سفر به هندوستان، هزینه ها و بهترین زمان سفر به هند

0

هند کشوری وسیع با حدود یک میلیارد و سیصد و شصت میلیون نفر جمعیت است. وسعت این کشور 2 برابر ایران است که آن را به هفتمین کشور بزرگ دنیا تبدیل کرده است. بندر بمبئی پرجمعیت ترین شهر هند با 14 میلیون جمعیت است اما جالب‌تر از همه چیز این است که در هند صدها زبان و هزاران لهجه و گویش وجود دارد و شاید ندانید که علاوه بر زبان های انگلیسی و هندی، 22 زبان دیگر هم در این کشور به عنوان زبان رسمی شناخته می شوند. سفر به هند مورد علاقه بسیاری از گردشگران فرهنگ و هنر و همچنین گردشگرانی است که می خواهند همزمان چند نوع آب و هوا و فرهنگ مختف را در کنار هم تجربه کنند.

مطالب مرتبط

شاید شما هم از آن دسته از کسانی باشید که برای مسافرت به هندوستان دنبال کتاب راهنمای سفر به هند بوده باشد،  در این مقاله نکاتی مهم و کاربردی که هر کسی لازم است قبل از سفر به هندوستان از آن ها باخبر باشد، برای شما بیان می کنیم. قبل از هر چیز در مورد بهترین زمان سفر به هند صحبت می کنیم، بعد از آن به هزینه ی سفر به هند می پردازیم و در ادامه در مورد موضوعاتی مثل لباس مناسب برای سفر به هند و واکسن برای سفر به هند صحبت می کنیم و در آخر هم چند مورد از جذاب ترین و مهم‌ترین جاذبه های گردشگری هند معرفی خواهد شد. البته جاذبه هایی معرفی می شوند که باید حتماً از آن دیدن کنید، وگرنه همین شمال خودمان هم سرسبز و زیباست و کلی جای نرفته دارد. غذاهایش هم متنوع و خوشمزه است. پس برای رفتن به هند، دلایل محکمتری وجود دارد؛ با ما باشید.

بهترین زمان سفر به هند چه وقتی از سال است؟

خوب حالا که قرار است این همه هزینه کنید و به یکی از جذاب ترین کشورهای دنیا سفر کنید بهتر است برنامه سفر به هند را به خوبی تنظیم کنید و بدانید بهترین زمان سفر به هند چه زمانی از سال است؟ حتماً می پرسید مگر فرقی هم دارد؟ هند است دیگر.

بهترین زمان سفر به هند چه وقتی از سال است؟

علت اینکه باید در مورد زمان سفر خود فکر کنید این است که هندوستان در هر بخش دارای آب و هوا و شرایط اقلیمی متفاوت است. در هر زمان از سال بخشی از مناطق هند برای سفر مناسب هستند. این مسئله در کنار پهناور بودن هندوستان باعث شده است که گشت و گذار حسابی در این کشور با یک سفر امکان پذیر نباشد.

ضمناً هند دارای 3 فصل است:

  1. زمستان (مهر تا اسفند)
  2. تابستان (اسفند تا خرداد)
  3. فصل باران های موسمی (خرداد تا مهر)

سفر به هند در تابستان

اگر قصد سفر به قسمت های کوه های شمالی هند و نواحی کوهستانی مثل کشمیر، اوتاراخند، هیماچال پرادش، سیکیم، آروناچال پرادش را دارید بهترین زمان سفر، تابستان است. در غیر این صورت ممکن است سرمای هوا کمی اذیتتان کند.

اگر تصمیم دارید به جزایر آندامان در خلیج بنگال و جزایر لاکشادویپ در دریای عرب سفر کنید، در این جزایر ورزش های آبی بسیار پرطرفدار هستند و ماهیگیری از تفریحات بی نظیری است که می توانید در تابستان این مناطق تجربه کنید. این جزایر معمولاً بارش های شدیدی را تجربه می کنند. با توجه به تنوع ماهی ها در تابستان و متعادل شدن بارش ها در این فصل، پیشنهاد می کنیم فصل تابستان را برای سفر به این جزایر انتخاب کنید.

سفر به هند در زمستان

در قسمت دامنه کوه های شمالی مناطقی مثل پنجاب، اوتار پرادش، بیهار، راجستان شمالی، شمال غرب بنگال و آسام قرار دارند که نواحی نیمه گرمسیری شمالی به حساب می آیند. این مناطق بر خلاف کوهستان های شمالی گرم هستند و در فصل تابستان حسابی اذیتتان می کنند؛ بنابراین اگر هدف شما این مناطق است، زمستان را برای سفر خود انتخاب کنید.

