ده بهشت روی زمین

0

طبیعت بی‌نظیر بعضی از مناطق در جهان باعث شده است تا لقب بهشت روی زمین را به خود اختصاص دهند و چشم هر بیننده‌ای را به زیبایی‌های خود خیره نگاه دارند. البته اگر در اینترنت عبارت « بهشت روی زمین کجاست » را جستجو کنید احتمالا مکان‌های زیادی به شما معرفی خواهد شد ولی ما در این مطلب سعی کرده‌ایم ده بهشت روی زمین را از بین آنها انتخاب کنیم تا کار شما را برای انتخاب راحت کرده باشیم. اغلب این مناطق در اروپا یا قاره آمریکا هستند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ویزای شینگن اروپا یا ویزای کانادا می‌توانید به لینکهای داده شده مراجعه کنید.

برای ارتباط با مشاورین فلاوینگو می‌توانید در ساعات اداری با شماره ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

دشت پیانو گراند، ایتالیا

یکی از زیباترین و بکرترین نقاط طبیعت اروپا که در ارتفاع ۱۲۲۰ متری از سطح آب‌های آزاد قرار دارد و از ماه می تا جون به بهشت گل‌های وحشی تبدیل می‌شود. دشت بزرگ پیانو گراند (Piano Grande) یکی از مقاصد بی‌نظیر گردشگری در اروپاست که در نزدیکی سواحل شرقی ایتالیا و در استان تیرامو در این کشور قرار دارد.

مطالب مرتبط
این منطقه از گروه کوه‌هایی به نام سیبیلبن (Sibillin) در ایتالیا سرچشمه می‌گیرد که گل های وحشی آن به خصوص در بهار و تابستان بسیار حیرت انگیز است. منظره‌‌ای که این گل‌های وحشی به وجود می آورند آنقدر زیبا و منظم است که شبیه پیانو شده است!

 

پیانو گراند
دشت پیانو گراند با گل‌های وحشی حیرت انگیز در ایتالیا

استخر سلیاوآلایش؛ ایسلند

در دامنه‌های زیبای ایسلند که در جنوب این جزیریه‌ی خارق‌العاده قرار دارد. استخری با آب معدنی و خنکی به نام سلیاوالایش (Seljavallalaug) وجود درد که حسی خارق‌العاده از تنهایی در طبیعت را به مسافرانش منتقل می‌کند. آب این استخر نسبت به آب گرم‌های دیگری که در ایسلند قرار دارد کمی سردتر است ولی نکته مهم این استخر، چشم انداز زیبایی است که به کوه ها و دشت اطراف دارد. بدین ترتیب هنگام شنا کردن در یک استخر تمیز و امن، از چشم انداز اطراف هم بهره مند خواهید شد. برای رفتن به این استخر که عرضی ۲۵ متری دارد، باید یک پیاده روی ۲۰ دقیقه‌ای بر روی زمینی داشته باشید که گدازه های سرد شده آتشفشانی روی آن وجود دارد.

سلیاوآلایش

استخر سلیاوآلایش در جنوب ایسلند

گویانا، واشنگتن

یکی از ناشناخته‌شده‌ترین نقاط دنیاست که در ایالت واشنگتن قرار دارد و به خاطر آبشار زیبایش  مورد توجه عکاسان و کوهنوردان قراردارد. آبشار گویان (Guyana) دویست و پنجاه متر ارتفاع دارد و قطره های تکی آب در آن دارای بیشترین طول پراکندگی و بسیار غول پیکر هستند. پوشش جنگلی اطراف این آبشار نیز بسیار بکر است. صخره های موجود در این منطقه یکی از قدیمیترین صخره های زمین هستند که عمر آنها حدود ۲۳ میلیارد سال تخمین زده می‌شود. رفتن به این منطق در واقع رفتن به عمق تاریخ زمین است. اگر شما هم در زمره کسانی هستید که آبشار نیاگارا را قبلا دیده اید شاید بهتر باشد این بار آبشار گویانا را تجربه کنید.

