خرید ملک در استانبول از صفر تا صد

3

برای خرید ملک در استانبول در ابتدا باید بررسی کنید که هدف شما از خرید چیست؟ همانطور که قبلاْ در مطلب خرید خانه در ترکیه گفته شد، با توجه به قوانین جدید ترکیه با خرید ملک در ترکیه حداقل به مبلغ ۲۵۰ هزار دلار به صورت نقد، می‌توانید پاسپورت ترکیه و در نتیجه حق اقامت ترکیه را برای کل افراد خانواده خود به صورت دائم دریافت کنید. البته با صرف حداقل ۳۵ هزار دلار هم می‌توانید به خرید خانه در ترکیه اقدام کنید ولی ملک جذاب و با کیفیتی پیدا نخواهید کرد مضافاً بر اینکه حق اقامت شما به صورت دائم نخواهد بود. همانطور که در مطالب قبلی گفته شد ۵ شهر استانبول، ازمیر، آنتالیا، آنکارا و آلانیا از بهترین گزینه‌های خرید خانه در ترکیه هستند. در این مطلب قصد داریم به طور ویژه به نکات لازم برای خرید ملک در استانبول بپردازیم. موضوعات و سؤالاتی مانند رتبه بندی مناطق استانبول، ارزان ‌ترین محله های استانبول، محله های ایرانی نشین استانبول کجاست؟ ، کدام منطقه استانبول برای خرید خانه بهتر است؟ ، قیمت آپارتمان دست دوم در استانبول، خرید ملک در استانبول با اقساط ۵ ساله، نقشه محله های استانبول، محله های بدنام استانبول، مناطق خطرناک استانبول و … در این مقاله بررسی خواهند شد. ضمناً اطلاعات لازم در مورد تور استانبول و همچنین آخرین تغییرات در مورد شرایط سفر به ترکیه در کرونا را هم می‌توانید از لینک داده شده مطالعه کنید.

Getintomy PC

خرید بلیط هواپیما استانبول

بهترین شهر برای خرید ملک در ترکیه

برای پاسخ به این سؤال که بهترین شهر برای خرید خانه در ترکیه کجاست؟ اول باید از خود بپرسید که با چه هدفی به دنبال خرید خانه هستید؟ اگر بیشتر به دنبال استفاده توریستی از آن هستید و می خواهید هر وقت به ترکیه می‌روید، مجبور نباشید که به هتل بروید، هر کدام از ۵ شهر استانبول، ازمیر، آنتالیا، آنکارا، آلانیا و به طور کلی همه شهرهای توریستی ترکیه برای شما مناسب خواهد بود ولی اگر با قصد زندگی و کار می‌خواهید در ترکیه خانه بخرید، بهترین شهر برای شما استانبول است. چون این شهر قلب اقتصادی و گردشگری ترکیه است و در آن فرصت‌های کاری و اقتصادی زیادی برای شما فراهم است.

برای خرید ملک در استانبول و اخذ اقامت می‌توانید از طریق شماره های ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ و یا ۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۶  با کارشناسان فلاوینگو تماس بگیرید.

رتبه بندی مناطق استانبول

استانبول دارای ۳۹ منطقه اصلی است که در دو بخش آسیایی و اروپایی توسط تنگه بسفر از هم جدا شده‌اند. برای انتخاب محله ای که می‌خواهید در استانبول خانه بخرید اول از همه نیاز دارید که کیفیت زندگی و امکانات را در محلات مختلف آن با هم مقایسه کنید. برای رتبه بندی مناطق استانبول از جهت کیفیت زندگی نمی‌توان فقط به گفته‌های مشاوران املاک و یا نظرات شخصی افراد ساکن در محلات مختلف اتکا کرد. بهترین کار این است که به نتیجه پژوهش‌های مراکز علمی رجوع کنیم.

محله های استانبول
نقشه محله های استانبول

 

دانشگاه استانبول در سال ۲۰۱۷ در یک تحقیق جامع با نظر سنجی از تعداد زیادی از ساکنان این شهر توانسته است مناطق ۳۹ گانه استانبول را از جهت شاخص‌های کیفیت زندگی مانند سطح بهداشت، آموزش، ترافیک، محیط زیست، زندگی اجتماعی و … رتبه‌بندی کند. جدول زیر این رتبه‌بندی را نشان می‌دهد. به هر شهرک امتیازی بین ۱ تا ۱- اختصاص داده شده است و هر چقدر عدد مربوط به یک منطقه کمتر باشد به معنای کیفیت پایین‌تر زندگی در آن منطقه است.

