لیستی از مکان‌های نفس‌گیر و زیبای دنیا

0

دنیا پر از آدم‌هاییه که تو ذهنشون یه فهرست از مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های طبیعی دنیا رو دارن؛ مکان‌های تاریخی نفس‌گیر و باور نکردنی زیادی از تمدن‌های باستانی به جا مونده که به سختی می‌شه توی لیست بهترین‌ها محدودشون کرد؛ به‌طوری‌که وقتی به تمام مکان‌های تاریخی دنیا فکر می‌کنید،به سختی می‌تونید یه سری شباهت داخلشون پیدا ‌کنید چراکه هرکس یه سلیقه و یه فهرست مخصوص به خودشو داره. ما تو این مطلب می‌خوایم بعضی از مکان‌های تاریخی دنیا رو که حداقل ارزش یک بار دیدن رو داره به شما معرفی کنیم؛ البته این به شما بستگی داره که این سایت‌های تاریخی رو تو فهرستتون بذارید یا نه، پس با عالی‌گشت همرا بشید:

۱_ ماچو پیچو(Machu Picchu)


ماچو پیچو که در جنوب پرو قرار داره، یک شهر ویران شده‌ست که در بالای کوه قرار داره و با قطار یا یک پیاده‌روی ۴ روزه قابل دسترسه. این شهر تاریخی که یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی تمدن سرخپوستان اینکا (Inca) بوده، به‌خاطر تاخت و تاز اسپانیایی‌ها به اون منطقه، رها و در سال ۱۹۱۱ توسط هیرام بینگ‌هام (Hiram Bingham) دوباره کشف شده؛ این مکان در سال ۱۹۸۳ در یونسکو به ثبت رسید و در سال ۲۰۰۷ به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید جهان معرفی شد. دولت پرو به‌خاطر افزایش توریست‌های این شهر، تصمیم گرفت تا یک محدودیت بازدید روزانه برای افرادی که می‌خوان از این مکان باستانی دیدن کنن، بذاره تا از سرعت تخریب این بنای زیبا جلوگیری کنه.

۲_ تیکال( Tikal)؛ گواتمالا


این خرابه یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین شهرهای به جا مونده از تمدن مایان‌هاست. این مکان به شما اجازه می ده تا ایندیانا جونز وجودتونو چه صبح زود و چه شب ، اون هم وقتی که هیچ توریستی نیست و فقط شمایید و این بنای باستانی و جنگل پیدا کنید. به شما پیشنهاد می کنم که حتما موقع شب به این شهر برید تا از فردای اون روز، درست بعد از دیدن طلوع افتاب، دیگه از هیچی نترسید.

۳_اهرام ثلاثه مصر


اهرام ثلاثه یکی از عجایب هفت‌گانه ای ست که بیشتر از ۳۰۰۰سال قدمت داره و هنوز کسی نتونسته راجع به اینکه چه‌جوری انقدر دقیق ساخته شده، نظریه قابل قبولی ارائه کنه(شاید موجودات فضایی ساختنش!!!). جالبه بدونین که این اهرام ، تعداد زیادی اتاق داره که هنوز کسی نتوسته بازشون کنه و همین باعث شده که این سوال پیش بیاد که اون زمان چه‌جوری تونستن اتاق‌های کوچیکی بسازن که مردم عادی نه می‌تونن درش رو باز کنن و نه حتی به داخلش برن. بزرگ‌ترین هرم به دستور فرعون خوفو(Khufu) ساخته شده و دست‌رسی به داخلش محدوده. این اهرام مهندسی شگفت‌انگیزی دارن که واقعا مخصوص پادشاهان اون دوران بوده.

۴_ آنک‌گور وات (Ankgor Wat)


این شهر باستانی در کامبوج و در مرکز امپراطوری خمر بوده که بخش زیادی از جنوب شرقی آسیا رو اداره می‌کرده. این امپراطوری خیلی زود سقوط کرده؛ البته نه قبل از اینکه معابد فوق‌العاده انک‌گور رو بسازه. این ساختمون‌ها صدها سال توسط جنگل‌ها محافظت شدن. معابد نفس گیر این منطقه از شمال تا جنوب ادامه داره ولی کمتر توریستی می‌تونه معبد اصلی رو ببینه( دیوارهای بعضی از این معبد‌ها به نازکی یک ورق آهکیه). از معروف ترین و شلوغ ترین معابد این شهر باستانی می تونیم به معابد انک‌گور وات( Angkor Wat)، بایون(Bayon)، تافروم(Ta Phrom) و آنک‌گور توم(Angkor Thom) اشاره کنیم. یادتون باشه که بهترین زمان برای دیدن این معابد همیشه شلوغ؛ صبح زود قبل از اومد توریست‌ها و یا آخر وقت درست بعد از رفتن گردشگرهاست.

۵_معبد پترا(Petra)؛ اردن


معبد پترا در سال ۱۸۱۲ توسط یک جهانگرد سوییسی که بعضی از قبایل محلی رو دنبال می‌کرد، در دل کوه کشف شد. اگرچه زمان ساختش هنوز نامشخصه ولی به نظر می‌آد در قرن ۶ قبل از میلاد، تمام سکنه‌اش این محل رو ترک کردن. این معبد در سال ۱۹۸۵ در سازمان یونسکو به ثبت جهانی رسید و تازگی هم به‌عنوان یکی از عجایب هفت‌گانه جهان شناخته شده.

۶_کلوسیوم و فروم(The Colosseum and Forum)؛ رم


کلوسیوم و فروم در شهر رم؛ دقیقا کنار هم قرار دارن، پس ما اونا رو با هم حساب می‌کنیم. باقی مانده‌هایی از یک تمدن که زمانی تقریبا کل دنیا رو کنترل می‌کرد، که البته نه فقط به‌خاطر زیباییش بلکه بخاطر قدمت و سرگذشت تاریخیش؛ حتما باید ازش دیدن کنید. اگه به این مکان باشکوه برید؛ در واقع به جایی می‌رید که سزارها قدم می‌زدن و جنگ‌های مرگبار و خونی گلادیاتورها رو تماشا می‌کردن. کلوسیوم در طول سال‌ها به ارومی تخریب شده و از خیلی از قسمت‌هاش تیکه‌های کمی مونده به‌خصوص زمین و سردابی که همه چیز رو در اونجا برنامه ریزی می‌کردن. فروم بهترین جا برای پیاده‌رویه(و البته رایگانه)، هرچند بلیط برای قسمت (Palatine Hill) نیازه. اگه خواستید از این مجموعه بازدید کنید؛ حتما با راهنمای تور برید چون اطلاعات طبقه‌بندی شدتون هم اونقدرا نمی‌تونه کمکتون کنه.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button