خطرناک‌ترین مسیرهای راه‌پیمایی در اروپا

0

هر کس سبک متفاوتی از سفر رو می‌پسنده. بعضی‌ها دوست دارن تعطیلاتشون رو در حال استراحت در ساحل اختصاصی یک هتل پنج ستاره بگذرونن و بعضی هم راه‌پیمایی و کمپ زدن در مسیرهای خطرناک کوهستانی رو ترجیح می‌دن.

در اروپا برای این دسته دوم از گردشگران فرصت‌های زیادی برای ماجراجویی وجود داره. در اینجا شما رو با چندتا از خطرناک‌ترین و هیجان‌انگیزترین مسیرهای راه‌پیمایی در اروپا آشنا می‌کنیم.

 

مسیر Grande Randonnée 20، جزیره کُرس

مسیر Grande Randonnée 20 یا بطور خلاصه GR 20 از شمال تا جنوب جزیره فرانسوی کُرس (Corsica) در دریای مدیترانه کشیده شده و به‌عنوان یکی از سخت‌ترین مسیرهای راه‌پیمایی در اروپا شناخته می‌شه.

طی کردن این مسیر ۱۸۰ کیلومتری حدود ۱۵روز طول می‌کشه و این در شرایطیه که حداقل ۶ ساعت در روز راه‌پیمایی کنید. گذشتن از این مسیر، با توجه به صعودی و نزولی بودن راه، نیاز به آمادگی جسمانی بالایی داره. مسیر GR 20 تو زمستون‌ها به دلیل بارش برف زیاد غیر قابل عبور می‌شه و تابستان‌ گرم کُرس هم سختی راه‌پیمایی رو بیشتر می‌کنه.

 

کِنیوشِلودن (Knivskjellodden)، نروژ

کسانی که می‌خواهند ایستادن در نوک شمالی‌ترین نقطه اروپا رو تجربه کنند، معمولاً به دماغه شمالی (Nordkapp Plateau) در نروژ سفر می‌کنند. در حالی‌که پایان خشکی در واقع دو مایل غرب‌تر از این نقطه، در محلی به اسم کنیوشلودن قرار گرفته، که حدود ۱،۵۰۰ متر بیشتر در داخل دریا امتداد پیدا کرده.

مسیر راه‌پیمایی بین دماغه شمالی و کنیوشلودن یک مسیر رفت و برگشتی ۱۱ مایلی (۱۸ کیلومتری) هست که حدود ۶ ساعت طول می‌کشه. ولی این راه‌پیمایی فقط در مدت زمان محدودی در طول سال امکان‌پذیره؛ چون مسیر معمولاً با برف پوشیده شده و کمبود نور کافی بعد از ماه اکتبر هم عبور از این مسیر در طول زمستان رو غیر ممکن می‌کنه.

اگر در تابستان در این مسیر پیاده‌روی کنید، می‌تونید از حضور دائمی آفتاب نیمه شب بهره ببرید. البته باید مراقب بادهای شمالی هم باشید که می‌تونن شما رو حسابی تکون بدن. ولی خب، زیبایی نروژ هم به همین غیر قابل پیش‌بینی بودن آب و هواشه.

 

منطقه دولومیت (Dolomites)، ایتالیا

رشته کوه دولومیت در شمال شرقی ایتالیا، نزدیک مرز اتریش قرار گرفته و بخشی از آلپ محسوب می‌شه. مسیر راه‌پیمایی منطقه دولومیت بین کوه‌نوردا و طبیعت‌گردا، چه حرفه‌ای و چه تازه‌کار، محبوبیت زیادی داره.

قله‌های دولومیت تا بیش از ۳۰۰۰ متر ارتفاع دارند و دارای مسیرهای آهنکوب متعددی هستند. مسیرهای آهنکوب، یا به زبان ایتالیایی via ferrata ، مسیرهای راه‌پیمایی هستند که با کابل، پله، نردبان و پل‌های فلزی مجهز شده‌اند تا دسترسی رو برای کوه‌نوردان آسون‌تر کنند. استفاده از این مسیرها برای هر کسی که به راه‌پیمایی در ارتفاعات علاقه داشته باشه آزاد و رایگانه.

 

 اِناک اِگاک (Aonach Eagach)، اسکاتلند

خط‌الرأس اِناگ اِگاک در امتداد ضلع شمالی دره گِلِن‌کو (Glen Coe) در اسکاتلند کشیده شده. این مسیر به دلیل مناظر زیبا و خارق‌العاده از محبوبیت بالایی بین کوه‌نوردا و طبیعت‌گردا برخورداره.

طول مسیر اِناگ اِگاک ۱۰ کیلومتره که از قله Pap of Glencoe در غرب تا پله‌های شیطان (Devil’s Staircase) در شرق امتداد داره. در بخش میانی، به طول دو کیلومتر، مسیر خیلی سنگی می‌شه و نیاز به مهارت اسکرمبلینگ (تکنیک دست به سنگ) برای عبور داره.

 

گذرگاه El Caminito del Rey، اسپانیا

گذرگاه El Caminito del Rey زمانی به‌عنوان خطرناک‌ترین مسیر راه‌پیمایی در دنیا شناخته می‌شد. این گذرگاه باریک در ارتفاع ۱۰۰ متری به جداره سنگی دره ال‌چورو (El Chorro) در ایالت مالاگای اسپانیا متصل شده و تنها ۱ متر عرض داره.

این گذرگاه در سال ۱۹۰۵ برای دسترسی کارگران به دو سد در حال ساخت در این منطقه احداث شد. در سال ۱۹۲۱ شاه آلفونسو سیزدهم برای افتتاح سد Conde del Guadalhorce از این گذرگاه عبور کرد و از اون زمان این مسیر به نام فعلیش،که در زبان اسپانیایی به معنی “مسیر کوچک پادشاه” هست، معروف شد.

گذرگاه  El Caminito del Rey در سال ۲۰۰۰ به دنبال کشته شدن ۵ بازدیدکننده رسماً تعطیل شد؛ ولی به دلیل محبوبیت زیادش در بین کوهنوردان و گردشگران، در سال ۲۰۱۵ و البته با صرف هزینه هنگفتی برای ایمن‌سازیش مجدداً افتتاح شد.

 

پل تریفت (Trift)، سوئیس

پل تریفت در رشته کوه آلپ، طولانی‌ترین پل معلق پیاده-رو در سوئیس محسوب می‌شه. این پل با طول ۱۷۱ متر در ارتفاع ۱۰۰ متری بالای یخچال طبیعی تریفت واقع شده.

برای رسیدن به این پل از تله کابین استفاده می‌شه که گردشگران رو از بالای دره تریفت عبور می‌ده. از اینجا گردشگران با یک پیاده‌روی ۹۰ دقیقه‌ای به پل تریفت می‌رسند، که عبور از اون خودش یک چالش اساسی به‌حساب میاد. راه رفتن روی این پل خیلی جرات می‌خواد؛ ولی تمرکز بر روی دریاچه و یخچال طبیعی نزدیک اون، به جای نگاه کردن به زیر پا، عبور از پل رو راحت‌تر می‌کنه.

 

اروپا گذرگاه‌ها و مسیرهای راه‌پیمایی زیادی برای گردشگران با هر درجه از مهارت و تجربه داره. شاید عبور از این گذرگاه‌ها سخت به نظر برسه؛ ولی لذتی که در پایان انجام یک کار سخت تجربه می‌کنید و همین‌طور مناظر فوق‌العاده زیبایی که فقط با پیاده‌روی می‌تونید ببینید، ارزش تحمل این سختی رو دارند!

 ۵۲

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button