رتبهنام منطقهامتیاز
۱BEŞİKTAŞ ( بشیکتاش)۰,۹۱۱
۲KADIKÖY (قاضی‌کوی)0,886
۳BAKIRKÖY (باکیرکوی)0,613
۴ ŞİŞLİ(شیشلی)۰,۵۷۴
۵FATİH (فاتیح)0,490
۶ BEYOĞLU(بی اغلو)0,367
۷ÜSKÜDAR(اسکودار)0,347
۸SARIYER(ساری یر)0,347
۹EYÜP0,183
۱۰Maltepe0,161
۱۱KARTAL0,128
۱۲Küçükçekmece0,114
۱۳BAYRAMPAŞA0,093
۱۴Büyükçekmece (بویوک چکمجه)0,081
۱۵Bahçelievler0,053
۱۶ATAŞEHİR0,046
۱۷Pendik0,032
۱۸Zeytinburnu0,027
۱۹Beylikdüzü (بیلیکدوزو)۰,۰۲۵
۲۰Beykoz0,025
۲۱Tuzla0,018-
۲۲Kağıthane0,020-
۲۳Ümraniye0,028-
۲۴Güngören0,119-
۲۵ADALAR0,142-
۲۶BAŞAKŞEHİR0,152-
۲۷AVCILAR0,161-
۲۸Bağcılar0,190-
۲۹Esenyurt(اسنیورت)0,194-
۳۰Çatalca0,228-
۳۱çekmeköy0,264-
۳۲Silivri(سیلیوری)0,304-
۳۳GAZİOSMANPAŞA0,333-
۳۴SANCAKTEPE(سانکاکتپ)0,391-
۳۵ESENLER0,421-
۳۶SULTANGAZİ(سلطان قاضی)۰,۵۱۸-
۳۷ŞİLE0,587-
۳۸SULTANBEYLİ۰,۶۰۱-
۳۹ARNAVUTKÖY(آرناوات‌کوی)0,620-

 

طبق این جدول محله‌های بشیکتاش، قاضی‌یکوی یا کادیکوی، باکیرکوی، شیشلی، فاتیح، بی‌اغلو، اسکودار و ساری‌یر بهترین کیفیت و امکانات زندگی را دارند. با در دست داشتن جدول بالا به راحتی می‌توانید بین دو خانه در دو منطقه مختلف استانبول مقایسه ساده‌ای انجام دهید و به ارزیابی قیمت خانه در استانبول بپردازید.

 

بهترین منطقه استانبول برای خرید خانه

پاسخ به این سؤال که بهترین منطقه استانبول برای خرید خانه کجاست؟ یا کدام منطقه استانبول بهتر است؟ کاملاً به شرایط شما بستگی دارد. اگر محدودیتی در مورد قیمت ندارید بهترین انتخاب برای شما خرید خانه‌ در بشیکتاش (BEŞİKTAŞ) در مجاورت تنگه بسفر و کنار ساحل است. در این منطقه که در بخش اروپایی استانبول قرار دارد، ویلاهای لوکس و مجلل بسیار زیبا همراه با شرایط زندگی بسیار مناسب وجود دارد. بشیکتاش سه دانشگاه بزرگ را در خود جای داده است و تیم فوتبال بشیکتاش ترکیه هم در آن مستقر است. داشتن محله‌‌ای آرام در کنار فروشگاه‌ها و مراکز بازی و سرگرمی به همراه زیبایی‌های رود بسفر، باعث شده است که خانه‌های این منطقه گران ترین خانه های استانبول باشند. قیمت آپارتمان در ببک استانبول که گران‌ترین محله در بشیکتاش است به چیزی حدود۴۰ هزار لیر در هر متر مربع می‌رسد.

محله قاضی‌کوی (KADIKÖY) که در بخش آسیایی شهر و در کنار دریای مرمره و تنگه بسفر قرار دارد یکی از لوکس‌ترین محله‌های استانبول است. مزون‌های لباس عروس و لباس شب این محله در استانبول بسیار معروف است.

