لیست بهترین رستوران های اصفهان

0

یکی از هیجان‌انگیزترین لحظات سفر، گذران وقت در رستوران‌ها و تجربۀ غذاهای مختلف است اصفهان مانند بسیاری از مقاصد گردشگری داخل ایران، طعم‌های مهیج و اصیلی دارد که توریست‌ها شیفتۀ آن می‌شوند. این شهر پر از رستوران‌های متنوعی است که هر نوع سلیقه‌ای را پوشش می‌دهد. به همین دلیل رستوران گردی در اصفهان امروزه به یکی از برنامه‌های اصلی گردشگران بدل شده است.

رستوران جارچی‌باشی

یکی از باصفاترین و بهترین رستوران‌های اصفهان در یک حمام تاریخی و ۴۰۰ ساله با معماری اصیل و سنتی، قرارگرفته است. این رستوران تا سال ۱۳۸۲ به عنوان یک حمام مورد استفاده قرار می‌گرفته و در سال ۱۳۹۰ پس از بازسازی، به عنوان رستوران، فعالیت خود آغاز کرده است. در حال حاضر اين موزه سفره‌خانه، ظرفيت پذيرايی از ۲۵۰ الی ۳۰۰ نفر را به طور هم‌زمان دارا است.

انواع غذاهای سنتی، ایرانی و فرنگی در این رستوران سرو می‌شوند. چهارشنبه‌ها و شنبه‌ها شب و سه‌شنبه‌ها و جمعه‌ها ظهر اجرای موسیقی زنده در این رستوران اصفهان همراه با صدای فواره‌های آب و تماشای کاشی‌کاری‌های فیروزه‌ای فضایی بسیار دل‌نشین به وجود می‌آورد.

فاصله بسیار نزدیک این رستوران به اماکن دیدنی اصفهان، نظیر میدان نقش جهان به محبوبیت آن افزوده و سبب شده تا در میان مسافران نیز به عنوان رستورانی محبوب شناخته شود.

آدرس: خیابان سپه، خیابان حکیم، کوچه هفتم (کوچه باغ قلندرها)، تلفن: ۰۳۱۳۲۲۰۷۴۱۸

رستوران جارچی باشی

رستوران شهرزاد

این رستوران قدیمی از سال ۱۳۴۶ فعالیت خود را آغاز کرده، از بهترین و شناخته‌شده‌ترین رستوران‌های اصفهان با نقاشی‌های دیواری قاجاری و آینه‌کاری‌های سنتی است و شیشه‌های رنگی پنجره‌های آن، انعکاس زیبایی از سنت و اصالت اصفهان را به نمایش می‌گذارد. در این رستوران انواع غذاهای اصیل ایرانی و اصفهانی به همراه غذاهای فرنگی، با بهترین کیفت همراه با موسیقی زنده، سرو می‌شود

نزدیک بودن به دیدنی‌های مشهوری مثل پل خواجو، زاینده‌رود و هتل عباس سبب جذب گردشگران بیشتری به این رستوران شده است.

آدرس: خیابان چهارباغ عباسی، خیابان عباس آباد، تلفن: ۰۳۱۳۲۲۰۴۴۹۰

رستوران شهرزاد

بریانی اعظم

بریان غذای محبوب و اصیل اصفهان و از مهم‌ترین بخش‌های اصفهان گردی است. بریان غذایی چرب و گوشتی است که از گوشت چرخ‌کرده بره یا گوسفند و جگر، در میان یک نان سنتی، با حجمی کوچک، تهیه می‌شود.

در سرتاسر اصفهان رستوران‌های بسیاری مخصوص بریان وجود دارند، که یکی از بهترین رستوران‌های اصفهان برای امتحان کردن این غذا، رستوران بریانی اعظم، از قدیمی و بنام ترین و محبوب‌ترین رستوران‌های اصفهان است. در این رستوران بریان معمولاً همراه با نان تافتون یا سنگک تازه، سبزی خوردن و دوغ سرو می‌شود که ترکیبی بی‌نظیر و خوشمزه به وجود می‌آورد.

