دیدنی‌ترین فانوس‌های دریایی جهان کدامند؟

0

برای خیلی از ما فانوس‌های دریایی مکان‌های جذابی هستن که ما رو به یاد قصه‌ها می‌ندازن. بعضی برای عکاسی یا دیدن نمای زیباشون جذب فانوس‌های دریایی می‌شن و بعضی به‌دنبال کشف تاریخچه و قصه اون‌ها هستن.

اما هر چه که هست همیشه دلیلی برای سر زدن به فانوس‌های دریایی وجود داره و به همین دلیل در اینجا چندتا از معروف‌ترین و جذاب‌ترین فانوس‌های دریایی دنیا رو بهتون معرفی می‌کنیم.

زیباترین فانوس‌های دریایی جهان

فانوس دریایی Tacking Point در ایالت نیوساوت ولز، استرالیا

استرالیا حدود ۱۰،۰۰۰ ساحل و یک خط ساحلی بسیار گسترده داره، که به نوبه خودش باعث ساخت فانوس‌های دریایی زیادی طی سالها شده. انتخاب بهترین و معروف‌ترین این فانوس‌های دریایی کار آسونی نیست؛ اما فانوس دریایی Tacking Point در شهر ساحلی Port Macquarie در نیوساوت ولز قطعاً یکی از جدی‌ترین رقبا در این میونه.

این فانوس دریایی، که توسط جیمز برنت در اواخر سده ۱۸۰۰ میلادی طراحی شده، از نظر قدمت سومین رتبه رو تو استرالیا داره. جیمز برنت پنج فانوس دریایی در ناحیه نیوساوت ولز استرالیا طراحی کرد که چهارتای اونها هنوز موجود هستن.

خیلی از بازدیدکننده‌ها تعجب می‌کنن که چرا این فانوس دریایی ۱۰۰ کیلومتر دورتر از دریا ساخته شده. ساکنین محلی به کنایه می‌گن که این یکی از موفق‌ترین فانوس‌های دریایی استرالیاست، چون تابه‌حال حتی یک سانحه تصادف قایقرانی هم تجربه نکرده!

فانوس دریایی Beachy Head در بریتانیا

فانوس دریایی Beachy Head به دلایل زیادی یکی از معروف‌ترین فانوس‌های دریایی بریتانیا به‌شمار می‌ره. این فانوس دریایی در یکی از فیلم‌های جیمز باند و همین‌طور در تعداد زیادی از برنامه‌های تلویزیونی ظاهر شده و همون‌قدر به زیباییش معروفه که به حوادث ناگوارش.

فانوس دریایی Beachy Head در برابر بلندترین صخره گچی در بریتانیا مستقر شده و متاسفانه یکی از معروف‌ترین نقاط خودکشی در جهان به‌شمار می‌ره.

اما به هر صورت، این فانوس دریایی یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در بریتانیا محسوب می‌شه و ارزش دیدن رو داره.

فانوس دریایی Faro Castillo del Morro در کوبا

این فانوس دریایی در ورودی خلیج هاوانا در کوبا قرار گرفته. پشت این فانوس دریایی، قلعه نظامی هاوانا، یعنی قلعه  Morro قرار داره که به نوبه خودش حوادث تاریخی زیادی رو شاهد بوده. این قلعه در ابتدا تحت کنترل اسپانیایی‌ها بود و  سپس در سال ۱۷۶۲ به اشغال بریتانیا در اومد ولی یک سال بعد طی معاهده‌ای به اسپانیا بازگردانده شد.

این قلعه امروزه جزیی از نمایشگاه فانوس‌های دریایی کوباست و چشم‌انداز زیبایی نیز به پایتخت کوبا داره.

فانوس دریایی Portland Head Light در ایالت مین، آمریکا

فانوس دریایی Portland Head Light که ساختش در سال ۱۷۹۱ به اتمام رسید، قدیمی‌ترین فانوس دریایی در ایالت مین به شمار می‌ره. این فانوس دریایی در امتداد سواحل پارک Fort Williams قرار گرفته که برای پیاده‌روی روی صخره‌ها و پیک‌نیک محبوبیت داره.

در اینجا جا داره به فانوس دریایی Ledge Lighthouse در شهرستان نیولندن در کنتیکت آمریکا هم اشاره‌ای کنیم که نه‌تنها معماری بسیار زیبایی داره بلکه معروفه که توسط روح نگهبان قبلیش به اسم ارنی تسخیر شده. مردم محلی اون رو مسئول اتفاقات ناگواری می‌دونن که در این فانوس دریایی دیده شده.

همه جای جزایر فارو

جزایر فارو در منطقه اسکاندیناوی در شمال اروپا زیبایی طبیعی خیره کننده‌ای دارن و در جای جای این جزایر فانوس‌های دریایی کوچک به‌چشم می‌خورند.

شاید معروف‌ترین این فانوس‌های دریایی Skansin باشه که در پایتخت جزایر فارو یعنی توشهاون قرار داره. این فانوس دریایی چشم‌انداز زیبایی به بندر توشهاون داده و برای یک پیاده‌روی جای جذابی به‌شمار می‌ره.

اگه در اطراف این جزایر پیاده‌روی یا رانندگی کنین، فانوس‌های دریایی کوچک زیادی می‌بینی که برای عکاسی مناسب هستن. سخته که بشه از بین این فانوس‌های دریایی زیباترین‌شون رو انتخاب کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button