خرید خانه در آنتالیا از صفر تا صد

0

آنتالیا شهری ساحلی در جنوب غربی کشور ترکیه است که سالانه میزبان بیش از ۱۲ میلیون گردشگر از سراسر جهان است. آب و هوای مدیترانه‌ای، سواحل شنی و زیبا، امکانات خوب برای زندگی در کنار سکوت و آرامشی که در محله‌های آنتالیا حاکم است باعث شده است که این شهر به طور مداوم هدف گردشگران از تمام نقاط جهان باشد. با توجه به قانون اعطای شهروندی به کسانی که اقدام به خرید خانه در ترکیه می‌کنند، خرید خانه در آنتالیا هم به مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است. به طوری که خارجی‌های زیادی در این شهر اقامت دارند. اگر اطلاعات کافی در زمینه نحوه دریافت حق شهروندی و پاسپورت ترکیه و مزایای این کار ندارید، ميتوانید به مطالب زیر مراجعه کنید.

برای خرید یک خانه مناسب در آنتالیا قبل از هر چیز باید بدانید که هدف شما از خرید چیست؟ آیا قصد اقامت بلند مدت دارید؟ یا فقط می‌خواهید در زمان‌های سفر به ترکیه یک سقف مناسب برای خود یا خانواده‌تان داشته باشید و مجبور به حضور در هتل نباشید؟ اگر قصد اقامت دارید، دوست دارید که یک ویو مناسب به ساحل داشته باشید و یا اگر فقط به ساحل نزدیک باشید، برای شما کافیست؟ یا اصلاً به دنبال اقامت در این شهر نیستید و فقط به دنبال سرمایه‌گذاری و کسب سود هستید؟ بعد از مشخص شدن جواب این سؤالات و در کنار مطالعه این مقاله، می توانید تصمیم خود را بگیرید.در این مقاله در مورد مطالبی از قبیل قیمت آپارتمان در آنتالیا به تومان ، خرید اقساطی آپارتمان در آنتالیا، خرید ویلا در آنتالیا، قیمت خانه ارزان در انتالیا محله لارا تا قیمت ۲۵۰ میلیون تومان ، کدام منطقه آنتالیا بهتر است؟ و  تقریباً هر آنچه برای خرید ملک در آنتالیا باید بدانید، صحبت خواهیم کرد.

 برای کلیه امور خرید ملک در آنتالیا می‌توانید از کاشناسان فلاوینگو مشاوره دریافت کنید. ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ و ۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۶ پل ارتباطی میان ما و شماست.

خرید بلیط هواپیما استانبول

آب و هوای آنتالیا

آنتالیا در منطقه نیمه‌گرمسیری واقع شده است و تابستان‌های آن گرم و زمستان‌هایش هم معتدل و بارانی است. مقدار بارندگی در تابستان کم است ولی رطوبت ممکن است تا ۶۵ درصد هم برسد. گرم‌ترین روزهای سال در آنتالیا را باید از حوالی اردیبهشت تا آبان دانست. ضمناً بهترین زمان برای شنا در سواحل آنتالیا از خرداد تا مهرماه است.

مزایای خرید خانه در آنتالیا

با توجه به اینکه آنتالیا از مناطق مرکزی و پایتخت ترکیه دور است، از اتفاقات و حوادثی که معمولاً برای همه کشورها وجود دارد، دور است. در واقع در بین مدیران و حاکمان ترکیه، به این شهر به عنوان یک شهر  کاملاً توریستی نگاه می‌شود و حساسیت زیادی به حفظ موقعیت توریستی و آرامش سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آن وجود دارد. البته این موضوع بی‌دلیل نیست چون سالانه درآمد خوبی از طریق آنتالیا نصیب کشور ترکیه می‌شود. بنابراین در صورت خرید خانه در آنتالیا باید بدانید که کیفیت زندگی، آرامش و خدمات عمومی مثل بهداشت، امنیت، سطح آموزش و … در این شهر احتمالاً تا سالیان زیادی به روند مناسب خود ادامه خواهد داد.