آدرس شعبه ۱: دروازه دولت، ابتدای چهارباغ پایین، تلفن: ۰۳۱۳۲۲۰۲۰۷۰

آدرس شعبه ۲: خیابان مسجد سید، جنب اداره پست، تلفن: ۰۳۱۳۳۳۸۳۰۷۰

آدرس شعبه ۳: خیابان کمال اسماعیل، جنب پمپ بنزین، تلفن: ۰۳۱۳۲۱۲۵۷۳۰

آدرس شعبه ۴: خیابان چهارباغ بالا، چهارراه نظر، جنب پمپ بنزین، تلفن: ۰۳۱۳۶۲۸۰۹۳۹

بریانی اعظم

کافه رستوران هرمس

کافه رستوران هرمس رستورانی ایتالیایی در اصفهان است که بیش از هر چیز به خاطر استیک‌های لذیذ و خوشمزه‌اش شهرت پیدا کرده است. فضای شیک و مبلمان مدرن این رستوران هم مزید بر علت شده تا بسیاری از اهالی اصفهان و همین طور مسافران، این رستوران را برای غذا خوردن انتخاب کنند. این کافه رستوران در منطقه جلفا و در کوچۀ کلیسای وانک قرار گرفته و همین موضوع باعث استقبال بیشتر گردشگران و توریست‌ها به آن شده است.

آدرس: خیابان نظر میانی، خیابان کلیسا وانک، کوچه میدان جلفا، تلفن: ۰۳۱۳۵۵۵۵۵۵۵

رستوران ترنج

قدمت ساخت این رستوران به دوران قاجار برگشته و در زمان ناصرالدین شاه بازسازی شده است. مجموعۀ پذیرایی ترنج اصفهان، از فضایی زیبا و دل‌نشین که نشان از فرهنگ اصیل ایرانی دارد برخوردار است. این مجموعه چهار بخش رستوران، شربت خانه، عکاس‌خانه و کافی‌شاپ دارد. در رستوران ترنج اصفهان متنوع‌ترین خوراک‌های سنتی و فرنگی،در شربت خانه انواع دم‌نوش های گیاهی و سنتی سرو می‌شود، همچنین عکاس‌خانۀ آن دارای لباس‌هایی فاخر و زیبا از دوره، قاجاریه برای ثبت خاطرات زیباست.

آدرس: خیابان خاقانی، روبه‌روی شیرینی آندلس، کوچه هووانس، تلفن: ۰۳۱۳۶۲۹۳۷۸۸

رستوران ترنج

رستوران خوان گستر

رستوران خوان‌گستر یکی از معروف‌ترین و شیک‌ترین رستوران‌های اصفهان است که فضا و محیطش فوق‌العاده خاص و دکور بسیار عالی و زیبا و غذای با کیفیت دارد و منوی متنوعش هر سلیقه‌ای را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در بین تمام غذاهای رستوران، چلوکباب کوبیده‌اش زبانزد خاص و عام است همچنین انواع سالادها و غذاهای گیاهی برای گیاه‌خواران و کسانی که غذای گوشتی دوست ندارند به صورت سلف سرویس ارائه می‌شود.

آدرس: خیابان حکیم نظامی، هتل جلفا، رستوران خوان گستر، تلفن: ۰۳۱۳۶۲۷۸۹۸۹

کافه رستوران سنتی آزادگان (قهوه‌خانه حاجی میرزا)

این قهوه‌خانه که به نام چاه حاج میرزا برای نخستین بار در زمان صفویان ساخته شد، در ابتدا خسته خانه نام داشت زیرا مردم برای رفع خستگی به آنجا می‌آمدند ولی کم‌کم این سرا به سرای طوطی، چایخانه و قهوه خانه تغییر نام داد ولی محلی‌ها همچنان اینجا را به نام سرای حاج میرزا می‌شناسند. این کافه به علت دکوراسیون خاص آن که شامل وسایل قدیمی است که صاحبش در طول چندین سال جمع آوری کرده، شبیه فروشگاه عتیقه‌جات است.

آدرس: میدان امام، به سمت سردر قیصریه، سرای حاج میرزا، تلفن: ۰۳۱۳۲۲۱۱۲۲۵

کافه رستوران سنتی آزادگان

کافه رستوران فیروز شربت

کافه‌‌ای نوستالژیک و آنتیک که دکوراسیون قدیمی‌اش ویژگی خاصی به این مکان داده همچنین منوهای قدیمی با خوراکی‌های خاص که اسم‌هایشان هم قدیمی و ناشناخته است جذابیت اینجا را چندین برابر کرده است. بستنی‌های شربت خانه فیروز پیشنهاد ویژه «شربت خانه فیروز» به حساب می‌آیند.

آدرس: جلفا خیابان حکیم نظامی کوی کلیسای وانک روبروی هتل جلفا، تلفن: ۰۳۱۳۶۲۶۸۰۰۹

رستوران نقش جهان

رستوران سنتی نقش جهان اصفهان یکی از رستوران‌های با کیفیت و شناخته شدۀ اصفهان و پاتوق جهانگردان از کشورهای مختلف است. معماری این سفره خانه سنتی، به شکل اِلِمان‌های معماری اصیل اصفهان را با شیوه‌ی نوین معماری ایرانی سبب چند برابر شدن جذابیت خاص این رستوران شده. است. اين رستوران به همان اندازه كه ميدان نقش جهان و معماري اش جذاب است، ديدني است. دور تا دور رستوران طرح و نقش هاي ایرانی است و تخت هاي سنتي براي نشستن وجود دارد.

