مشکلات زندگی در کانادا را قبل از مهاجرت، مدیریت کنید!

0

در مورد مشکلات زندگی در کانادا و ویژگی های این کشور نکات مهمی هست که بهتر است قبل از ورود به کانادا در مورد آنها تحقیق کنید. شاید برخی از این موارد توسط خیلی از مشاوران مهاجرتی به شما گفته نشود ولی هیچ جای دنیا بدون مشکل نیست و در کنار مزایایش باید مشکلاتش را هم تحمل کنید. البته باید بدانید که هیچکدام از این دلایل نمیتواند به تنهایی مانع از سفر یا مهاجرت به کانادا شود ولی دانستن انها کمک شایانی میکند که برای شرایط جدید خود را آماده کنید و تجربه بهتری از مهلاجرت داشته باشید. در ادامه 7 موضوع مهم در مورد کانادا را از زبان یکی از مهاجران به کانادا برای شما بیان میکنیم:

برای تمدید ویزای کانادا، اخذ ویزای تحصیلی کانادا، رفع ریجکتی ویزای کانادا و انجام همه امور مهاجرت به کانادا میتوانید با کارشناسان عالیشگت مشورت کنید. پل ارتباطی با شما: 43635000-021 و 09122046276

اول: سرمای کانادا

خیلی از افراد ممکن است تصاویر برفی کانادا را دیده باشند و به همین دلیل کمی از حضور یا مهاجرت به کانادا بترسند. باید بدانید که در کانادا حدود نیمی از سال به صورت برفی و زمستانی است که دمای هوا زیر صفر درجه است. نکته ای که در این بین مهم است این نیست که هوا سرد است و دمای آن زیر صفر است بلکه این است که این دما چقدر زیر صفر است 5درجه یا 30 درجه؟ چون در نقاط مختلف کانادا این دما متفاوت است بهتر است قبل از حضور در کانادا بررسی های لازم را انجام دهید. مثلاً ونکوور از مونترال دمای مناسبتی دارد و کسانی که سرمایی هستند ونکوور گزینه بهتری برایشان هست. بنابراین یکی از مشکلات زندگی در کانادا میتواند برای برخی از افراد که به خصوص بچه کوچک هم دارند، سرمای کاناداست.

دوم: بهتر است از پزشکان ایرانی استفاده کنید

واقعیتی که در مورد کانادا وجود دارد این هست که تشخیص پزشکی در کانادا گاهی ممکن است ضعیف باشد و تجربه این مهاجر عزیز میگوید که بهتر است در کانادا هم از پزشکان ایرانی استفاده کنید. البته بیمارستان های کانادایی معمولاً بعد از تشخیص بیماری و شروع روند بیماری از نظم و پیگیری بسیار خوبی برخوردار هستند و در طول درمان با تمام دقت و مراقبت، کار را به پایان می رسانند. نکته مهم این است که درمان در کانادا در بخش دولتی رایگان است ولی باید در صف باشید و در صورت استفاده از بخش خصوصی، هزینه بالایی خواهد داشت که در اینجا بیمه اهمیت زیادی پیدا میکند.

سوم: دوری از ایران

فاصله پروازی ایران با کانادا با توقف هایی که به دلیل نبود پرواز مستقیم وجود دارد حدود 24 ساعت است. همین امر باعث به اصطلاح جت لگ سختی میشود و تغییر ساعت بدن را به دنبال دارد. در حالی که کسانی که در اروپا زندگی میکنند با یک پرواز مستقیم کمتر از چند ساعت میتوانند به ایران رفت و آمد داشته باشند. هر چند شاید این موضوع خیلی مهم نباشد ولی قطعاً برای کسانی که خیلی علاقه دارند به ایران رفت و امد داشته باشند و پدر و مادر یا آشنایان را ببینند خیلی مهم است.

چهارم: دندانپزشکی گران است

قیمت دندانپزشکی در کانادا مانند بسیاری از جاهای دیگر در دنیا بسیار بالاست. برای کوچکترین کار باید حداقل 1000 دلار پرداخت کنید و برای اموری مانند پرکردن و عصب کشی، قیمت ها نجومی میشود. البته با داشتن بیمه خوب میتوانید تمام این هزینه را تا حدود زیادی جبران کنید.

پنجم: قطع روابط سیاسی ایران و کانادا

با توجه به اینکه روابط سیاسی ایران و کانادا قطع است برای کارهای اداری مربوط به ایران مانند تمدید پاسپورت، انجام عقد ایرانی و … باید از یک طرف سوم که در آمریکا یا مکزیک قرار دارد استفاده کنیم که این بسیار آزاردهنده و زمان بر و هزینه بر است. در حالی که کسانی که در اروپا زندگی میکنند به دلیل وجود سفارت ایران در آنجا به راحتی کارهای خود را انجام میدهند.

ششم: کوچک بودن اقتصاد به نسبت اروپا و آمریکا

کانادا با وجود داشتن یک سرزمین بسیار پهناور فقط دارای 35 میلیون جمعیت است و شهرهایی که در آنها اقتصاد فعالی وجود دارد معدود است. بنابراین اگر قصد انجام کار اقتصادی دارید گزینه های معدودی برای سکونت دارید.

هفتم : گرانی زیاد مسکن

یکی دیگر از مشکلات زندگی در کانادا که باید به آن فایق بیایید در سالهای اخیر قیمت مسکن در کانادا بسیار افزایش یافته است و خرید آن در شهرهایی مثل ونکور، مونترال و تورنتو بسیار سخت و برای خیلی از افراد که حقوق معمولی می گیرند غیرممکن شده است. یکی از علل این موضوع خرید راحت مسکن توسط چینی هاست که به صورت نقد و با قیمت بالا به راحتی خانه ها و آپارتمان ها را میخرند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button