه و هزینه آب و برق و گاز هم هست.

 پس از تعیین مبلغ مهم ترین موضوع مکان و محله مورد نظر شماست. محله ای که انتخاب می کنید بهتر است نزدیک به مدرسه، محل کار و حمل و نقل عمومی باشد. ممکن است که این نوع خانه ها اندکی گران تر باشند، اما این باعث می شود که شما در زمان و پول خود در رفت و آمد صرفه جویی کنید.

برای پیدا کردن خانه به نیازمندی های روزنامه محلی مشهور به wants ads، بوردهای در سوپرمارکت ها، کتابخانه ها، مغازه های لوازم خانگی، کلاب ها و آژانس های املاک، اداره مسکن کالج ها، کتابخانه های عمومی، وب‌سایت های برخی روزنامه ها و سایت های مخصوص اجاره خانه در کانادا سر بزنید. از دوستان، آشنایان و همکاران پرس و جو کنید یا می توانید در محله مورد نظرتان گشت بزنید و خانه های فروشی و اجاره ای را با تابلوهایی که جلوی خانه نصب می کنند پیدا کنید.

پس از پیدا کردن خانه باید قرارداد اجاره خانه را امضا کنید. دقت کنید که نام و مشخصات مالک و مستأجر، آدرس خانه و یا آپارتمان، مبلغ اجاره ماهیانه، مدت زمان اجاره، زمان پرداخت اجاره و مبلغی که صاحب‌خانه در آینده ممکن است به اجاره اضافه کند، شرایط فسخ و یا اتمام قرارداد، لیستی از موارد تعمیری که شما موظف به انجام آن هستید، موارد ممنوعیتی (مثل سیگار کشیدن)، جزییات مربوط به اینکه صاحب‌خانه چه زمان و در چه صورتی می تواند وارد خانه شود؛ در متن قرارداد ذکر شود.

نکات مهم اجاره خانه در کانادا

  • مالک معمولاً مبلغی را به‌عنوان ودیعه می گیرند که این مبلغ به میزان یک ماه اجاره و تضمین سالم ماندن خانه است.
  • مبلغ اجاره را می توانید نقدی، با چک تاریخ دار و چک های تضمینی پرداخت کنید. در تمام این موارد رسید دریافت کنید.
  • ممکن است مبلغ اجاره شامل هزینه های جانبی مثل برق و آب و هزینه تلویزیون و غیره نباشد. در این صورت شما باید مبالغ قبض را در زمان تعیین شده پرداخت نمایید. در صورت عدم پرداخت به موقع مبلغی به‌عنوان جریمه برای شما در نظر گرفته می شود و پس از چند بار تکرار آن خدمات قطع خواهند شد.
  • ممکن است در زمان اجاره از مستأجران یک نامه معرفی درخواست شود که این معرفی نامه رضایت نامه ایست از طرف صاحب‌خانه قبلی شما.
  • صاحب‌خانه به هیچ وجه مجاز نیست که از شما سؤالات شخصی مثل سؤال در مورد مذهب و دین شما یا اینکه در آینده تصمیم دارید چند بچه داشته باشید و یا اینکه اقوامتان به خانه شما خواهند آمد و غیره، بپرسند.

بهترین شهرها برای زندگی در کانادا

بر اساس نظر سنجی هایی شهر ونکوور و کبک و مونترآل به عنوان بهترین شهرهای کانادا انتخاب شده است. این شهرها از لحاظ هزینه های روزمره زندگی، فرهنگ و ارتباطات مردمی نسبت به دیگر شهرهای کانادا برتری خاصی را دارد. از نظر یافتن شغل، شهر کلگری اولین رتبه و کبک در جایگاه دوم قرار گرفته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.

Call Now Button