آدرس: میدان نقش جهان، جنب مسجد شیخ لطف الله، داخل بازار، تلفن: ۰۳۱۳۲۲۱۹۰۶۸

رستوران نقش جهان

کافه رستوران هوگر

کافه هوگر در مجموعه تاریخی خانه دهدشتی قرارگرفته و دارای دو محوطه بیرونی و فضای باز (حیاط زیبا و سرسبز) و محوطه داخلی (اتاق‌های پذیرایی زیبا و باشکوه) است.این کافه رستوران دارای رستوران منحصر به فرد برای لذت بردن از غذاهای سنتی اصفهان و کافی‌شاپ حرفه ای با استانداردهای بین المللی و همچنین شربت خانه ای با شربت‌های خوش‌طعم و فراموش شده ایرانی و دم‌نوش خانه‌ای خاص منطبق با طب سنتی و انواع گیاهان دارویی، است. صرف غذا در این کافه رستوران مطمئناً تجربه‌ای دل‌انگیز خواهد بود.

آدرس: دروازه دولت، خیابان باب الرحمه- کوچه شماره ۱

کافه رستوران هوگر

رستوران زاگرس

رستوران زاگرس یکی از بهترین رستوران‌های اصفهان با چشم اندازی زیبا در پارک کوهستانی صفه و بالای کوه قرار دارد. محیط زیبا، هوای پاک و غذاهای خوشمزه و متنوع باعث شده مسافرین ایرانی و خارجی زیادی در طول روز به این رستوران مراجعه کنند. چلوکباب مخصوص زاگرس بهترین غذایی که در این رستوران سرو می‌شود.

این رستوران غذاهای سنتی و فرنگی در سه نوبت صبح،ظهر و شب به مشتریان خود عرضه می‌کند. همچنین مشتریان می‌توانند از سرویس رفت و برگشت رایگان این رستوران استفاده کنند.

آدرس: پارک کوهستانی صفه

رستوران هتل قصر منشی

این هتل که محل سکونت وزیر یکی از پادشاهان قاجار بوده، در محلۀ قصر منشی، (دروازه حسن آباد) واقع شده است. این محلّه در دوران پیش از اسلام دروازه جنوب شرقی شهر بوده است این بنا در فهرست آثار ملی ثبت شده است و در سال ۱۳۸۴ به طور محدود و در سال ۱۳۹۴ به صورت کامل مرمت و بازسازی شد. در جریان بازسازی، قسمت‌هایی از بنا به طور کلی بازسازی و الحاق شده و تبدیل به هتل شد. روبروی این هتل یک زورخانه سنتی قرار دارد و درب دیگر این مکان در یک خیابان فرعی که ۲۰ متر با بازار حسن آباد فاصله دارد باز می‌شود.در رستوران این هتل انواع غذاهای ایرانی سنتی مانند کال‌جوش و شوربا، دلمه، کشک بادمجان و آلبالوپلو سرو می‌شود.

آدرس:خیابان نشاط، کوچه قصر منشی غربی، هتل قصر منشی، تلفن: ۰۳۱۲۲۲۴۷۰۴۴

رستوران آراخوان

رستوران آراخوان با نقش و نگار و قوس‌های زیبایی بر دیوارها، در ابتدای چهارباغ بالا واقع شده است. این رستوران مشابه معماری مکان‌های تاریخی و سنتی اصفهان تزیین شده است کیفیت غذاهای آراخوان در بین رستوران‌های اصفهان مثال‌زدنی است و انتخاب بیش‌تر گردشگرهای شهر است. این رستوران با فضایی سنتی و دل‌چسب، پاسخگوی خوبی برای بیش‌تر ذائقه‌ها خواهد بود.

این رستوران در سه طبقه که در آن می‌توان انواع غذاها از کباب‌ها و چلوها و غذاهای دریایی و فرنگی را یافت. طبقه همکف یا رستوران کلاسیک به انواع غذاهای فرنگی، طبقه اول یا تریا به سرو نوشیدنی‌های سرد و گرم و بستنی و ساندویچ و طبقه دوم یا رستوران سنتی تابستانه به انواع غذاهای اصیل ایرانی اختصاص یافته است.

مشتری مداری، ارائه کیفیت مطلوب غذایی و سرویس‌دهی مناسب شعار این رستوران متفاوت است.