موضوع دیگر اینکه با توجه به دوری این شهر از مرکز، قیمت آپارتمان در آنتالیا کمی نسبت به مناطق دیگر ترکیه کمتر است و بنابراین شما می‌توانید با مبلغ کمتری اقدام به خرید خانه در این ناحیه کنید. مزیت دیگری که خرید ملک در آنتالیا دارد این است که در آنجا احساس غریبی نخواهید کرد چون وقتی تعدا زیادی خارجی در اطراف شما حضور دارند، دیگرغریب بودن معنا ندارد!

کدام منطقه آنتالیا بهتر است؟

پاسخ این سؤال برای افراد با سلیقه‌های مختلف، فرق خواهد کرد. برای پاسخ به این سؤال سعی می‌کنیم خصوصیات ویژه مناطق مختلف آنتالیا را بررسی کنیم تا شما بتوانید بنا بر سلیقه خود تصمیم بگیرید که کدام منطقه آنتالیا بهتر است؟

به طور کلی اُستان آنتالیا دارای این شهرستانها است: آنتالیا (مرکز)، آک‌سکی (Aksek  )، آک‌سو (Aksu)،  آلانیا (Alanya )، دمره (Demre ) ، دوشمه آلتی(Döşemealtı) ، المالی(Elmalı)، فینیکه (Finike) ، کمر (Kemer) ، کپز (Kepez)، کونیاآلتی (Konyaaltı)، کورکوتلی (Korkuteli)، کوملوجا (Kumluca)، ماناوگات (Manavgat)، مرادپاشا (Muratpaşa) ،سریک (Serik) گازی‌پاشا (Gazipaşa)، گون‌دوموش (Gündoğmuş)، ابرادی İbradı))، کاش (Kaş)

نقشه آنتالیا
نقشه شهرهای اُستان آنتالیا

در بین این شهرها، شهر آنتالیا در بین ایرانیان معروف است و بیشترین مقدار توریست را پذیرا است. یعد از آنتالیا، شهر آلانیا در مرتبه دوم قرار دارد که ایرانیان به آن علاقه نشان می‌دهند. برای خرید خانه در آلانیا بهتر است به طور جداگانه به لینک داده شده مراجعه کنید.

مطالب مرتبط
تقریباً می‌توان گفت که تمام نقاط شهر آنتالیا از لحاظ استانداردهای کیفیت زندگی مانند شبکه حمل و نقل، شبکه درمان و وجود بیمارستان، امکانات آموزشی، امنیت، قیمت مواد غذایی، سکوت و آرامش و … در یک سطح است و فقط وجود برخی از تفاوت‌ها که به ناچار وجود دارد، موجب شده است که تفاوت‌هایی از جهت قیمت خانه و یا کیفیت زندگی به وجود بیاید. تفاوت‌هایی مانند نزدیکی به ساحل، قدیمی بودن برخی از بخش‌ها و جدیدتر بودن بخش‌های دیگر و …

بخش شرقی و غربی آنتالیا به ساحل نزدیکتر هستند و توریست‌های بیشتری در آنجا دیده می‌شوند و بخش مرکزی هم بیشتر حالت اداری و تجاری دارد. البته این موضوع نسبی است و در بخش مرکزی هم خارجی‌های زیادی هستند که اقدام به خرید خانه کرده‌اند و مقیم شده‌اند. ناحیه لارا در بخش شرقی و ناحیه کُنیالتی در غرب شهر از معروفترین مناطق مسکونی هستند که شما می‌توانید در آنجا خانه بخرید. در ادامه محله‌های مختلف این نواحی را به طور ویژه معرفی می کنیم.

