با سوغاتی‌ کشورهای مختلف آشنا بشوید

0

خیلی از ما وقتی به جایی سفر می‌کنیم، زمان خرید کردن که می‌شود یک لیست از کسانی که باید برایشان سوغاتی بخریم در ذهنمان داریم و بیشتر وقت‌ها دچار سردرگمی می‌شویم که چه چیزی باید بخریم؟ ما در این مطلب می‌خواهیم به شما لیستی از معروف‌ترین سوغاتی‌های کشورهای مختلف رو معرفی کنیم تا دیگه نگرانی‌ای از بابت خرید نداشته باشید پس با عالی‌گشت همراه بشید:

۱_سوغاتی کشور ژاپن

مجسمه‌های چوبی کشتی‌گیران سنتی ژاپنی به نام سومو (sumo) عنوان سوغاتی معروف و محبوب ژاپن رو به دوش می‌کشد.

۲_سوغاتی کشور رومانی

وقتی اسم این کشور می‌آید، ذهن بیشتر مردم دنیا به سمت دراکولا و خون‌آشام کشیده می‌شود. پس خیلی هم عجیب نیست که ماگ‌هایی با تصویر دراکولا سوغاتی مشهور این کشور باشد.

۳_سوغاتی کشور چین

در این کشور باستانی چیزهای زیادی وجود دارد که سوغاتی به حساب می‌آیند؛ در این بین دما سنج دیوار بزرگ چین از همه محبوب‌تر است.

۴_سوغاتی کشور مصر

مجسمه‌های فراعنه، ابوالهل، اهرام ثلاثه، شتر و… رو در مغازه‌های مصر زیاد می‌بینید. زمان بازگشت از این شهر باستانی، امکان ندارد یکی از این مجسمه‌ها در چمدان شما نباشد.

۵_سوغاتی کشور برزیل

مجسمه عیسی منجی در ریودوژانیرو نماد بی‌چون و چرای کشور برزیل است. جای تعجب ندارد که مجسمه‌هایی در ابعاد، اندازه و شکل‌های مختلف به عنوان سوغاتی در مغازه‌های ریودوژانیرو می‌بینید.

۶_سوغاتی کشور پاریس

هیچ لیست سوغاتی‌ای بدون سوغاتی مشهور پاریس یعنی جا کلیدی به شکل برج ایفل، تکمیل نمی‌شود.

۷_سوغاتی کشور لندن

جدا از جاذبه‌های مشهور لندن مثل چشم‌لندن، کاخ باکینگهام یا برج ساعت، در پایتخت انگلستان اتوبوس‌های دو طبقه قرمز رنگ چنان مشهورند که بیشتر توریست‌های این شهر حداقل یک عکس با این وسیله نقلیه دارند یا یک ماکت کوچ از آن‌ها به عنوان سوغاتی تهیه می‌کنند.

۸_سوغاتی کشور مکزیک

اگر قصد بازدید از مکزیک رو دارید، یادتان نره که جمجمه‌های بامزه و رنگی مشهور این کشور رو بخرید. در کشور مکزیک این مجسمه‌های رنگارنگ بین مردم بسیار محبوب‌اند.

۹_سوغاتی کشور تایلند

کشور تایلند در سال‌های اخیر به یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری جهان و آسیا تبدیل شده‌است و میلیون‌ها گردشگر رو سالیانه به خودش جذب می‌کند. آب و هوای این کشور باعث شده کلاه‌های حصیری با طراحی‌های زیبا به عنوان سوغاتی‌ مشهور این کشور شناخته شود.

۱۰_سوغاتی کشور روسیه

عروسک‌های تو در توی روسی که با اسم ماترویشکا در جهان معروف شده‌اند، یک سری عروسک چوبی ‌هستند که سایزشان به ترتیب کاهش پیدا می‌کند و چنان محبوبیتی در دنیا پیدا کرده‌اند که در کشورهای مختلف ‌هم به عنوان سوغاتی شناخته می‌شوند.

۱۱_سوغاتی کشور هند

کشور هندوستان خانه دسته بزرگی از فیل‌های در خطر انقراض است و این اصلا عجیب نیست که مجسمه‌های رنگارنگ فیل‌ها به عنوان سوغاتی مشهور این کشور انتخاب شود.

۱۲_سوغاتی کشور اتریش

شکلات‌های موتزارت از مشهورترین و خوشمزه‌ترین سوغاتی‌های کشور اتریش است. این شکلات‌ها رو برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره موتزارت موسیقیدان مشهور اتریشی درست می‌کنند.

 

۱۳_سوغاتی کشور سوئد

سوئد کشوری است که وایکینگها در آن زندگی می کردند و فرقه‌ای از این جنگجویان قرون وسطایی ترسناک و دریانورد هنوز در آن جا حضور دارند. همین توضیح کوتاه کافی است که شما بفهمید کلاه‌های شاخدار واکینگ‌ها سوغاتی معروف این کشور است.

۱۴_سوغاتی کشور هلند

شما در هلند مشکل خریدن سوغاتی نخواهید داشت چون گزینه‌های زیادی پیش روی شماست، اما یک چیز که بسیار محبوب و صدالبته غیر پوشیدنی است، صندل‌هایی است که تماما از چوب ساخته شده‌اند.

۱۵_سوغاتی کشور کانادا

کانادا بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی شربت افرا است و احتمالا همین دلیل وجود برگ افرا در پرچم این کشور است. پس با این حساب وقتی صحبت از سوغاتی می‌شود، هیچ چیز به اندازه‌ی یک شربت افرا در ظرف برگ شکل خود، نمی‌تواند ثابت کننده سفر شما به کانادا باشد.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button