قبل از سفر به چین، این چند نکته را بخوانید

0

چین کشور هزار رنگه؛ کشوری عجیب با جاذبه‌های گردشگری فراوون که اگه بخواین تموم مکان‌های دیدنی اون رو ببینید، باید بهتون بگم که باید ماه‌ها در سفر باشین. چین یک کشور کهن هست که در چند سال اخیر تونسته گردشگرهای زیادی رو از گوشه و کنار جهان جذب کنه. اگه تصمیم گرفتین که به این کشور سفر کنین باید بهتون بگم که سفر عجیب و بی نظیری در پیش دارین؛ اما برای آشنایی هرچه بیشتر با این کشور باید یک سری نکات رو قبل از سفرتون بدونین؛ پس با فلاوینگو ( عالی‌گشت) همراه بشید.

۱) چند جمله کاربردی رو یاد بگیرین

درسته که چین تنوع زبونی زیادی داره؛ ولی سعی کنید چند اصطلاح رایج در این کشور رو یاد بگیرید؛ مثلا جمله‌ی Cesue zai nali? (دستشویی کجاست؟) یا اسم هتلی که می‌خواین در اون اقامت داشته باشین چون دونستن اسم هتل خیلی مهمه؛ اما اگه فکر می‌کنید که نمی‌تونید اسم هتل رو به خاطر بسپارید قبل از سفرتون اسم هتل رو سرچ کنید و یا عکسی از هتل رو در گوشی خودتون داشته باشید که بتونید در زمان نیاز از اون استفاده کنید.

۲) چونه بزنین

در زمان خرید حتما چونه بزنید؛ چون فروشنده‌های چینی هیچ‌وقت قیمت واقعی رو به شما نمی‌گن؛ پس با خیال راحت تا دلتون می‌خواد سر قیمت چونه بزنید و یادتون باشه که در ازای باقی‌مونده پول‌تون فروشنده‌ها به شما پول شرقی ندن؛ چون این کار در چین خیلی مرسومه.

۳) از تاکسی و اتوبوس استفاده کنین

برای رفت و آمد در داخل شهر بهترین وسیله اتوبوس هست؛ برای این کار به محض دیدن اتوبوس دست‌تون رو به نشونه ایستادن بلند کنید. علاوه بر اتوبوس، چین قطارهای سریع‌السیری زیادی داره که می‌تونند در کمترین زمان ممکن شما رو به مقصدتون برسونند؛ اما اگه خواستید از تاکسی استفاده کنید باید بهتون این رو بگم که راننده‌های چینی دارای کارتی هستن که مهارت‌های اون را نشون می‌ده. اگه راننده‌ای دارای کارت ۵ ستاره بود بدونید که مهارت خیلی خوبی در رانندگی داره.

۴) سیم کارت چینی بخرین

به محض ورود به کشور چین سیم کارت چینی بخرید. در این کشور سیم کارت‌های ارزونی وجود داره که می‌تونید از اون‌ها استفاده کنید. بیشتر اپراتورهای تلفن همراه در چین دارای سرویس ترجمه هستند که این کار شما رو راحت‌تر می‌کنه.

۵) از وی‌پی اِن (VPN) استفاده کنین

به دلیل فیلتر بودن بسیاری از سایت‌ها در چین از جمله گوگل، فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر و … شما به وی‌پی اِن (VPN) نیاز دارید.

۶) بانک رو در جریان سفرتون قرار بدید

قبل از سفر به بانکی که در اون حساب دارید اطلاع بدید که در زمان استفاده از کارت‌های اعتباریتون در چین مشکلی پیش نیاد. ولی به شما توصیه می‌کنیم که مقداری پول نقد هم همراهتون باشه که در صورت نیاز بتونید استفاده کنید.

۷) به کلینیک‌های سنتی چین سر بزنید

در زندگی عادی مردم چین طب سنتی جایگاه خاصی داره. در این کلینیک‌ها از روش‌های درمانی که تقریبا ۱۰۰۰ سال در چین قدمت داره برای درمان و پیشگیری از بیماری استفاده می‌کنن. اگه علاقه‌مند به طب سنتی هستین حتما به این مراکز یک سر بزنید.

 

سفر خوبی داشته باشید!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button