منطقه لارا

یکی از معروفترین بخش‌های آنتالیا در بین ایرانیان، ناحیه لارا است. ناحیه لارا و ساحل آن در شرق آنتالیا قرار دارند. ساحل شنی، امواج نرم و آب‌های گرم مدیترانه‌ای این منطقه باعث شده است که توریست‌های زیادی به ان علاقه داشته باشند و علاقمند به خرید خانه در آن باشند. انواع و اقسام کافی‌شاپ، رستوران، مراکز خرید و تفریح در لارا وجود دارد و سالانه ایونت‌ها و مسابقات و همایش‌های جذابی در آن برگزار می‌شود و می‌توانید از آنها لذت ببرید. حتی بعد از رفتن توریست‌ها هم زندگی در این شهر تمام نمی‌شود و همه چیز مثل یک شهر کامل ادامه دارد. مناطق مسکونی لارا بسیار ساکت و آرام هستند و با توجه به اینکه لارا در بین چند کوه قرار دارد شما می‌توانید از منظره دریا به همراه کوه‌ها استفاده کنید.  سیستم حمل و نقل این منطقه واقعاً مثال‌زدنی است و شما می‌توانید با سوار شدن یک خط اتوبوس از هر نقطه لارا به هر جای دیگر بروید. ضمناً چند تا از بهترین بیمارستان‌های آنتالیا مانند مموریال و آنادلو در لارا قرار دارند و نیازی به خروج از لارا برای مداوای بیشتر امراض احساس نمی‌شود. به دلیل همین ویژگی‌هاست که قیمت خانه در محله لارا کمی نسبت به مناطق دیگر آنتالیا بیشتر است.

گوزل اوبا: یکی از رو به رشدترین محله‌های لارا همین منطقه است که دارای قیمت مناسب تری نسبت به سایر محله‌های لارا می‌باشد. نزدیکی فرودگاه و چشم‌انداز مناسب به ساحل لارا از ویژگی‌های دیگر این محله است. ‌یک واحد آپارتمان ۵۵ متری نوساز یک خوابه با امکانات کامل در یک کیلومتری ساحل در حال حاضر در منطقه لارا با قیمتی حدود ۳۰۰ هزار لیر قابل خرید است. برای تعیین قیمت آپارتمان در آنتالیا به تومان باید نرخ پول ترکیه یعنی لیر را بدانید. با نرخ حدود ۳۳۰۰ تومان برای لیر، قمیت این آپارتمان حدود ۲۰ میلیون تومان برای هر متر مربع تمام می‌شود. البته املاک قدیمی‌تر با قیمت پایین‌تری قابل خرید هستند.

فنر: اگر دنبال یک خانه با قیمت متوسط در منطقه لارا هستید، محله فنر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این محله قدیمی‌تر از محله گوزل اوبا است و شهرداری مراد پاشا در آنجا قرار دارد.

 چالایان:اگر به دنبال یک محله لوکس در کنار دریا هستید محله چالایان دقیقاً این ویژگی را دارد. قیمت آپارتمان‌هایی که در مجاوررت دریا قرار دارند در این محله گرانٰ‌تر از فنر و گوزل اوبا است.

شیرینیالی : این محله نیز ویژگی‌های چالایان را دارد ولی تراکم هتل‌ها در آن بیشتر است.

منطقه کنیالتی

پس از لارا می‌توان منطقه کنیالتی را یک جای مناسب برای خرید خانه در غرب آنتالیا  دانست. این منطقه نسبت به لارا از فرودگاه دورتر است ولی ساحل شنی آن به نوشته نشریه معتبر تیریپ ادوایزر یکی از تمیزترین ساحل‌های جهان شناخته می‌شود. این منطقه جدیدتر از لارا است و خانه‌های نوساز آن بیشتر است. وجود مراکز خرید، مراکز آموزشی و درمانی،  سیستم حمل و نقل مناسب  و … خیال شما را از وجود همه امکانات لازم برای زندگی راحت کرده است. اپلیکیش آنتالیا کارت کمک می‌کند تا شما بتوانید زمان دقیق رسیدن اتوبوس در همه ایستگاه‌های شهر آنتالیا و منطقه کنیالتی را پیدا کنید. ضمناً بیمارستان الیمپوس و دانشگاه آک هم در این منطقه هستند. محله‌های زیر جزو بهترین محلات این منطقه هستند:

هورما: در این محله می‌توانید خانه‌هایی با منظره زیبا پیدا کنید. اگر این موضوع برای شما در اولویت است می‌توانید خرید آپارتمان در این منطقه را ترجیح دهید.

