راهنمای تنهاگردی خانم‌ها

0

بیست و شش ساله بود که از کارش استعفا داد و شش ماه  تو آسیای هیجان‌انگیز سفر کرد. حالا بعد از هشت سال به ۷۴ کشور دنیا سفر کرده و به عنوان یه بلاگر سفر شناخته میشه. هدفش رو از وب‌نویسی اینطور معرفی می‌کنه: دوست دارم بهت نشون بدم چطور میشه ساده، امن و ماجراجویانه سفر کرد. با کیت همراه بشین تا رازهای یه زن تنهاگرد رو بشنوید:

هنگامی که از من می‌پرسیدند آیا ممکن است که زنی تنها در امنیت کامل سفر کند؟ می‌گفتم قطعاً. حتی اگر از یک کشور پیشرفته به شهری ساحلی و متروک برسید و نتوانید با مردم محلی به زبان خودشان صحبت کنید. حتی اگر زنی تنها باشید. این وبلاگ، قرار است به شما کمک کند تا به عنوان یک زن تنها سراسر دنیا را بگردید و بعد از پنج سال موفق شدم زنان زیادی را تشویق کنم که به تنهایی دور دنیا کوله‌گردی کنند و زندگی‌شان را سفر کنند. چند نکته برای تنها گردی زنان در سفر را رعایت کنید تا در امنیت کامل دنیا را بگردید:

  • درباره‌ی مقصدتان پیش از سفر تحقیق کنید

تحقیق دریاره‌ی برنامه‌ی سفر، نکاتی که باید درباره‌ی مقصد بشناسید و مواردی که باید از آن‌ها پرهیز کنید، حتی شناخت نوع تاکسی و اقامتگاهی که باید رزرو کنید، می‌تواند در ایجاد امنیت در سفر شما مؤثر باشد. اینکه چگونه گشت‌های روزانه را انجام دهید و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاد کنید و حتی واکسیناسیون قبل از سفر می‌تواند شما ر به کوله‌گردی حرفه‌ای بدل کند و از آسیب‌های احتمالی حتی در ماجراجویانه‌ترین فعالیت‌ها جلوگیری کند.

  • اشیای گرانقیمتتان را در تمامی ترانزیت‌ها با خود به همراه داشته باشید

البته بهتر است که شیء گرانقیمتی به همراه نداشته باشید. اشیایی مثل جواهرات گرانبها، پول، تبلت، دوربین‌ و لباس‌های گرانقیمت. یادتان باشد کیفی کوچک به همراه داشته باشید تا لوازم مهم خود مانند: پاسپورت، دوربین، داروهای ضروری، گوشی همراه هوشمند و تجهیزات ضروری را تحت هیچ شرایطی از خود دور نکنید. اینها لوازمی هستند که هرگز نباید داخل چمدانتان به قسمت بار هواپیما بروند یا در کوله‌تان در بالای اتوبوس‌های بین شهری قرار گیرند چون بدون آن‌ها ممکن است هیچگاه نتوانید به منزل بازگردید.

  • چیزهایی که احتیاجج دارید را برداشته و بقیه را در کمد قفل کنید

در یک گشت روزانه نیازی نیست همه‌ی کارت‌های اعتباری، پاسپورت و پول نقد خود خود را حمل کنید. سعی کنید تنها روزی ۵۰$ برای خرج خود کنار گذاشته و در کیف پول خود حمل کرده و بقیه‌ی دارایی خود را در محل اقامت خود قرار دهید تا در صورت بروز حادثه اموال خود را از دست ندهید. در تمامی اقامتگاه‌ها می‌توان صندوق اماناتی یافت که نه به طور ۱۰۰%  ولی به احتمال زیاد مطمئن‌تر از جیب برهای خیابانی ست که در جاهای شلوغ ممکن است جیب‌های شما را خالی کنند.

  • به آدم‌های اطرافتان زود اعتماد نکنید

وقتی تنها سفر می‌کنید این شانس را دارید که با افراد زیادی آشنا شده و در گروه‌هایی عضو شوید که دوستی‌هایی پایدار را برای شما به همراه داشته باشند. اما همیشه اینطور نیست. گاهی ممکن است در گروهی قرار گیرید که سفر شما را تتغییر دهد و باعث شود از برنامه‌ریزی خود عقب بمانید. مطمئن باشید که از خودتان تا حد ممکن مراقبت می‌کنید. این هرگز بی ادبی به حساب نمی‌آید که پول و مدارک خود را بهمراه خود به دستشویی و حمام ببرید و آن را در اتاق مشترک رها نکنید.

  • تا حد امکان همرنگ جماعت شوید

پوشیدن شلوارک و تی شرت در پاریس و ایتالیا همانقدر شما را به عنوان یک توریست مورد توجه قرار می‌دهد که نپوشیدن آن در آمریکا و کشورهای شرقی. پس تا حد امکان درباره‌ی کدهای پوششی مقصدتان تحقیق کنید و لباسی مناسب با فرهنگ مردمان منطقه انتخاب کنید. این نکته درباره‌ی پوشش پا و بازو در کشورهای اسلامی هم صادق است. پوشیدن لباس گشاد و خنک در هند و شلوارهای بلند در آمریکای لاتین نیز توصیه می‌شود.

  • پول بیشتری را برای حفظ امنیت خود صرف کنید

اگر برای زمان طولانی با بودجه‌ی کم سفر می‌کنید، بیشتر تمرکزتان را روی امنیت خود بگذارید. یعنی بدانید که بهتر است اقامتگاه خود را نزدیک فرودگاه یا در مرکز شهر بگیرید تا برای رسیدن به فرودگاه مجبور نشوید کرایه‌ی گزافی برای تاکسی آن هم در شبی تاریک پرداخت کنید و یا بدانید که مدرسه‌ی غواصی خود را نزدیک به مرکز شهر انتخاب کنید تا صرفه جویی مالی شما در کرایه‌ی اتاق صرف هزینه‌ی کرایه‌ی تاکسی به مدرسه‌ی غواصی دور از شهر نشود.

  • برای بدترین اتفاقات ممکن آماده باشید

اگر کیف پولتان را دزدیدند، کارت‌های اعتباریتان را از دست دادید و به قدری مجروح شدید که به بیمارستان منتقل شدید باید آمادگی لازم برای اجرای برنامه‌ی ب را داشته باشید. بهتر است از کارت اعتباری خود کپی به همراه داشته و تصویر پاسپورت خود را  در اییمیل خود ارسال کنید تا بتوانید در شرایط اضطراری به آن دسترسی داشته باشید. بهتر است مقداری پول در جایی از چمدان خود مخفی کنید تا در صورت نیاز به آن دسترسی داشته باشید.

  • بیمه‎‌ی مسافرتی بگیرید

چه چمدان‌تان در حمل و نقل‌ها گم شود و چه دچار حوادث غیرمترقبه شوید، بیمه‌ی مسافرتی حداقل این امکان را به خانواده‌ی شما می‌دهد تا بدنتان را به خانه بازگردانند. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که برخی از بیمه‌ها شامل ورزش‌های ماجراجویانه و یا وسایل الکترونیک گرانقیمت نمی‌شوند. بهتر است خانواده‌ی خود را در جریان برنامه‌ی سفر و شماره‌ی پرواز خود قرار دهید و هر از چند گاهی با تماس با آن‌ها موقعیت خود را اعلام کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button