سفر به مرموزترین مکان‌های گمشده در تاریخ

0

چه اتفاقی باعث می‌شه که یه تمدن یا یه شهر به طور کلی از روی  زمین محو بشه و فقط یه اسم و افسانه از اون در تاریخ باقی بمونه؟

بعضی از این اتفاقات، می‌تونه به دلیل حوادث طبیعی مثل سیل، زلزله،‌ریزش کوه و یا رانش زمین باشه و برخی دیگه توسط خود انسان‌ها ایجاد می‌شه. انسان‌هایی که پس از جنگ و تصاحب یه منطقه،‌ می‌خوان هیچ اثری از سلسله یا تمدن قبلی به جا نذارن.

بیشتر این شهرها و مکان‌های دفن شده زیر خاک، بصورت تصادفی کشف شدند و امروز جزو جاهایی هستند که همشه توریست‌های زیادی برای دیدن اونها به سفر می‌رن.

در این مطلب، قصد داریم چند تا از عجیب‌ترین و مرموزترین مکان‌هایی رو که تا سالها بعد از نابودی خبری از اونها نبود رو بهتون معرفی کنیم.

شهرهای گمشده در تاریخ

انکگور ، کامبوج

شهر انکگور پایتخت امپراطوری خمر بود. این امپراتوری بین قرن ۹ تا ۱۵کلی دبدبه و کبکبه داشت تا اینکه تایلندی‌ها کنترل خودشون رو از دست دادن و در سال ۱۴۳۱ به این شهر حمله کردند و اون رو با خاک یکسان کردند.

انکگور در کامبوج

پس از مدتی شهر ویران‌شده و خالی از سکنه انکگور، که در میان جنگل‌های سرسبز کامبوج در جنوب شرقی آسیا قرار داشت، رفته رفته با گیاه و سبزه و درختان جنگلی پوشیده شد و انگار نه انگار که زمانی این شهر پایتخت یه سلسله بزرگ بوده.

اما یه اتفاق باعث شد تا ۱۵۰ سال قبل این شهر به طور اتفاقی کشف بشه. یه مامور فرانسوی که می‌خواست زرنگ‌بازی دربیاره و از بین جنگل میانبر بزنه، به طور اتفاقی ویرانه‌های این شهر رو پیدا کرد و بعد فرانسوی‌ها که اون موقع هر جریب زمین براشون ارزش داشت، اومدند و به کمک مردم شهر رو از از زیر برگ و گیاه بیرون کشیدند. این مکان به شهر معبدها معروفه چون بیشتر از هزار معبد بزرگ و کوچک داره و این روزها میلیون‌ها توریست هر سال از اون بازدید می‌کنن.

شهر سوخته، ایران

این شهر که چند سال قبل در مسیر زابل به زاهدان کشف شد،‌ در سال ۲۰۱۴ به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

شهر سوخته سیستان

این شهر قدیمی در کنار ساحل رودخانه هیرمند قرار داشت که بعد از گذشت هزاران سال زیر خاک مدفون شد. شهر سوخته مربوط به دوره برنز تمدن جیرفت یعنی ۶ هزار سال قبل است و مدرن‌ترین شهر کشف شده در این بازه تاریخیه.

 

پترا، اردن

پترا یه شهر تاریخی در اردن و پایتخت حکومت باستانی «نبطی‌ها» در حدود ۱۹۰۰ سال قبل بوده. این شهر در میان سنگ‌های سرخ و صورتی کوه ساخته شده و خانه‌های اون با تراشیدن سنگ‌ها درست شدند.

این تمدن توسط رومی‌ها از بین رفت. سپاه روم که نمی‌تونست این شهر رو تصرف کنه، آب رو به روی مردم شهر بست و سرانجام تونست اونها رو تسلیم کنه. پترا یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری و جذب توریست در اردن و کشورهای عربی به شما می‌ره.

در سال ۲۰۰۷ پترا به عنوان یکی از عجایب هفتگانه در عصر جدید ثبت شد.

تروآ، ترکیه

تروآ همون شهریه  که فیلمی هم بر اساسش ساخته شده. از این شهر در حماسه ایلیاد هومر هم نام برده شده.

تروآ در ترکیه

تروآ‌ در شمال غربی ترکیه قرار داره  و جنگ معروف تروآ در اون اتقاق افتاده. این شهر ۱۳ قرن پیش از میلاد مسیح ساخته شده و تا سال‌ها همه فکر می‌کردند مثل قاره گمشده آتلانتیس، فقط یه افسانه‌اس، اما یه باستان‌شناس آلمانی اون رو در سال ۱۸۷۰ کشف کرد و در کمال تعجب دیدند دیوارهای دفاعی این شهر،‌ درست همونطور که هومر در داستان‌هاش گفته بود،‌ساخته شده.

جالبه که جواهرات «هلن» هم کشف شد، اما روس‌‌ها قبل از اینکه ترک‌ها به خودشون بیان اونها رو دزدیدند و  شاهکار اخلاقی‌شون الان در موزه پوشکین در معرض دید عموم قرار داره.

پمپئی، ایتالیا

پمپئی یکی از شهرهای پیشرفته روم باستانه که بر اثر سرازیر شدن آتشفشان از کوه وزوو در ایتالیا، در عرض چند ساعت از روی زمین محو شد.

دانشمندان می‌گن گذازه‌ها مستقیما به سمت شهر پرتاب شدن و مردم  شهر پمپئی بر اثر حرارت مردند. اگر چه مدارک قدیمی و نامه‌هایی وجود داره که ثابت می‌کنه بعضی از مردم بر اثر استنشاق گازهای سمی خفه شدند.

پمپئی تا ۱۵۰۰ سال زیر چهار تا شش متر گدازه‌ها و خاکستر بود اما در ۱۵۹۹ میلادی به صورت تصادفی کشف شد. ایتالیایی‌ها از این شهر سوخته هم مثل برج کج پیزا حسابی درآمد کسب می‌کنن.

در سال ۱۹۷۲ گروه پینک فلوید کنسرت معروفی در آمفی تاتر این شهر برگزار کرد،‌البته بدون حضور تماشاگر.

اِفسوس، ترکیه

ظاهرا شهرهای ترکیه استعداد خوبی در غیب شدن دارند. افسوس که از شهرهای ایونیا در آناتولی باستان بوده یکی از هفت کلیسای آسیاست که از اون در کتاب «مکاشفات یوحنا» در «عهد جدید» نام برده شده.

افسوس در ترکیه

می‌گن انجیل یوحنا در این مکان نوشته شده و از اون مهم‌تر،‌ اعتقاد دارن اصحاب کهف در غاری که نزدیک افسوس قرار داره به خواب رفته‌‌اند.

در افسوس اسناد و مدارک مهمی در مورد مسیحیت و دین‌های قبل از اون کشف شد و  سروصدای زیادی تو دنیا کرد.

 

سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان

تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button