راهنمای سفر به جزیره بالی

0

چطور در بالی خوش بگذرونیم؟

بالی جزیره بزرگیه و جاهای دیدنی و برنامه‌های مفرح زیادی داره. اگه اولین بارتونه که به بالی سفر می‌کنین، این فهرست بهتون کمک می‌کنه دیدنی‌ها و جذابیت‌های این جزیره رو بیشتر بشناسین. با عالی‌گشت همراه بشین.

۱- از معابد باستانی بالی دیدن کنین

بالی بدون اغراق بیش از هزار معبد داره؛ البته نیاز نیست به همه این معابد سر‌بزنین، ولی توصیه می‌کنیم حداقل به دیدن چند‌تا از این مکان‌های آرامش‌بخش برین. بعضی از با‌شکوه‌ترین این معابد، Tanah Lot، Uluwatu،  Saraswati، Bedugul هستن و البته معبد Besakih که مقدس‌ترین معبد بالی هست. برای بازدید از معابد لباس موقر بپوشین و زانوها و شونه‌هاتون رو بپوشونین.

۲- قبل از طلوع آفتاب از یک آتش‌فشان بالا برین

هیچ منظره‌ای بی‌نظیرتر از طلوع آفتاب بر‌فراز یک کوه آتش‌فشانی نیست. اگه اهل ورزش هستین و آمادگی جسمی خوبی دارین، صعود از حداقل یکی از آتش‌فشان‌های بالی رو تو برنامه‌تون بذارین.

بالی چهار آتش‌فشان داره به نام‌های: Mount Agung، Mount Batur، Bratan و Mount Merbuk. حواس‌تون باشه که همه این آتش‌فشان‌ها فعال هستن؛ بنابراین توصیه می‌شه که بدون راهنما از کوه‌ها بالا نرین. زیباترین این آتش‌فشان‌ها Mount Batur هست که چشم‌انداز خیره‌کننده‌ای به یک دریاچه آتشفشانی داره. شما می‌تونید ارتفاع ۱،۷۱۷ متری این کوه رو در یک کوهپیمایی ۲ساعته طی کنین.

۳- شالیزارهای وسیع برنج رو کشف کنین

کشتزارهای طبقه طبقه برنج نماد اصلی بالی به‌شمار می‌آن که این جزیره رو با رنگ‌های سبز متنوع رنگ‌آمیزی می‌کنن. در همه‌جای بالی و به‌خصوص در مناطق روستایی اطراف ابود (Ubud) می‌تونین چشم‌اندازهای پارنورامایی از شالیزارهای برنج ببینین. معروف‌ترین این شالیزارها در نیم‌ساعتی شمال ابود، در منطقه Tegalalang واقع شدن.

۴- در کوتا موج‌سواری یاد بگیرین

موج‌سواری یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌هاییه که گردشگران رو به بالی می‌کشونه. بالی نه‌تنها امکانات موج‌سواری در سطح بین‌المللی داره؛ بلکه یکی از ارزون‌ترین جاهای دنیا برای یادگیری موج‌سواری هم هست. امواج کوتا (Kuta) برای نوآموزان ایده‌آل هستن؛ چون روی ساحل شنی می‌شکنن و نه روی صخره‌های مرجانی.

در کوتا مدارس موج‌سواری زیادی هستن که آموزش حرفه‌ای ارائه می‌کنن؛ اما اگه بودجه کمی دارین، می‌تونین در ساحل قدم بزنین و راهنماهای محلی پیدا کنین که با هزینه کم حاضرن به شما موج‌سواری یاد بِدن.

۵- در اوبود (Ubud) غذای سالم بخورین

اوبود (Ubud)  مرکز معنوی بالی هست و جاییه که افراد برای توجه به سلامتی‌شون به اونجا می‌رن. اوبود همچنین مرکز یوگای جزیره به‌شمار می‌ره. بهترین غذاهای بالی رو در اوبود می‌شه پیدا کرد. این غذاها هم سالم هستن و هم خوشمزه. از غذای گیاهی، وگان، بدون گلوتن و ارگانیک، هر‌چه که بخواید در اینجا پیدا می‌شه.

۶- به میمون‌ها نزدیک بشین

از جنگل مقدس میمون‌ها (Sacred Monkey Forest) در اوبود بازدید کنین تا این حیوانات بامزه رو از نزدیک ببینین. البته حواستون باشه که این حیوانات با‌نمک از نزدیک می‌تونن کمی وحشی باشن؛ پس فاصله امن رو حفظ کنین و چیزی به خودتون آویزون نداشته باشین. هر چیز آویزونی (مثل عینک آفتابی یا کیف‌دستی) در کم‌ترین زمانی توسط میمون‌ها ربوده می‌شه.

۷- در یک نمایش رقص سنتی شرکت کنین

مردم بالی عاشق رقص و نمایش هستن. اگر خوش‌شانس باشین و هم‌زمان با یک جشنواره سنتی در جزیره باشین، می‌تونین به تماشای مراسم نمایشی و رقصنده‌های محلی با لباس‌های رنگارنگ و جذاب بشینین. یکی از محبوب‌ترین اجراها، نمایش رقص Kecak در Uluwatu هست که در کنار منظره زیبایی از اقیانوس اجرا می‌شه.

۸- از سواحل بالی لذت ببرین

از بهترین ساحل‌های بالی می‌شه به ساحل Mengiat، ساحل Geger، ساحل Jimbaran، ساحل Legian و سواحل اطراف Sanur اشاره کرد؛ اما اگه به‌دنبال سواحل بی‌نقص با ماسه نقره‌ای و آب‌های نیلگونمی‌گردین، بهتره سوار یک قایق بشین و به جزایر اطراف سری بزنین. از جمله جاهای محبوب Nusa Lembongan، Nusa Penida  و جزایر Gili هستن.

۹- خرید کنید

بالی یک بهشت برای خرید کردنه. اینجا شما هر‌چیزی از عینک آفتابی‌های ارزون تا فروشگاه‌های گرون‌قیمت لباس پیدا می‌کنین. در بیشتر بازارهای بالی باید زیاد چونه بزنین. بهترین مراکز خرید Jl. Legian و Kuta Square در کوتا، Bali Collection در Nusa Dua و Monkey Forest Road در اوبود هستن.

۱۰- به خودتون یک اقامت لوکس هدیه کنید

شما برای یک سفر رویایی به بالی سفر کردید، پس چرا یک‌کم بیشتر خوش نگذرونین؟ شاید بودجه‌تون محدود باشه و نخواید تمامِ مدت اقامت‌تون رو در یک ویلای ۵ ستاره بگذرونین؛ ولی حداقل می‌تونین چند‌ روزی رو در یک اقامتگاه لوکس بگذرونین. بسیاری از اقامتگاه‌های لوکس در بالی یک ویلا با استخر اختصاصی و نمای اقیانوس به شما ارائه می‌کنن که بسیار آرامش‌بخش هست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button