آدرس: سی و سه پل، ابتدای چهارباغ بالا، جنب مجتمع کوثر تلفن: ۰۳۱۳۶۲۲۸۴۵۴۹

رستوران آراخوان

رستوران آرک

رستوران آرک یکی دیگر از لوکس‌ترین رستوران‌های اصفهان است این رستوران با فضا و دکوراسیون سنتی و زیبایی و حیاطی دل‌باز، محلی دل‌نشین و کاملاً سنتی برای غذا خوردن به وجود آورده و انواع غذاهای ایرانی مثل چلوکباب، برنج ایرانی و خوش عطر، غذاهای مدیترانه‌ای و گیاهی، البته با قیمت نسبتاً بالا به مشتریان ارائه می‌کند.

آدرس: جلفا، کوچه کلیسای وانک، ۰۳۱۳۶۲۹۰۹۲۰۰

فست فود آرابو

تعدادی از بهترین فست‌فودهای شهر در جلفا، منطقۀ ارمنی‌نشین اصفهان، و متعلق به ارمنی‌ها هستند. آرابو با فضایی کوچک در این محله ارمنی و نزدیک کلیسای وانک قرار گرفته است خوشمزه‌ترین ساندویچ‌ها و فست‌فودهای اصفهان را می‌توان در آرابو صرف کرد.

آدرس: اصفهان، خیابان حکیم نظامی، نظر میانی، کوچه کلیسای وانک، تلفن: ۰۳۱۳۶۲۷۶۳۲۵

فست فود آرابو

رستوران حکیم‌باشی

رستوران حکیم‌باشی اصفهان یکی از رستوران‌های سنتی شهر است که با فضا و کیفیت غذایی بی‌نظیر از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. در رستوران حکیم‌باشی می‌توان غذای اصیل در فضایی سنتی و نوستالژیک تجربه کرد. بریانی, دیزی, کوفته حکیم باشی, چلو کباب‌کوبیده, چلو جوجه, چلو گوشت,کشک‌بادمجان, آبگوشت بریانی, حلیم‌بادمجان, آش قلمکار, عدسی, آش دوغ, خورشت ماست از جمله غذاهایی است که در این رستوران سرو می‌شوند.

آدرس: خیابان سپه، خیابان حکیم، بازاربزرگ حکیم، طبقه اول، تلفن: ۰۳۱۳۲۱۲۰۲۳۷

فست فود بن‌اپتی

محیط بسیار زیبا، غذای خوشمزه و باکیفیت و سفارش گیری سریع از ویژگی‌های این فست فود است. طعم بهترین پیتزای اصفهان را می‌توان در بن‌اپتی تجربه کرد.

آدرس شعبه مرکزی: چهارباغ بالا، ابتدای خیابان میر

شعبه مراتو: سه راه حکیم نظامی، ابتدای خیابان دانشگاه، مجموعه فرهنگی رفاهی ۲۲ بهمن

شعبه سیتی سنتر: فود کورت طبقه دوم قلب شهر(سیتی سنتر)

شعبه شاهین شهر: شاهین شهر، بلوار امام خمینی، حد فاصل خیابان فردوسی و حافظ،فود کورت طبقه ۳ مجتمع تجاری مریم

رستوران ایتالیایی زاوا

رستوران ایتالیایی زاوا یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کسانی است که شیفته‌ی غذاهای ایتالیایی هستند این رستوران به شکلی زیبا طراحی شده و دارای دکوراسیون خاص و آرامش‌بخشی است. پاستا و لازانیای زاوا بسیار معروف است.

آدرس: خیابان شیخ صدوق جنوبی، خیابان پرواز، پلاک ۴۷، تلفن:۰۳۱۳۶۷۰۱۰۰۰

رستوران شب نشین

این رستوران با نمایی بسیار زیبا در فضایی مشابه یک قصر چینی از مهمانان خود، با بهترین نوع غذاهای اصیل ایرانی پذیرایی می‌کند. کباب‌های خصوصاً کباب بختیاری این رستوران در اصفهان بسیار پرطرفدار است.

آدرس: بلوار آتشگاه، بعد از کوه آتشگاه، تلفن: ۰۳۱۳۳۳۹۳۶۳۳

رستوران شب نشین

فرنی حافظ

فرنی که با آرد برنج، شیر، شکر، گلاب و غیره تهیه می‌شود یکی از محبوب ترین دسرها در اصفهان است و در مغازه‌های مخصوص به فروش می‌رسد. فرنی ارزان و خوشمزه است و خیلی‌ها آن را به عنوان یک صبحانه یا میان وعدۀ گرم و شیرین و خوش طعم خریداری می‌کنند. در سرتاسر اصفهان فرنی فروشی‌های زیادی وجود دارد که فرنی حافظ یکی از معروف ترین آن‌هاست.

آدرس: خیابان حافظ، تلفن ۰۳۱۳۲۲۱۲۷۹۱

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button