مروارید خلیج فارس؛ دبی

0

امارات متحده عربی از هفت شیخ نشین تشکیل شده است که عبارتند از: ابوظبی، دوبی، شارجه، راس الخیمه، فیجیره، ام‌القوین و عجمان. این کشور حدود ۲۰۰ جزیره داره که ابوظبی بزرگترینشه و بعد از اون دبی مقام دوم رو داره. دبی یا همون نگین خلیج فارس به‌ عنوان شهری مدرن و زیبا، با تعداد زیادی مرکز خرید و مکان‌های دیدنی یکی از شهرهای پربازدید دنیاست. این شهر پر از جاذبه‌های گردشگریه و ما فقط چنتاشو به شما معرفی می‌کنیم پس با عالی‌گشت همرا بشید:

پارک آبی وایلد وادی(wild wadi) دبی
یک هیجان بی‌نظیر در انتظار شماست. این پارک که یکی از پیشرفته‌ترین پارک‌های آبی دنیاست؛ با مساحتی حدود ۵ هکتار بین دو هتل مشهور العرب و هتل ساحلی جمیرا قرار داره. وایلد وادی طوری طراحی شده که هیجان‌ زیادی رو به تمام بازدید کننده‌هاش تقدیم کنه. این پارک ۲۳ نوع وسیله تفریحی آبی مرتبط بهم داره که همگی کنار هم قرار دارن تا شما بتونید به طور مداوم از آب بازی و تفریح تو این پارک لذت ببرید.

پیست اسکی سر پوشیده دبی
تصورشم ممکن نیست که توی شهری که در دل صحراست و هواش اونقدر گرم و مرطوبه که نفس کشیدنو هم سخت میکنه، یک پیست اسکی وجود داشته باشه. این پیست اسکی به وسعت ۲۲۵۰۰ متر، سال ۲۰۰۵ در قلب بیابون‌های امارت افتتاح شد و تبدیل به اولین پیست اسکی سرپوشیده خاورمیانه شد.

باغ درخشان (garden glow)
این باغ که در سال ۲۰۱۵ افتتاح شد؛ شامل درختان، گیاهان و حیوانات زیادیه که از اکثر نقاط دنیا الهام گرفته شده. این مکان توریستی یک جاذبه پرطرفدار بین توریست‌ها و خانواده‌ها به خصوص در شبه. در نگاه اول این طور به نظر میاد که برای ساخت این باغ بزرگ و زیبا هزینه زیادی شده اما؛ این پارک تماما از مواد قابل بازیافتی مثل بطری‌های پلاستیکی، هزاران فنجان‌ چینی و… تشکیل شده. یکی از ویژگی‌های منحصربه فرد این باغ، اجرای بی‌وقفه موسیقی زنده هماهنگ با نور پردازی‌های فوق‌العاده‌ست.

شهربازی فراری (Ferrari World Abu Dhabi)
یکی از تفریحات مورد علاقه مردم در هر سن و سالی، رفتن به شهربازیه. فراری ورد بزرگ‌ترین شهربازی سرپوشیده دنیاست که مساحتش ۲۰۰۰۰۰ متر مربع‌ست. یکی از سریع‌ترین ترن هوایی دنیا به نام “فرمول روسی” با سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعت؛ یکی از محبوب‌ترین وسیله‌های بازی این شهربازیه. چیزی که این شهر بازی رو از بقیه شهربازی‌های دنیا متفاوت می‌کنه، گرفتن هزینه ورودی بر اساس قده.

جزیره پالم
جزایر نخلی دبی؛ در واقع، جزیره نیستند، سازه‌های محکمی هستن که از طریق پل‌هایی به زمین اصلی متصل شد. این جزایر در ۵ کیلومتری خاک دبی، در خلیج همیشه فارس ساخته شدن. این جزایر، بزرگ‌ترین جزایر ساخت دست بشر در دنیان و جزو معدود سازه‌هایین که از فضا قابل مشاهده‌اند.


برج خلیفه

برج خلیفه ۸۲۸ متر ارتفاع، ۱۶۰ طبقه، بیش از هزار واحد آپارتمان، ۴۹ طبقه اداری، ۴ استخر و یک کتابخانه مخصوص ساکنان داره و لقب بلندترین ساختمون دنیا رو به دوش می‌کشه. ساخت این برج سال ۲۰۰۴ شروع شد و ژانویه سال ۲۰۱۰ به بهره برداری رسید. این برج به افتخار امیر دبی به برج خلیفه مشهور شد.

تور سافاری صحرا
یکی از مفرح‌ترین تورهای داخلی دبی، تور سافاری صحرایی این شهره. چیزی که این تور رو جذاب می‌کنه، نشون دادن چهره واقعی کویر و زندگی بادیه نشینان به توریست‌ها و مسافران دبیه. مدت زمان این تور به انتخاب هرکس ممکنه بین چند ساعت تا چند روز متفاوت باشه. رایج‌ترین تور صحرا حدود ساعت ۳یا ۴ بعد از ظهر شروع می‌شه.

پارک آبی Aquaventure دبی
پارک آبی آکواونچر (AQUAVENTURE) که به پارک آبی آتلانتیس دبی هم معروفه، یکی دیگه از جاذبه‌های گردشگری دبیه که کنار هتل معروف آتلانتیس و در جزیره مصنوعی پالم جمیرا (Palm Jumeirah) قرار داره. این پارک آبی یکی از بزرگترین پارک‌های آبی جهانه که جدیدتر و بزرگ تر از پارک آبی وایلد وادی‌ست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button