جنگل های بارانی استوایی نیز از دیگر نواحی قرار گرفته در ایالات شمال شرقی هند هستند. آسام، ناگالند، مانیپور ساحل غربی شبه جزیره هند شامل بمبئی، گوا و جنوب غربی هند در این مناطق قرار می گیرند. زمستان زمان خوبی برای سفر به این مناطق است.

نواحی بیابانی خشک هم در هند موجود است. این مناطق تابستان های به شدت گرمی دارند و دمای هوا در این مناطق گاهی تا 50 درجه هم افزایش پیدا می کند. رجستان و بخش هایی از گجرات و پنجاب در این مناطق کم بارش قرار دارند. زمستان در این بخش هند هوای معتدل تری جهت سفر دارد.

هند مرکزی و جنوب هند نیز از دیگر مناطق گرم کشور هندوستان هستند. ماهارشترا، آندرا پرادش، مادیا پرادش، چتیسگر و کارناتاکای شمالی که در مرکز هند قرار دارند. این مناطق معمولاً کم بارش هستند و هوایی گرم و خشک دارند.

در مورد شهر آگرا که بنای با شکوه تاج محل در آن قرار دارد باید بگوییم که آب و هوای نیمه خشک دارد و زمستان های ملایم دارد و تابستان آن بسیار گرم و طاقت فرساست بنابراین اگر می خواهید اسیر گرنای طاقت فرسای شهر آگرا نشوید، بهتر است که زمستان را برای رفتن به هند انتخاب کنید.

سفر به هند در زمستان

کرالا، تامیل نادو، پاندیچری، سواحل کارناتاکا، اوریسا و سواحل آندرا پرادش هم مناطق بسیار گرمی در جنوب هند هستند که توصیه می کنیم مطلقاً در فصل تابستان به این مناطق سفر نکنید.

سفر برای تجربه فستیوال های جذاب

شرکت در فستیوال های هند فقط تجربه تماشای جشن های جذاب نیست، بلکه فرصتی برای چشیدن غذاهای متنوع هندی هم هست. اگر می خواهید در مهم‌ترین و بیشترین جشنواره های هند شرکت کنید ماه نوامبر بهترین زمان سفر به این کشور است.

سفر به هند ویزا میخواهد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله. گرفتن ویزای هند از دو طریق آنلاین و حضوری در حال حاضر انجام می شود. با توجه به روابط مناسب دو کشور ایران و هند، دریافت ویزای هند به راحتی قابل انجام است و در صورت کامل بودن مدارک ویزای هند، مشکل خاصی در پیش رو نخواهید داشت.

برای دریافت ویزای هند می توانید از طریق شماره 43635000-021 با کارشناسان فلاوینگو در ارتباط باشید. ضمناً در ساعات غیر اداری هم می توانید از شماره 09127711693  راهنمایی لازم را دریافت کنید. همچنین برای خرید بلیط هواپیما هند می توانید از اینجا اقدام کنید.

هزینه سفر به هند

هزینه سفر به هند به طور کلی به چند دسته اصلی تقسیم می شود:

  • هزینه ویزا و بلیت
  • هزینه محل سکونت
  • هزینه خورد و خوراک
  • هزینه حمل و نقل
  • هزینه اینترنت و سیم کارت
  • هزینه جاذبه های گردشگری

واحد پول در کشور هند روپیه (INR) است. از آنجایی که نرخ دلار ثبات ندارد پیشنهاد می کنیم خودتان قیمت ها را حساب کنید. به طور کلی اگر می توانید روزانه 20 دلار برای هر نفر در سفر خارجی هزینه کنید، می توانید سفری عادی به هند داشته باشید؛ اما اگر بتوانید تا 30 دلار در روز هزینه کنید می توانید سفری راحت را تجربه کنید.

واکسن برای سفر به هند

در مورد واکسن برای سفر به هند باید بگوییم که کارشناسان بهداشتی توصیه می کنند که حتماً واکسن های تب زرد، کزاز، تیفوس و هپاتیت نوع A و B را در سفر به هند داشته باشید. البته لزوماً نیاز نیست که دقیقاً قبل از سفر زده شوند ولی با توجه به سن خود و زمانی که انها را زده اید، از فعال بودن آنها در بدن خود مطمئن شوید. ضمناً واکسن های سرخک، سرخجه و اوریون هم توسط سازمان جهانی بهداشت برای رفتن به کشور هند مورد تأکید قرار گرفته است.