آبشار گویانا
آبشار گویانا با قطرات غول پیکر در واشنگتن

کوه‌های کارستی، جنوب چین

یکی از جادویی‌ترین مناظر کشور پهناور چین و جهان به کوه‌هایی در نزدیکی منطقه‌ی گیلین اختصاص دارد. حیرت‌انگیز، شگفت‌آور و سبز. کارست نام یک پدیده زیر زمینی است که آثار آن به اشکال مختلف گودال، غار و تپه های سنگی در زمین پدیدار می شود.

یکی از معروفترین مناطق کارستی جهان در جنوب چین قرار دارد و در سال ۲۰۰۷ در لیست میراث جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسیده است. زیبایی این منطقه وقتی دوچندان می‌شود که مه منطقه را فرا بگیرد. ان وقت است که در زیر پای خود دریایی از هیجان و سرور را حس خواهید کرد. منظره‌ای که در ادامه می بینید یکی از همین لحظات است.

کارست چین
منطقه کارستی در جنوب چین

هایدی‌لند، سوئیس

اگر شما هم جزو کسانی بوده‌اید که کارتون هایدی را در کودکی تماشا می‌کردید هایدی لند جایی است که می‌تواند این خاطرات را برای شما زنده کند. داستان هایدی که در یک دهکده در کوهستان‌های آلپ سوئیس زندگی می‌کرد داستان های جذابی به خصوص برای نسل دهه ۶۰ رقم زده است. هایدی لند در واقع منبع الهام یوهانا اشپیری برای نوشتن داستان هایدی بوده است به طوری که در درون داستان خیالی خود نام برخی از نقاط این منطقه را آورده است.

مطالب مرتبط

تور سوئیس

هایدی دختر بچه ای بود که زندگی در کوهستان با پدربزرگ پیر خود را به بودن در شهر ترجیح می‌داد و وقایعی که در زندگی وی و پدربزرگ به ظاهر بداخلاق ولی خوش‌قلب او رخ می دهد، زمینه داستان پردازی اشپیری شده است. داستان هایدی در حال حاضر به پنجاه زبان زنده دنیا ترجمه شده و شهرت جهانی دارد به طوری که دولت سوئیس این منطقه راه به یک منطق گردشگری تبدیل کرده است و الحق نام بهشت روی زمین برای آن نامی با مسماست.

هایدی لند
هایدی لند سوئیس، نوستالوژی کودکان دهه ۶۰

آتاکاما،شیلی

بلندترین و خشک‌ترین بیابان‌های جهان را می‌توان در این بهشت جهنمی دید. زمین‌های که بیشتر به سطح مریخ شبیه است تا کره‌ی آبی. صخره‌هایی سرخ و صورتی که منظره ای بی‌نظیر را در دید مسافرانش زنده می‌کند. بیابان آتاکاما توسط سه کشور شیلی، پرو و بولیوی در غرب آمریکای جنوبی محاصره شده است. برخی از دانشمندان به دلیل وجود نقاطی با ۲۰۰ میلیون قدمت، این بیایان را قدیدمیترین بیابان جهان می‌دانند. خشکی این بیابان به حدی است که در قله کوه های اطراف آن هم به ندرت می‌توان برف و یخ را مشاهده کرد. البته در حال حاضر این صحرای نامیبیا است که به طور رسمی عنوان قدیمی ترین صحرای جهان را یدک می کشد. اگر شما هم به مشاهده ستارگان در یک شب کاملاً تاریک در آسمان پرستاره علاقه دارید، بیابان آتاکاما یکی از بهترین پیشنهادات است. در بخشهای شیلیایی این بیابان مناطقی هست که به مریخ شباهت زیادی دارد و حتی در برخی از فیلمهای سینمایی فضایی از آنها به عنوان لوکیشن استفاده شده است. این بیابان یکی از سه منطقه اصلی گردشگری در شیلی است و برای بازدید از آن باید شب را در شهری در نزدیکی آن سپری کنند.

