هشت مکانی که در بلغارستان باید دید

0

بلغارستان کشوری اروپاییه در کنار دریای سیاه و با آب و هوای نسبتا خنک که با توجه به اینکه بهترین زمان سفر به اونجا نزدیکه، شاید بد نباشه قبل از آغاز فصل گرما، با جذابیت‌های توریستی این کشور زیبا آشنا بشیم و بتونیم برای سفر به اونجا برنامه ریزی بهتری داشته باشیم. قبل از اشاره به این جاهای دیدنی، بد نیست بدونیم بلغارستان درست مثل ترکیه هتل هایی داره که خدمات یو آل (U All) یا همون خدمات کامل پذیرایی ۲۴ ساعته ارائه می‌دن؛ چیزی که در کشورهای دیگه کمتر پیدا میشه. با جذابیت های توریستی برتر بلغارستان آشنا بشیم:

 

۱- دهکده نسبار (Nessebar Village)

 

این محل که به نام ساحل آفتابی (Sunny Beach) هم معروفه، در ۳۶ کیلومتری شمال شرق شهر ساحلی بورگاس (Burgas) قرار گرفته. دهکده نسبار از یک بخش قدیمی و یک بخش مدرن تشکیل شده که هر کدوم زیبایی‌های خاص خودشون را دارن. بخش قدیمی در واقع یک شبه جزیره سنگیه که از طریق یک راه باریک به شهر متصل میشه و بخش جدید پر از هتل‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های زیبا و متنوعه. اگه هتل‌ها برای شما زیادی گرون هستن خونه‌های اجاره‌ای هم در شهر فراوون هستن. هم بخش قدیمی و هم بخش جدید ساحل‌های اختصاصی خودشون رو با امکانات کامل دارن.

 

تصویری هوایی از دهکده نسبار

 

۲- صومعه ریلا (Rila Monastery)

 

این صومعه قدیمی که در کوهستان‌های ریلا در جنوب غرب بلغارستان قرار داره، بیشتر از ۱۰۰۰ ساله که مهم‌ترین جاذبه تاریخی و فرهنگی این کشوره. این مجموعه بیشتر از ۸۸۰۰  متر مربع وسعت داره و دیوارهای سنگی، معماری منحصر به فرد و نقاشی‌های رنگارنگ اون چشم‌ها رو خیره می‌کنه. بیشتر توریست‌ها با تورهای یک روزه به اینجا میان اما اگه دوست دارید اینجا رو بیشتر ببینید امکان موندن در نزدیکی اینجا هم هست و تورهای پیاده‌روی هم زیاد هستن.

 

نمای بیرونی صومعه ریلا

 

نقشی از حضرت مسیح (ع)، داخل صومعه

 

۳- کلیسای الکساندر نوسکی، صوفیه (Alexander Nevsky Cathedral, Sofia)

 

اهمیت شهر صوفیه فقط در این نیست که پایتخت بلغارستانه بلکه از نظر تاریخی هم یکی از مهم‌ترین شهرهای اروپاست. تاریخ این شهر به قرن هشتم میلادی برمی‌گرده و به همین خاطر پر از آثار تاریخی ارزشمنده. یکی از این بناهای تاریخی کلیسای الکساندر نوسکی هستش که در دوران بیزانس ساخته شده و یکی از بزرگ‌ترین کلیساهای ارتدکس در جهانه. این مجموعه روی زمینی با مساحت ۳۱۷۰ متر مربع ساخته شده و می‌تونه ۱۰۰۰۰ نفر رو داخل خودش جا بده. ارتفاع بلندترین گنبد این ساختمون از داخل به ۴۵ متر می‌رسه. این کلیسا اصلی‌ترین جاذبه توریستی این شهره. دیدنش رو از دست ندین!

 

منظره بیرونی کلیسا

 

نمایی از داخل کلیسا

 

۴- پارک ملی کوهستان ویتوشا (Vitosha Mountain National Park)

 

شهر صوفیه علاوه بر آثار تاریخی زیبا، کنار کوه‌های زیبای ویتوشا قرار گرفته و توریست‌های علاقمند به طبیعت فرصت کوهنوردی هم دارن. کوهستان ویتوشا از ژانویه تا مارچ پوشیده از برفه و به همین خاطر برای اسکی و اسنوبورد مناسبه. بقیه سال هم طبیعت زیبا و رنگارنگ این پارک ملی توریست‌های مشتاق رو به سمت خودش می‌کشونه. برای رفتن به به این پارک می‌تونین با اتوبوس به پای کوه برسین و بعد از اون مسیرهای مختلف پیاده‌روی رو دنبال کنین یا سوار تله‌کابین بشین. نگران گم شدن نباشید چون تمامی این مسیرها از ابتدا تا انتها علامت‌گذاری شده هستن.

