سفر به مشهد – راهنمای سفر به محبوب‌ترین شهر ایران

0

اگر پایتخت را نادیده بگیریم مشهد مهم‌ترین و البته پر گردشگرترین شهر کشور به حساب می‌آید. البته در میزان سفر گردشگران داخلی و خارجی به این شهر مشهد همیشه از تهران نیز پیش‌تر بوده است. اگر تنها همین شهر 3 میلیون نفری را در نظر بگیریم و شهرستان‌های اطراف را نادیده بگیریم این شهر یکی از بزرگ‌ترین شهرهای کشور ازنظر وسعت نیز به حساب می‌آید.

مشهد به صورت سالانه پذیرای 27 میلیون گردشگر داخلی و بیش از 2 میلیون گردشگر خارجی است. به نظر شما چه چیزی باعث می‌شود که این حجم از گردشگر برای سفر به این شهر اقدام کنند؟

اگر بیشتر این مسافران را زائران حرم مطهر امام رضا می‌دانید کاملاً درست است، اما مشهد جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های دیدنی بی‌نظیری را هم در خود جای داده که خود به‌تنهایی دلیل محکمی برای سفر به این شهر هستند.

راهنمای سفر به مشهد

در ادامه نکاتی برای مسافران مشهد جمع‌آوری کرده‌ایم که می‌توانند برای سفر به مشهد از آن استفاده کنند. بهترین زمان برای خرید بلیت و سفر، هزینه‌های سفر به مشهد و معرفی برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر برخی از نکاتی است که در این مقاله به آن می‌پردازیم.

راهنمای سفر به مشهد

موقعیت جغرافیایی و بهترین زمان سفر مشهد

مشهد در منطقه‌ای بیابانی و خشک قرار دارد، به همین دلیل تابستان‌های این شهر گرم بوده و زمستان‌های آن‌هم بسیار سرد است. رطوبت کم در سرمای زمستان باعث شده که زمستان‌های سوزناکی در زمستان مشهد به وجود بیاید، به همین دلیل زمستانی ازنظر آب‌وهوایی زمان مناسبی برای سفر به این شهر نیست. این سرما از ماه میانی فصل پاییز شروع می‌شود، بنابراین اگر در فصل پاییز قصد سفر به مشهد را دارید آبان و آذر را فراموش کنید و برنامه سفر خود را برای مهر تنظیم کنید.

شاید نتوانیم بگوییم تابستان‌های این شهر خیلی گرم است، چرا که گرمای آن نسبتاً قابل‌تحمل است و گرمای آزاردهنده‌تری هم می‌توانید در تابستان‌های شهرهای دیگر از کشور تجربه کنید.

ازنظر شرایط آب‌وهوایی بهار را می‌توان بهترین زمان سفر به مشهد دانست. در این فصل علاوه بر اینکه شهر آب‌وهوای خوبی دارد، بازدید از مناطق دیدنی اطراف شهر همچون شاندیز و طرقبه می‌تواند به تجربه حیرت‌انگیزی تبدیل شود.

هزینه سفر به مشهد – بهترین زمان سفر ازنظر هزینه

اگر سفر شما به مشهد به‌قصد زیارت نیست توصیه می‌کنیم سفر در مناسبت‌های مذهبی را به این فراموش کنید. برای مثال در ایام ولادت و وفات امام رضا، ایام محرم و حتی ایام ماه رمضان میزان سفرها به‌شدت افزایش می‌یابد. در این زمان هزینه سفر بیشتر خواهد بود، چراکه هزینه بلیت و هزینه اقامت که بیشتر هزینه سفر را تشکیل می‌دهند در این ایام به‌شدت افزایش پیدا می‌کنند.

برخی از مهم‌ترین اعیاد مذهبی همچون جشن نیمه شعبان نیز ازنظر هزینه سفر زمان مناسبی برای سفر به مشهد نیست.

موقعیت جغرافیایی و بهترین زمان سفر مشهد

ازنظر هزینه چه زمانی برای سفر به مشهد مناسب است؟

بدون شک زمستان مشهد از خلوت‌ترین زمان‌های مشهد محسوب می‌شود. به دلیل سرمای استخوان سوز این شهر و بارش فراوان برف در مشهد معمولاً میزان سفر به مشهد تا حد زیادی کم می‌شود و به همین دلیل هزینه‌ها رو به کاهش می‌روند.

اما اگر می‌خواهید در زمان‌هایی که مشهد شرایط آب‌وهوایی خوبی دارد و ازنظر هزینه نیز به‌صرفه است به این شهر سفر کنید، ماه‌های اردیبهشت، خرداد و مهر بهترین زمان برای سفر محسوب می‌شوند.

در ماه‌های اردیبهشت و خرداد بسیاری از خانواده به دلیل نزدیکی به امتحانات و شروع ایام امتحانات از سفر خودداری می‌کنند. از طرفی بیشتر مردم در فروردین به سفر رفته‌اند و احتمالاً میزان سفرها در این دو ماه بسیار کم می‌شود. در چنین شرایطی قیمت بلیت تا معمولاً تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کنند و اجاره ویلا و اقامتگاه نیز به‌آسانی و با کمترین هزینه‌ها امکان‌پذیر است.

در ماه مهر نیز به‌تازگی مدرسه تا بازشده و فصل تابستان که زمان مناسبی برای سفر به سراسر کشور بوده به پایان رسیده، بنابراین اگر شما زمان انعطاف‌پذیری دارید، سفر در این ماه تا می‌تواند برایتان کم‌هزینه و لذت‌بخش باشد.

مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری مشهد

جاذبه‌های گردشگری مشهد بسیار فراوان هستند. از جاذبه‌های تاریخی تا جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی در این شهر وجود دارند. با مهم‌ترین مکان‌های دیدنی مشهد آشنا شوید! این موارد تنها مشهورترین جاذبه‌های گردشگری این شهر هستند؛ جاذبه‌های فراوانی در این شهر وجود دارد که به جرت می‌توان گفت هریک بهانه بسیار خوبی برای سفر به این شهر زیبا محسوب می‌شوند.

مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری مشهد

  1. حرم امام رضا (ع): حرم مطهر امام رضا نه‌تنها به‌خودی‌خود جاذبه گردشگری شاخص این شهر به شمار می‌رود بلکه با جای دادن مقبره بزرگانی همچون شیخ بهایی در درون خود می‌توان از آن به‌عنوان مهم‌ترین جاذبه گردشگری مشهد یادکرد.
  2. مقبرۀ فردوسی: مقبرۀ حکیم ابوالقاسم فردوسی در میان باغی زیبا در فاصله 20 کیلومتری و در نزدیکی مشهد قرارگرفته. این مقبره که معماری آن از معماری دوران هخامنشیان الهام گرفته‌شده و در ساخت آن از سنگ مرمر استفاده‌شده، از زیباترین مقبره‌های بزرگان در کشور به حساب می‌آید.
  3. مجموعه وکیل‌آباد: مجموعه وکیل‌آباد مجموعه بزرگ شامل پارک و شهربازی است. پارک وکیل‌آباد از قدیمی‌ترین مکان‌های دیدنی مشهد است که در بلوار وکیل‌آباد مشهد قرار دارد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button