 

بیابان آتاکاما
بیابان آتاکاما در شیلی

کویینز تاون، نیوزیلند

نیوزلند را سرزمین خدایان می‌دانند. زمین‌هایی که گویی از رشته کوه‌ها سرازیر شده و با جمعیت کم خود از بهترین مقاصد گردشگریان و طبیعتگردان مناطق خاص است. به کویینز تاون  لقب پایتخت ماجراجویی در نیوزیلند داده شده است. این شهر در نواحی جنوب غربی نیوزلند قرار دارد ولی از آنجا که در نزدیکی دریاچه واکاتیپو قرار گرفته است، جایی مناسب برای انواع تفریحات آب است از جمله رفتینگ، بانجی جامپینگ، قایق سواری و …

برای ارتباط با مشاورین فلاوینگو می‌توانید در ساعات اداری با شماره ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید
کویینز تاون
کویینز تاون در نیوزیلند

گرین‌لند، دانمارک

سرزمینی که تراکم جمعیت آن صفر است و با ۵۶ هزار نفر سکنه از کم‌جمعیت‌ترین مناطق دنیاست. این سرزمین وسیع که برای ۴۵۰۰ سال بدون سکنه بوده‌ است. گرین لند در آب‌های اقیانوس منجمد شمالی و در آمریکای شمالی قرار دارد ولی مردم آن با اروپایی‌ها و به خصوص دانمارکی‌ها قرابت بیشتری دارند و از سال ۱۸۱۴ میلادی به دانمارک تعلق دارد. مرکز بزرگرتین جزیره جهان شهر نوک است که در کرانه جنوب غربی این جزیره با ۱۵ هزار نفر جمعیت قرار دارد.درست است که گرینلند یا گروئینلند خیلی وقتها یخبندان است ولی در حوالی ماه می تا ژانویه، هوای گرم و آسمان روشنی دارد. در مواقع دیگر با انجماد دریا، تنها راه رسیدن به این جزیره استفاده از سورتمه‌هایی است که سگها و یا موتورهای برقی آنها را می‌کشند. سوار شدن بر این سورتمه‌ها و حرکت بر روی دریایی از یخ، از زیباترین تجریه‌هایی است که در این بهشت یخی می‌توان داشت. از این جهت می‌توان این منطق را بهشت روی زمین نامید. جالب است که با گرم شدن زمین و یخ شدن آبها با وجود نگرانی داشمندان، روز به روز به خوشحالی اهالی این جزیره افزایش می یابد.

 

گرین لند
گرین لند در دانمارک

شانگریلا، تبت

منطقه‌ی زیبا و بکری که ونیز آسیا لقب گرفته و منطقه‌ای آرام و بهشتی زمینی است. جایی که صدای سم اسبان و نقاشی‌های زیبای معابد آن حس بودن در بهشتی زمینی را به بازدیدکنندگانش القا می‌کند. شانگری لا شهری در شرقی ترین بخش تبت است و خوشبختانه برای ورود به آن نیازی به دریافت مجوز از دولت چین نیست.

شانگری لا
شانگریلا در تبت

بهشت روی زمین، مالدیو

خیلی از ما ایرانی ها کشور مالدیو را با ۱۷ گلی که تیم ملی فوتبال این کشور در برابر ایران خورد به یاد داریم و شاید این چهره شکست خورده مالدیو، به نوعی بر روی قضاوت ما در مورد این کشور سایه انداخته باشد. ولی باید بدانید که این کشور به قدری زیبایی خیره کننده دارد که بهشت روی زمین نام گرفته است. کشور مالدیو به صورت مجمع الجزایر است که از نوع جزایر مرجانی هستند. این جزایر با شن های سفید و اقیانوس صاف و آبی منتظر حضور شما برای تجربه یک لذت عالی هستند. بهترین وقت برای سفر به مالدیو در هنگام تابستان و یا پاییز است.

مالدیو
یکی از جزایر مالدیو
برای ارتباط با مشاورین فلاوینگو می‌توانید در ساعات اداری با شماره ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button