لباس مناسب برای سفر به هند

با توجه به فصلی که به هند می روید و نقاطی از هند که می خواهید بازدید کنید، لباس مناسب برای سفر به هند هم متفاوت خواهد بود. بنابراین بهتر است که در ابتدا بخشی از این مقاله را که در مورد زمان سفر به هندوستان مطالعه کنید. نکته دیگر اینکه با توجه به فرهنگی پوشش هندی، بهتر است که خانم ها از لباس های پوشیده تر استفاده کنند تا وقتی که در خیابان های هند راه می روند، زیاد مورد توجه بومیان قرار نگیرند.

هزینه ویزا، گذرنامه، عوارض خروج از کشور و بلیط هواپیما

اولین هزینه هایی که برای سفر به هند باید در نظر بگیرید هزینه گذرنامه، هزینه عوارض خروج از کشور و هزینه ویزا است. همه این موارد را باید به هزینه ای که برای بلیت می پردازید اضافه کنید. برای دریافت ویزا باید  از اینجا به صورت آنلاین درخواست خود را اعلام کنید و سپس به سفارت هند مراجعه کنید. اگر هم به جزئیات این کار اشراف ندارید می توانید از خدمات فلاوینگو استفاده کنید. برای خرید بلیط هواپیما بمبئی و خرید بلیط هواپیما دهلی نو هم می توانید به لینکهای داده شده بروید.

برای دریافت ویزای هند می توانید از طریق شماره 43635000-021 با کارشناسان فلاوینگو در ارتباط باشید. ضمناً در ساعات غیر اداری هم می توانید از شماره 09127711693  راهنمایی لازم را دریافت کنید. همچنین برای خرید بلیط هواپیما هند می توانید از اینجا اقدام کنید.

 

هزینه ویزا، گذرنامه، عوارض خروج از کشور و بلیت هواپیما

هزینه اقامت در هند

در هند هزینه اقامت در شهرهای مختلف تا حدی متفاوت است، اما به طور معمول برای هر شب می توانید با 300 تا 1000 روپیه اتاقی معمولی بگیرید که از امکانات اصلی برخوردار است. گزینه های ارزان تری مثل خوابگاه ها هم موجود هستند که به هیچ وجه توصیه نمی کنیم، چرا که فضای کثیف و نامناسبی دارند. با پرداخت بیشتر از 1000 روپیه می توانید اتاقی بسیار خوب در هتلی مناسب تهیه کنید. با پرداخت چنین مبلغی اتاق شما احتمالاً از امکاناتی مثل تلویزیون، سیستم تهویه و دیگر امکانات رایج برخوردار خواهید بود. البته هزینه اقامت در هند در حال تغییر است و باید هنگام سفر دوباره استعلام بگیرید.

هزینه خورد و خوراک در هندوستان

هند را به جرئت می توان یکی از بهترین کشورهای دنیا برای تجربه غذاهای متنوع و لذیذ دانست. در بیشتر شهرهای این کشور رستوران های فراوانی وجود دارد. علت وجود رستوران های فراوان جمعیت بسیار زیاد این کشور است. غذاهای هندی علاوه بر تنوع بسیار زیاد خیلی هم خوش قیمت هستند. به طور کلی قیمت غذاها در هند زیاد نیست. نکته جالب دیگر سبک متفاوت غذاهای مناطق مختلف است. سبک آشپزی که ما از هند می شناسیم مربوط به مناطق شمالی هند است. آشپزی و غذاها در دیگر مناطق این کشور متفاوت هستند.

برای کاهش هزینه خورد و خوراک در هند پیشنهاد می کنیم از چرخ دستی ها و غرفه های فروش غذاهای خیابانی استفاده کنید. در این غرفه ها می توانید غذاهای سنتی هند را تجربه کنید و سبک زندگی مردمان این شهر نزدیک تر شوید. پاکوره و سمبوسه را حتماً امتحان کنید.

هزینه حمل و نقل در هند

برویم سراغ حمل و نقل عمومی. در مجموع هند وضعیتی کاملاً ایده آلی در زمینه حمل و نقل عمومی ندارد، اما به همان میزان هم ارزان است. اتوبوس و تاکسی و قطار در این کشور بسیار قیمت کمی دارند.

جالب اینجاست که وسایل نقلیه در هند محدود به تاکسی و اتوبوس های معمول نیستند. ریشکا، مونوریل، قطار شهری و مترو از دیگر وسایل نقلیه این کشور هستند. پیشنهاد می کنیم همه این وسایل نقلیه را تجربه کنید، چون هر کدام جذابیت های خودش را دارد. البته کرایه مترو و منوریل در هند نسبت به دیگر وسایل نقلیه بالاتر است و تا 45 روپیه افزایش می یابد، اما با اتوبوس تنها با حدود 8 روپیه می توانید در سطح شهرها جا به جا شوید.

