سفر به تایلند و فستیوال های خاصش

0

پادشاهی تایلند با نام سابق سیام، در شبه‌جزیره هند و چین در جنوب شرقی آسیا قرار دارد. نام تایلند برگرفته از دو لغت Thi و Land به معنای سرزمین حوری است. پایتخت تایلند بانکوک، پرجمعیت‌ترین شهر تایلند است. از شهرهای مهم دیگر آن پاتایا، پوکت و جزیره سامویی هستند. حدود ۷۵ درصد مردم قومیت تایی، ۱۴ درصد چینی‌، ۳ درصد مالایی و بقیه از اقوام مثل مون‌ها، خمرها و طوایف کوه‌نشین متعدد هستند.

اقلیم تایلند

آب و هوا تایلند استوایی و مرطوب است. این کشور سه فصل اصلی دارد. فصل گرم از مارس تا ماه مه، فصل خنک از نوامبر تا فوریه و فصل باران از حدود ژوئن تا اکتبر. گردشگران معمولاً فصول گرم سال را برای دیدن سواحل زیبای تایلند انتخاب می کنند. اگر چندان تمایلی به هوای گرم ندارید می توانید در فصل سرما به تایلند سفر کنید. البته در فصول سرد هم دمای هوای تایلند کاهش آن‌چنانی ندارد، در مناطق مرکزی به ۲۱ درجه و در مناطق شمالی به ۱۳ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

بهترین زمان سفر به تایلند

بهترین زمان برای بازدید بین نوامبر و مارس است که هوا در تایلند نرمال است و می توانید از سواحل تایلند نهایت استفاده را ببرید. نوامبر تا مارس هم زمان جشنواره های ملی و منطقه ای تایلند است. فصل اوج گردشگری نوامبر تا اواخر مارس و ماه های اوج ثانویه در ماه های جولای و آگوست است. اگر ترجیح می دهید در ماه های خلوت به تایلند سفر کنید و از تخفیف های فصلی استفاده کنید آوریل تا ژوئن، سپتامبر و اکتبر بهترین انتخاب است.

هزینه سفر با تور به تایلند

تورهای تایلند با نرخ های مختلف با توجه به مدت زمان اقامت، هتل، زمان سفر و شهر مقصد وجود دارند. به طور کلی هزینۀ این تورها برای ۸ روز و ۷ شب و سفر به یکی از شهرهای تایلند از ۴۷۰۰۰۰۰ تا ۷۸۰۰۰۰۰ تومان و در صورتی که مقصد چند شهر تایلند باشد از ۷۳۰۰۰۰۰ تا ۹۶۰۰۰۰۰ تومان است.

جشنواره های تایلند

مردم تایلند در زمان ها و مناسبت های مختلف، جشنواره های گوناگونی برگزار می کنند؛ که در ادامه به معرفی آن‌ها به تفکیک ماه می پردازیم.

جشنواره های ماه ژانویه

جشنوارۀ سال نو چینی

بسیاری از تایی ها ریشه چینی دارند به همین دلیل جشن سال نو چینی را در مناطقی که چینی های زیادی در آن سکونت دارند، مثل بانکوک برگزار می کنند. این جشنواره در سراسر کشور جشن گرفته می شود به ویژه در محله چینی های بانکوک، مهمانی بزرگی با رقص اژدهاها، صدای ترقه ها و رقص و پایکوبی برگزار می شود.

جشنواره سال نو چینی- فستیوال های تایلند

جشنوارۀ کینگ منگ رای

در چیانگ رای به افتخار پادشاه لانا در شمال تایلند برگزار می شود. این جشنواره شامل رژه های دیدنی، رنگارنگ، نمایش های فرهنگی، مسابقات، غرفه غذا و فروش کالاهای محلی و اقلام زینتی خانه است.

جشنوارۀ گل Chiang Mai (آخر هفته اول فوریه)

این جشن در پایتخت شمالی تایلند، چیانگ مای، هفتۀ اول فوریه برگزار می شود و دران گل های رنگارنگ داوودی و گل سرخ Damask همراه با رژه به نمایش گذاشته می شوند.

جشنواره گل-فستیوال های تایلند

ماکابوچا

روز ماکا بوچا روزی است را که در آن بودا آخرین خطبه مهم خود را بیان کرد و پس از آن، وی به نیروانا وارد شد. بودایی ها در این روز به معابد می روند و سه بار دور ابوسوت (ubosot) قدم می زنند، شمع روشن می کنند و آرزو می کنند.

