زیباترین خیابان‌های دنیا

0

بیشتر مردم فکر می‌کنند که جاذبه‌های توریستی فقط در مکان‌های تاریخی خلاصه می‌شوند، ولی باید بهتون بگیم که هرچیزی که مردم دنیا برای دیدنش سفر کنند یک جاذبه توریستی به حساب می‌آید، مثلا خیابان‌های زیادی در دنیا وجود دارند که مردم برای بازدید ازشون یا فقط راه رفتن در آن‌ها مسافت طولانی رو طی می‌کنند. بعضی از آن‌ها چنان رنگارنگ و زیبا طراحی شده‌اند که هر بیننده‌ای رو به وجد می‌آورد. هرکدام از آن‌ها یک ویژگی منحصر به فرد دارند، مثلا خیابانی با شکوفه‌های گیلاس تزیین شده و به شهرت رسیده و دیگری بخاطر رنگ و ساختمان‌هایش. در این مطلب ما به شما ۱۰ تا زیباترین خیابان‌های دنیا رو از هر نظر معرفی می‌کنیم پس با عالی‌گشت همراه بشید:

۱_خیابان تتسوگاکو نو میچی(Tetsugaku no michi)

این خیابان منحصر به فرد به طول ۱٫۲ مایل، در شهر کیوتو ژاپن قرار دارد. درختان گیلاس موازی با کانال آب و در دو طرف قرار دارند که در زمان شکوفه زدن منظره بسیار زیبایی به وجود می‌آورند. بهترین زمان برای دیدن خیابان تتسوگاکو نو میچی ماه آپریل است.

۲_ خیابان استینر،سانفرانسیسکو

خیابانی که با فیلم و سریال‌هایی مثل خانم دابتفیر ۱۹۹۳ (Mrs. Doubtfire) و خانه کامل (۱۹۸۷-۱۹۹۵) به شهرت رسید. ردیفی از خانه‌های رنگارنگ که در خیابان استینر، نزدیک میدان آلامو (Alamo) قرار دارند، امروزه تبدیل به جاذبه توریستی‌ای شده‌اند که سالیانه هزاران توریست را به خود جذب می‌کنند.

۳_خیابان Calleja de las Flores

خیابان باریکی در شهر اندلس ایالت کوردبای اسپانیا که به میدان عمومی شهر می‌رسد. این خیابان سپانیایی جذاب با دیوار‌های تمام سفید و گل‌های رنگی یکی از جذاب‌ترین خیابان‌های این ناحیه‌ست.

۴_خیابان لمبارد( Lombard Street)

این روزها خیابان لمبارد سانفرانسیسکو در ایالات متحده امریکا یکی از پر بازدیدترین خیابان‌های دنیاست. توریست‌ها معمولا برای دیدن یا رانندگی کردن در این خیابان دور هم جمع می‌شوند، انگار که هیچ چیز جذاب‌تری در دنیا وجود ندارد. لمبارد در سال ۱۹۲۲ ساخته شد.

۵_ خیابان‌های آبی در شهر (Chefchaouen) مراکش

خیابان‌های این شهر کوچک در شمال غربی مراکش، به‌خاطر رنگ آبی متفاوتشان به شهرت رسیده‌اند. این شهر که در سال ۱۴۷۱ ساخته شد، در طول تاریخ یک بار به عنوان تبعیدگاه زندانیان اسپانیایی استفاده شد. در طول قرن‌ها یهودیان زیادی به چفچائوئن مهاجرت کردند و اعتقادات تاریخی زیادی مثل “رنگ آبی قدرت خداوند را به مردم یاد آوری می‌کند” رو با خودشان به شهر آوردند.

۶_شهر تاریخی لیجیانگ

شهر قدیمی لیجیانگ چین یکی از آثار شگفت‌انگیز سازمان جهانی یونسکو؛ قدمتی هزار ساله دارد و به‌خاطر کانال آب و پیاده‌رو هایش به شهرت رسیده‌است. در امتداد خیابان‌های کی‌یی(Qiyi) و وویی(Wuyi) یا کوچه‌های چونگرون(Chongron) و ونژی(Wenzhi)  قدم بزنید اگر دنبال منظره‌های خاص هستید.

۷_کوچه شکوفه گیلاس، بون، آلمان

برای ۲ تا ۳ هفته در بهار هر سال، شکوفه‌های درختان گیلاس تونلی جادویی به وجود می‌آورند که عکاسان زیادی رو از سراسر دنیا جذب می‌کند.

۸_جاده برگاگ(Bregagh Road)

جاده برگاگ در شهر بالی مانی ایرلند شمالی، جاده‌ای پر درخت‌های قدیمیست که در قرن هجدهم کاشته شده‌اند. اسم مستعار جاده حصار تیره است و تمام طرفداران سریال مشهور بازی تاج و تخت (Game of Thrones) آن را فورا تشخیص می‌دهند.

۹_خیابان شانزه‌لیزه پاریس

خیابان شانزه لیزه پاریس به قدری در دنیا معروفه که نیازی به معرفی ندارد. این خیابان که از میدان مارشال دوگل تا میدان کنکورد ادامه دارد خیابان اعیان نشین و یکی از اصلی ترین معابر در شهر پاریس به حساب میاد.

۱۰_کانال بروورس‌گرچت

در کنار دوچرخه‌ها و قایق‌ها؛ بیشتر کانال‌های آب شهر آمستردام توریست‌های زیادی با سنین مختلف جذب خود کرده‌اند. ولی کانال آب بروورس‌گرچت که در نیم مایلی شمال غربی ایستگاه قطار مرکزی قرار دارد؛ بدون شک زیباترین کانال آب پایتخت هلند محسوب می‌شود.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button