غذاهایی که در سفر به سریلانکا باید امتحان کنید

0

چند نکته که راجع به غذاهای سریلانکایی می‌توانیم بگوییم عبارتند از :  سریلانکایی‌ها عاشق ادویه‌ها هستند، آنها غذاهای پر ادویه را دوست دارند، تمایل دارند اسنک‌های سرخ شده و خوش طعم میل کنند. به طور کلی هر چیزی که در سریلانکا برای خوردن انتخاب کنید، به ذائقه شما خوش می‌آید. نارگیل در هر شکلی و ماهی دو جز جدایی ناپذیر از غذاهای سریلانکایی هستند. با عالی‌گشت همراه شوید تا با غذاهای مشهور این کشور شما را آشنا کنید:

برای رزرو تور سریلانکا می‌توانید با شماره تلفن ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

کاری ماهی و برنج مخلوط

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که در تمام رستوران‌های سریلانکا سرو می‌شود، کاری ماهی و برنج مخلوط است. در رستوران‌ها به طور معمول ظرف برنج را با بعضی از سبزی‌های روز که در کاری ماهی هم استفاده شده است، پر می‌کنند.

شیر برنج

شیربرنج یا کیریبث(Kiri Bath) یک غذای سنتی در سریلانکاست که از برنج درست می‌شود. این غذا را در جشن‌ها یا در لحظاتی که اتفاق خوشحال کننده‌ای برایشان رخ داده است، می‌پزند. همان طور که از اسم این غذا پیداست، از برنج و شیر نارگیل درست می‌شود.

سیب زمینی کاری (Ala Hodi)

یکی از محبوب‌ترن غذاها بین مردم شهری، سیب زمینی کاریست. از این غذا به عنوان وعده اصلی هم نام برده می‌شود. سیب زمینی پخته شده که در شیر نارگیل، بی‌شک یکی از آسان‌ترین غذاهاست.

potato-curry-ala-hodi

آچ‌چارو(Achcharu)

این غذای رنگارنگ با فلفل سبز، سس خردل، هویج، شلغم، پیاز، سرکه و سیر درست می‌شود. البته فراموش نکنید که سریلانکایی‌ها ادویه زیاد استفاده می‌کنند.

Achcharu

هوپرز (Hoppers)

هوپرزهای متفاوتی در سریلانکا وجود دارند. هوپرزهای ساده، هوپرز تخم‌مرغی، هوپرز شیری، هوپرز عسلی و هوپرز عسلی. این هوپرزها در واقع نوعی پنکیک هستند که شما می‌توانید بسته به نوع ذائقه‌اتون طعمش را انتخاب کنید.

Hoppers (Appa)

هوپرز رشته‌ای، ایندیاپا(String hoppers (Indiappa)

این نوع از هوپرزها از نودل‌های برنجی درست می‌شوند و هم برای شام و هم برای صبحانه در کنار کاری ماهی یا کاری مرغ همراه با یک کاسه دال عدس سرو می‌شود.

روتی نارگیلی (Coconut Roti)

روتی یکی از آسان‌ترین و سریع‌ترین غذایی است که آماده می‌شود. گندم و برنج را با یک نارگیل بزرگ و کمی روغن مخلوط می‌کنند و با فلفل سبز، برگ کاری و ماهی به صورت کلوچه‌ای می‌پزند.

sri-lankan-coconut-roti

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button