جشنواره های ماه مارس

جشنواره لاک‌پشت ها

این جشنواره سالی یک بار و به مدت ۷ روز برگزار می شود و طول جشنوارۀ لاک پشت های دریایی جوان برای افزایش جمعیت به اقیانوس برگردانده می شوند. مجسمه های شنی، ورزش‌های آبی، غرفه های غذاهای دریایی جذابیت این جشنواره را افزایش می‌دهد.

جشنواره لاکپشت ها-فستیوال های تایلند

جشنوارۀ بالن ها

این جشنواره در ماه مارس برگزار می‌شود و در آن بالن های رنگارنگ به مدت ۷ روز در آسمان تایلند به پرواز در می آیند.

جشنواره بالن ها- فستیوال های تایلند

جشنوارۀ بین المللی موسیقی پاتایا

در این فستیوال موسیقی رایگان گروه های موسیقی پاپ و راک را از سراسر آسیا به نمایش هنر خود را به نمایش می گذراند.

جشنواره های ماه آوریل

جشن سال نو تایلندی: (Songkran)

 ۱۳ تا ۱۵ آوریل در سراسر کشور برگزار می شود. در این جشنواره بر حسب سنت آب بر روی مردم ریخته می شود تا گناهان و بدی ها پاک شوند. امروزه از سطل آب و تنگ های آب پاش برای تفریح بیشتر در این جشن در چیانگ مای استفاده می شود.

جشن سالنو تایلندی-فستیوال های تایلند

Poy Sang Long

این جشنواره در چیانگ مای و مای ونگ سون در اواخر ماه مارس و اوایل آوریل برگزار می شود. در این جشن پسرهای سنین ۷ تا ۱۴ سال را آرایش کرده و لباس های مخصوص جشن به تنشان می کنند.

جشنواره های ماه می

جشنوارۀ Bun Bang Fai

این جشنواره پر سر و صدای دو روزه به امید بارش باران برگزار می شود. در مناطق شمال شرقی که معمولاً کمبود بارش دارند روستاییان موشک هایی از جنس بامبو را رنگ آمیز کرده و به آسمان شلیک می‌کنند.

جشنوارۀ Bun Bang Fai- جشنواره های تایلند

مراسم شخم زدن

این مراسم سلطنتی از آیین های باستانی در زمان شروع فصل کاشت برنج است. گاوهای مقدس با گاوآهن چوبی بخشی از زمین های Sanam Luang در بانکوک را شخم می‌زنند.

ویساکا بوچا (Visakha Bucha)

در طول سال جشنواره های مهم بودایی وجود دارد، اما مهم‌ترین آن‌ها در تایلند، ویسکابوچا است. این روز بزرگداشت سه واقعه ای است که برای بودا در این تاریخ اتفاق افتاده است. در این روز بودا متولد شد و ۳۵ سال بعد در همین روز درگذشت و ۴۵ سال بعد به نیروانا وارد شد. این روز چون بر مبنای ماه قمری است، تاریخ ثابتی ندارد ولی معمولاً در ماه می یا ژوئن است.

ویسکا بوچا- جشنواره های تایلند

جشنواره های ماه ژوئن

جشنوارۀ میوه های چانتابوری Chanthaburi

در اواخر ماه مه یا آغاز ماه ژوئن برگزار می شود و فرصتی برای لذت بردن از میوه های منطقه ای تایلند است.

جشنوارۀ جاز هوآ هین (Hua Hin)

 از سال ۲۰۰۱ توسط هیلتون برگزار می شود، معمولاً در ماه ژوئن برگزار می شود و بهترین استعداد جاز تایلند را نشان می دهد.

جشنوارۀ Phi Ta Ta Khon

این مراسم با نام جشنوارۀ ارواح در دن سای استان لوی تایلند برگزار می شود. در این جشنواره زنان و مردان محلی لباس های و ماسک های عجیب و غریب و رنگی می پوشند و در خیابان رقص سنتی انجام می دهند.

Phi-Ta-Ta-Khon- فستیوال های تایلند

جشنواره های ماه جولای

آساهنا بوچا (Asahna Bucha)

از مقدس ترین روزهای بودایی و روزی است که بودا اولین خطبه خود را ایراد کرد. در این روز بودایی ها به زیارت معابد می روند و شمع روشن می کنند. این شمع ها بعد از ظهر به پارکی در وسط شهر منتقل شده و به نمایش گذاشته می شوند.

جشنواره شمع اوبون راچاتانی

اما مشهورترین و محبوب ترین جشنوارۀ شمع در اوبون راچاتانی، یک شهر بزرگ در منطقه ایزان تایلند، در حدود ۵۰۰ کیلومتری شمال شرقی پایتخت تایلند بانکوک برگزار می شود. این مراسم از قدیمی ترین جشنواره های پادشاهی است.