ریشکا در همه مناطق پیدا نمی شود. ریشکا موتوری 3 چرخی است که کرایه بسیار کمی دارد. به پول ما کرایه ریشکا حدود 1000 تومان است. تاکسی هم به عنوان راحت ترین وسیله نقلیه عمومی در هند شناخته می شود. البته سوار تاکسی شدن در هند قلق های خودش را دارد. مثلاً بهتر است قبل از سوار شدن قیمت را طی کنید و تاکسی های بسیار جدید و شیک را سوار نشوید تا مجبور نشوید کرایه بسیار زیادی پرداخت کنید.

هزینه اینترنت در هند

ممکن است تصور کنید که هزینه مکالمه تلفنی در هند بسیار زیاد است. خیر، این‌طور نیست. در هند اپراتورهای زیادی وجود دارند که می توانید از آن ها سیم کارت تهیه کنید، اما برای گردشگران سیم کارت های مخصوصی وجود دارد که پیشنهاد می کنیم آن ها را در فرودگاه تهیه کنید. وضعیت اینترنت هم چندان جالب نیست. البته در سال های اخیر پیشرفت هایی صورت گرفته است. اکنون در بسیاری از هتل ها و کافه ها می توانید از اینترنت استفاده کنید، اما سرعت آن بسیار کم است.

هزینه تفریح در هند

پیشنهاد می کنیم در هند از تورهای گردشگری استفاده نکنید، چون قیمت خیلی بالایی دارند. پیشنهاد ما این است که خودتان مسیر یابی کنید و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. البته برای این کار حتماً باید به پاور بانک مجهز باشید تا به مشکل برنخورید.

در صورتی که می خواهید از تورها استفاده کنید باید حدود 2000 روپیه برای یک تور قایق سواری بپردازید. در ادامه به هزینه ورودی گردشگران برای چند مورد از مکان های مشهور هند اشاره می کنیم:

تاج محل: 750 روپیه

قلعه سرخ: 250 روپیه

قلعه باندی: 150 روپیه

البته برخی از مکان های گردشگری هم قیمت کمتری دارند یا در برخی موارد رایگان هستند. ( دقت کنید که قیمت ها برای سال 2019 هستند)

برای دریافت ویزای هند می توانید از طریق شماره 43635000-021 با کارشناسان فلاوینگو در ارتباط باشید. ضمناً در ساعات غیر اداری هم می توانید از شماره 09127711693  راهنمایی لازم را دریافت کنید. همچنین برای خرید بلیط هواپیما هند می توانید از اینجا اقدام کنید.

جاذبه های گردشگری هند

در نهایت چند مورد از مکان های گردشگری هند را معرفی می کنیم. مکان های دیدنی ناب این کشور به دو دسته کلی مکان های دیدنی فرهنگی و تاریخی و مکان های دیدنی طبیعی تقسیم می شوند.

مهم‌ترین جاهای دیدنی طبیعی:

  • مرداب های کرالا
  • پارک ملی کانها
  • غارهای آژانتا
  • سواحل گوآ
  • پارک ملی پریار

مهم‌ترین جاهای دیدنی فرهنگی و تاریخی:

  • تاج محل
  • واراناسی
  • جایسالمر
  • هارماندیر صاحب
  • معبد ویروپاکشا – بودگایا
  • قصر دریاچه
  • قلعه سرخ
  • دروازه هند
  • مسجد مکه
  • قلعه عامر
  • قصر میسور

در ادامه در مورد مهمترین مناطق گردشگری هند یعنی دهلی، آگرا، جیپور و گوا بیشتر صحبت می کنیم:

 شهر گوا

یکی از شهرهای مهم هند «گوا» ست، شهری که ویترین گردشگری این کشور هم محسوب می شود زیرا یکی از زیباترین و پاکیزه ترین شهرهای این کشور است. طبیعت گوا با تپه های سرسبزش کنار رودهای فراخ با کشتزارهای برنج، نخل های فراوان و دیگر درختان گرمسیری جلوه بسیار زیبایی دارد. وسیع ترین سواحل و مراکز تفریحی ساحلی هند هم در گوا قرار دارد. این شهر در گذشته ۲۰۰ هزار نفر جمعیت داشته است و در قرن ۱۵ میلادی توسط سلطنت بیجاپور ساخته و از قرن ۱۶ تا ۱۸ میلادی پایتخت هند پرتغالی بود. سواحل معروف گوا و کلیساهای مرموز در بخش قدیمی شهر، از جاذبه های گردشگری گوا است.

