شهرهایی که به زودی به زیر آب می‌روند

1

با افزایش دمای کره زمین سطح آب‌ دریاها در حال بالا آمدن است و پیش بینی می‌شود که بسیاری از شهرها و جزایر در آینده ای نزدیک به زیر آب بروند. تعداد این مکان‌ها بسیار زیاد است ولی ما تصمیم گرفتیم در این مطلب به شما ۱۰ تا از مشهورترینِ این شهرها رو معرفی کنیم تا انگشت به دهان بمانید، پس با عالی‌گشت همراه بشید:

۱_جزایر مالدیو

این جزایر که بهشت روی زمین لقب گرفته‌اند؛ همش ۳٫۳ فوت بالاتر از سطح آب هستند و متاسفانه پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۵۰ مالدیو به طور کامل زیر آب برود.

۲_بانکوک

تعجب نکنید که نام این شهر محبوب و دوست داشتی هم در لیست نوشته شده است. بسیاری از اساتید دانشگاه های بزرگ دنیا پیش بینی می‌کنند که بانکوک زودتر از تمام شهرهای این لیست به زیر آب برود. زیاده روی کردن در پمپاژ آب‌های زیرزمینی و همچنین شهرسازی سنگین بر روی خاک‌های نرم، اصلی‌ترین دلایل قرار گرفتن اسم این شهر در لیست است.

۳_ ونیز

قبل تر از اینکه لیستی تحت عنوان «شهرهایی که در آینده به زیر آب می‌روند» آماده شود، تمام پیش بینی‌ها حاکی از آن بود که ونیز در آینده غرق خواهد شد. ساختار این شهر به گونه‌ایست که قابلیت و تحمل هیچ‌گونه تغییری را ندارد. بافت فرسوده شهری گواه این مسئله است.

۴_لندن

این شهر زیبا و مشهور که کنار رود تایمز ساخته شده؛ همیشه از مزایای تجاری وجود دریا و آب راه استفاده کرده و سود برده است. اما این روزها همین مزیت باعث نگرانی مردم این کشور شده است. نگرانی از بالا آمدن آب رودخانه یا به عبارت دیگر، زیر آب رفتن شهر لندن با توجه به تغییرات آب و هوایی بلای جان آن‌هاست. این شهر همش ۵٫۵ فوت بالاتر از سطح آب قرار دارد.

۵_آمستردام هلند

این ناراحت کننده است که اسم آمستردام رو هم در این لیست می‌بینیم. حدود یک چهارم کشور هلند زیر آب است و بیشتر شهرهایش در فاصله کمی با سطح دریا قرار دارند. دیوارهای ساحلی زیادی برای حفاظت آمستردام از خطر غرق شدن ساخته شده است اما، پیش بینی می‌شود در آینده فشار آب آنقدر زیاد بشود که تمام آن‌ها را تخریب کند.

۶_توکیو، ژاپن

توکیو یکی از بزرگترین کلان شهرهای دنیاست و ظاهراً شهری عالی برای زندگیست، ولی تغییرات آب و هوایی داستان متفاوتی رقم زدند. این شهر در فاصله ۶ فوتی از سطح آب قرار دارد و پیش بینی می‌شود یا بر اثر سونامی یا بالا آمدن سطح آب غرق شود.
 

۷_نیواورلئان ایالات متحده آمریکا

این شهر بیشتر از هر شهر دیگری در آمریکا درگیر مسئله زیر آب رفتن بوده و خسارت‌های مالی و جانی زیادی دیده است تا جایی که مسئولان عالی رتبه شهر، هزینه‌های گزافی برای ساختن و به کار گیری موج شکن‌های پیشرفته پرداخت کرده‌اند.
 

۸_ نیویورک

شهر نیویورک همیشه در فیلم‌ها به عنوان یک شهر پر حادثه به تصویر کشیده شده است. به نظر می‌رسد که در واقعیت خطراتی که این شهر را تهدید می کنند کم نیستند، طوفان‌ها و آب گرفتگی‌ها در بخش‌هایی از شهر تاکنون خسارات بسیاری ایجاد کرده‌اند. این شهر حدود سه متر با سطح آب فاصله دارد.
 

۹_سانفرانسیسکو

شهری در ایالت کالیفرنیا که دنیا آن را با پل معروفش می‌شناسد؛ در فاصله سه متری از سطح دریا قرار دارد و در  آینده نه چندان دور به زیر آب می‌رود.

۱۰_لس‌آنجلس

یکی دیگر از مشهورترین شهرهای جهان که در معرض خطر غرق شدن قرار دارد. پیش بینی شده که لس آنجلس ۲۰۰ سال تا رسیدن به زمان خطر جدی وقت دارد اما با این حال بسیاری از ساختمان های آن که به آب نزدیک ترند، در آینده دچار آسیب‌های جدی می‌شوند.
 
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. Am می گوید

    عالی

Call Now Button