منطقه باکیرکوی (BAKIRKÖY)  با امتیاز ۰.۶۱۳ در این جدول در رتبه سوم قرار دارد. این منطقه در بخش اروپایی استانبول و در امتداد سواحل زیبای دریای مرمره قرار دارد و خانه‌های زیبا و گران با متراژ بالا در آن وجود دارد. باکیرکوی یک منطقه عمدتاً مسکونی است و یکی از دو فرودگاه استانبول در نزدیکی آن قرار دارد. دسترسی آسان به مرکز شهر به کمک اتوبوس و مترو از ویژگی‌های باکیرکوی است. خانه های این منطقه هر چقدر به ساحل دریا نزدیکتر باشند، گران‌تر می‌شوند.

بخش شیشلی هم بعد از باکیرکوی در رتبه چهارم جدول ایستاده است. این منطقه به داشتن ساختمان‌های بلند و بلوارهای طولانی معروف است. چند دانشگاه و همچنین ۲ بیمارستان دولتی و چندین بیمارستان خصوصی در این منطقه قرار دارد. منطقه گران قیمت بشیکتاش در مجاورت شیشلی است و ضمناً خیابان مهم بیوک دره که نقش مهمی در اقتصاد ترکیه بازی می‌کند جزو شیشلی محسوب می‌شود.

منطقه فاتیح (FATİH) با توجه به داشتن بناهای تاریخی و مساجد مانند مسجد آبی ، ایا صوفیه و کاخ توپکاپی معمولاً شاهد گردشگران زیادی است. بنابراین اگر می‌خواهید ملکی در استانبول داشته باشید که هر  از چند گاهی در آن اقامت کنید و در ضمن بتوانید در تمام ایام سال آن را به گردشگران مختلف اجاره دهید، خرید خانه در فاتیح یکی از بهترین انتخابها برای شماست.

منطقه بی اوغلو (BEYOĞLU) که برای ایرانیان با نام میدان تکسیم یا تقسیم شناخته می‌شود در بخش اروپایی شهر و در کنار ساحل بسفر قرار دارد. این منطقه بسیار توریست‌پذیر است و شلوغی و ازدحام خاصی دارد و هتل‌های زیادی در آن قرار دارد. برای خرید ملک در استانبول تکسیم گزینه های بسیاری پیش روی شماست.

بخش ساری یر (SARIYER) هم که در رتبه هشتم کیفیت زندگی در استانبول قرار دارد منطقه‌ای خوب و خوش آب و هوا در کنار ساحل بسفر و در مجاورت محله بشیکتاش است. قیمت خانه‌ها در این منطقه هم گران است و ویژگی منفی آن برای سالمندان این است که دارای پستی و بلندی‌های زیاد و شیب‌های تندی است.

منطقه زکریا کوی استانبول که در آن می‌توانید در عین داشتن امکانات مختلف شهری در مرکز استانبول، حال و هوای یک زندگی آرام روستایی را تجربه کنید در بخش ساری یر واقع است. ضمناً این ناحیه در حال رشد است و ساخت و سازهای فراوانی در آن جریان دارد. دسترسی خوب به بزرگراه ها و ساحل رودخانه بسفر هم از مزایای دیگر این منطقه است که در میان ایرانیان معروف است.

محله های ارزان استانبول

به طور کلی می‌توان ارزان ترین محله های استانبول برای خرید ملک را به ترتیب به این صورت فهرست کرد: اسنیورت(Esenyurt)، آرناواتکوی (ARNAVUTKÖY)، سیلیوری (Silivri)، بیلیکدوزو (Beylikdüzü) ، سانکاکتپ (SANCAKTEPE)، اوسیلار(AVCILAR) و … خوب است که بدانید بر خلاف ذهنیت اشتباه موجود، بخش آسیایی استانبول از بخش اروپایی آن به طور میانگین از لحاظ کیفیت زندگی و قیمت خانه در سطح بالاتری قرار دارد و میانگین قیمت خرید ملک در استانبول آسیایی بالاتر است. ضمناً هر چقدر به ساحل دریای مرمر و یا تنگه بسفر نزدیکتر شوید، قیمت زمین و خانه‌ها هم افزایش خواهد یافت. بنابراین برای خرید ملک در استانبول ارزان سعی کنید تا حدی از ساحل دور شوید ولی در عین حال مناطقی را انتخاب کنید که دسترسی مناسبی به ساحل داشته باشند. ضمناً برای آشنایی با نحوه خرید اقساطی ملک در ترکیه می‌توانید به لینک داده شده مراجعه کنید.