 

منظره شهر از بالای پارک

 

سنگ‌های علامت‌گذاری شده مسیر

 

۵-  پارک آبی اکشن (Action Aqua Park)

 

این پارک آبی نزدیک نسبار (Nessebar) قرار گرفته و یکی از بهترین پارک‌های آبی بلغارستان محسوب می‌شه. این پارک هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان بهترین وسایل تفریحی رو داره و با وجود شلوغ بودنش خیلی خوب مدیریت می‌شه تا هر وقت خواستین بتونین به بازی‌های مورد علاقه‌تون برسین. علاوه بر اون، اجرای موسیقی زنده هم وجود داره و اسنک‌بارها و رستوران‌های داخل پارک هم عالی هستن؛ تضمین یک روز خوب در تعطیلات!

 

سرسره‌های پارک آبی

 

۶- کاخ و باغ گیاه‌شناسی بالچیک (Palace and Botanical Gardens of Balchik)

اگه به شهر وارنا (Varna) سر زدین، حتما این مجموعه رو ببینین. مجموعه کاخ و باغ گیاه‌شناسی بالچیک از مرکز وارنا حدود ۴۰ کیلومتر فاصله داره که با ماشین حدود ۴۵ دقیقه می‌شه. این کاخ در ابتدا به عنوان یک اقامتگاه تابستونی به ملکه رومانی تعلق داشته که خودش نوه ملکه ویکتوریا بوده. در این باغ زیبا بیشتر از ۲۰۰۰ نوع گیاه مختلف وجود داره و علاوه بر اون می‌تونین چشمه‌ها، فواره‌ها، آبشارها و سازه‌های سنگی ساخته شده داخل باغ رو هم ببینین و از منظره زیبای دریای سیاه هم لذت ببرین.

 

 

 

 

 

 

۷- باغ دریا، وارنا (Sea Garden)

 

یکی دیگه از جاذبه‌های شهر وارنا چیزی نیست جز باغ دریا که بزرگ‌ترین، قدیمی‌ترین و زیباترین پارک این شهره. این پارک درست کنار ساحل دریای سیاه قرار گرفته و به همین خاطره که باغ دریا نامیده می‌شه. درست در همین محل در میانه‌های قرن نوزدهم طبق دستور شهردار این شهر، یک باغ کوچک ساخته شد که رفته رفته طی سال‌ها تا ۲۶۰۰۰ متر مربع وسعت پیدا کرد. امروزه در این پارک چند رستوران و کافه، یک استخر شنا، یک زمین بازی کودکان و خیلی امکانات دیگه وجود داره که باعث شده باغ دریا محل تفریح مورد علاقه مردم شهر وارنا باشه.

 

نمایی از مسیر اصلی پارک

 

مجسمه “دو اژدها” در کنار دریای سیاه

 

۸- جنگل سنگ (Stone Forest)

 

وارنا برای توریست‌ها همه چیز داره. جنگل سنگی که به نام صحرای سنگی هم شناخته می‌شه، در واقع مجموعه‌ای تخته‌سنگ‌های بزرگ ۵ تا ۷ متریه که به صورت طبیعی در نزدیکی هم قرار گرفته‌ان. دست طبیعت بعضی از این سنگ‌ها را طوری شکل داده که انگار ساخته دست آدم‌ها هستن. بعضی از این سنگ‌ها هم واقعا شکل صورت انسان هستن! دانشمندان باور دارن که این سنگ‌ها توسط عوامل طبیعی مثل باد و بارون و مواد مذابی که از زمین بیرون می‌زدن به این شکل دراومدن. جنگل سنگی در ۱۸ کیلومتری غرب وارنا قرار داره.

 

سنگ یزرگ سمت چپ تصویر شبیه به سر یک انسانه.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button