چرا سفر از شما انسان شادتری می‌سازد

0

لذت سفر بر هیچ‌کس پوشیده نیست. اینکه سفر به سلامت مغز هم کمک می‌کند موضوعی است ثابت شده که نه تنها در کوتاه‌مدت که در بلندمدت نیز اثر خود را بر روی روان همه‌گان دارد. چه برای کار سفر کنید و چه به تعطیلات کوتاه خانوادگی بروید، لذتی که از سفر در ذهن شما باقی می‌ماند، از شما انسانی شادتر می‌سازد و با بالا بردن اعتماد به نفستان، تجربیات و خاطرات جدیدی را به وجود آورده و با شکستن روزمرگی‌ها، فرصت ملاقات افراد جدید را برایتان فراهم می‌کند.

پس چرا انسان‌ها به جای صرف هزینه‌های درمانی برای افسردگی پول‌هایشان را جمع نمی‌کنند و بلیط پرواز به مقصدی جدید را نمی‌گیرند؟

  • با قرار گرفتن در شرایط غیر قابل پیش‌بینی اعتماد به نفستان را افزایش می‌دهید

حتی با محاسبات دقیق روی کاغذ هم گاهی ممکن است سورپرایز شده و در موقعیتی خاص قرار گیرید. موقعیتی که برای حل آن باید به دنبال راه حلی جدید گشته و ذهن خود را به چالش بکشید.

  • شادی مسری است

وقتی بومیان یک منطقه شاد هستند، می‌خندند و رفتاری دوستانه دارند، درکمترین زمان ممکن شادی آ‌ها به گردشگرانشان نیز سرایت می‌کند. اکثر گردشگرانی که از کامبوج و لائوس بازدید می‌کنند تحت تأثیر فقر و تاریخ پر فراز و نشیب آن قرار گرفته و هنگامی که لبخند مردمان آن را در منطقه‌ای بزرگ چون انگکوروات می‌بینند، با رضایت و شادمانی بیشتری به سفر خود ادامه می‌دهند.

  • دوری از خانواده شما را دلتنگ و قدردان می‌کند

تماس گرفتن با خانواده کار شاقی نیست، اما گاهی اوقات به آن نیاز فراوانی دارید. هیچ‌کس به اندازه‌ی والدینتان از شنیدن داستان سفرتان لذت نمی‌برد. دقیقاً جایی که عاشق خانواده‌تان می‌شوید و حسیعمیق نسبت به آن‌ها حس می‌کنید.

  • دوستان جدیدی پیدا می‌کنید

هنگامی که در جهان می‌گردید دوستان بیشتری میابید تا هنگامی که در خانه در حال استراحت هستید. وقتی در کافه‌ی محلی‌تان مشغول خوردن قهوه هستید با دیگران کمتر معاشرت دارید تا زمانی که دور از وطن خود در کافه‌ای خیابانی نشسته‌اید و از تجربه‌های مشترک خود در سفرتان صحبت می‌کنید. مراودات اجتماعی از شما انسان خوشحال‌تری می‌سازد. کسی که به معنای واقعی از زندگی اجتماعی لذت می‌برد و چیزهای فراوانی می‌آموزد.

  • زمانی را به خودتان اختصاص می‌دهید

سفر فرصتی است برای نفس کشیدن. در میان روزمرگی‌ها و زیست هر روزه سفر کشیدن فرصتی برای رسیدن به آرامش و دور شدن از استرس‌های همیشگی است. به خصوص اگر با همسفرانی سازگار و هم‌سلیقه همراه باشد و در برنامه‌های روزانه، مدیتیشن و یوگا گنجانده شود.

  • آموختن، آموختن، آموختن

سفر فرصتی برای آموختن مهارت‌های جدید است. آموزش آشپزی ملل همچون آموختن زبان جدید است و فرهنگ جدیدی از ملت‌ها. آموختن فعالیت‌های ذهنی را افزایش داده و از بعد روانشناختانه به شادی و لذت آن کمک می‌کند

  • تجربیات جدید به ما کمک می‌کنند تا بیشتر به یاد بیاوریم

سفر به طور معمول فرصتی برای تجربیات جدید است. اما برای کسانی که زیاد سفر می‌کنند، فرصتی است برای یادآوری لحظاتی ناب و تکرار نشدنی. مثل غروب آفتاب ارغوانی در معابد جاوه و زیباترین صحنه‌هایی که هر مسافری می‌تواند از سفر خود به یاد داشته باشد. شادی‌ها و هیجانات تکرار نشدنی که برخی گذرا هستند و برخی تا پایان عمر در ذهنمان باقی می‌مانند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button