محله های ایرانی نشین استانبول کجا است؟

خیلی از ایرانی‌های که به دنبال محله های ارزان استانبول می‌گردند محله‌های بیلیکدوزو (Beylikdüzü) و اسنیورت (Esenyurt) و مناطق نزدیک به فرودگاه آتاتورک را انتخاب می کنند. قیمت ارزان این مناطق باعث شده است که برخی از محله‌های موجود در آن از ملیت‌های مختلف پر شود. منطقه اسنیورت که شاهد اجرای پروژه‌های ساختمانی بزرگ و چندین طبقه است یک منطقه رو به رشد است. شما می‌توانید برخی از واحدهای ۳خوابه این منطقه را به صورت قسطی و با پیش‌پرداخت حدود ۳۵ درصد قیمت کل بخرید. همانطور که در ایران هم مرسوم است تا قبل از اتمام اقساط، سند به صورت کامل به نام شما زده نخواهد شد. بنابراین دقت کنید که در پرداخت قسط این خانه ها اهمال نکنید چون در غیر این صورت مصادره خواهد شد.

یکی از مناطق دیگری که ایرانیان زیادی در مورد آن سؤال می‌کنند منطقه بویوک چکمجه (Büyükçekmece) است. اگر به قسمت اروپایی استانبول روی نقشه نگاه کنید بویوک‌‌چکمجه در امتداد ساحل دریای مرمر کشیده شده است و بین دو منطقه سیلویری و بیلیکدوزو قرار دارد. این منطقه که در رتبه‌های میانی جدول کیفیت زندگی در استانبول قرار دارد دارای یک بافت قدیمی است ولی مراکز فرهنگی و پاساژهای خرید آن شهرت زیادی دارند. بویوک چکمجه دریاچه معروفی به همین نام دارد که به دریای مرمره متصل می‌شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد خرید ملک در استانبول با وام بانکی مي‌توانید به مطلب خرید خانه در ترکیه رجوع کنید.

مناطق خطرناک استانبول

هر شهری در جهان دارای محله ها و خیابان‌هایی است که امنیت بالایی ندارند. استانبول هم از این قاعده مستثنی نیست. طبق تجربیات شخصی ایرانیانی که به استانبول رفته‌اند سه محله آکسارای، کمال پاشا و دولاب دره جزو مناطق خطرناک استانبول محسوب می‌شوند و بهتر است به هیچ وجه در آنها به خرید خانه و یا حتی گردشگری نپردازید. محله آکسارای معمولاً پاتوق قاچاقچیان انسان است که آوارگان سوری یا عراقی را به کشورهایی مانند یونان و ایتالیا ترانسفر می‌کنند. محله کمال پاشا هم سابقه درگیری افراد آن با ایرانیان را دارد. دولاب دره هم از جمله محلات فقیر نشین استانبول است که بعضاً افراد ناسالم در آن تردد می‌کنند. در انتها پیشنهاد می‌کنیم با حضور در تور استانبول آشنایی اولیه‌ای با منطقه پیدا کنید تا خرید بهتری داشته باشید.

برای خرید ملک در استانبول و گرفتن اقامت می‌توانید از طریق شماره های ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ و یا ۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۶ با کارشناسان فلاوینگو تماس بگیرید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 نظرات
  1. محمد می گوید

    ممنون از محتوا مفیدتون. من در سایت آسیاملک به دنبال خرید خانه در ترکیه بودم ولی نیاز داشتم تا با محله های مختلف آن آشنا شوم و سایت شما به من کمک بزرگی کرد. ممنون از محتوایتان

    1. کاظم افشین می گوید

      خواهش میکنم.

  2. سلمان می گوید

    ممنون.عالی بود و مفید

Call Now Button