لیمان:  محله‌ای است که اتباع روسی زیادی در آن ساکن هستند. بیشتر خانه‌ها هم نوساز هستند و یکی از لوکس‌ترین محله‌های شهر آنتالیا محسوب می‌شود.

ساریسو: اگر قدرت خرید خانه‌های چسبیده به ساحل را ندارید می‌توانید از خانه‌هایی استفاده کنید که در نزدیکی سواحل رایگان هستند. محله ساریسو از این جهت عالی است.

منطقه ایشیکلار

خانه‌های این منطقه کمی قدیمی‌تر هستند و قیمت آن‌ها حدود ۲۰ درصد از قیمت‌های منطقه لارا کمتر است. شلوغی و رفت و آمد بیشتر باعث شده است که گردشگران کمتری در آن رفت و آمد کنند و دفاتر شرکت‌ها و مغازه‌های زیادی در آن وجود دارد.

منطقه کوندو

این منطقه حدود ۲۵ کیلومتر از مرکز شهر آنتالیا فاصله دارد و هتل‌های گران‌قیمت زیادی مثل ونیز، تایتانیک و … در آن وجود دارد. به دلیل قرار گرفتن این محله در وضعیت با اهمیت و  مجوز ورود آن برای افراد دارای کارت‌های خاص، در  صورت خرید خانه یا آپارتمان، بازده خوبی در دراز مدت نصیب شما خواهد شد.

خرید خانه ارزان در آنتالیا

به طور کلی قیمت خرید آپارتمان در آنتالیا به تومان بالاست ولی با رعایت چند نکته می‌توانید خانه یا آپارتمان ارزان‌تری پیدا کنید. اولاً زمان خرید شما مهم است. در بازه‌هایی از سال مثل زمستان که حضور توریست‌ها کم می‌شود و یا به دلایلی حضور توریست ها در منطقه کم می‌شود، قیمت‌ها هم پایین می‌آید. نکته دیگر اینکه هر چقدر از ساحل دورتر شوید، معمولاً قیمت ملک در آنتالیا کم می‌شود. شما می‌توانید خانه‌ای دور از ساحل بخرید ولی باید این خانه در جایی باشد که دسترسی شما به وسایل حمل و نقل عمومی یا جاده‌های اصلی منتهی به ساحل، خوب باشد.  خوب است بدانید که خانه‌هایی که در حاشیه شهر آنتالیا هستند، معمولاً پایین‌ترین قیمت را دارند.

 یک گزینه عالی دیگر برای خرید خانه در آنتالیا با موجودی کم این است که از روش خرید قسطی خانه در آنتالیا استفاده کنید. شما می‌توانید با پرداخت ثلث مبلغ، بقیه پول را در اقساط دراز مدت بپردازید.  در مطلب خرید اقساطی ملک در ترکیه اطلاعات لازم در این خصوص داده شده است. خوب است بدانید که قیمت خانه ارزان در انتالیا محله لارا تا قیمت ۲۵۰ میلیون تومان است و اگر کمی خوش‌شانس باشید، می‌توانید با روش‌های اقساطی یا دریافت وام از بانک، خانه‌ای کوچک و ارزان در این منطقه پیدا کنید.ضمناً برای سفر به ترکیه و بازدید حضوری از ملک مورد نظر می‌توانید از مطلب فوق استفاده کنید.

 برای کلیه امور خرید ملک در ترکیه می‌توانید از کارشناسان فلاوینگو مشاوره دریافت کنید. ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ و ۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۶ پل ارتباطی میان ما و شماست.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button