جشنواره های ماه آگوست

جشنوارۀ شبح گرسنه (پور تور)

رویدادی مهم برای مردم محلی است و در پوکت برگزار می شود. در این جشنوارۀ غذاهای مخصوص (به شکل لاک‌پشت های قرمز)، گل و شمع برای ارواح خیرات می شود.

پورتور-فستیوال های تایلند

جشنوارۀ غذای هوآ هین

این جشنواره غذا در پارک هوآ هین ملکه برگزار می شود و انواع غذاها در غرفه های آن ارائه می شوند. شرکت کنندگان در این جشنواره از رستوران های و هتل های مشهور هستند.

جشنواره های ماه سپتامبر

مسابقه قایق رانی (Phichit Boat)

این جشنواره حدود ۲۰۰ سال است در این ماه به طول دو روز برگزار می شود و قایق ها در مسابقات مختلف با هم رقابت می کنند. امروزه این مسابقه با جشن و غذا و نوشیدنی همراه است.

قایقرانی -فستیوال های تایلند

جشنواره بین المللی رقص و موسیقی بانکوک

این جشنواره با اجرای موسیقی از ژانرهای متنوع، نمایش های رقص، اپرا، باله و موارد دیگر در این ماه جمعیت زیادی را به خود جلب می کند.

جشنواره های ماه اکتبر

جشنواره گیاهخواری

این جشنواره ریشه چینی دارد و برگزاری آن ۹ روز طول می‌کشد. در این روزها مردم سراسر تایلند از خوردن گوشت خودداری می کند. این جشنواره در شهر پوکت با سنت های خاص و عجیب و غریب اجرا میشود. تایلندی ها این اعتقاد را دارند که در طول این مراسم از قدرتی برخوردار خواهند شد که آن‌ها را از درد محافظت می کند. به همین دلیل روی آتش راه می روند بدن خود را به سیخ می کشند و با تبر و چاقو و سلاح به خود آسیب می زنند.

جشنواره گیاهخواری-فستیوال های تایلند

فستیوال فانوس ها (Yi Peng Lantern)

جشنواره ای ویژه که توسط مردم لانا در شمال تایلند برگزار می شود. در چیانگ مای و لانا، خانه ها و معابد با فانوس های رنگارنگ تزئین می‌شوند و هزاران فانوس کاغذی همراه دعاها و آرزوها به آسمان فرستاده می شود. این جشنواره ها مطابق با تقویم تایلند معمولاً در اواسط اکتبر تا اواسط نوامبر است.

جشن فانوس ها-فستیوال های تایلند

جشنواره های ماه نوامبر

جشنواره قایق های شناور کولی های دریا (Loi Ruea Chao Le)

جشنوارۀ بسیار زیبا در مناطق مختلف جزیره آندامان است. در این شب، کولی های دریایی محلی با کسانی که از جزایر همسایه با قایق هایی که با گل و شمع تزیین شده اند در سواحل خود جمع می شوند و به سبک سنتی می رقصند و آواز می خوانند.

جشن کولی ها-فستیوال های تایلند

جشنواره میمون ها

یکی از محبوب ترین جشنواره های تایلنداست که هر ساله در آخرین یکشنبه ماه نوامبر در لوپبوری برگزار می شود. مراسم با اجرای موسیقی و رقص میمون های انسانی شروع می شود سپس میمون ها برای غذا خوردن به میزهای دعوت می شوند.

جشنواره فستیوال-فستیوال های تایلند

جشنواره فیل سورین

بیش از ۵۰ سال است که در استان شمال شرقی سورین این گردهمایی و نمایش سالانه فیل ها را برگزار می شوند. در این جشنواره رژه و بازی فیل ها و مراسم های دیگر برگزار می شود.

جشنواره فیل ها-فستیوال های تایلند

جشنواره های ماه دسامبر

نمایشگاه زمستانی چیانگ مای (Chiangmai Red Cross And Winter Fair)

جشنواره ای ۱۰ روزه است که صنایع دستی چیانگ مای را به نمایش می گذارد.

تولد راما IX

گرامیداشت روز تولد پادشاه فقید در ۵ دسامبر همراه با رژه برگزار می شود. این روز به روز ملی پدر هم معروف است.

جشنواره غذا و سرگرمی چیانگ مای

این جشنواره هر ساله در ماه دسامبر با نمایش بهترین غذاهای تایلندی برگزار می شود.

جشنواره سالانه Wonderfruit

از ۱۲ تا ۱۶ دسامبر ۲۰۱۹ در پاتایا برگزار می شود. این جشنواره برای تجلیل از موسیقی، هنر و زندگی پاست.

فستیوال های تایلند

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button