سواحل گوا در هند
سواحل گوا در هند

 

کلیسای مرموز در شهر گوا
یکی از کلیساهای مرموز در بخش قدیمی شهر گوا

شهر دهلی

دهلی یکی از قدیمی ترین نواحی مسکونی جهان و پایتخت کشور هندوستان است. دهلی نو در اصل منطقه‌ای شهری درون کلان‌شهر دهلی است. همچنین دهلی نو مرکز حکومت و ناحیه پایتخت ملی دهلی است. دهلی با قدمتی افزون بر ۵۰۰۰ سال به همراه دمشق و بنارس از قدیمی‌نرین شهرهای جهان محسوب می‌شوند. این شهر تاکنون ۱۱ بار ویران گشته و از نو ساخته شده‌است. مسجد جامع یکی از گنجینه‌های شگفت‌انگیز «شهر قدیمی» است که بزرگترین مسجد هند نیز محسوب می‌شود. در محوطه‌ی این مسجد حدود ۲۵۰۰۰ نفر جا می‌شوند. همچنین بازدید از مقبره‌ گاندی در دهلی به شما نشان خواهد داد که «پدر ملت هند»   و رهبر استقلال هندوستان از بریتانیا، در تاریخ ۳۰ ژانویه‌ی ۱۹۴۸، دقیقا کجا ترور شده است؟

معبد آکشاردام
معبد آکشاردام

مسجد جامع دهلی
مسجد جامع دهلی با 25 هزار نفر گنجایش
بازار لاجپات ناگار
بازار لاجپات ناگار
مقبره گاندی
مقبره ساده گاندی، پدر ملت هند

 شهر جیپور

جیپور یکی از مراکز مهم گردشگری هند است که به دلیل داشتن ساختمان های صورتی رنگ به شهر صورتی نیز معروف است. این شهر در شمالی غربی کشور هند قرار دارد و مرکز ایالت راجستان است. این شهر یکی از مقصد های گردشگران برای تور هند نوروز در فلاوینگو می باشد. جیپور توسط فرمانروای امبر، ماهاراجا ساوای سینگ دو، ساخته شده. جمعیت آن حدود ۳ میلیون نفر است و دارای آب و هوای گرم و خشک و باران های موسمی است. مردم این شهر به زبان هندی و راجستانی صحبت می کنند ولی زبانهای انگلیسی، سندی و پنجابی هم در این شهر رواج دارد. ساختما هاوا محل در جیپور  که از ماسه سنگ قرمز و صورتی ساخته شده و نمادی از شکل تاج کریشناست، یک شاهکار معماری با بیش از ۹۰۰ پنجره کوچک با طرح‌های پیچیده است. موزه آلبرت هال هم که قدیمی‌ترین موزه راجستان به حساب می‌آید، سنگ بنای این موزه در سال ۱۸۷۶ توسط شاهزاده‌ی ولز، «آلبرت ادوارد» شکل گرفته است و نام موزه از وی گرفته شده است. کاخ شهر جیپور هم که متعلق به قرن نوزده است توسط مهاراجه ساخته شده است.

 

 

ساختمان هاوامحل
ساختمان هاوامحل در جیپور
موزه آلبرت هال
موزه آلبرت هال در شهر جیپور
کاخ شهر جیپور
کاخ شهر جیپور

شهر بمبئی

بمبئی در زبان هندی به معنای ساحل خوب است. این نام را استعمارگران پرتغالی بر این شهر نهادند. در سال ۱۹۹۶ نام این شهر به «مومبای» تغییر یافت که نام یکی از خدایان زن هندی است. اما در خارج از هند، این بندر بزرگ همچنان به بمبئی معروف است.این شهر با وسعتی برابر ۶۰۳ کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر ۱۳٫۳ میلیون نفر یکی از چهار شهر بزرگ و پرجمعیت کشوز هندوستان و یکی از  ۶  شهر پر جمعیت  دنیا است.  مرکز خرید اینوربیت یکی از جاذبه های گردشگری بمبئی است که در زمان افتتاحش، بزرگ‌ترین مرکز خرید در جنوب شرق آسیا بود. بزرگ‌ترین فودکورت بمبئی در این مجموعه قرار دارد.

حوض بانگانگا را هم می‌توان قدیمی‌ترین جای مسکونی بمبئی نامید که این فرصت را برای شما فراهم می‌کند که در تاریخ و گذشته‌ی این شهر غرق شوید.

 

مرکز خرید اینوربیت در دهلی
مرکز خرید اینوربیت در دهلی

 

حوض بانگانگا
حوض بانگانگا در بمبئی

 

مسجد حاجی علی درگاه
مسجد حاجی علی درگاه در بمبئی

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button