روزهای گرم و شب‌های سفید: تابستان‌های زیبای سن پترزبورگ

0

شاید داستان زیبا و به‌ یاد موندنی “شب‌های روشن” اثر فیودور داستایفسکی رو خونده باشید، اولا که اگه نخوندید پیشنهاد می‌کنیم که حتما بخونیدش؛ وقت زیادی از شما نمی‌گیره، دوم اینکه بد نیست بدونیم نام این کتاب از شب‌های روشن یا همون شب‌های سفید مناطق شمالی روسیه الهام گرفته شده. شب‌های سفید یک پدیده خاص مناطق شمالی کره زمینه که در واقع غروب نکردن کامل خورشید و روشن موندن آسمون در سرتاسر شبانه‌روزه. در شهر سن پترزبورگ این اتفاق از ۱۱ ژوئن تا ۲ جولای (حدودا ۲۱ خرداد تا ۱۱ تیر) می‌افته و البته یکی از جاذبه‌های توریستی اصلی این شهره. اگه در این بازه زمانی قصد سفر به این شهر رو دارید، پیشنهاد می‌کنیم شب‌ها به جای خوابیدن، حتما این کارها رو امتحان کنید:

 

۱-  بستنی خوری
درسته که روسیه یک کشور سردسیره اما روس‌ها به بستنی خیلی علاقه دارن. روس‌ها عادت دارن در این شب‌ها بستنی مخصوص خودشون رو که موروژنو (Morozhenoe) نام داره به همراه هندوانه‌های روسی که خودشون بهش آربوس (Arbus) می‌گن میل کنن. شب‌ها بیرون بزنین و به سبک روس‌ها از شب‌های روشن لذت ببرین!

 

کسی هست که بستنی دوست نداشته باشه؟

۲-  باغ تابستانی سن پترزبورگ
در روزهای گرم، باغ تابستونی سن پترزبورگ یکی از محبوب‌ترین جاهای شهره. خیلی‌ها از این پارک برای حمام آفتاب گرفتن استفاده می‌کنن. و البته به این نکته اشاره کنیم که حوض‌ها و فواره‌های ساخته شده‌ از سنگ مرمر یکی از زیبایی‌های اصلی این باغ هستن.

 


۳-  شنا کنید!
دریاچه لادوگا که در نزدیکی سن پترزبورگ قرار داره یکی از جاهای محبوب برای پیک‌نیک، قایق سواری و شنا در این منطقه‌است. آب این دریاچه همیشه خنکه و در گرمای تابستون واقعا لذت‌بخشه.

 

دریاچه لادوگا یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های اروپاست.

۴-  شب‌ زنده داری
خواب نمونید که شهر سن پترزبورگ در شب‌های سفید همیشه بیداره! بهترین رستوران‌ها و کافه‌های شهر در این مدت ۲۴ ساعته بازن و البته پر از مشتری. سری به ساحل بزنید. توی رودخونه نوا (Neva) قایق سواری کنید. باز و بسته شدن پل نوا رو از نزدیک ببینید. فقط به این نکته توجه داشته باشید که مترو ساعت ۱۲:۳۰ بسته می‌شه و پل نوا هم تا ۵ صبح بازه؛ پس اگه می‌خواید به هتل‌تون برید حواستون باشه که در کدوم سمت رودخونه هستید چون در اون زمان امکان رد شدن از رودخونه وجود نداره!

 

پل نوا در حال باز شدن

۵-  ستاره‌های شب‌های روشن
جشنواره “ستاره‌های شب‌های سفید” که انتهای ماه می شروع می‌شه و تا اواسط جولای ادامه‌ داره، تقریبا در تمام مدت روز برنامه‌های فرهنگی مثل اپرا، باله و کنسرت‌های موسیقی برگزار می‌شه. همون‌طور که قبلا اشاره کرده‌ بودیم، روسیه مهد فرهنگ و هنر شرق اروپاست. در این موقع از سال، جشنواره‌ دیگه‌ای به نام Scarlet Sails هم برگزار می‌شه که شامل آتش‌بازی‌های شبانه و عبور کشتی بادبانی قرمزرنگی از وسط رودخونه نواست.

 

زیباترین و بزرگ‌ترین جشنواره روسیه رو اینجا ببینید!

 

سفر خوب و خاطره انگیزی داشته باشید!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button