ده مکان فوتوژنیک جهان؛ مجموعه اول

0

جهانی که در آن زندگی می‌کنیم، پر است از مکان‌های زیبای طبیعی و ساخت دست بشر که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کنند. این مکان‌ها اما برای کسانی که دید عکاسی دارند، این زیبایی‌ها جذاب‌تر هم هستند. اگر می‌خواهید با دید عکاسان حرفه‌ای زیباترین مناطق جهان را ببینید با ما همراه شوید.

  • اصفهان؛ ایران

معماری زیبای ایرانی-اسلامی را در ساختمان‌هایی با تزئینات نمادین، ساده و در عین حال پیچیده می‌توان دبد. شاید این یکی از معدود دلایلی است که اصفهان را در رتبه‌ی اول مقاصد فوتوژنیک جهان در مجله‌ی «راف‌گایدز» قرار داده‌است. وقتی از میان درختان بلوار چهارباغ می‌گذریم و به کاشی‌های رنگین مساجد اسلامی می‌رسیم، طاق‌ها و گنبدهای زیبا را می‌بینیم و از پل خاجو عبور می‌کنیم، به ارزش بصری این شهر زیبا پی می‌بریم.

  • میلفولد سوند؛ نیوزلند

جایی که آن را یا نام هشتمین عجایب طبیعی دنیا می‌شناسند و با تمام قلب زیباییش را می‌ستایند. قابی از کوه‌های زیبا برفراز رودخانه‌ای آبی‌رنگ که خانه‌ی شیرهای دریایی و دلفین‌های پوزه بطری شکل است و در برخی نقاط آن می‌توان وال‌های آبی را دید.

  • پوسیتانو؛ ایتالیا

اگر به دنبال نوای «لا دولچه ویتا» هستید باید در کوچه‌پس‌کوچه‌های ساحل آمالفی و در روستای رنگارنگ آن با خانه‌هایی بالکن‌دار قدم بزنید. یکی از مقاصد فوتوژننیک جهان که تنها حضور سوفیا لورن را در  رنگ‌بازی غروب خود کم دارد و سواحلش رنگ پوست‌های برنزه را تداعی می‌کند.

  • دریاچه‌ی تاهو؛ ایالات متحده

تاهو به معنای آب وسیع است. ابی شفاف و زلال که از کوه‌های سرب فلک کشیده جاری شده و رنگ زمردین آن در کنار آسمان رنگارنگ در هنگام طلوع خورشید، منظره‌ای شگفت‌انگیز را بوجود آورده‌است.

  • واراناسی؛ هند

در استان شمالی اوتارپرانیش و شهر باستانی وارناسی که به خاطر جشن هولی‌ معروف است، رود مقدس گنگ قرار گرفته که هر ساله هندوهای زیادی را برای انجام مراسم متفاوت به خود فرا می‌خواند. معماری رنگارنگ مغولی و روشن کردن شمع، عود و فانوس‌های خاص در انجام مراسم مذهبی در صبح و شب رنگ و نوری متفاوت را برای عکاسی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

  • بروژ؛ بلژیک

بروژ را به خاطر ساختمان‌های سنگی قرون وسطایی، کانال‌های آب و پیاده‌روهای رومانتیکش می‌شناسند. این بناهای زیبا در کنار مغازه‌های شکلات‌فروشی حال و هوای داستان پریان را به این شهر زیبا می‌دهد و سفر به آن را به ماجراجویی در کافه‌های گرم و فرحبخش تبدیل می‌کند.

  • صحرای نامیبیا

بلندترین و رویایی‌ترین تل‌های ماسه‌ای جهان را در نامیبیا میتوان دید. ماسه‌هایی سرخ‌رنگ که در طلوع و غروب خورشید رنگی خاص به خود می‌گیرند و در مقابل تک‌درختان این صحرای عظیم تصویری بی‌نظیر برای عکاسی می‌آفرینند.

  • پالومینو؛ کلمبیا

در دریای کاراییب سواحل بادخیز پالومینو با ماسه‎‌های طلایی و درختان نارگیل سبز خود یکی از تأثیرگذارترین مناظر دریایی را برای عکاسی بوجود آورده‌است. غواصی در این سواحل زیبا و عکس‌برداری از آبزیان کاراییب نیز در نوع خود بی‌نظیر است.

  • جزیره‌ی آران؛ اسکاتلند

جایی که در آن می‌توان روح اسکاتلند و جنب و جوش گرم طبیعت زیبا را دید. رودخانه‌های جاری از دامنه‌ی کوه‌ها و طبیعت بکر و دست نخورده‌ی آران، این منطقه را به یکی از خاص‌ترین و فراموش نشدنی‌ترین مکان‌های اسکاتلند تبدیل کرده که زیباترین عکس‌های حیات وحش را نیز به خود اختصاص داده‌است.

  • کیوتو؛ ژاپن

شهری که از مدرنیته برخاسته و در میان شهرهای دیگر ژاپن با سرعت بیشتری به پیشرفت رسیده‌است و در عین حال سنت‌های دنیای کهن را در خود حفظ کرده‌است. نهرهای آب، پل‌های چوبی و شکوفه‌های گیلاس و گوش دادن به داستان‌های ساموراییان خیابان‌های کیوتو را به شهری در تضاد با متروپولیس‌های نئونی بدل کرده‌است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button